kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:25

Schrikdraad? en de kinderen dan? ik heb een meervoudig gehandicapt broertje, hoe wil je hem uitleggen dat die daar niet aan mag komen als hij met het buurmeisje probeert te praten? Ik vind dat wel een beetje te riskant hor. Wij hebben in elk geval geluk dat onze buren ook een kat hebben, en in prinsiepe heb ik nooit last van de katten, geen een, nooit in katten poep gestaan, alleen hondenschijt.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:29

lifaya schreef:
Schrikdraad? en de kinderen dan? ik heb een meervoudig gehandicapt broertje, hoe wil je hem uitleggen dat die daar niet aan mag komen als hij met het buurmeisje probeert te praten? Ik vind dat wel een beetje te riskant hor. Wij hebben in elk geval geluk dat onze buren ook een kat hebben, en in prinsiepe heb ik nooit last van de katten, geen een, nooit in katten poep gestaan, alleen hondenschijt.

dan is het lastig.
er van uitgaande dat een schutting 1,80m is (maximale hoogte van een schutting,, als je de kat in je tuin, of juist uit de tuin wil houden neem ik aan dat je die hoogte hebt) dan is dat redelijk veilig voor kinderen denk ik....
wat ws ook scheelt is het soort schutting dat je hebt.

Hier kan een kat moeilijk in klimmen http://www.piekobello.nl/images/meta3/2.1schutting.jpg
maar tis is een heel stuk makkelijker voor een kat om op te klimmen http://i133.photobucket.com/albums/q50/ ... G_2230.jpg

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:29

Om maar niet te spreken over vogels,vorig jaar nieuwe buren gekregen inclusief duiven en nachtegalen in voillere.Ook die duiven schijten mijn tuinmeubels,tuin ,bestrating en schutting onder, en die nachtegaaltjes kunnen ook flinke herrie produceren.Ik heb een hekel aan die beesten maar dan ga ik ze nog steeds niet in een emmer water onder dompelen. Ik sta mee een versuffing te poetsen op die stront die ook nog eens vlekken achterlaten maar om mijn buurman nou kwaad aan te kijken. Het zijn beesten en die zijn niet te sturen.

Ieder heeft zo zijn voorkeur voor bepaalde dieren maar waarom moet je in hemelsnaam zo'n beest een hartverzakking aandoen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:32

wendyashley schreef:
Om maar niet te spreken over vogels,vorig jaar nieuwe buren gekregen inclusief duiven en nachtegalen in voillere.Ook die duiven schijten mijn tuinmeubels,tuin ,bestrating en schutting onder, en die nachtegaaltjes kunnen ook flinke herrie produceren.Ik heb een hekel aan die beesten maar dan ga ik ze nog steeds niet in een emmer water onder dompelen. Ik sta mee een versuffing te poetsen op die stront die ook nog eens vlekken achterlaten maar om mijn buurman nou kwaad aan te kijken. Het zijn beesten en die zijn niet te sturen.

Ieder heeft zo zijn voorkeur voor bepaalde dieren maar waarom moet je in hemelsnaam zo'n beest een hartverzakking aandoen?

de buurman moet eigenlijk net zo hard ervoor zorgen dat jij geen overlast van zijn dieren heb.

Onze vogels zitten in een buiten voillere, hooguit kunnen de buren de vogels horen, maar ze laten geen stront of vlekken (of gaten in de tuin) achter.

rockwitch

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:37

Ik zie zelf het probleem niet zo, ik heb zo vaak kattenpootjes op mijn auto, kan me er echt niet druk over maken.
En ja ik heb katten, maar die komen niet buiten, nooit niet.
Ik vind die pootafdrukken persoonlijk erg lollig.
Kijk er zijn altijd mensen die het niet kunnen waarderen, maar is het nou zooooveel moeite om even een kleedje over je auto te draperen. Al zou ik het juist niet doen, want als dat kleedje gaat schuiven als er een kat op gaat liggen, kan je ervan uit gaan dat een kat zijn nagels erin zet.
In principe zet een kat echt niet zomaar zijn nagels in je auto, ja als je hem laat schrikken, maar dat is dus ook niet bepaald slim.
Als binnenhouden geen optie is, zal ik toch nog eens met de buren gaan praten of er iets op te verzinnen is. Want vertel een kat maar dat hij niet op die ene auto mag gaan liggen, terwijl dat net zo lekker is zo'n warme motorkap. Toch lastig hoor.

