siskeh schreef:@superwoman:ahh je verglijkt jezelf ook al met een paard zo te horen!
Beter dan andersom
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
siskeh schreef:het valt mij op dat hier al meer mensen zijn die hun hond met zichzelf/een ander mens vergelijken....
(en dan doel ik op bench=als slaapkamer)
is dat niet een beetje raar?
een time- out voor dat je hond even tot rust kan komen is heel wat anders als straf natuurlijk...
maar hoe kan je een kind wat straf krijgt vergelijken met een hond die straf krijgt....
een kind kan al vrij gauw beseffen dat ze wat fout hebben gedaan en dat ze daarvoor straf krijgen...
een hond kan dat helemaal niet, je kunt hem immers niet uitleggen dat hij straf krijgt omdat hij iets niet mocht, en dat hij als hij over 5 minuten zich gedraagt en sorry zegt, het weer goed is.

Goede gedrag belonen, fout gedrag negeren of naar in mijn geval haar plaats sturen. Daarnaast werkt het perfect dus hoe kan jij hardmaken dat het niet goed is?
klomp schreef:Een hond begrijpt echt wel wanneer die iets stouts doet, om maar een voorbeeld te noemen, al komt het in mijn huis niet voor,
en er ligt eten op tafel en pakt dat ongemerkt als ik even de kamer uit zou lopen en ik zie dat als ik terug kom dat het bord leeg is en naar mijn hond zou kijken, ze gelijk al weet wat ze fout heeft gedaan.
siskeh schreef:@ klomp: volgens mij is het geen reactie op jouw, tenminste, jij vergelijkte je hond toch niet met een kind wat straf krijgt?
ik bedoel dat mensen er vanuitgaan dat ze de hond op dezelfde manier kunnen straffen als een kind.
en over dat honden beseffen dat ze iets fout hebben gedaan verschillen de meningen ook nog wel, zelf denk ik dat mijn hond niet reageerd op iets wat ze eerder fout heeft gedaan, maar eerder op hoe ik kijk of reageer( hond heeft zo iets van ohh dan zal ik wel iets fout hebben gedaan, waardoor hij ook naar zn plek gaat)
edit: oww jij was wel degene die zn hond met een kind vergelijkte
Ze wist dus al dat dat niet mocht, dat gaf ze immers zelf al aan.
Sjolvir schreef:Grote denkfout van velen, net zoals dat als je thuis komt en er ligt een plas op de grond dat het lijkt alsof je hond het weet.
Reden:
je komt binnen,
ZIET je lege bord,
kijkt dus aanzienlijk anders naar je hond dan je zou doen als je bord nog vol was.
Dus hond voelt nattigheid door de niet al te enthousiaste blik van zijn baas en gaat maar vast wegkruipen of stoppen met zijn begroeting.
Dus lijkt de hond schuldig, echter hij reageert op de signalen die de baas afgeeft bij het zicht van het lege bord.
als ik een pup beloon. siskeh schreef:@SecterLin: zo gezellig!
maar is het in sommige opzichten ook geen voordeel dat je 2 pups hebt?
misschien dat ze elkaar uitputten?
Lien2 schreef:Wat ik mij na het lezen van het topic afvraag. Hebben jullie als gezin afspraken gemaakt over dde opvoeding van de hond? Als ieder lid de pup anders straft/beloont geeft dit ook onduidelijkheid. En als de pup bv bij de 1 wel op de bank mag en bij de ander niet wordt het dusdanig verwarrend dat dit ook kan leiden tot ongecontroleerd gedrag.
Sjolvir schreef:klomp schreef:Een hond begrijpt echt wel wanneer die iets stouts doet, om maar een voorbeeld te noemen, al komt het in mijn huis niet voor,
en er ligt eten op tafel en pakt dat ongemerkt als ik even de kamer uit zou lopen en ik zie dat als ik terug kom dat het bord leeg is en naar mijn hond zou kijken, ze gelijk al weet wat ze fout heeft gedaan.
Grote denkfout van velen, net zoals dat als je thuis komt en er ligt een plas op de grond dat het lijkt alsof je hond het weet.
Reden:
je komt binnen,
ZIET je lege bord,
kijkt dus aanzienlijk anders naar je hond dan je zou doen als je bord nog vol was.
Dus hond voelt nattigheid door de niet al te enthousiaste blik van zijn baas en gaat maar vast wegkruipen of stoppen met zijn begroeting.
Dus lijkt de hond schuldig, echter hij reageert op de signalen die de baas afgeeft bij het zicht van het lege bord.
(lege bord kan je vervangen, door de plas water in de kamer. Ze hebben dit wel eens getest door gewoon water op de grond in
de kamer te gooien (wat de hond uiteraard niet gedaan had) en dan kroop ie net zo diep door het stof.
Bij mij thuis jat de kat het eten.
Voor de hond kan ik mijn bord op de grond zetten, maar als ik nijdig naar de kat kijk, is de hond ook al verdwenen.
(ziet er stoer uit, maar zeer gevoelig typje!, trekt zich meer aan van mijn reactie dan de kat, die nog een poging doet
om de boterham mee te slepen naar de andere kant van de kamer. )

klomp schreef:ik heb mijn honden ook nooit gestraft als pup zijnde als er een ongelukje binnen gebeurde, wel zette ik ze alsnog buiten neer. En als ik op heterdaad betrapte dat ze wilden plassen dan tilde ik ze snel op en hoppa weer naar buiten.
Lien2 schreef:Wat ik mij na het lezen van het topic afvraag. Hebben jullie als gezin afspraken gemaakt over dde opvoeding van de hond? Als ieder lid de pup anders straft/beloont geeft dit ook onduidelijkheid. En als de pup bv bij de 1 wel op de bank mag en bij de ander niet wordt het dusdanig verwarrend dat dit ook kan leiden tot ongecontroleerd gedrag.

SecretLIN schreef:haha doe jij dat ook zo lekker overdreven? ikke wel haha
klomp schreef:Net als dat je als ouders afspraken maakt over de opvoeding van je kind, doe ik dat ook bij mijn beesten.
Je moet samen wel op 1 lijn zitten, wat van de één niet mag, mag bij de ander dan ook niet, anders creeër je onduidelijkheid.
Mijn vriend is wat inconcequenter dus die moest ik ook flink bijscholen
. Komen kijken mag, maar eerst de pup negeren. Springen zéker niet aanmoedigen en soms met een duw/knietje naar de grond terug zetten zonder daar verder op in te gaan.

) dan til ik ze direct op en zet ze buiten en beloon ze erna enorm. Pups die aan het plassen zijn die je optilt, stoppen automatisch met plassen Sjolvir schreef:Hond is in principe zindelijk, dus baalt zo wie zo als hij in huis wat moet doen.
klomp schreef:WildWings schreef:De bench als strafplek gebruiken.. uhuh, niet de bedoeling hoor! Zet ze dan desnoods op de gang of ergens anders waar ze geen aandacht hebben bijv, maar de bench moet het veilige nest worden.. geen strafhok!
mijn slaapkamer was ook niet een strafhok, maar als ik stout was, moest ik toch echt naar mijn kamer
Sjolvir schreef:Tja, en puppy's, dat zijn nou eenmaal puppy's.
Handenbindertjes van de bovenste plank, maar ooohhh zo leuk.
al bereiken ze soms best je irritatie grens, als ze bijvoorbeeld
)