Waakhond in Curacao

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Waakhond in Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:42

Daarom raad ik je dus aan om met meerdere ridgebackfokkers contact te zoeken als het ras je wel wat lijkt, om te kijken of je toch zo'n pup kan scoren. Want hij lijkt wel goed bij je omschrijving te passen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 22:52

ja precies, ga ik zeker doen! :D thanks!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 07:56

het zijn inderdaad wel hele leuke honden en denk ik goed passend bij wat je wil

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:06

Wij hebben Cane Corso's zeer goede waakhonden en op het gezin gericht.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:36

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 09:56

oehhh ik zie wel een paar leuke!
zijn flaporen daar erg in de mode trouwens, er zitten heel wat grote oren tussen!
ahh w8 ff, ik zie al het voordeel van die oren! koelt lekker af!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 11:15

Wij hebben een Cane Corso en dit ras voldoet eigenlijk aan al jouw wensen!

Zeer vriendelijk voor andere dieren, gek op kinderen en bekenden en familie maar wel een gereserveerde houding naar mensen die hij niet kent.
Ze voelen verder precies aan wanneer er verwacht wordt dat ze waaks zijn!
Verder zijn ze zeer goed te trainen (will to please) en zijn het super knuffels!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 12:30

oOoKellyoOo schreef:
Boerboel, Superhond.
Oorspronkelijke herkomts een Brabantse bullenbijter, daarna veelal gebruikt in afrika om de slaven op de boerderij te houden en vreemden weg te houden.
Een super gezinshoud, houd super van zn familie en zal ten alle tijden voor jou allert zijn.

Hmm mijn chihuahua slaat voor elk geluidje aan :D

De boerboel :+: Wij hebben er 2 gehad. Een broer en zus. De teef hebben we in moeten laten slapen eind augustus vorig jaar. Ontzettend fijne betrouwbare gezinshond, maar met dit ras moet je eigenlijk geluk hebben. Ze kunnen (zowel teef als reu) ontzettend dominant zijn!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:07

sunny_l0ve schreef:
http://www.dierenbeschermingcuracao.com/dogs.php

Lang leve google! Hier zitten ook hele leuke honden bij, die al heel lang in het asiel zitten. Scheelt ook weer reiskosten en stress voor een hond uit NL. ;)

o o, ik moet natuurlijk weer kijken bij Cruelty and neglect |( |( . Dan valt je ff niks meer in |( .

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 15:13

essieintown schreef:
Wij hebben een Cane Corso en dit ras voldoet eigenlijk aan al jouw wensen!

Zeer vriendelijk voor andere dieren, gek op kinderen en bekenden en familie maar wel een gereserveerde houding naar mensen die hij niet kent.
Ze voelen verder precies aan wanneer er verwacht wordt dat ze waaks zijn!
Verder zijn ze zeer goed te trainen (will to please) en zijn het super knuffels!!

Ga ik ook eens naar kijken.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:16

Ik sluit me aan bij friesiszwart en essieintown. Cane Corso's zijn hele geschikte honden, mijn familie gebruikt deze ook als waakhond op het eiland. Gaat ook prima met de kinderen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:10

er zijn meerdere rassen die zouden voldoen aan die eisen maar hoe zijn jullie in t opvoeden van honden?

ik zou zelf een cane corso niet toevertrouwen aan een leek in opvoeding zeker niet als ze mogen bewaken. Het zijn vaak rassen die je wel met een consequente hand moet trainen. Dit moet je willen en ook de tijd voor hebben

dan heb je nog de dogo canario zeer waakse hond maar alleen voor een super consquente baas die weet wat ie doet.

amstafford is vaak niet geschikt wij hebben ze zelf en ze zijn wel waaks blaffen wel maar zodra je op t terrein komt is het welkom en kom maar binnen.

de ridgeback is een geschikte hond maar kunnen erg eenkennig zijn en sommige lijnen zijn daar zo in door gegaan dat ze ook spelen van vriendjes met je kinderen als aanval kunnen zien

bovenstaande rassen zoals de cc en dc kunnen hier ook wat feller in zijn

de boerboel is ook een geweldig ras maar weer niet voor iedereen

ik zou gewoon kijken wat jij een leuke hond vind en niet puur op waakhond afgaan je wilt later natuurlijk niet met een type hond zitten die je toch niet aan kan

succes

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:21

Ik heb zelf jaren op Curacao gewoond, en ik kan je mededelen dat het eigenlijk niet uitmaakt wat voor hond je hebt, áls je maar een hond hebt (Chihuahua's reken ik even niet tot de honden, kleine beestjes :') ). Het gros van de bevolking daar is als de dood voor honden. Waakhonden in de tuin bij plaatselijke bevolking zitten dus ook gewoon met een stevige ketting vast aan een oude autoband of zo en er wordt door een stoere Antilliaan eten bij gezet, maar denk maar niet dat die hond gezellig in huis loopt zoals hier.

