Klijntjuh schreef:Waar maak je je druk om? het gaat niet om ik wel of niet een asielhond, het topic ging over honden uit het buitenland of hier uit een asiel halen.
Ik heb geloof ik al meerdere keren gezegd dat ik geen asielhond wil om meerdere redenen.
Het gaat mij erom dat jouw mening is dat de asiels in Nederland toch lichtelijk een voorkeur moeten zijn voor mensen die een hond willen nemen. Jij geeft meerdere malen aan dat je niet begrijpt waarom mensen een hond uit het buitenland halen, terwijl er hier ook voldoende zitten.
Ik vind het simpelweg vreemd dat jij je daar zo over uitlaat. Zelf kies je niet voor een asielhond, en geef je als argument dat ze vaak verpest zijn. Dat is een onzinnig vooroordeel.
Klijntjuh schreef:Wat bedoel je echt met de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet?
Ik bedoel daarmee dat jouw oog ook niet is gevallen op een Nederlandse asielhond. Wel wijzen naar een ander 'neem een asielhond' en vervolgens kies je zelf er niet voor. Ik heb echt nog niet een sterk argument gevonden waarom jij geen asielhond moet nemen, en een ander wel. Nee, daar gaat het topic misschien niet over, maar je draagt het zelf aan als argument. Als ik dan terugvraag, waarom neem je er zelf geen? Kom je met vooroordelen en met slechte argumenten.
Klijntjuh schreef:Verder zijn het meningen..
Het is toch juist fijn om hierover een discussie te voeren? Ik heb niks tegen andermans meningen, ik vind het eerder fijn omdat ik er veel van geleerd heb. Maar mijn probleem is dat jij je mening niet gefundeerd kunt onderbouwen.
Xono schreef:Mensen in Afrika hebben het ook veel slechter dan hier in Nederland, moet je die dan ook maar hierheen halen?
Op zich gebeurt dit toch ook? Politieke vluchtelingen?? Niet allemaal natuurlijk, maar wel een hoop.
Xono schreef:Als iedereen besluit een hond uit Spanje te nemen, dan blijven alle honden hier in het asiel en omdat je alleen maar meer honden hier naartoe haalt, wordt dat aantal wellicht alleen maar groter ook.
Niet iedereen besluit een hond uit Spanje te nemen. Het gros van de Nederlandse bevolking loopt met een rashond over straat. (Volgens mij ligt het percentage op 82 %, ik zal het eens opzoeken.)
Ik vind dat het fokken van honden eerst aan banden moet worden gelegd. Laten we eerst de kneusjes 'opmaken' en zorgen dat zij een fijn huis hebben, maar blijkbaar is de hond als statussymbool belangrijker dan het bieden van een goed tehuis aan een asielbeestje (uit welk land ook).
Xono schreef:Iedereen heeft het over vermeerderen en lukraak nesten fokken, maar allemaal honden naar Nederland halen, terwijl we hier nog genoeg hulpbehoevende honden hebben... valt in my opinion onder hetzelfde geval.
Naar mijn idee zit hier toch een wezenlijk verschil in, Xono. Als je kijkt naar het percentage 'vermeerderen en lukraak nesten fokken' en beestjes naar NL halen, dan ligt (ongeveer) de verdeling zo: 80 % (fokken)/6 % buitenlandse beestjes. (Dat laatste percentage is erg hoog, maar kan de cijfers niet vinden, sorry. Het ligt lager, maar ik durf niet te zeggen hoeveel.)
Welk van deze twee partijen heeft dan het grootste aandeel?
AngelofLove - Stuur je me een pb, als je ooit een itp-topic opent? Lijkt me leuk namelijk.