Bah, rotbuurman..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:21

sunny_l0ve schreef:
Op dat moment kan die arme kat er ook niks aan doen dat hij in je tuin zit, dat is zijn natuurlijke instinct.
Maar er zijn altijd genoeg manieren om een kat te weren uit een tuin. ;)

nee de kat kan er niets aan doen de eigenaar wel ;) gewoon je dieren bij je houden

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:23

En nu omdraaien.

Ik heb 2 honden. Stel die zijn lenig genoeg om over een schutting te klimmen.

Ik laat ze los, want dat is hun instinct, kan ik ook niks aan doen.
Jij zit in je woonkamer, kijkt even naar buiten, en ja hoor! daar klimt mijn hond over de schutting. Die gaat even scharrelen in de tuin, jaagt de vogels op hol (zoals voorbeel in topic) rooft de vijver leeg. En hij vertrekt weer.

Wat doe jij dan?

A: '@#*@ rot beest! dat zijn mijn huisdieren die jij op hol jaagt! Hoe durf je in MIJN tuin te komen?' en je jaagt hem weg, door hem te laten schrikken met een slipper gooien (niet raak) maar hij schrikt wel. Dus komt hij volgende keer 'misschien' niet meer terug. Als je geluk hebt.

B: 'ach! de schat, laat em maar is zijn instict, kan hij ook niks aan doen' en je vraagt hem vriendelijk te vertrekken. Maar dan zijn wel volgende keer weer jouw huisdieren weer de pineut (en je portomonee)

Nou je kiest geen B dat weet ik nu al.

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:24

Dat is indd niet niks..

Maar wat denk je van buren die op zondag ochtend om half 8 al in de tuin bezig zijn en lopen te gillen..
Ook niet fijn hoor, elke zondag.. ;(

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:25

Sorry, maar hoe kun je nou honden met katten vergelijken? En ik probeer het ook niet goed te praten doordat het hun instinct is, maar om nou met dingen te gaan gooien die zo'n beest kunnen verwonden? Dat gaat mij echt te ver. Een slipper kan ik me nog enigzins voorstellen...

En ik weet zeker dat mijn kat bezwijkt als ze binnen zit. Dat heb ik al een keer meegemaakt, en dan gaat ze de boel binnen slopen. Waarom? Omdat ze vanaf geboorte af aan niks anders gewend is dan buiten zijn.

manutjuh

Re: Bah, rotbuurman..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:34

Daarom ook! als ze van kleins af aan gewend zijn wél binnen te zijn heb je nergens een probleem mee.

En honden en katten vergelijken, waarom niet. allebei jagers, ze poepen allebei en het zijn allebei huisdieren waar iemand verantwoordelijk voor is.

Ik vind een kat verwonden ook ver gaan, maar ik stuur mijn honden er ook op af in de tuin en een slipper gooi ik dus ook. Maar opzettelijk verwonden zal ik ook nooit doen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:39

Ik kan me inderdaad wel inleven dat je een slipper gooit of je honden stuurt. Maar als een kat het niet gewend is, is het heel lastig om het ze aan te leren. Vooral als ze al bij hun eigen huis gewend zijn om naar buiten te mogen en dan ineens niet meer mogen.
Ik zou zelf heel ongerust zijn als ik zo'n buurman had, en ik zou niet weten wat ik in die situatie zal doen. Hij reageert nogal overdreven, hij kan het ook anders aanpakken.

@ TS: Zou je niet een net aan die kant van de schutting spannen, zodat ze daar minder snel overheen gaan? Of een paar keer met de plantenspuit even onderspuiten, dan weten ze het ook snel genoeg... Dat soort mensen als jouw buurman kun je toch nooit veranderen (jammer genoeg).

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:47

manutjuh schreef:
En nu omdraaien.

Ik heb 2 honden. Stel die zijn lenig genoeg om over een schutting te klimmen.

Ik laat ze los, want dat is hun instinct, kan ik ook niks aan doen.
Jij zit in je woonkamer, kijkt even naar buiten, en ja hoor! daar klimt mijn hond over de schutting. Die gaat even scharrelen in de tuin, jaagt de vogels op hol (zoals voorbeel in topic) rooft de vijver leeg. En hij vertrekt weer.

