Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:00

Honden mogen nooit of te nimmer zo maar aanvallen, ze mogen waken maar niet pakken!
En ja het is normaal dat je stiefvader zo word "af gekraakt" jij zet dat soort dingen in je beginpost neer.
Ik ben het eens met de rest, je stiefvader of andere honden laten nemen of op curses en die andere honden in laten slapen.

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:01

En ja er staat een hek en er staan 2 BORDJES met ik waak voor mijn baas betreden op eigen risico
We hebben de honden zelf opgevoed en zijn naar pupie curcus gegaan. ALLES IS DE SCHULT VAN DIE PITBULL DIE BEGON!!

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:01

Ik kan me best wel voorstellen dat jij je hier heel rot overvoelt, het is nogal wat.
En als hier iedereen ( waar ik 1 van ben ) zegt dat je honden afgemaakt moet worden, lijkt me ook niet makkelijk nee.
MAAR het is wel de waarheid, zo is het nou eenmaal. Heeft niks met respecteren of wat dan ook te maken.

Zijn jullie honden getrained als waakhonden? Want waakhonden mogen volgens mij niet aanvallen, alleen blaffen..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:01

powerzoe schreef:
OMG dat jullie mijn stiefvader zo afkraken!! Doe even normaal zeg!!!! En ja de honden vallen je aan als je zomaar op het erf komt. Daar hebben we zo voor gekocht.

Leuk als de postbode een pakje komt bezorgen := Als honden zomaar aanvallen dan gaat er al iets mis ;)

Natuurlijk heb je waakhonden die het erf verdedigen maar dan nog mogen ze gewoon niet uit het niets aanvallen. Daar moet of een commando of een reden voor zijn, zeg het aanvallen van de hond met bijvoorbeeld geweld.

Kijk maar naar politiehonden. Die zijn er op getraint om aan te vallen. Maar als ze gewoon buiten oefening zijn dan kun je ze als vreemde gewoon aaien hoor :j Daarbij als zo'n hond uit het niets aanvalt dan is het ook einde oefening. Dat mag gewoon niet ze moeten betrouwbaar zijn.

powerzoe

Re: Onze honden net een vrouw aangevallen op openbare weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:01

Er staat een hek!
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 07-03-09 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps lock uit bericht gehaald.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:02

Ik vraag me af of jij wel begrijpt/inziet wat de honden hebben gedaan?? Voor elke reactie heb jij weer een weerwoord.
Jou stiefvader zat gewoon fout. Hij had de honden gezien hun verleden aangelijnt moeten hebben!

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:02

En nee, die kruising Pittbull is slecht opgevoed, maar die herders niet.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 07-03-09 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters uit bericht gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:03

oh het is de pitbull zijn schuld waarom? de herders waren alleen toen ze die geit doodbeten en ook toen ze die man beten. En nu geef je die pit de schuld omdat de herders een vrouw beten? dat die pit die hond heeft aangevallen kan ik nog begrijpen, zit in de aard van het beestje maar b lijkbaar is je stiefvader niet capable genoeg om een hond te hebben, ohja hebben jullie hier waak ik bordjes? anders zitten jullie nog steeds fout ook al vallen de honden op eigen terrein aan

vind het erg zielig voor de vrouw en haar hond, dat ze slachtoffer is geworden van mensen die eigenlijk geen honden mogen hebben

een hek is niet genoeg je moet hier waak ik bordjes hebben op elke in en uitgang van het terrein

Natasja22_01

Ik vind ook niet dat je een hond moet kopen om mensen aan te vallen!
Ook al komt iemand op je terrein. Dan mag een hond nog niet aanvallen! Idd wat Boheme zegt, ze mogen waken maar niet aanvallen!

Ik ben het ook eens met de anderen. Deze honden moeten afgemaakt worden. En als er nog andere honden komen, ze niet opvoeden dat ze mensen mogen aanvallen! Waken oke..maar aanvallen nee!

En als die herders ook al eerder dieren/mensen hebben aangevallen..zijn die ook niet goed opgevoed ;)

Thats_Me

powerzoe schreef:
En ja er staat een hek en er staan 2 BORDJES met ik waak voor mijn baas betreden op eigen risico
We hebben de honden zelf opgevoed en zijn naar pupie curcus gegaan. ALLES IS DE SCHULT VAN DIE PITBULL DIE BEGON!!

Nee, een dier zit nooit fout. Het altijd de mens die ergens een steekje heeft laten vallen of het dierengedrag verkeerd heeft geintrepeteerd...

Boheme

Dan nog, de fout zit bij je stiefvader, de honden pakte buiten het hek iemand, de meeste waakhonden zijn op ander terrein niet waaks.
Hij is fout.
Waakhonden train je niet doormiddel van puppycurses.
Laatst bijgewerkt door Boheme op 07-03-09 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:04

powerzoe schreef:
ER STAAT EEN HEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Liep dat hondje en jonge geitje op jullie erf dan? dat begrijp ik niet helemaal. Het komt erop neer dat ze in verleden alleen gebeten hebben op eigen terrein en dit voor het eerst in het openbaar?

