Dit KAN er gebeuren als ....(schokkende foto's!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:45

suuzepuus schreef:
ik denk dat een labrador met foute opvoeding dit net zo goed gedaan kan hebben....

Zeker, dat zeg ik niet, maar toch ben ik benieuwd wat voor hond het is...!

KiWiKo

Re: Dit KAN er gebeuren als ....(schokkende foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:50

mijn honden pakken ook zwanen, die grote van mij heeft er twee gepakt..........
totdat hij een keer een zwaan met een grote bek tegen over zich kreeg en met zijn staart tussen zijn benen afdroop......... nou kijkt hij niet eens meer.

maar je kan niet echt heel veel doen als je hond in het water springt achter een zwaan aan........

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:51

ik vind dat er niet toe doen. wat het ook voor een hond geweest is, hij heeft geen goede opvoeing gehad. het heeft niks met het ras te maken. als het nou een rottweiler of zo is weet ik wel weer wat de reacties daar op zijn....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:52

KiWiKo schreef:
mijn honden pakken ook zwanen, die grote van mij heeft er twee gepakt..........
totdat hij een keer een zwaan met een grote bek tegen over zich kreeg en met zijn staart tussen zijn benen afdroop......... nou kijkt hij niet eens meer.

maar je kan niet echt heel veel doen als je hond in het water springt achter een zwaan aan........

Pak je zwembroek maar vast :Y)

nee, je hebt gelijk, als ze al een keer het belsuit hebben gemaakt er achteraan te gaan zijn ze heel vaak niet terug te krijgen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:53

suuzepuus schreef:
ik vind dat er niet toe doen. wat het ook voor een hond geweest is, hij heeft geen goede opvoeing gehad. het heeft niks met het ras te maken. als het nou een rottweiler of zo is weet ik wel weer wat de reacties daar op zijn....

Ook al voed je een hond nog zo goed op, instinct kun je niet onderdrukken, helemaal moeilijk wordt dit bij typische jachtehonden, maar in principe heeft elke hond jachtinstinct
Laatst bijgewerkt door Adil op 23-03-09 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:54

mijn hond is ook redelijk goed opgevoed, maar als hij eendjes ziet, sprint hij er toch echt op af (jachthond) Zelfde als ik in het bos loop, hij luistert super goed, komt als ik hem roep etc. Maar als hij een hert ziet, gaat hij er toch achteraan, kan ik roepen wat ik wil, is nou eenmaal het jachtinstinct.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:56

dat is zo maar als het nou een pitt type is of een dog/ rottweiler/doberman dan komen daar weer erg veel negatief gezeur over. en dat heeft zo weinig nut.ik hoop dat het eenlieve schattige golden retriever was.

mijn hond rebt achter vliegende eenden aan..... beetje een domme hond....

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 08:59

Waarom de hond dat beest niet verder laten doodbijten? Spaart die zwaan heel wat lijden.

Voor de rest heeft de vleugel van een zwaan voldoende kracht om je arm te breken, dus lijkt het me dat het niet zo'n onschuldig en weerloos dier hoeft te zijn als hier gesuggereerd wordt. In het wild worden e weerloze dieren er ook uitgefilterd. Wat niet wil zeggen dat de eigenaar van de hond zwaar in fout is gegaan.

Je schrijft dat ze hem eraf hebben moeten trekken...trekken, geeft grote scheurwonden en kan bij het beeld passen dat ik hier zie. Eerst lossen die kaken!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:09

_Jessica schreef:
Ik vind de vergelijking van een leeuw die een gnoe pakt geen vergelijking met een hond die een zwaan aanvalt.
Een leeuw is afhankelijk van de jacht om te overleven en zal niet in leven blijven als hij geen eten "vangt". Honden krijgen in 99% van de gevallen dagelijks één of meerdere porties voer voorgezet en zijn niet afhankelijk van het doden en consumeren van andere dieren om te overleven.

Wij vinden dat ze daar niet afhankelijk van zijn omdat wij ze meermaals per dag voeren, maar vindt het instinct van dat beest dat ook? :) Het is niet omdat wij ervoor zorgen dat een hond niet meer hoeft te jagen, dat het geen jager meer is.