Wat doe jij dan?

A: '@#*@ rot beest! dat zijn mijn huisdieren die jij op hol jaagt! Hoe durf je in MIJN tuin te komen?' en je jaagt hem weg, door hem te laten schrikken met een slipper gooien (niet raak) maar hij schrikt wel. Dus komt hij volgende keer 'misschien' niet meer terug. Als je geluk hebt.

B: 'ach! de schat, laat em maar is zijn instict, kan hij ook niks aan doen' en je vraagt hem vriendelijk te vertrekken. Maar dan zijn wel volgende keer weer jouw huisdieren weer de pineut (en je portomonee)

Nou je kiest geen B dat weet ik nu al.

OH kom op zeg! wat een overdreven voorbeeld is dat.

Las overigens een reactie over mijn voorbeeld van de honden die poepen in mijn tuin. Natuurlijk keur ik dat niet goed en ja meerdere malen heb ik er wat van gezegd. Maar eer dat ik buiten ben (ik zie het vaak vanuit mijn kamer boven) dan zijn die mensen alweer weg..

overigens manutjuh ben jij wel een uitzondering. Niet iedereen houdt koi's van 150 euro in de tuin..
Mijn opa heeft bijvoorbeeld een vijver met mooie goudvissen erin en die werden dus gepkat door zowel katten als reigers. Opa heeft gaas erover gespannen en er is geen probleem meer.
Stel nou dat die katten blijven komen en jij weet niet wie de eigenaar is, maar al je koi's worden wel opgevreten? Wat ga je dan doen?

Overigens helpen wij de ts niet om deze discussie verder te voeren. Zij moest haar verhaal kwijt en volgens mij ook eventueel enig advies van wat te doen.

Edit: Je hebt trouwens wel gelijk over het van kleins af aan binnen blijven. Mijn kat is van jongs af aan buiten geweest, net als onze vorige poes (die overigens te bang was om de tuin uit te gaan).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:50

Er zijn ook heel veel buitenkatten (vooral zwercers) die heel goed wennen aan het leven binnen.

Bedenk ook eens wat een tuin kopen bij je huis de dag vandaag kost. + aanleg/onderhoud...

dan wil je daar geen vandalisme door mensen, honden, katten of wat dan ook.

De vergelijking hond/kat vind ik heel goed, vraag me af waarom die niet zou opgaan?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:52

die vergelijking vind ik goed poes, weet overigens niet of je het tegen mij hebt :+
maar het voorbeeld is overdreven. Die 2 opties liggen gewoon te ver uit elkaar ;)

Als een vreemde kat onze tuin om komt ploegen jagen wij die er ook uit, op een vriendelijke manier. Of onze eigen kat doet dat wel :+

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:53

Tuurlijk heeft niet iedereen koi in de tuin. Nu komen er geen katten meer door onze honden.

Maar als ze weer komen gaat er echt wel schrikdraad om de vijver. Kenissen hebben dat ook, is helemaal niet hard, heel weinig stroom maar. Maar het helpt wel. Maar dan ben ik de diernbeul, terwijl ik alleen mijn vissen maar bescherm.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:57

manutjuh schreef:
Tuurlijk heeft niet iedereen koi in de tuin. Nu komen er geen katten meer door onze honden.

Maar als ze weer komen gaat er echt wel schrikdraad om de vijver. Kenissen hebben dat ook, is helemaal niet hard, heel weinig stroom maar. Maar het helpt wel. Maar dan ben ik de diernbeul, terwijl ik alleen mijn vissen maar bescherm.

in mijn ogen niet hoor ;)
Katten zijn gewoon hele eigenwijze beesten. Het ligt er ook aan hoe hoog de voltage is.. een schokje dta ze schrikken is goed maar je hoeft ze niet gelijk te elektrocuteren(geenideeofikdatgoedschrijf)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:59

poes schreef:
Er zijn ook heel veel buitenkatten (vooral zwercers) die heel goed wennen aan het leven binnen.

Bedenk ook eens wat een tuin kopen bij je huis de dag vandaag kost. + aanleg/onderhoud...

dan wil je daar geen vandalisme door mensen, honden, katten of wat dan ook.