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:04

jA dat weet ik ook wel hoe ernstig het is. En ja ik weet ook wel dat het fout is. Maar ik had gewoon andere recties verwacht. Het is gewon dom. Maar wat wil je dat ik doe. Nog meer van deze dingen aanhoren. Ik kan moeilijk met mijn 14 jaar die pitbull doodknallen of niet soms

mirgino

powerzoe schreef:

ehh die vrouw liep die binnen jullie hek?

ik zag je profiel en je bent 14jr, ik begrijp je nu wat beter qwa posts :(:) het is voor jou moeilijk te bevatten wat hier nu echt gebeurd is

Peperkroket

Sorry, maar volgens mij valt een goed opgevoede hond geen mensen aan, ook al wordt die dan zogenaamd opgefokt door een andere hond..

Kana

Waarom had de pitbull geen muilkorf om dan als dat de enige boosdoener zou moeten zijn?!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:05

Vreselijk dat mensen zo met honden omgaan, imo zijn ze alle drie slecht opgevoed.
Vind spijtig dat de pitbull als scapegoat word gebruikt en de herders vrijgesproken.
Hopelijk is de vrouw slim en neemt ze actie.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:05

powerzoe schreef:

Easy! Mensen willen jou op zich nietveroordelen, maar wat er gebeurd is, is natuurlijk wel vreemd. Het is best een grove fout van je stiefvader om zo met die honden die al eerder aangevallen hebben, ongelijnd en ongekorfd over straat te gaan. En hij mag niet zo afgekraakt worden zeg je - dat zal best. Maar die vrouw dan? Het ziekenhuis in, nota bene!

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:05

Ja het jonge geitje liep op ons erf. En het kleine hondje was ong 3 jaar geleden en daar was ik niet bij. Weert ik dus niet

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:07

powerzoe...je maakt het jezelf nu wel erg moeilijk door zo te reageren! Deze vrouw liep toch niet over jullie erf? ( tenminste dat begrijp ik uit je bericht) Weet je trouwens wel hoeveel impact het heeft op je verdere leven als je word aangevallen door een hond en al helemaal door 2!!
Jou stiefvader is heel verkeerd bezig geweest en had deze honden nooit meer de kans mogen geven om iemand aan te vallen! Dus of muilkorven, of een hek om je terein plaatsen waar ze niet overheen kunnen met grote waarschuwingsborden!!

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:07

Nou klink er wel op dat het mijn schuld is. Ja de pitbull was aangelijnd. Ze waren er voorbij. 20 meter later laat hij hem weer los en daar gaat hij.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:08

Nee, jij bent ook niet verantwoordelijk hiervoor. Je stiefvader en de eigenaar van de pitbull zouden hun verantwoording moeten nemen en rechtstreeks naar de dierenarts moeten gaan voor een spuit.

Maar goed. Als het zo ernstig is met de vrouw wordt er toch wel melding gemaakt in het ziekenhuis. Dan komt de politie erbij ivm verzekering etc. en dan worden de honden vroeg of laat toch wel afgemaakt.

Zoals ik zei voor minder gebeurt het al. 2 honden die schapen hadden aangevallen. Waarvan 1, 2 had doodgebeten. Met moeite hebben ze op het asiel 1 van de honden kunnen redden van de spuit, omdat die alleen maar achter de hond die de schapen opjoeg en deze ook doodbeet, had aan gerend. Dit mede door omstanders die het gezien hadden anders waren ze er allebei niet meer geweest.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 07-03-09 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:08

Chrisje92 schreef:
Sorry, maar volgens mij valt een goed opgevoede hond geen mensen aan, ook al wordt die dan zogenaamd opgefokt door een andere hond..

dat klopt honden worden op deze manier opgevoed en daarbij wil ik nog even zeggen dat een waakhond niet bij de baas uit de buurt gaat! Mijn hond waakt en in geval van gevaar blijft hij bij staan maar rent zeer zekers niet weg! en waakhonden vallen mensen ook niet aan maar waarschuwen!

ts je kan die pit de schuld blijven geven maar jullie hebben die beesten geleert zo te zijn en op puppycursus leert je hond ook echt niet aanvallen hoor

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:09

Mijn eerste gedachte is ook afmaken, maar weet ook dat dat onzin is en jij er uberhaupt niks over te zeggen hebt. Maar toen onze (toen nog pup) achter schapen aanging, om te spelen wat schapies dus niet leuk vinden, komt ze nooooit meer los in de buurt van schapen... Ik neem aan dat je stiefvader wijs genoeg is om juiste beslissingen mbt de toekomst te nemen? (ik heb niet over afmaken)

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 18:09

Ja sorry dat ik zo reageer.... Kan het nu alleen even niet hebben. Het is gebeurt. Ik kan er niets aan doen. Dit is de eerste keer dat er echt iets erg gebeurt buiten het terein.