Vind het heel sneu voor de zwaan, maar helaas, dit gebeurd in de natuur. Of het nu om een huisdier gaat of niet. Wat niet wil zeggen dat je niet moet opletten als je met je hond aan de wandel gaat. Dit is gewoon een jammer voorval, net zoals die wel meer gebeuren. Mijn pony heeft nl. ook al wel eens een kip toegetakelt. :=
Ik heb persoonlijk meer moeite met dieren die langs de kant van de weg liggen, al dan niet half ontdaan van ingewanden... Maar da's een andere discussie. ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:45

Moderatoropmerking:
Er zijn verschillende reacties uit dit topic verwijderd. Dit zijn reacties die of totaal off-topic zijn, of die nogal dicht grenzen aan een persoonlijke aanval naar een andere Bokker.
Een mening hier posten is prima, het is immers een discussie forum, maar doe dit onderbouwd en op een manier die wel recpect toont voor de mening van een ander.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:54

He, gadver zeg!! :oo Wat ziet dat er naar uit! Gaat de eigenaar van de hond nog wel een boete krijgen voor onverantwoord gedrag, of niet? :?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:57

ik vindt het doel van het topic een beetje een speld in de hooiberg gooien.
wij hebben zelf een tjegische wolfshond DOL op konijnen.
we hebben een levensgrote polder waar het dier zich onwijs kan uitleven daar hij echt super lief is tewgen de mens en ander honden.

maar ook onze hond is al eens terug gekomen met een konijn wat hij had gevangen. nou weten we niet of het dier al dood was of dat hij hem zelf heeft gedood maar ik denk dat dit de natuur is.

natuurlijk vindt ik het SUPER erg om die zwaan zo te zien.
maar ik denk niet dat je het tegen houdt het zijn beide dieren die tot het uiterste gaan.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:59

Ik vind het sneu voor de zwaan.
Maarja sommige honden hebben nu eenmaal meer instinct dan andere honden.

Onze vorige hond ging nergens achter aan, pakte niets, en ving ook niets.

De hond die wij nu hebben vangt mollen, ratten en muizen. En heeft ook al een keer een wilde kat dood gebeten.
Als ze een haas bij ons achter in het land ziet, dan gaat ze er ook achteraan.
Ik roep haar niet terug, heeft ook geen zin. Want het enige wat ze ziet of hoort is de haas.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:18

Het gaat mij vooral om de reactie van de eigenaar van de hond.
Zou mijn 'killer' *proest* loslopen en achter een zwaan aan vliegen en niet meer naar mijn commando's luisteren dan mag ze hopen dat ze ver genoeg uit mijn buurt weg is gerent, is ze nou helemaal belatafeld? HIERRRR betekend hier komen. Of ze nou achter een konijn aanzit, of ze nou in de brand staat of dat er een vleesbuffet voor haar neus staat. Mijn honden mogen alleen los als ze goed onder appel (niet zo'n vrucht hoor, maar kan geen trema's plaatsen met deze computer) staan. En dat staan ze, soms vechten ze wel een beetje met andere honden maar word het te gek loop ik erheen en roep ze terug, gaat altijd goed. Op het strand willen ze ook wel eens meerennen met vreemde paarden (omdat ze met mij altijd meerennen). Roep ik ze ook terug, en ik ben dus niet het wanhopige baasje dat 10x moet roepen, gelukkig.
Stel..... stel dat ze dan toch weg rent en zo'n beest grijpt, zou ik me kapot schamen en het vreselijk vinden en me dus ook zo opstellen. Zelf de dierenambu bellen of de zwaan de nek omdraaien, mijn excuses aanbieden en nog maar eens goed gaan trainen met de hond....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:14

wizewo schreef:
Waarom de hond dat beest niet verder laten doodbijten? Spaart die zwaan heel wat lijden.

Voor de rest heeft de vleugel van een zwaan voldoende kracht om je arm te breken, dus lijkt het me dat het niet zo'n onschuldig en weerloos dier hoeft te zijn als hier gesuggereerd wordt. In het wild worden e weerloze dieren er ook uitgefilterd. Wat niet wil zeggen dat de eigenaar van de hond zwaar in fout is gegaan.

Je schrijft dat ze hem eraf hebben moeten trekken...trekken, geeft grote scheurwonden en kan bij het beeld passen dat ik hier zie. Eerst lossen die kaken!

Dat eraf trekken heeft niets met die wonden te maken die had de zwaan ervoor al opgelopen door de hond..