En als ik zou zien dat iemand mijn kat in een emmer water duwt, dan kan die gene de komende tijd niet meer lopen. Ben absoluut niet agressief, maar als je aan mijn beesten komt, kom je aan mij en heb je grote problemen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:44

Maar wanneer er aan de eigenaar aangegeven wordt dat er problemen zijn, is het aan de eigenaar van de kat om daar een oplossing voor te vinden. En niet je schouders ophalen en roepen, ach het is maar een auto.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:46

Nogmaals (en de laatste keer): VERZEKERING!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:49

Ylana denk dat het in dit geval handiger is als ze proberen samen iets op te lossen aangezien het niet gaan werken om de kat binnen te houden. Ja dan kan je heel je tuin afzetten, maar bij mijn huis bijvoorbeeld, is dat niet mogelijk, dus dat zou als mijn katten buiten zouden komen al niet gaan. En je gaat toch zeker je kat niet wegdoen omdat de buren geen pootjes op hun auto willen, terwijl ze zelf een garage hebben.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:50

Ronne schreef:
Nogmaals (en de laatste keer): VERZEKERING!

maar daarmee haal je de oorzaak van het probleem nog steeds niet weg... de verzekering zal 1 keer uitbetalen, misschien wel 2 of 3 keer.
maar niet 10 keer. Dit probleem zal blijven als er niks aangedaan wordt, en de verzekering blijft echt niet onbeperkt doorbetalen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:50

Kun je geen ren ofzo maken voor je kat ? Kan het beestje toch naar buiten, maar niet meer de straat op.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:51

Ik denk dat niet elke keer dat de kat op de auto komt er flinke krassen ontstaan. Over het algemeen hebben katten hun nageltjes ingetrokken, dus zo vaak zal het niet voorkomen dat er echt krassen opkomen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:52

@Rockwitch, voor nu zijn het nog pootjes. Wie weet worden het krassen.
En de verzekering ziet je aankomen elke keer. Ik denk dat die ook snel zullen zeggen dat er andere maatregelen genomen moeten worden...

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:52

Ik heb er ook een hekel aan om last te hebben van andermans katten!!
Onze katten komen niet buiten,niemand heeft er last van en zo hoort het vind ik.
Ik heb er ook een hekel aan als er een kat op de auto ligt, zit niet te wachten op krassen van zo'n kat.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:53

Ylana schreef:
Maar wanneer er aan de eigenaar aangegeven wordt dat er problemen zijn, is het aan de eigenaar van de kat om daar een oplossing voor te vinden. En niet je schouders ophalen en roepen, ach het is maar een auto.

Daarom opent de TS dit topic toch ook? Nou dan.

Ik zou in ieder geval zorgen dat die schade vergoed wordtOh wacht, er is niet eens sprake van schade, en het eens vriendelijk met die buren hebben over het gebruik van de garage. Hebben ze meteen geen last meer van schade door slecht weer, vogels, buurtkinderen etc. Iedereen blij.

Gelukkig kan mijn kat heerlijk op een warme auto kruipen, geen kip die er iets om geeft.
Laatst bijgewerkt door Tenshi op 20-03-09 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:53

rockwitch schreef:
Ylana denk dat het in dit geval handiger is als ze proberen samen iets op te lossen aangezien het niet gaan werken om de kat binnen te houden. Ja dan kan je heel je tuin afzetten, maar bij mijn huis bijvoorbeeld, is dat niet mogelijk, dus dat zou als mijn katten buiten zouden komen al niet gaan. En je gaat toch zeker je kat niet wegdoen omdat de buren geen pootjes op hun auto willen, terwijl ze zelf een garage hebben.

Dan hangt het er nog vanaf wat voor auto ze hebben, en wat voor garage ze hebben. Veel auto's passen niet in de (oudere) garages omdat de auto's steeds groter zijn geworden.

Maar ik heb de TS nergens zien zeggen dat het geen optie is om de tuin af te zetten zodat de kat daar blijft.
En ik ben het met Ylana eens... het is niet hun kat. De eigenaar moet met een oplossing komen.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:55

ma_rie_tje schreef:
lifaya schreef:

dan is het lastig.
er van uitgaande dat een schutting 1,80m is (maximale hoogte van een schutting,, als je de kat in je tuin, of juist uit de tuin wil houden neem ik aan dat je die hoogte hebt) dan is dat redelijk veilig voor kinderen denk ik....
wat ws ook scheelt is het soort schutting dat je hebt.

