Grover was geloof ik 12 toen het ineens doordrong dat het buiten ook wel verrekte leuk was. Was daarvoor altijd zo'n echte binnen-theemuts geweest. En blijkbaar ineens dat besef "Verhip ik kan ook een muis grijpen met m'n nagels ipv de bank"....
berichtje om jullie op de hoogte te houden, hoewel ik niks te melden heb. Net nog een rondje op de brommer gedaan, turend over de akkers (met als gevolg dat ik bijna achterop een stilstaande auto reed... ) maar gewoon echt geen spoor.
Misschien dat we vanmiddag even langs het asiel gaan, ondanks dat ie daar gemeld staat, toch even kijken
wederom geen nieuws te melden... Buurjongetje kwam melden dat hij verderop een rood/witte kat had zien lopen. Gelijk er naar toe natuurlijk, maar dat was helaas niet onze Lucky...
Begin aan het idee te wennen dat ie foetsie is. Zit op internet een beetje naar andere katten kijken, want, nog niet.... maar er komt wel weer een kat. Hoop alleen nog steeds dat dat Lucky is die gewoon terug komt.....
Inderdaad, hele mooie, lieve oogjes. Ik had echt gehoopt dat er nu goed nieuws zou zijn voor je. Dan even de hoop als iemand een rood-witte kat heeft zien lopen.... Wat een ellende lijkt me dit Ik blijf duimen!
Zucht....wat een leuke kat is dat, wat een mooie foto. Ik kan me iemand herinneren die ook maar een nieuwe kat nam, omdat die van haar niet terug kwam...zelfde kleur, leek erg op 'm. Kwam na een half jaar die oude weer terug...had ze er twee dezelfde Nu ja ongeveer....ze wilde de jongste eerst weer wegdoen, maar kreeg het niet over haar hart!
Och, ik weet precies hoe je je voelt. Echt vershrikkelijk! Onze gecastreerde kater is altijd in het voorjaar foetsie. Soms een week, soms 2 tot zelfs 4weken. Ook overal gezocht, liggen huilen in bed, en meneer kwam dan altijd weer terug. Ik weet hoe moeilijk het is om hoop te houden, ik had het ook al opgegeven. Maar onze kat heeft ook een tijd in een schuur opgesloten gezeten waar ze zelden kwamen. Hij kwam broodmager terug. Ik hoop echt voor je dat hij snel weer terug komt. Maar het kan best hoor, ook al deed hij het nooit en is hij gecastreerd. Wij hebben dus 2van die gevallen rondlopen. Heel veel sterkte
dank jullie wel voor al de lieve en opbeurende berichten. Hier nog steeds geen spoor. Gister nog met een verrekijker op de dijk gestaan om over de akkers te turen....
Hoe lang zouden jullie wachten voor jullie een nieuwe kat zouden nemen?
slimmerik
Geplaatst: 29-03-09 10:46
Jammer dat ie nog niet terug is. Tja, hoe lang wachten? Beestje kan na een maand zomaar nog opduiken hoor. Maar dat moet je voor jezelf invullen..... kun je eventueel 2 katten onderdak bieden?
Lalidan
Hoofd Wiki Zeg maar Lila-Dan! Of toch Heidepaars?
Geplaatst: 29-03-09 12:15
Nou, ik wist gisteren ineens weer héél levendig hoe jij je voelt hoor.... tjeminee.... Kat naar buiten gelaten, uurtje later moest ik weg, naar verjaardag, zou laat thuis komen, dus ik kat fluiten omdat ik ze binnen wou hebben. Maar.... geen kat!! Wat ik ook deed, kwartier later, nog steeds gewoon géén kat!!! Dezelfde die laatst dus weg is geweest. Uiteindelijk wel weg gegaan, maar op weg naar huis helemaal in de stress, zou hij er wel zijn?? Dan merk ik ineens dat de angst er toch nog goed in zit hoor, hoe vers dit allemaal nog is.... Maar gelukkig, hij zat ernstig beledigd voor de deur......
Maar ik had inmiddels toch echt voor je gehoopt dat ie al weer thuis was.... Hij neemt wel zijn tijd zeg! Tja, wanneer een andere kat nemen. Ik persoonlijke zou het niet zo snel kunnen, maar dat komt denk ik ook omdat ik hier een tweede heb. Jij bent nu geloof ik helemaal alleen in huis hè? Misschien moet je kijken, zou je eventueel 2 katten kunnen hebben? Denk je dat jouw kat met een andere kat overweg zou kunnen? Wil je echt al een andere kat of is het alleen 'ter vervanging van' ( even cru gezegd)? Want bedenk dan dat een andere kat nooit lijkt op je oude, en dan kan het ook een grote teleurstelling zijn. En zo moet je denk ik voor jezelf afwegen wanneer je er klaar voor bent....