Nogmaals ik snap dat honden jachtinstinkt hebben wij hebben zelf ook honden (nu 2 labrador pups ) en een oudere boomer (dit is echt een killer als die de kans krijgt maar dan vooral met kleine dieren het is een echte rattenvanger) dit weten wij en hij is dus overal aangelijnd de labradors komen duidelijk te weten wat wel en niet mag en we hebben een rottweiler gehad helaas in januari moeten laten inslapen, deze hond zat geen kwaad in het ligt niet aan het ras maar aan de hond zelf en dan vooral aan de baas en aan de opvoeding

Wil hiermee geen honden zwart maken oid en tja snap dat je dit kan vergelijken met katten die vogels pakken iets wat ik ook heel erg vind maar ik wou dit gewoon delen met mensen hun kijk op dit verhaal het greep me namelijk heel erg aan toen ze de zwaan binnen brachten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:34

en ik denk dat als je de hond zijn gang liet gaan opmdat het hem heel wat lijden zal besparen zeker niet opgaat gezien de zwaan alleen verder uitelkaar zou worden getrokken levend!
beetje vage opmerking.. je kunt het makkelijk vergelijken maar doe ik maar even niet ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 21:56

Als die hond het instinct tot doodbijten had gehad, had hij het gedaan voordat hij de zwaan begon te villen, niet tijdens het villen.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:30

Hoor meerdere mensen hier roepen, het is het jachtinstinct. Ik vind dit kul. En dat zeg ik terwijl ik op het moment 3 weimaranerreuen heb, waar met allen aan jachttraining/wedstrijden en aan de jacht wordt deelgenomen.

De honden hebben gewoon niet te stropen. Los van de boete (volgens mij 400 euro) wordt op deze manier alleen maar meer losloopgebieden gesloten.
Achter ree aangaan vind ik al helemaal uit den boze.

Voordeel van jachttraining is dat de hond leert reageren op een stopfluit. 100% garantie heb je nooit, maar daar ben ik heel resoluut in. Dan gaat de stroomband erop. Er wordt namelijk alleen maar gejaagd als ik dat zeg en nee is nee.

Ik loop regelmatig op een veld vergeven van hazen, fazenten en patrijzen. Normaal wild waarmee geoefend en op gejaagd wordt.
Natuurlijk gaan ze wel eens op een spoor en ik laat ze soms bewust ook gaan. Maar wanneer de stopfluit klinkt, behoren ze op hun gat te gaan zitten. En ja met enige regelmaat staan ze voor op een fazant. Krijgen ze een dikke vette beloning voor, maar mijn commando om de fazant uit te mogen stoten blijft achterwege en laat ik het dan ook niet zien dat het wel gebeurd.

Mijn honden hebben wel het voordeel dat er met ze gewerkt wordt waarvoor ze zijn gefokt en op andere momenten hun ei helemaal kwijt kunnen. Ze zijn dan ook lekker rustig in de kop en ik kan gewoon los met ze langs de eenden/zwanen/katten en andere dierenspul lopen.

Als je (jacht)hond stroopt, voedt hem dan op.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:36

Ben het wel eens met je Chawi :) maar veel mensen hebben denk ik gewoon 'ontwetendheid' helaas.
Daar bij komt het bekende zinnetje: "Dat doet ie anders nooit" om de hoek kijken.
Wat heb jij super mooie weimaraners zeg :~

Ik ben blij dat onze "jachthond" al peuken schijt voor een egeltje.. trouwens nare foto's. Dat die zwaan het uberhaupt overleefde die aanval, niet al door shock om kwam ofzo.. pff arm beest :(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:48

Chawi schreef:
Voordeel van jachttraining is dat de hond leert reageren op een stopfluit. 100% garantie heb je nooit, maar daar ben ik heel resoluut in. Dan gaat de stroomband erop. Er wordt namelijk alleen maar gejaagd als ik dat zeg en nee is nee.

Helemaal mee eens! Bruno reageert bijna altijd, bijna...Garantie kun je niet geven. Heeft hij een zo'n 'rebelfase' dan gaat de teletac eraan, bij de jacht standaard....Maar heeft ook te maken met het gevaar dat de hond in de vuurlinie komt mocht hij het toch eens in z'n kop halen een commando te negeren...

