Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Quellian schreef:Paintlinger schreef:@Quellian: Dat moment komt bij mij niet.....Ook al zal adoptie niet makkelijk zijn....daar sta ik voor en als ik zover ben, dan doe ik dat....(yup..ben een stijfkop)....
Kennissen van mij hebben 2 adoptie kinderen, dus mocht ik er aantoe zijn kan ik bij hen informatie inwinnen.
@Petite: Jij snapt mij
Ik sta voor wat ik zeg....altijd
Ik zeg niet dat jij per se kinderen moet krijgen (ik heb t/m vorig jaar ook geroepen 'NOOOOOIT van mijn leven!!'), maar ik vind het nogal kort door de bocht en totaal geen vergelijking.
Een mens kan kapot zijn van verdriet als er een dood kindje wordt geboren of als het niet mogelijk blijkt om zwanger te geraken, maar voor een dier ligt dat heel anders, die heeft minder besef, zitten op een heel ander emotioneel niveau. Snap u?
Petite schreef:Fleur ik vind alleen dat mensen zich moeten sterilliseren wanneer ze al een paar kinderen hebben en zelf zeggen; dieren moeten gesterriliseerd worden want het is slecht voor het milieu. Dan denk ik; kijk ook eens naar jezelf..
En dat je vind dat ik niet over mijn mening heb nagedacht kun je vinden ja. Ik zet alleen niet alles lukraak op het internet en waar het allemaal vandaan komt dat ik geen kind zou willen gaat ook niemand wat aan. Ik heb meerdere gegronde redenen dat ik geen kind zou willen en dan bedoel ik niet dat ik over een paar jaar er anders over zou denken.
Petite schreef:En dat ik zonder argumentatie hier neerzet dat ik geen kind wil heb ik er niet goed over nagedacht. Als ik er neer zou hebben gezet: ik wil later 2 kinderen, had ik waarschijnlijk niemand over me heen gekregen.
Quellian schreef:En buiten dat, hoeveel mensen ken jij die 3x per jaar 6 kinderen krijgen? Zulke mensen mogen imo idd gesteriliseerd worden
Quellian schreef:Een dier kan geen gegronde redenen bedenken om niet aan kids te beginnen, zover kan een dier niet nadenken, die handelt puur op instinct.
En buiten dat, hoeveel mensen ken jij die 3x per jaar 6 kinderen krijgen? Zulke mensen mogen imo idd gesteriliseerd worden
Petite schreef:Paintlinger ik ben het helemaal met je eens.. En dat ik zonder argumentatie hier neerzet dat ik geen kind wil heb ik er niet goed over nagedacht. Als ik er neer zou hebben gezet: ik wil later 2 kinderen, had ik waarschijnlijk niemand over me heen gekregen.
Paintlinger schreef:Kijk, iedereen moet het zelf weten, ik dring niemand iets op....
Maar IK ben van mening dat het voor mij beter is als ik misschien ooit een kind zou gaan adopteren...
Maar ik wordt er wel moe van dat het oogpunt van Petite en mij als 'vreemd' ervaren wordt...
Mas schreef:Kinderen wil ik niet, niet eens omdat ik vind dat de wereld te vol is (dat is wel zo) maar gewoon omdat ik NIETS heb met kinderen. Ik hoor idd vaak 'je bent pas 21' maar dan denk ik op mijn beurt: waarom is het zo gek dat ik geen kinderen wil?Ben ik daarom niet normaal?
Citaat:Het oogpunt van Fleurtje100 zie ik ook niet....
Ik vind het weer heel egoistisch om kinderen te nemen zodat ze laten bij je op bezoek kunnen komen....daarom neem je toch geen kinderen?
Paintlinger schreef:Petite schreef:Paintlinger ik ben het helemaal met je eens.. En dat ik zonder argumentatie hier neerzet dat ik geen kind wil heb ik er niet goed over nagedacht. Als ik er neer zou hebben gezet: ik wil later 2 kinderen, had ik waarschijnlijk niemand over me heen gekregen.
Nee inderdaad....
Ik vind eerlijk gezegd ook dat het een argument om GEEN kinderen te nemen niet nodig is...
Waarom zou je het WEL doen..... daar mag wel eens wat meer over nagedacht worden.
Fleurtje100 schreef:Alleen als iedereen nu ineens geen kinderen meer zou nemen, dan zit je over 50-60 jaar toch met een groot probleem. Sterker nog dat zitten we waarschijnlijk al omdat er zo weinig kinderen bij komen. Om de maatschappij draaiende te houden zullen er kinderen moeten blijven komen anders zitten straks alle oudere mensen volledig zonder zorg, zonder voedsel, zonder elektriciteit etc.
Quellian schreef:Paintlinger schreef:Kijk, iedereen moet het zelf weten, ik dring niemand iets op....
Maar IK ben van mening dat het voor mij beter is als ik misschien ooit een kind zou gaan adopteren...
Maar ik wordt er wel moe van dat het oogpunt van Petite en mij als 'vreemd' ervaren wordt...
Nee, jij leest alleen wat je dénkt te lezen
Adopteren klinkt heel nobel, maar is niet zo makkelijk als het lijkt.
En om dan maar weer even terug te komen op het vermeerderen van honden en overvolle asiels; zolang de kinderen uit het buitenland wel worden geadopteerd door ons, dan zullen ze daar ook zéker niet aan anticonceptie gaan doen. Dus daar kunnen ze ook beter gaan voorlichten ipv kinderen ter adoptie aanbieden (buiten dat blijkt het helemaal niet zo geweldig te zijn om geadopteerd te zijn).
Tevens zie ik niets dat als vreemd wordt ervaren of gezien, maar je bent zó vijandig tegenover mensen die wél kinderen hebben (of willen), daarnaast vind ik de vergelijking met dieren totaal onmogelijk.
RedPassion schreef:Fleurtje100 schreef:Alleen als iedereen nu ineens geen kinderen meer zou nemen, dan zit je over 50-60 jaar toch met een groot probleem. Sterker nog dat zitten we waarschijnlijk al omdat er zo weinig kinderen bij komen. Om de maatschappij draaiende te houden zullen er kinderen moeten blijven komen anders zitten straks alle oudere mensen volledig zonder zorg, zonder voedsel, zonder elektriciteit etc.
Als dat al zou gebeuren zou de mensheid uitsterven, pech als je dan tot die laatsten behoort. Maar wat zou er zo erg aan zijn? Waarom moet alles doordraaien, komt daar uiteindelijk iets uit voort?