Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:22

Bij ons heeft minimaal de helft van het blok een kat..
Even tellen..
die van ons is bont, en dan zitten er nog twee bonten..
Dan heb je twee rooien
Twee wildkleur met strepen
Een zwarte..
een siamees..
En pas zag ik een spierwitte, das een nieuwe :)
Dat zijn dus minimaal 10 katten, en dat in een blokje van misschien 15 huizen..

Last van omgewoelde grond hebben we nóóit.
Onze kat poept altijd buiten, maar katten begraven hun poepjes.. We komen dus eigenlijk nooit iets tegen. Ook al zie ik hem vaak tussen de planten graven.
Merels maken meer rotzooi dan de katten, die graven echt naar beestjes, en ploegen daarbij alle losse grond met planten erin om..
We hebben trouwens ook ontzettend veel vogels in de tuin, ook al zitten er zo veel katten :)

x_Rebecca

Re: Katten die tuin molesteren, hoe kom ik van die kat af

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:28

Onze kat komt heel hard naar binnen gerend.. rent naar de kattenbak, doet haar behoefte en rent weer naar buiten :')
Maargoed. misschien is zij ook wel gewoon vreemd..

En dit is eigenlijk allemaal een beetje offtopic.
Volgens mij zijn de meeste bruikbare oplossingen wel gegeven :)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:35

MysticTinker schreef:
Merels maken meer rotzooi dan de katten, die graven echt naar beestjes, en ploegen daarbij alle losse grond met planten erin om..
We hebben trouwens ook ontzettend veel vogels in de tuin, ook al zitten er zo veel katten :)

Daar zeg je zoiets... hier zijn het ook de merels die de tuin om zeep helpen, hoewel het hier volloopt met katten.
Tenzij er op zomerdagen iedere dag minstens 5 katten in de tuin komen schijten... en dan mag de halve kattenbuurt onze tuin al als kattenbak zien :+
nee, hier zijn het echt de merels die het lappen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:21

magda_90 schreef:
Je hebt speciaal poeder wat katten en honden weert. Discus dierenzaken heeft dat spul in de schappen staan. Ik weet alleen niet in hoeverre dat daadwerkelijk helpt.

Daar zal mijn hond dan weer niet blij mee zijn.....

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:22

Mas schreef:
Schrikdraad heb ik idd meer goede verhalen over gehoord, is dus ook het proberen wel waard :j Een hond nemen is trouwens ook een aanrader, die van mij gaat er als een dolle op af en ik heb hier al in geen tijden een kat in de tuin gezien.

Die is er, en jaagt op honden.... maar die zit binnen.... en de kat in de tuin :P

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:23

de baas opsporen en die motiveren zijn eigen tuin af te zetten dat de kat niet weg kan (heb ik zelf ook gedaan, tuin is afgezet met schrik)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:26

Plien91 schreef:
En dan kan de TS de buren weer aanklagen voor het feit dat de kat van haar buren haar tuin zit onder te schijten etc. etc.

TS, weet je wie de eigenaren van de kat zijn? Anders de drollen bij hun in de tuin gooien, "jullie het dier dus ook met de stront veel plezier" :)

Nee...... maar heb een keer snachts de hond erachteraan gestuurd toen dat beest zat te gillen in de tuin om 02.00 en toen was tie vrij snel ergens binnen....

Maar toen ging het zo vlug dat ik het niet kon volgen :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:31

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:32

Dan zorg je dat de brievenbus buiten bereik van de sproeier staat :D

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:35

Met die mensen gaan praten...
Ik vind dat iedereen zijn kat lekker bij zich moet houden en anders hun eigen tuin afzetten.. ik zou het niet in me hoofd halen me tuin te gaan verbouwen voor ander mans beesten, hier loopt ook zo'n zwervertje als het beestje krols is staat het hier voor de deur. Zat mensen hier ook met een duiveltil en dat elke x iemands kat daar zit en de duifjes opeet. Eigenaren vinden dat prachtig want dat is het "instinct" van die beesten. Todat er gebakken spons wordt neergegooid en geef ze eens ongelijk..

