Konijn plast bloed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Re: Konijn plast bloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:19

waarom veroorzaakt vit C dan blaasgruis?? naar mijn weten gaan ze er alleen maar van plassen als ze teveel krijgen..

overdosis vit c wordt uitgeplast..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:36

Als je naar de site www.konijnen.nl gaat, dan kun je klikken op verkeerd je konijn in nood.
Als je hier op sos klikt, dan kun je mailen. Je moet een hele lijst invullen.
Zij kunnen je dan verder helpen en proberen erachter te komen wat het is, dit is gratis.

http://www.konijnen.nl/konijnengroep/vragenlijst.htm
Dit is de link met die vragenlijst.

Succes ermee! :(:)

yanique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 19:50

Een konijn van bijna 7 is toch trouwens helemaal niet zo oud?
mijn konijn is 10 jaar,
naja.
succes ermee.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 22:51

Ik heb de lijst ingevuld ;) ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:17

Ik hoop dat er geen volgende konijn komt. Ik vind het sneu dat een dier medische zorg onthouden wordt, omdat het maar een in dit geval konijn is. Wil je (in dit geval je ouders) geen geld uitgeven aan medische zorg voor een dier, neem zo'n dier dan niet.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 15:33

Ja daar vraag ik niet naar hè. wij hebben thuis heel veel konijnen gehad. En met de vorige konijnen zijn we ook naar de DA geweest. Maar mijn ouders denken dat dit door ouderdom komt dus vinden ze he zonde van het geld en willen ze dat liever aan iets anders geven wat ik best snap! ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:37

xvanity22 schreef:
Ja daar vraag ik niet naar hè. wij hebben thuis heel veel konijnen gehad. En met de vorige konijnen zijn we ook naar de DA geweest. Maar mijn ouders denken dat dit door ouderdom komt dus vinden ze he zonde van het geld en willen ze dat liever aan iets anders geven wat ik best snap! ;)

Ah dus als hun later door ouderdom gebreken krijgen wat pijn doet, en ze kunnen er medicijnen voor krijgen, onthoud hun dat dan ook, want het komt door de ouderdom en dan moeten ze er maar mee leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:46

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:48

Idd x_Marr, ik kan het ook maar niet begrijpen dat mensen gewoon medische zorg aan dieren weigeren en dat dan maar gewoon de normaalste zaak van de wereld vinden. Ja, want van dat geld kunnen we ook leuke dingen doen....Ik vind dat echt heel erg.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:15

:( Er zou werkelijk een verbod op het houden van dieren moeten zijn voor mensen die zo denken. Ik mag het waarschijnlijk niet zeggen, maar ik doe het toch. Het is niet te hopen dat dieren bij jullie oud worden. Want omdat een of ander kwaaltje door de ouderdom komt, wordt er maar gewoon niets aan gedaan. Het is TE gek voor woorden. Ik vind het schandalig en schaamteloos! :(

Ik mag hopen dat het geld wat nu wordt uitgespaard straks niet wordt uigegeven aan een ander dier!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:53

xvanity22 schreef:

dat jij dit zegt, betekend dat je net zo naief bent als je ouders!!!
juist dieren die ouder zijn hebben meer zorg nodig! ouderdom komt met gebreken zeggen ze toch altijd..
ik vind het ook echt schaamteloos..

hoe weinig hou je van je huisdieren als jij en je ouders dit kunnen zeggen.

ik heb een kat van 17, die om de zoveel tijd bloedonderzoek moet.. is duur... maar ik vreet nog liever een week droog brood dan dat mijn dier moet lijden..
of dat ik roep.,.. ach ze is toch al oud... laat maar gaan
bullshit

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 16:59

Nou word het mooi, ook nog gaan beweren dat ik niet van mijn dieren hou. Je moet nu echt je mond gaan houden hoor want ik word hier echt pissig van, Ik zoek alleen een oplossing wat ik kan doen ZONDER DE DA. En daarom heb ik dit topic geopent. Maar doe er AUB een slotje op want ik word er knettergek van dat iedereen mij van alles gaat lopen beschuldigen. En wat heeft het dan voor een zin om de DA te bellen want je kan tog niet weten van een afstand wat een dier heeft? een DA dan toch ook niet. Dus het is dikke onzing om de DA te bellen want die zou dat dan ook niet kunnen weten.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:04

je moet ook gewoon langsgaan..

het was jullie beslissen (zowel je ouders als de jouwe) om dat beest te nemen toch..

ik druk je alleen met je neus op de feiten.. een dier medische zorg onthouden is gewoon zielig..

en je heb het zelf gezegd hoor... mn ouders denken dat het door de ouderdom komt, en willen het geld aan iets anders uitgeven.. dus dat snap ik wel... dat waren jou woorden hoor.. niet de mijne!!

oftewel.. je bent het eigenlijk wel met je ouders eens dat ze niet gaan.. want het komt waarschijnlijk door ouderdom..

oude dieren hebben het meeste zorg nodig.. en als je ze dat niet gunt.. dan ben je geen dier waard..
ik maak dit maar al te vaak mee in de kliniek..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:04

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:27

xvanity22 schreef:
Nou word het mooi, ook nog gaan beweren dat ik niet van mijn dieren hou.

