Slieke schreef:Wij hebben een Jack Russel reutje van ruim 17 jaar oud (Youp) en een kruising Malthezer-Boomer-teefje van ruim 16 jaar oud (Daisy). Youp is doof, aan één oog blind en regelmatig dement en Daisy ziet en hoort ook niet al te best meer en begint ook licht dementerend te raken. Ze hebben goede en minder goede dagen, maar eten nog ontzettend goed, trekken af en toe nog een (heel klein) sprintje en zodra we de stallen uitmesten struinen ze lekker door het stro en eten nog verse paardenmest. En als ze weten dat ze een snoepje krijgen, zijn ze allebei van de partij!
's Nachts moet we soms wel twee/drie keer ons bed uit omdat ze naar buiten moeten en als we te laat zijn, moeten we plasjes/poepjes opruimen. Maar dat hebben we er met liefde en plezier voor over!
Ik heb onlangs met mijn dierenarts nog overleg gehad over hun leeftijden en kwaaltjes. Zijn mening was echter dat zolang een hond nog zo goed eet, hij nog verder wil met zijn leven en je dus echt nog geen beslissing hoeft te nemen. We zijn daar blij mee en hopen nog lang 's nachts ons bed uit te moeten of eventuele plasjes op te moeten ruimen!!
Het is zelfs zo dat mijn vriend en ik (voorlopig) apart op vakantie gaan, zodat één van ons altijd thuis kan zijn voor de hondjes. Veel mensen zullen dat erg ver vinden gaan, maar wij hebben het graag voor ze over...
RESPECT!!!!!!!