De vergelijking hond/kat vind ik heel goed, vraag me af waarom die niet zou opgaan?

Ik denk dat die zwerfkatten er goed aan wennen omdat ze dan toch een nieuw thuis hebben, maar stel je voor jouw kat komt al 5 jaar lang buiten, en van de ene op de andere dag mag het niet meer? Dan wennen ze er echt niet aan. Die van mij in ieder geval niet.
Het is inderdaad een hard gelach als je een dure tuin hebt en er komt 1 kat even je tuin vernielen. Maar dan hoef je nog geen gevaarlijke dingen naar ze toe te gooien, een slipper vind ik echter wel een goed voorbeeld ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:03

ben het met je eens sunny_l0ve :)
Bedoel wij hebben onze kat sinds hij 5 maanden oud was. Hij wordt dit jaar 11. Dus hij loopt al ruim 10 jaar buiten rond (we hebben hem de eerste weken binnengehouden, maar hij sloopte al snel het huis.. Hij was gedumpt op straat en werd toen gevonden met broertje)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:10

Ja, dat heb ik ook thuis. De eerste kat van ons komt van de boerderij, de 2e een zwerfkat en de 3e komt dan automatisch ook buiten. Valt niets aan te doen. Ik moet ook zeggen dat het beter is dat ze buiten komen, anders worden ze zo snel dik ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:11

sunny: daar heb je gelijk in, mijn zwervers zijn maar wat blij met hun plotse luilekkerleventje uit de kou, honger, weggejaagd worden etc. Een kat die een thuis heeft en buiten mag zal dat niet zo makkelijk afstaan. Maar je kunt de dag van vandaag prima je tuin afzetten (onzichtbaar zelfs).

Er is hier nergens gezegd in dit topic dat er wat gevaarlijk naar de kat is gegooid, dat is een veronderstelling.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:12

Dat ze dik worden van binnen zitten vind ik echt onzin. Ik geef rauw vlees en Elvis is niet dik.

Ik vind dat als je buren last hebben van je kat, je hem gewoon binnen moet houden. Het is wat overdreven om een kat met een buks oid te beschieten, maar ik snap dat de buren er enorm gefrustreerd van kunnen raken als hun tuin steeds belaagd wordt en dat ze de kat bekogelen met een slipper oid.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:21

MarcoBorsato schreef:
Dat ze dik worden van binnen zitten vind ik echt onzin. Ik geef rauw vlees en Elvis is niet dik.

Ik vind dat als je buren last hebben van je kat, je hem gewoon binnen moet houden. Het is wat overdreven om een kat met een buks oid te beschieten, maar ik snap dat de buren er enorm gefrustreerd van kunnen raken als hun tuin steeds belaagd wordt en dat ze de kat bekogelen met een slipper oid.

ben het met je eens. Of je lost het net zo op als crossmonster.
Kattenren nemen of zorgen dat de katten de tuin niet uitkunnen

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:22

@ poes: Tja, ik zou nooit mijn tuin afzetten, aangezien ik een hele gezellige buurt heb, met vrij veel kattenmensen die ook hun kat naar buiten laten. Ik heb gelukkig ook nog nooit klachten gehad.
Mijn buurvrouw had echter wel schrikdraad om haar tuin heen zitten omdat zij een hond had die vreemde katten gewoon opvrat ;).

@ lieveli: Ligt natuurlijk ook aan de voeding wat je ze geeft inderdaad, maar veel katten - die van mij in ieder geval - worden heel lui ervan. Plus dat veel mensen gewoon brokjes geven, waaronder ik ook.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:27

Waarom geef je hem een schuurtje ? :+

Ik vind dat katten gewoon buiten mogen trouwens, hier komen zo vaak katten van andere mensen in de tuin, zo'n probleem vind ik het niet, onze honden en onze eigen katten kunnen het ook goed met ze vinden :Y)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:33

sunny_l0ve schreef:
Mijn katten lopen ook gewoon heerlijk los in onze buurt, en er zitten hier gelukkig ook geen rare mensen die met dingen gooien naar katten.

Beetje omgekeerde wereld... :? Vind het raar dat jij het heel normaal vind dat jouw kat overal rondloopt....