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:37

Bij veel van die mensen valt niet te praten, ze vinden het maar heel gewoon dat een kat alle tuinen mag gebruiken. Zouden ze het niet gewoon vinden hadden ze al lang zelf actie ondernomen.
Maar eigenlijk mag de rekening er wel naar toe, maar dan is het toch niet hun kat, maar die van een ander.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:40

MysticTinker schreef:
Dan zorg je dat de brievenbus buiten bereik van de sproeier staat :D

Haha, maar dat is ook zo....

Maar de postbode loopt achterom met alle bokt-pakketjes.....
Want onze voordeur is niet meer toegankelijk, haha!

En in de voortuin kan ik wel prikkers begraven.

We hebben een verhoging in de tuin als plantenbak zeg maar. De kat gaat naast het randje graven in de cacao doppen en gooit alles op de tegels over het randje.

Net toen ik terug kwam van stal alweer.....grrrrrrrrrrrrrr.....

Maar eerst koffie verzamelen..... en dan aan de slag!

Die tijgerpoep of leeuwen poep vind ik ook wel leuk, zit vlakbij blijdorp maar zie mezelf al in de tram zitten met een zakje tijgerpoep!

Ik weet echt niet van wie die kat is, anders had ik allang mijn paard daar in de tuin geparkeerd!

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:08

LZP -> BB

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:09

Tiffany schreef:
Eigenaren vinden dat prachtig want dat is het "instinct" van die beesten.

De meeste eigenaren vinden het juist helemaal niet leuk als hun kat vogels vangt, en al helemaal geen tamme vogels. Daarom hebben ze oa belletjes uitgevonden. En dat helpt ook best goed :)
Wij hebben altijd vanaf het begin tegen de buren gezegd dat ze onze kat gewoon mogen nat spuiten of een emmer water er overheen mogen gooien.
Ik vind niet dat je zomaar kan zeggen dat alle katteneigenaren asociaal zijn en geen rekening houden met anderen. Wij proberen zo weinig mogelijk last te veroorzaken, alleen de kat binnen opsluiten, dat gaat ons net wat te ver. En we hebben nooit iemand horen klagen van de buren ofzo, en onze buurvrouw is nog wel als de dood voor katten, en kan best wel eens zeuren over vanalles.. Maar het gaat hier gewoon prima :)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 13:40

Ik wordt een beetje misselijk van sommige manieren :/ En dat zijn dan 'paardenmensen' en soort van dieren vrienden. Ja, idd dierenvrienden die dieren erop afrekenen dat ze onverantwoordelijke eigenaren hebben. Je moet de kat niet hebben, je moet de baasjes laten verzuipen. Getver, wat een mensen lopen er rond :r

magda_90 schreef:
Dan moeten ze de katten maar binnen houden. Niet iedere katteneigenaar schijnt het te interesseren wat hun kat allemaal uitspookt maar de rest van de buurt zit wel met de schade opgescheept om het zo te zeggen.
(Mijn mening)

Lia_ schreef:
Wat niet in mijn tuin komt kan er ook niet verongelukken.....
Ik laat mijn dieren ook niet zomaar overal loslopen en al helemaal niet op andermans terrein.

Mee eens, maar ik vind niet dat je de kat daarom maar moet pakken... Die weet niet beter, en kan er helemaal NIETS aan doen. Om dan gelijk een 'eind eraan te maken', getver.

Er zijn zat normale manieren. Ik vind die tuinsproeier echt geniaal, en sate prikkers zijn ook nog wel nuttig :j Wij hebben in onze bloempotten kippengaas boven de aarde gedaan,, zodat onze katten er niet meer in kunnen liggen of in kunnen graven.

