suuzepuus schreef:ik denk dat een labrador met foute opvoeding dit net zo goed gedaan kan hebben....
Zeker, dat zeg ik niet, maar toch ben ik benieuwd wat voor hond het is...!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:mijn honden pakken ook zwanen, die grote van mij heeft er twee gepakt..........
totdat hij een keer een zwaan met een grote bek tegen over zich kreeg en met zijn staart tussen zijn benen afdroop......... nou kijkt hij niet eens meer.
maar je kan niet echt heel veel doen als je hond in het water springt achter een zwaan aan........
suuzepuus schreef:ik vind dat er niet toe doen. wat het ook voor een hond geweest is, hij heeft geen goede opvoeing gehad. het heeft niks met het ras te maken. als het nou een rottweiler of zo is weet ik wel weer wat de reacties daar op zijn....
_Jessica schreef:Ik vind de vergelijking van een leeuw die een gnoe pakt geen vergelijking met een hond die een zwaan aanvalt.
Een leeuw is afhankelijk van de jacht om te overleven en zal niet in leven blijven als hij geen eten "vangt". Honden krijgen in 99% van de gevallen dagelijks één of meerdere porties voer voorgezet en zijn niet afhankelijk van het doden en consumeren van andere dieren om te overleven.
wizewo schreef:Waarom de hond dat beest niet verder laten doodbijten? Spaart die zwaan heel wat lijden.
Voor de rest heeft de vleugel van een zwaan voldoende kracht om je arm te breken, dus lijkt het me dat het niet zo'n onschuldig en weerloos dier hoeft te zijn als hier gesuggereerd wordt. In het wild worden e weerloze dieren er ook uitgefilterd. Wat niet wil zeggen dat de eigenaar van de hond zwaar in fout is gegaan.
Je schrijft dat ze hem eraf hebben moeten trekken...trekken, geeft grote scheurwonden en kan bij het beeld passen dat ik hier zie. Eerst lossen die kaken!
Chawi schreef:Voordeel van jachttraining is dat de hond leert reageren op een stopfluit. 100% garantie heb je nooit, maar daar ben ik heel resoluut in. Dan gaat de stroomband erop. Er wordt namelijk alleen maar gejaagd als ik dat zeg en nee is nee.
Adil18 schreef:Chawi schreef:Voordeel van jachttraining is dat de hond leert reageren op een stopfluit. 100% garantie heb je nooit, maar daar ben ik heel resoluut in. Dan gaat de stroomband erop. Er wordt namelijk alleen maar gejaagd als ik dat zeg en nee is nee.
Helemaal mee eens! Bruno reageert bijna altijd, bijna...Garantie kun je niet geven. Heeft hij een zo'n 'rebelfase' dan gaat de teletac eraan, bij de jacht standaard....Maar heeft ook te maken met het gevaar dat de hond in de vuurlinie komt mocht hij het toch eens in z'n kop halen een commando te negeren...
Maar feit blijft wel, 't is instinct....Rent Bruno toch eens achter een haas aan terwijl ik hem geroepen heb, komt hij (na de jacht op te hebben gegeven) haast kruipend naar je toe omdat hij heel erg goed weet dat hij fout bezig is geweest, maar hij kon zich op dat moment niet beheersen, dat zijn dierlijke maar natuurlijke reacties/driften die dan het zeggen hebben, niet het verstand. En dat heet instinct en dat zit in elke hond!
suuzepuus schreef:ik vind dat er niet toe doen. wat het ook voor een hond geweest is, hij heeft geen goede opvoeing gehad. het heeft niks met het ras te maken. als het nou een rottweiler of zo is weet ik wel weer wat de reacties daar op zijn....