Wij hadden twee honden, een dobermann (wilde mijn moeder graag) en een asbakkenras. Beide honden hebben we daar aangeschaft en ik raad je dat ergens ook wel aan dat te doen. De hitte daar is in geen geval te vergelijken met een keer een warme dag hier, en het is wel fijn als een hond er aan gewend is. Er zijn daar genoeg fokkers en honden, maar zoals ik al zei: ieder ras wat hoger is dan een salontafeltje, volstaat. Als het maar blaft. Hang op je tuinmuur ook een bordje met "Beware of the dog" en dat is feitelijk gezien al genoeg.

Verder zou ik de hond 's nachts ook binnen houden, niet los in de tuin. Je zal de eerste niet zijn die zijn hond de volgende dag op kan ruimen omdat er een kippenkarkas met rattengif over de muur gegooid is. Alle huizen daar zijn verder goed beveiligd met tralies, en met een degelijk hekwerk om je tuin heen (wij hadden een muur van 1.70 hoog met van die fijne punten erop) doet de rest. Verder krijg je daar "gegarandeerd" toch wel een keer te maken met een inbraak.

Ook leuk trouwens, de dobermann was op zich nog niet zo'n spannende hond als we de Antilliaanse arbeiders die het hek kwamen plaatsen moesten geloven. Maar dat asbakkenrasje van mijn broer en mij was kennelijk angstaanjagend: door de dikke hals dachten ze allemaal dat er pittbul in zat :D

Maar goed, het klinkt nu allemaal wel erg negatief :') Weten jullie al waar jullie gaan wonen op het eiland?

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:26

Ik ken een hond dat is een kruising tussen een duitse herder en een beetje rotwijler.
Echt een super gaaf dier. Lief in omgang etc.
Wel heel waaks en hij oogt GROOOOOOT :Y)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:07

Thanks allemaal! Misschien toch maar een leuke vuilsnisbak doen dan maar he ;) We gaan het zien..

En kwa wonen zijn we nog niet over uit.. we hebben een mooi huis op Cas Grandi gezien (heeft mijn man vroeger ook gewoond) en verder een leuk huisje een eind uit de stad..

We zijn nog aant orienteren ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:20

Isabonny schreef:
sunny_l0ve schreef:

Lang leve google! Hier zitten ook hele leuke honden bij, die al heel lang in het asiel zitten. Scheelt ook weer reiskosten en stress voor een hond uit NL. ;)

o o, ik moet natuurlijk weer kijken bij Cruelty and neglect |( |( . Dan valt je ff niks meer in |( .

Ik heb net ook even gekeken, maar dat is echt te verschrikkeljk voor woorden |( Ik snap niet hoe mensen zoiets kunnen doen :n

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:23

sunny_l0ve schreef:

o o, ik moet natuurlijk weer kijken bij Cruelty and neglect |( |( . Dan valt je ff niks meer in |( .[/quote]

Ik heb net ook even gekeken, maar dat is echt te verschrikkeljk voor woorden |( Ik snap niet hoe mensen zoiets kunnen doen :n[/quote]

Ohww bah! maar zo heb ik ze ook al zien liggen bij een illegale vuilnisbuilt...
|(

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:25

Citaat:
|(

Wat sneu |( misschien kun je zo'n hondje in huis nemen en verzorgen. Dan heb je een hond voor het leven! ;) Het kost alleen wel veel tijd en werk.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:33

Wij woonden des tijds in Santa Maria Goede Hoop. Die Goede Hoop is mij daar echter een beetje vervlogen, haha! Nee, het was goed om de ervaring op te doen, maar ik hoef van mijn langzalzeleven niet meer daar te wonen. Wát een dierenleed, en de mentaliteit past mij niet. Alles poco poco, terwijl ik graag gewoon wil dat afspraken worden nagekomen op het tijdstip dat je ze maakt. Het is daar gewoon echt een hele andere wereld, en ik denk dat je je er of direct thuisvoelt, of het gaat nooit wat worden. Mijn ouders en broer bijvoorbeeld zouden nog dolgraag terug willen om daar te gaan wonen, maar ik heb het er nooit naar mijn zin gehad. Ik denk dat er iets teveel honden voor mijn ogen zijn doodgereden (daarvoor wordt speciaal uitgeweken naar de berm).