Maar feit blijft wel, 't is instinct....Rent Bruno toch eens achter een haas aan terwijl ik hem geroepen heb, komt hij (na de jacht op te hebben gegeven) haast kruipend naar je toe omdat hij heel erg goed weet dat hij fout bezig is geweest, maar hij kon zich op dat moment niet beheersen, dat zijn dierlijke maar natuurlijke reacties/driften die dan het zeggen hebben, niet het verstand. En dat heet instinct en dat zit in elke hond!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 00:15

Goed dat je dit topic hebt geopend :j

Het is mijn mening dan ook dat als je de hond niet volledig onder appèl hebt, je de hond nooit los mag laten. Nu kan ik me trouwens ook voorstellen dat je in dat park niet eens je hond los mag laten lopen.

In dat geval de volledige kosten van dierenambulance etc. op baasje verhalen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 08:58

Ook ik vind dat als je je hond niet volledig onder appèl hebt, hem niet los mag laten.
HIERR is bij mij ook hier, en niets anders. Ik weet hoe streng dit klinkt...... maar stel ik loop in een vreemd gebied, of ik ben bij de rand van ons losloopgebied, ben ik blij dat mijn commando's er goed inzitten, en er wordt geluisterd wanneer ík dit wil, en niet wanneer de hond het verkiest.
Die commando's zijn er ook voor de veiligheid van je eigen hond. Want wat...... als je hond gaat, en er komt een auto aan, en je kunt hem niet terugroepen...... wat dan??? Ik zou dood gaan van schuldgevoel. Dan kan het 100 x instinct zijn, of bananen in de oren, maar bij mijn honden zijn bananen in de oren simpelweg niet toegestaan.
HIERRR blijft hier, wat er ook gebeurt, ik móet mijn hond op elk moment dat ik verkies, kunnen roepen, voor mijn en zijn veiligheid, en die van dieren en mensen om ons heen.......

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:35

Adil18 schreef:
Chawi schreef:

Helemaal mee eens! Bruno reageert bijna altijd, bijna...Garantie kun je niet geven. Heeft hij een zo'n 'rebelfase' dan gaat de teletac eraan, bij de jacht standaard....Maar heeft ook te maken met het gevaar dat de hond in de vuurlinie komt mocht hij het toch eens in z'n kop halen een commando te negeren...

Maar feit blijft wel, 't is instinct....Rent Bruno toch eens achter een haas aan terwijl ik hem geroepen heb, komt hij (na de jacht op te hebben gegeven) haast kruipend naar je toe omdat hij heel erg goed weet dat hij fout bezig is geweest, maar hij kon zich op dat moment niet beheersen, dat zijn dierlijke maar natuurlijke reacties/driften die dan het zeggen hebben, niet het verstand. En dat heet instinct en dat zit in elke hond!

Natuurlijk gaat het niet altijd goed. Maar 'onze' honden weten wel dat het fout is en daardoor komt het bij mij maar zelden voor. Het zijn nu eenmaal geen machines.

Ik vind het gewoon frustrerend dat mensen niet hun verantwoordelijkheid nemen. Ook 'jachtmensen' laten hun honden stropen. De veel gehoorde reden: Anders doet ie het ook niet meer wanneer het wel moet. Ik heb dat nooit zo geloofd en bij mijn eerste Weim ook bewezen gekregen dat het zo niet werkt. Alledrie weten ze precies wanneer ze aan het werk zijn en wanneer we gewoon een lekkere wandeling maken.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:37

NonaWen schreef:
Wat heb jij super mooie weimaraners zeg :~

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 09:40

suuzepuus schreef:

Om maar even een voorbeeld te noemen.. Een paard leer je zijn vluchtgedrag ook nooit af.. Je kan het bij "koele" paarden misschien iets verminderen maar als het er op neerkomt zullen zij ook altijd vluchten.

En zo ook bij een hond. Wij hadden een Jack die echt goed luisterde maar als er een eend erg dichtbij kwam wilde hij er toch nog wel eens achteraan. Hij kreeg dan wel straf, maar ja kom op.. Het blijven roofdieren.

Je leert een kat toch ook niet zo maar af dat hij niet achter een muis aan mag gaan?

Verder uiteraard sneu voor die zwaan.. Echt sneu.. En dan ben ik misschien hard maar als dit echt door een hond gedaan is is het wel de natuur.. ( leeuwen gaan ook niet zo vriendelijk met een zebra om). Maar het blijft sneu.