Verder kan een halsbandje ook wel dienst doen met een kokertje eraan met een boodschap voor de eigenaar. Al moet je dan geen panische kat hebben die totaal flipt van een bandje :=

Wel een irritant en lastig probleem... Ook die krolsheid. Mensen moeten eens hun verantwoordelijkheid nemen, OOK wat betreft het helpen van katten. Zie nog zoveel ongeholpen katten rondlopen :n

Ik ben blij dat wij in een park wonene en een vrijstaand huis. Onze katten hebben genoeg aan onze tuin en zijn niemand tot last. Of ja, als het schaatsseizoen is en onze oudste de gezelligheid van de mensen opzoekt en tussen de schaatsers gaat wandelen op de vijver voor onze deur := Ook geen last van andere katten... Want als ik soms, vooral in de zomer, als postbode in voortuinen loopt stinkt het soms mega naar kattenstront omdat een mooi grindpaadje als dé kattenbak van alle buurkatten fungeert. Getver....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 16:44

Tancreda4 schreef:
Er zijn zat normale manieren. Ik vind die tuinsproeier echt geniaal, en sate prikkers zijn ook nog wel nuttig :j Wij hebben in onze bloempotten kippengaas boven de aarde gedaan,, zodat onze katten er niet meer in kunnen liggen of in kunnen graven.

maar dan heb je alsnog de kat in je tuin, en moet je bij elke plant en pot die je koopt gaan nadenken of dat wel kan in combinatie met de katten uit de buurt die niet eens van jou zijn....
Tis eigenlijk van de zotten dat je moeite moet doen en kosten moet maken omdat een ander de verantwoordelijkheid van een huisdier niet aan kan?

Tancreda4 schreef:
Verder kan een halsbandje ook wel dienst doen met een kokertje eraan met een boodschap voor de eigenaar. Al moet je dan geen panische kat hebben die totaal flipt van een bandje :=

Opzich een goede optie, maar hoe krijg je voor elkaar dat je dat beest vangt? meestal vliegen ze weg al je aan komt lopen/rennen omdat je ze al ene x aantal keer hebt weggejaagd.
Denk ook niet dat het haalbaar is om voor alle buurkatten een halsbandje te kopen en die om te doen. Eigenaar zal het misschien niet eens opvallen of beest "sloopt" dat ding van zn nek. en 15 van die halsbandjes kopen is ook niet gratis, en alsnog heb je overlast in je tuin.
Vraag me af of een katten eigenaar een briefje in zo'n kokertje echt zou lezen en het serieus neemt....

Tancreda4 schreef:
Want als ik soms, vooral in de zomer, als postbode in voortuinen loopt stinkt het soms mega naar kattenstront omdat een mooi grindpaadje als dé kattenbak van alle buurkatten fungeert. Getver....

en daarom willen mensen die geen katten hebben ook geen katten in hun eigen tuin :n al die ranzige oliebol.
En als je dan een keer nieuwe plantjes in je tuin gaat zetten en lekker gaat tuinieren dan graai je zo in de oliebol.

Heel kort door de bocht komt het gewoon omdat de katten eigenaren niet hun verantwoordelijkheid kennen/nemen. Elk huisdier, of het nou een hond, kat, hamster of wat dan ook is, moet je bij je houden en zorgen dat het dier geen overlast veroorzaakt.
Eigenlijk vreemd dat er wel honden belasting is, en geen katten belasting. Honden moeten aangelijnd zijn (iig hier overal, met uitzondering van de losloop gebieden) terwijl je een kat zo naar buiten kan doen zonder dat er regels gelden....

Ik heb geen hond engeen kat. Kat zal ik van mn levens dagen nooit nemen, vind die dieren verschrikkelijk! dan eerder nog een hond...

Sommige katten eigenaren nemen wel hun verantwoordelijkheden, zoals oa crossmonster. Haar katten komen WEL buiten, maar in een afgezet stuk, de katten ren. Katten weten niet beter en zij heeft geen zorgen voor wat betreft katten haters, auto's, ziektes en andere narigheid.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:00

Idd ma_rie_tje. Waarom honden wel aangelijnd en katten niet? Wat mij betreft leggen ze die beesten aan de ketting. Komen ze ook niet onder een auto, hoef je -de resten van- ook niet van het asfalt te harken en je blijft behalve eigenaar van de kat ook eigenaar van z'n uitwerpselen en dus zit je buurvrouw niet met haar handen in de kattestront als ze nieuwe geraniums plant :)