Je kan op Curacao trouwens wel blijven paardrijden als je wilt ;) http://www.manege-shc.com/ Daar ben ik ooit gestart met de "ruitercarriere", haha. Stelde destijds niet zoveel voor, maar intussen zijn er een hoop dingen veranderd!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 18:42

Snadrem schreef:
Wij woonden des tijds in Santa Maria Goede Hoop. Die Goede Hoop is mij daar echter een beetje vervlogen, haha! Nee, het was goed om de ervaring op te doen, maar ik hoef van mijn langzalzeleven niet meer daar te wonen. Wát een dierenleed, en de mentaliteit past mij niet. Alles poco poco, terwijl ik graag gewoon wil dat afspraken worden nagekomen op het tijdstip dat je ze maakt. Het is daar gewoon echt een hele andere wereld, en ik denk dat je je er of direct thuisvoelt, of het gaat nooit wat worden. Mijn ouders en broer bijvoorbeeld zouden nog dolgraag terug willen om daar te gaan wonen, maar ik heb het er nooit naar mijn zin gehad. Ik denk dat er iets teveel honden voor mijn ogen zijn doodgereden (daarvoor wordt speciaal uitgeweken naar de berm).

Je kan op Curacao trouwens wel blijven paardrijden als je wilt ;) http://www.manege-shc.com/ Daar ben ik ooit gestart met de "ruitercarriere", haha. Stelde destijds niet zoveel voor, maar intussen zijn er een hoop dingen veranderd!

Ik zou mezelf opvreten met al die verschrikkelijke mensen. Ze zouden bonuspunten voor mij zijn als hun in de berm lopen en ik met mijn autootje kom aanscheuren }>

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:59

sunny_l0ve schreef:
Citaat:
|(

Wat sneu |( misschien kun je zo'n hondje in huis nemen en verzorgen. Dan heb je een hond voor het leven! ;) Het kost alleen wel veel tijd en werk.

Ze waren dood...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 19:00

Snadrem schreef:

Wij logeren nu bij SHC ;)
Maar nog niet gereden...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:10

Citaat:

Citaat:
Ze waren dood...

Maar ik bedoel zo'n straathondje die er slecht aan toe is helpen... ;)

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 20:20

sunny_l0ve schreef:
Ik zou mezelf opvreten met al die verschrikkelijke mensen. Ze zouden bonuspunten voor mij zijn als hun in de berm lopen en ik met mijn autootje kom aanscheuren }>

Ik heb nog nooit iemand speciaal een hond zien aanrijden in de berm hoor, het is misschien ook maar net wat je wil zien? er zijn hier een heleboel mensen die wel om dieren geven, moet het weer zo zwart wit? net alsof er in nederland geen dierenleed bestaat ;) daar erger ik me net zo hard aan!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:38

LittleAnn schreef:
sunny_l0ve schreef:

Ik heb nog nooit iemand speciaal een hond zien aanrijden in de berm hoor, het is misschien ook maar net wat je wil zien? er zijn hier een heleboel mensen die wel om dieren geven, moet het weer zo zwart wit? net alsof er in nederland geen dierenleed bestaat ;) daar erger ik me net zo hard aan!

Dierenleed bestaat overal. Ik ben er daar alleen heel erg van geschrokken, want het was wel ineens een overload wat we te verwerken kregen. Ik hou me dan graag voor dat we gewoon tegen de verkeerde types zijn aangelopen, ik ken immers ook genoeg Antilliaanse mensen die inderdaad wel hart voor (hun) dieren hebben.

Maar ik heb daar dikwijls auto's zien uitwijken om een hond te scheppen die naast de weg liep. Niet omdat we dat per cé wilden zien, ik vergeet dat beeld liever.