Een kat hier in onze tuin jagen wij ook niet, wanneer wij niet dan doet de hond het wel....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:36

sunny_l0ve schreef:
Sorry, maar hoe kun je nou honden met katten vergelijken? En ik probeer het ook niet goed te praten doordat het hun instinct is, maar om nou met dingen te gaan gooien die zo'n beest kunnen verwonden? Dat gaat mij echt te ver. Een slipper kan ik me nog enigzins voorstellen...

Er is nooit bewezen dat de buurman de kat met iets bekogeld heeft, dat speculeert de TS, ye heeft daar geen harde bewijzen voor. Kan inderdaad ook zo gelopen zijn zoals een paar mensen hier al zeiden: Kat heeft iets omgegooit en daarom was die buurman aan het vloeken... ;)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:02

sunny_l0ve schreef:
Mijn buurvrouw had echter wel schrikdraad om haar tuin heen zitten omdat zij een hond had die vreemde katten gewoon opvrat ;).

en wie is de gebeten hond als ze dat niet zou doen en de hond dus de kat die daar niet hoort te komen opvreet? Juist dan is de hondeneigenaar verkeerd bezig terwijl de katteneigenaar er voor moet zorgen dat die kat daar helemaal niet kan komen.
Ik blijf erbij dat de katteneigenaar ervoor moet zorgdragen dat de omgeving geen last moet hebben van z'n huisdieren.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:27

Drollen van een hond in de tuin worden niet goed gekeurd. Wie kan er mij dan hier wel vertellen dat kattendrollen wel goed zijn?
Waarom is dat gewoon?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 00:56

Suuskipje schreef:
OH kom op zeg! wat een overdreven voorbeeld is dat.

Las overigens een reactie over mijn voorbeeld van de honden die poepen in mijn tuin. Natuurlijk keur ik dat niet goed en ja meerdere malen heb ik er wat van gezegd. Maar eer dat ik buiten ben (ik zie het vaak vanuit mijn kamer boven) dan zijn die mensen alweer weg..

JUIST en die rotkatten dus ook!!

overigens manutjuh ben jij wel een uitzondering. Niet iedereen houdt koi's van 150 euro in de tuin..
Mijn opa heeft bijvoorbeeld een vijver met mooie goudvissen erin en die werden dus gepkat door zowel katten als reigers. Opa heeft gaas erover gespannen en er is geen probleem meer.
Stel nou dat die katten blijven komen en jij weet niet wie de eigenaar is, maar al je koi's worden wel opgevreten? Wat ga je dan doen?

En sommige katten zijn nou eenmaal volhardend. Mijn moeder had bij ons ook de tuin gebarikadeerd. Sateprikkers, haringen, koffiefilter, alles wat maar enigzins katwerend was. Nee hoor, ze liepen er gewoon doorheen/tussendoor.

Overigens helpen wij de ts niet om deze discussie verder te voeren. Zij moest haar verhaal kwijt en volgens mij ook eventueel enig advies van wat te doen.

Edit: Je hebt trouwens wel gelijk over het van kleins af aan binnen blijven. Mijn kat is van jongs af aan buiten geweest, net als onze vorige poes (die overigens te bang was om de tuin uit te gaan).

Wij hebben vroeger ook katten gehad, maar die bleven gewoon in de tuin. Toen ze jong waren woonden wij op een flat en daarna in een rijtjeshuis met tuin. Beestjes gingen zo af en toe een luchtje scheppen in de zomer, maar verder als dat durfden ze niet. (waren perzen)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:21

O hemel, is de vete weer begonnen. :Z

Ik denk dat we het er allemaal mee eens zijn dat het abnormaal is om - om wat voor reden dan ook - een dier te willen verwonden. Da's de kwestie waar het hier om gaat namelijk.

Nou kan ik daar ook een twijfel bij plaatsen, gezien in de startpost staat dat buurman na de knal naar buiten kwam, en niet al buiten stond. Kan inderdaad betekenen dat poeslief iets heeft omgegooid, maar ook hetgeen de TS heeft geïnterpreteerd kan heel goed waar zijn, gezien de beschreven paniek van de kat. Zullen wij nooit kunnen ruiken vanachter onze computer.