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:03

Hier nog iemand die last heeft van de kat van de buren. Heb ze nog niet aangesproken, maar moet dat toch binnenkort maar een keer doen. "Probleem" hier is dat ik de enige in de naaste omgeving ben die geen volledig betonnen/betegelde tuin heeft. En ik snap die kat ook echt wel, alleen vind ik het toch heel vervelend dat mijn groentebedden én alle andere borders in mijn tuin continue worden omgekrabt en volgescheten.
Groentebedden ligt nu gaas overheen, en op andere plekken heb ik van die korrels die naar knoflook stinken gestrooid, maar dat helpt dus niet. Had ook al ergens gelezen dat iemand mottenballen had verpulverd en rondgestrooid, maar dat werkt dus ook niet. Ben eigenlijk wel een beetje ten einde raad.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:11

@ alvaron: lastig he, die katten...
Weet niet of je rondom een (dichte) schutting hebt?
Dan zou je een net oid kunnen spannen over je tuin, waardoor je wel zon hebt, maar die beesten niet meer in je tuin kunnen komen.

Sateprikkers werkt alleen op kleine stukjes en niet in groente bedden omdat je daar te veel met je handen in zit en te vaak wat weg haalt enzo.
gebakken spons schijnt te werken, maar is niet echt vriendelijk

Ik blijf het van de zotten vinden dat mensen die geen kat hebben kosten moeten maken omdat een ander zonodig een huisdier willen en niet genoeg verantwoording nemen voor het dier.
Trouwens, wiet plantjes schijnen ze ook echt smerig te vinden :') heb geen idee of het werkt, ik ben meer van het zorgen dat de kat er niet in komt, en als die er toch in komt er niet meer zelfstandig uit komt (en dan niet in de zin van mishandelen, maar in de zin van schrikdraad met een leuke tik en scherpe dingen op de rand van de schutting).
Kat bedenkt zich dan nog wel een 2e keer voordat hij nogmaals je tuin in gaat en er niet meer uit kan komen :j
de volgende keer blijft die dan meestal aan de andere kant van het schrikdraad :j

dit komt gewoon van internet
Citaat:
Recept gebakken spons:
-Boter bakken in de pan
-Gesmolten boter over een spons gieten
-Voeren aan een kat
-Hierdoor explodeert zn maagje ...

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:18

ma_rie_tje schreef:
eigenlijk ZOU JE GEEN OPLOSSING MOETEN HOEVEN ZOEKEN.

iedereen zou namelijk verantwoording voor zn eigen huisdier moeten nemen :j
nederland is een klein en druk bevolkt land waar je rekening met elkaar dient te houden. Je hoort gewoon je dier bij je te houden en ervoor te zorgen dat die geen overlast veroorzaakt bij anderen. Kan je dat niet? dan moet je geen dier nemen :n

mee eens en hetzelfde geld voor walgelijke kinderen. Die in de wijk voor mijn auto spelen. want we zijn overbevolkt :z

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:37

Wij hebben een waterpistool klaarliggen geladen standaard zomers.
Het is zo'n strontbrutaal beest, als je een bezem in zijn richting schuift om hem wel te jagen ze dat kreng 2 stappen om vervolgens om te draaien en terug te komen.
Hier bij die kat dus grof geweld. Hij krijgt een bezem zijn richting in gegooid of ik stuif zelf de tuin in.

Dit is overigens maar 1 kat, katten vind ik geen probleem, wél als ze naar mijn beesten gaan loeren of de boel onderkakken.
De buurkat is hier zo welkom, die doet geen poging tot loeren naar mijn beesten.
Mijn parkiet hangt zomers wel eens met kooi en al aan de schutting, nou meneer ligt dan languit op de picknicktafel te luieren en kijkt alleen maar. Geen póging tot jagen.
Als het regent zit ie op de konijnenhokken onder het afdakje te schuilen, speciaal een plekje voor hem vrijgemaakt. :Y)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:46

