sunny_l0ve schreef:Op dat moment kan die arme kat er ook niks aan doen dat hij in je tuin zit, dat is zijn natuurlijke instinct.
Maar er zijn altijd genoeg manieren om een kat te weren uit een tuin.
nee de kat kan er niets aan doen de eigenaar wel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manutjuh schreef:En nu omdraaien.
Ik heb 2 honden. Stel die zijn lenig genoeg om over een schutting te klimmen.
Ik laat ze los, want dat is hun instinct, kan ik ook niks aan doen.
Jij zit in je woonkamer, kijkt even naar buiten, en ja hoor! daar klimt mijn hond over de schutting. Die gaat even scharrelen in de tuin, jaagt de vogels op hol (zoals voorbeel in topic) rooft de vijver leeg. En hij vertrekt weer.
Wat doe jij dan?
A: '@#*@ rot beest! dat zijn mijn huisdieren die jij op hol jaagt! Hoe durf je in MIJN tuin te komen?' en je jaagt hem weg, door hem te laten schrikken met een slipper gooien (niet raak) maar hij schrikt wel. Dus komt hij volgende keer 'misschien' niet meer terug. Als je geluk hebt.
B: 'ach! de schat, laat em maar is zijn instict, kan hij ook niks aan doen' en je vraagt hem vriendelijk te vertrekken. Maar dan zijn wel volgende keer weer jouw huisdieren weer de pineut (en je portomonee)
Nou je kiest geen B dat weet ik nu al.
manutjuh schreef:Tuurlijk heeft niet iedereen koi in de tuin. Nu komen er geen katten meer door onze honden.
Maar als ze weer komen gaat er echt wel schrikdraad om de vijver. Kenissen hebben dat ook, is helemaal niet hard, heel weinig stroom maar. Maar het helpt wel. Maar dan ben ik de diernbeul, terwijl ik alleen mijn vissen maar bescherm.
poes schreef:Er zijn ook heel veel buitenkatten (vooral zwercers) die heel goed wennen aan het leven binnen.
Bedenk ook eens wat een tuin kopen bij je huis de dag vandaag kost. + aanleg/onderhoud...
dan wil je daar geen vandalisme door mensen, honden, katten of wat dan ook.
De vergelijking hond/kat vind ik heel goed, vraag me af waarom die niet zou opgaan?
MarcoBorsato schreef:Dat ze dik worden van binnen zitten vind ik echt onzin. Ik geef rauw vlees en Elvis is niet dik.
Ik vind dat als je buren last hebben van je kat, je hem gewoon binnen moet houden. Het is wat overdreven om een kat met een buks oid te beschieten, maar ik snap dat de buren er enorm gefrustreerd van kunnen raken als hun tuin steeds belaagd wordt en dat ze de kat bekogelen met een slipper oid.
sunny_l0ve schreef:Mijn katten lopen ook gewoon heerlijk los in onze buurt, en er zitten hier gelukkig ook geen rare mensen die met dingen gooien naar katten.
sunny_l0ve schreef:Sorry, maar hoe kun je nou honden met katten vergelijken? En ik probeer het ook niet goed te praten doordat het hun instinct is, maar om nou met dingen te gaan gooien die zo'n beest kunnen verwonden? Dat gaat mij echt te ver. Een slipper kan ik me nog enigzins voorstellen...
sunny_l0ve schreef:Mijn buurvrouw had echter wel schrikdraad om haar tuin heen zitten omdat zij een hond had die vreemde katten gewoon opvrat.
Suuskipje schreef:OH kom op zeg! wat een overdreven voorbeeld is dat.
Las overigens een reactie over mijn voorbeeld van de honden die poepen in mijn tuin. Natuurlijk keur ik dat niet goed en ja meerdere malen heb ik er wat van gezegd. Maar eer dat ik buiten ben (ik zie het vaak vanuit mijn kamer boven) dan zijn die mensen alweer weg..
JUIST en die rotkatten dus ook!!
overigens manutjuh ben jij wel een uitzondering. Niet iedereen houdt koi's van 150 euro in de tuin..
Mijn opa heeft bijvoorbeeld een vijver met mooie goudvissen erin en die werden dus gepkat door zowel katten als reigers. Opa heeft gaas erover gespannen en er is geen probleem meer.
Stel nou dat die katten blijven komen en jij weet niet wie de eigenaar is, maar al je koi's worden wel opgevreten? Wat ga je dan doen?
En sommige katten zijn nou eenmaal volhardend. Mijn moeder had bij ons ook de tuin gebarikadeerd. Sateprikkers, haringen, koffiefilter, alles wat maar enigzins katwerend was. Nee hoor, ze liepen er gewoon doorheen/tussendoor.
Overigens helpen wij de ts niet om deze discussie verder te voeren. Zij moest haar verhaal kwijt en volgens mij ook eventueel enig advies van wat te doen.
Edit: Je hebt trouwens wel gelijk over het van kleins af aan binnen blijven. Mijn kat is van jongs af aan buiten geweest, net als onze vorige poes (die overigens te bang was om de tuin uit te gaan).