Heel veel sterkte meis, en ik duim nog steeds voor je hoor!!
Persoonlijk zou ik een maand of 2 wachten voor er een andere kat kwam. Voor die tijd kan 'ie imo gewoon nog aan komen kakken, en als er dan ineens een andere kat is die ZIJN huis als territorium benoemd heeft, dan wordt het pas écht mot...
Arabesk
Geplaatst: 29-03-09 12:34
Tjee Stef, nog niet terug
De hoop wordt met de dag kleiner
zandvangers
Geplaatst: 29-03-09 12:42
.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt
WhySoWhite
Geplaatst: 29-03-09 13:14
wat k*t zeg! egt een mooie kat! hoop voor je dat die snel terug komt!
nouja, er komt zowiezo een kat. Ik heb een erg oud huisje wat zonder kat overloopt van de muizen. Daar was Lucky ook voor aangenomen (en hij deed zn werk érg goed moet ik zeggen ) Ik wil geen andere kat ter vervanging, zit nu niet alleen, heb nog 2 honden, maar vind een kat toch wel erg gezellig en handig.
Ik zit idd met wat nou als ik een nieuwe kat neem en Lucky komt terug.... Weet niet of ie dat zou tollereren. Dus nu een kat nemen die ik straks misschien weer weg moet doen zie ik ook niet zitten
Jeetje zeg, echt poedersuiker dat hij nu nog niet terug is.
Tja de mijne is weg sinds 27 januari, maar hier is nog geen nieuwe kat hoor We zijn wel aan het kijken omdat ik echt de hoop heb opgegeven, vooral omdat het toen zowel overdag als 's nachts een paar graden vroor Ik wil graag weer een kitten en geen oudere kat De tijd van de kittens is nog niet helemaal aangebroken en ik heb nogal eisen qua kleur e.d. Ik ben er wel helemaal aan toe want het is veel te stil in huis En elke dag als ik thuiskom denk ik nog, zal ze weer op de steen zitten wachten op mij? Maar nee
Anoniem
Geplaatst: 30-03-09 12:19
Wat naar voor je Stef.
Ik heb het zelf vier keer meegemaakt; van twee katten heb ik nooit meer iets vernomen (da's 't ergste, vind ik, je blijft hopen, zoeken en naar 'm uitkijken), de andere kat kwam na bijna 6 weken opeens weer thuis (helemaal vermagerd en uitgedroogd) en één kat is door buurtbewoners zwaar gewond gevonden. Deze laatste kwam ik achter toen ik bij buurtbewoners aangebeld heb tijdens het pamfletten ophangen. En één van hen herkende mijn kat op de foto en vertelde mij het verdrietige verhaal (ze was aangereden door een auto en onderweg naar de dierenarts is ze overleden).
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb je pamfletten opgehangen en bij mensen aangebeld? In ieder geval heel veel sterkte, want het is heel erg naar om je kat te moeten missen en niet weten waar hij is en wat er (eventueel) is gebeurd.
He bah, mijn nachtmerrie. Helaas al twee keer uitgekomen.
Maar nog vaker werd ik wakker en dan was er niets aan de hand. 1 kat presteerde het om ieder jaar drie weken spoorloos te zijn en dan met een zielsgelukkig koppetje weer binnen lopen, mager, hongerig maar gewoon blij. (deed dit vanaf dat ze een jaar of 6 was, dus ook niet meteen).
Als jij ruimte kunt bieden aan (eventueel) twee katten zou ik zo snel mogelijk een leukerd uit gaan zoeken! Brengt afleiding en mocht de andere weer op de stoep staan heb je zomaar twee leukerds!!
TinkerTreas
Geplaatst: 30-03-09 14:40
Wat vervelend zeg. En die onzekerheid maakt je helemaal gek Mijn kat is laatst 2 dagen weg geweest (mijn katten blijven altijd maar een paar uur buiten, dan willen ze weer naar binnen), ik was ook helemaal bezorgd. Mijn vriend is toen 's avonds gaan zoeken en toen heeft hij hem gelukkig gevonden. En nu is mijn andere kat sinds gisteren weg, echt balen. Iig heel veel sterkte en ik hoop dat je kat snel terug komt.