Ik overweeg een stroomdraadje over mijn schutting te spannen. Wij hebben regelmatig twee katers in de tuin. Ze schijten alles onder (lekker met je vingers in de kattenstront) en het stinkt hier regelmatig naar kattenzeik.
Al ruit geplant, cacoadoppen neergegooid, vogelnetten over de grond gespannen, koffiedik gestrooid en zout gestrooid. Helaas zijn we niet zo vaak thuis en zie ik ze dus nooit in de tuin. Ik vermoed dat ze 's nachts langskomen. We horen ze 's nachts ook luid en duidelijk miauwen (rotgeluid, net kindergehuil). Maar ze nat gooien lukt dus niet.
We hebben geen kraan buiten, een sproeier aansluiten gaat dus ook niet. Ik ben het wel heel erg zat, dus misschien toch maar een stroomdraad.
Helaas heb ik geen flauw idee van wie die beesten zijn, anders was ik daar allang op afgestapt, ben idd ook van mening dat het niet mijn verantwoordelijkheid zou moeten zijn.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 17:51

Ik heb hier weleens een kat van een ander in huis gehad zelfs :oo Lekker, want ik ben strontallergisch voor die dingen en ik hoef ze dus absoluut niet in huis te hebben.
Hij heeft een stevige slipper tegen zn harses aan gehad en heeft het ook niet meer geprobeerd. Denk ook niet dat t weer gebeurd aangezien we weer een hond hebben, maar ik was wel behoorlijk pissed :(

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:00

Leuk zo'n spons :r
TUURLIJK snap ik de overlast van katten in tuinen, ik zou ook gek worden, en als wij hier niet zoveel EIGEN ruimte hebben zodat onze katten niet uit onze tuin gaan, zou ik ze ook nooit buiten laten lopen. Hetzelfde met onder de auto komenj, wij wonen gelukkig ontzettend gunstig. Anders hadden ze echt niet buiten gelopen, want ze kunnen van behoorlijke overlast zorgen. Ben ik het ook helemaal met je eens. Ook dat het eigenlijk van de zotte is dat je zovele moet doen om die katten uit je tuin te houden, met bijbehorende kosten. Maar om er nu mishandeling en vergiftiging tegenaan te gooien kan ik met mijn hoofd niet bij en vind ik gewoon echt ziek.

Wat betreft kattenbelasting en aanlijning vind ik nog helemaal zo gek nog niet. Waarom honden wel aangelijnd en een opruim verbod, en katten niet? Omdat ze het begraven? Onzin, want veel katten nemen daar tegenwoordig de tijd niet meer voor om het goed te doen. En dan nog, lekker als je met je handjes de tuin onder handen gaat nemen en er vanalles boven komt :=

Tja, hoe je dit goed kan aanpakken heb ik geen idee van. Eigenlijk zouden er regels moeten komen. Ook dat je bv loslopende katten kan laten ophalen door de dierenbescherming (hebben wij verschillende keren gedaan toen we aanloopkatten in onze tuin en huis hadden die alles onderzeken). Maar mensen die kosten wat het kost katten uit de tuin gaan houden met half begraven buizen vol water en gebakken sponzen zijn dierenbeulen en gewoon ziek vind ik

Wij hadden vroeger overigens een buur kat die onze eigen katten uit onze tuin joeg. DIe heeft mijn moeder een paar keer gegrepen en met zijn kop onder water gedompeld of een emmer water over hem heen. Na een paar x is hij nooit meer in onze tuin geweest.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 18:27

Lia_ schreef:
MysticTinker, misschien even wat aan je literatuurkennis doen dan weet je waar mijn onderschrift op slaat... }:0

Uitspraak van Lenin toch??

@ TS
Ik denk dat de enige oplossing is een stroom draad te plaatsen of het mormel te vangen en op chip te laten controleren. Mocht hij nou een baasje hebben in omgeving kan je daar die kat persoonlijk brengen en vermelden dat je overlast van het dier heb. (misschien zou je zelf kosten kunnen verhalen op de eigenaren als je toch een stroom draad moet plaatsen.)