Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lifaya schreef:Schrikdraad? en de kinderen dan? ik heb een meervoudig gehandicapt broertje, hoe wil je hem uitleggen dat die daar niet aan mag komen als hij met het buurmeisje probeert te praten? Ik vind dat wel een beetje te riskant hor. Wij hebben in elk geval geluk dat onze buren ook een kat hebben, en in prinsiepe heb ik nooit last van de katten, geen een, nooit in katten poep gestaan, alleen hondenschijt.
wendyashley schreef:Om maar niet te spreken over vogels,vorig jaar nieuwe buren gekregen inclusief duiven en nachtegalen in voillere.Ook die duiven schijten mijn tuinmeubels,tuin ,bestrating en schutting onder, en die nachtegaaltjes kunnen ook flinke herrie produceren.Ik heb een hekel aan die beesten maar dan ga ik ze nog steeds niet in een emmer water onder dompelen. Ik sta mee een versuffing te poetsen op die stront die ook nog eens vlekken achterlaten maar om mijn buurman nou kwaad aan te kijken. Het zijn beesten en die zijn niet te sturen.
Ieder heeft zo zijn voorkeur voor bepaalde dieren maar waarom moet je in hemelsnaam zo'n beest een hartverzakking aandoen?
Ronne schreef:Nogmaals (en de laatste keer): VERZEKERING!
Ylana schreef:Maar wanneer er aan de eigenaar aangegeven wordt dat er problemen zijn, is het aan de eigenaar van de kat om daar een oplossing voor te vinden. En niet je schouders ophalen en roepen, ach het is maar een auto.
rockwitch schreef:Ylana denk dat het in dit geval handiger is als ze proberen samen iets op te lossen aangezien het niet gaan werken om de kat binnen te houden. Ja dan kan je heel je tuin afzetten, maar bij mijn huis bijvoorbeeld, is dat niet mogelijk, dus dat zou als mijn katten buiten zouden komen al niet gaan. En je gaat toch zeker je kat niet wegdoen omdat de buren geen pootjes op hun auto willen, terwijl ze zelf een garage hebben.
ma_rie_tje schreef:lifaya schreef:Schrikdraad? en de kinderen dan? ik heb een meervoudig gehandicapt broertje, hoe wil je hem uitleggen dat die daar niet aan mag komen als hij met het buurmeisje probeert te praten? Ik vind dat wel een beetje te riskant hor. Wij hebben in elk geval geluk dat onze buren ook een kat hebben, en in prinsiepe heb ik nooit last van de katten, geen een, nooit in katten poep gestaan, alleen hondenschijt.
dan is het lastig.
er van uitgaande dat een schutting 1,80m is (maximale hoogte van een schutting,, als je de kat in je tuin, of juist uit de tuin wil houden neem ik aan dat je die hoogte hebt) dan is dat redelijk veilig voor kinderen denk ik....
wat ws ook scheelt is het soort schutting dat je hebt.
Hier kan een kat moeilijk in klimmen http://www.piekobello.nl/images/meta3/2.1schutting.jpg
maar tis is een heel stuk makkelijker voor een kat om op te klimmen http://i133.photobucket.com/albums/q50/ ... G_2230.jpg
slimmerik schreef:Iemand die niet zo gek is van katten en trots is op zijn auto en de daar hard voor gespaard heeft,en zijn kattenhoudende buurvrouw/man erop heeft aangesproken er niet van gediend te zijn, heeft in mijn ogen recht te doen met de kat wat hij maar wil. Mijn goedkeuring zou de gedupeerde zeker hebben
En dan maakt het me niks uit of de kat nu lange of korte nagels heeft. De eigenaar heeft maar te zorgen dat zijn/haar kat niet meer op die auto komt.