Hier kan een kat moeilijk in klimmen http://www.piekobello.nl/images/meta3/2.1schutting.jpg
maar tis is een heel stuk makkelijker voor een kat om op te klimmen http://i133.photobucket.com/albums/q50/ ... G_2230.jpg

@ ma_rie_tje: Ehm, katten kunnen ook heel goed springen, denk niet dat ze zeer onder de indruk zijn van 1 van deze schuttingen. Die katten springen er gewoon bovenop.

Verder snap ik het niet helemaal. In de beginpost schrijft de TS dat de buren hebben geklaagd over kattenpootjes en daarna vraagt ze tips om krassen te voorkomen. Maar dat is toch het probleem van de buren niet, het probleem zijn die pootjes. En, ik heb eigenlijk geen idee wat je daaraan kunt doen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:55

Gelukkig is onze motorkap stijl dus niet echt makkelijk om op te liggen. }>
Maar ik zou er niet blij mee zijn als er een kat op zou liggen.
Als ik een kat zou hebben die ergens overlast veroorzaakt mogen ze er zo een emmer water overheen mikken. Of dompelen, ook best.

Hier ligt een geladen waterpistool in de tuin, standaard geladen op druk.
Ik heb cavia's, konijnen en noem maar op in de tuin en ik heb geen zin in andermans loerende klierende katten. Er zit er hier een die schrikt nergens van.
Dan kan je een bezem naar zijn harses gooien, maar hij zet maar 3 stappen.
Water werkt wel dus hij krijgt een zeer comfortabele massagestraal water op zijn bips.

De kat van de buren komt hier wel, die doet mijn beesten niks, die ligt gewoon lekker te zonnen op de picknicktafel. Of op mijn konijnenhokken, onder het afdakje te schuilen voor de regen. :+

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:57

Moderatoropmerking:
Het is ontzettend netjes dat TS op zoek is naar een oplossing. Het zou dan ook fijn zijn als er gewoon onderbouwd gereageerd wordt en er geen suggesties aangedragen worden als dat de buurvrouw in kwestie de kat maar gewoon moet overrijden. Dat voegt helemaal niets toe aan dit topic.

Alvast bedankt voor de medewerking :)

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:00

haha ik lees hier dingen waar ik van denk, je had mijn buren moeten zijn..
als ik zie welke kat er op mijn auto heeft gelegen, en wel degelijk mijn halve dak met krassen achter heeft gelaten, ga ik 1 keer naar de eigenaar.
1 voor de schade te betalen en duidelijk te maken dat hij de volgende keer het haasje is..
je hooer toch ook te zoregn dat niemand last heeft van je paard. waarom zouden andere dan wel last morgen hebben van jou kat

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:01

de enige oplossing issssssss: zorg voor een kattenren, meer kan je echt niet doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:02

niemand gedacht aan de nagels (een stukje) te knippen dat die niet meer scherp genoeg zijn voor krassen? is toch egt de meest diervriendelijke oplossing lijkt mij :+

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:04

Jaaa! Naar de nagelstyliste, meteen een leuk kleurtje erop! :+

Nee, maar wat afronden is idd ook een goed idee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:05

dat bedoel ik. Ik heb da ook een tyd gedaan bij mijn kat, maar puur omdat ze soms wat ruw is met spelen :+ en het werkt goed!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:08

Iemand die niet zo gek is van katten en trots is op zijn auto en de daar hard voor gespaard heeft,en zijn kattenhoudende buurvrouw/man erop heeft aangesproken er niet van gediend te zijn, heeft in mijn ogen recht te doen met de kat wat hij maar wil. Mijn goedkeuring zou de gedupeerde zeker hebben :j

En dan maakt het me niks uit of de kat nu lange of korte nagels heeft. De eigenaar heeft maar te zorgen dat zijn/haar kat niet meer op die auto komt. Hetzelfde geldt voor mijn tuin, voliere, vijver etc.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 22:10

slimmerik schreef:
Iemand die niet zo gek is van katten en trots is op zijn auto en de daar hard voor gespaard heeft,en zijn kattenhoudende buurvrouw/man erop heeft aangesproken er niet van gediend te zijn, heeft in mijn ogen recht te doen met de kat wat hij maar wil. Mijn goedkeuring zou de gedupeerde zeker hebben :j

En dan maakt het me niks uit of de kat nu lange of korte nagels heeft. De eigenaar heeft maar te zorgen dat zijn/haar kat niet meer op die auto komt.

Precies! en beter dat ze je waarschuwen en vragen of je, je kat bij je wilt houden dan dat ze kattengif gaan strooien en je, je kat nooit of dood terug vind := want die gekken heb je er ook tussen lopen :oo