Als je werkelijk van je dieren houdt, geef je ze alle mogelijke zorg die ze nodig hebben, en daar hoort ook een bezoek aan een DA bij. Het houdt niet op bij alleen wat voer, water en af en toe een aai.

xvanity22 schreef:
Je moet nu echt je mond gaan houden hoor want ik word hier echt pissig van, Ik zoek alleen een oplossing wat ik kan doen ZONDER DE DA. En daarom heb ik dit topic geopent.

En in dat topic wordt gezegd dat er ZONDER DA niets aan te doen is, dat je dus NAAR de dierenarts MOET!! Of op zijn minst moet bellen, maar zelfs een telefoontje is blijkbaar al te veel :n

xvanity22 schreef:
Maar doe er AUB een slotje op want ik word er knettergek van dat iedereen mij van alles gaat lopen beschuldigen.

Dat is misschien wel de beste oplossing ja. De waarheid kan wel eens hard zijn. 8)7 Alleen jammer dat daar het konijn nog altijd niet mee geholpen is.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:34

en trouwens we beschuldigen je nietr.. ik reageer alleen op de dingen die jij zegt... en dat zegt mij genoeg

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:36

Even de DA bellen, die kunnen je vast raad geven. Drinkt je konijn nog wel? Eten een klein beetje begrijp ik dus? Als een konijn niet eet drinkt/eet kan je beter naar de DA gaan want met konijnen is het snel afgelopen.
Vraag maar aan je ouders of hun als ze niet zouden kunnen praten en ziek waren het ook fijn zouden vinden als ze naar de HA gebracht werden. Wat een onzin van jouw ouders zeg, ik zou je ouders een goed duidelijk maken dat dit dus écht niet kan! (jij kan er niets aan doen, kan begrijpen dat jij het er al helemaal moeilijk mee hebt!)

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 18:01

Snappen jullie het noch steeds niet? Ik heb geen geld om naar de DA te gaan en mijn ouders willen er niet heen. Hoe moet ik dan naar de DA gaan?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:02

xvanity22 schreef:
Snappen jullie het noch steeds niet? Ik heb geen geld om naar de DA te gaan en mijn ouders willen er niet heen. Hoe moet ik dan naar de DA gaan?

Je PROBEEERT nieteens iets, je belt nieteens!
Doe dat eerst dan en leg alles in details uit!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:04

xvanity22 schreef:

Bellen, en heb je nou al tegen je ouders gezegd wat ik in mijn vorige post zei? Ben benieuwd wat hun reactie was..

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 18:06

Een vriendin van een vriendin van mij is DA assistent, En die gaat aan haar vragen wat het zou kunnen zijn. Misschien kan ze mij gratis helpen! :D

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:35

Vraag direct even of je bij haar afstand kan doen van je konijn.
Zal waarschijnlijk ten goede komen van het beestje...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:16

xvanity22 schreef:
Een vriendin van een vriendin van mij is DA assistent, En die gaat aan haar vragen wat het zou kunnen zijn. Misschien kan ze mij gratis helpen! :D

Lees eens even wat je zegt meid. Je wil een DA niet eens bellen want hij kan toch niet over de telefoon zien wat er aan de hand is. Via een vriendin van een vriendin laten navragen bij een assistente is dan natuurlijk een veel beter plan :Z Wat verwacht je ook dat ze gratis voor je kan doen?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:36

xvanity22 schreef:

Hoor eens als je ouders hier verantwoordelijk voor zijn, dan hadden ze hier ook over na moeten denken bij de aanschaf van het beestje. Het is een dier en die kunnen ziek worden.
Ik weet verder niet hoe oud je bent, maar ooit weleens aan werken gedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:47

TS is pas 14 en niet iedere 14 jarige is al in staat om langs haar ouders heen actie te ondernemen, dus een beetje rustiger mag ook wel. Haar ouders verdienen een schop onder hun kont, haar beschuldigen dat ze niet van haar konijn houd gaat ver én heeft geen zin.

TS: Ik zou als ik jou was gewoon bellen met de dierenarts. Hij kan misschien niet zien wat er aan de hand is, maar kan je misschien toch een tip geven of iets vertellen als argument waarmee je je ouders kan overhalen. Je kan ook de situatie uitleggen (geen geld) misschien dat de dierenarts je dan gratis of voor minder geld wil helpen. Zet je er overheen en bel gewoon, het gaat om het leven van je konijn dus snel actie ondernemen is wel nodig.
In de tussentijd zou ik het hok verschonen en kijken of hij nog steeds bloed plast, of dat het misschien toch iets anders was (veel gewone urine op één plaats bijvoorbeeld). Verder zou ik je ouders de oren van hun kop zeuren om toch naar de dierenarts te gaan.