'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:27

Fleurtje, hele mooi post, heel erg duidelijk!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:28

lifaya schreef:
Maar zeg eerlijk, een paard kun je niet makkelijk dumpen :+

juist makkelijker.
die kunnen naar de slager.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:29

Ik stoor me niet aan dat soort posten, ik kan me er helemaal niet in vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:30

Tavanta schreef:
O ja, en met papier mag je fokken en zonder papier zit ineens een asiel vol.................
:Y)

met zielige wegknijnende dieren in een koud kil tralie hok waar ze op droog brood en water de winter door moeten komen ;(

zucht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:30

driebergen schreef:
lifaya schreef:
Maar zeg eerlijk, een paard kun je niet makkelijk dumpen :+

juist makkelijker.
die kunnen naar de slager.

krijg je nog geld voor ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:31

Fleur ik vind alleen dat mensen zich moeten sterilliseren wanneer ze al een paar kinderen hebben en zelf zeggen; dieren moeten gesterriliseerd worden want het is slecht voor het milieu. Dan denk ik; kijk ook eens naar jezelf..

En dat je vind dat ik niet over mijn mening heb nagedacht kun je vinden ja. Ik zet alleen niet alles lukraak op het internet en waar het allemaal vandaan komt dat ik geen kind zou willen gaat ook niemand wat aan. Ik heb meerdere gegronde redenen dat ik geen kind zou willen en dan bedoel ik niet dat ik over een paar jaar er anders over zou denken.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:31

Quellian schreef:
Paintlinger schreef:
@Quellian: Dat moment komt bij mij niet.....Ook al zal adoptie niet makkelijk zijn....daar sta ik voor en als ik zover ben, dan doe ik dat....(yup..ben een stijfkop ;) )....
Kennissen van mij hebben 2 adoptie kinderen, dus mocht ik er aantoe zijn kan ik bij hen informatie inwinnen.

@Petite: Jij snapt mij :D
Ik sta voor wat ik zeg....altijd :j

Ik zeg niet dat jij per se kinderen moet krijgen (ik heb t/m vorig jaar ook geroepen 'NOOOOOIT van mijn leven!!'), maar ik vind het nogal kort door de bocht en totaal geen vergelijking.

Een mens kan kapot zijn van verdriet als er een dood kindje wordt geboren of als het niet mogelijk blijkt om zwanger te geraken, maar voor een dier ligt dat heel anders, die heeft minder besef, zitten op een heel ander emotioneel niveau. Snap u? :+

Maar die vergelijking maak ik ook helemal niet....
Voor mij is een kind adopteren net zo logisch als dat ik een hond uit het asiel heb....
Het is mijn principe.

Er zijn zoveel kinderen die nog liefdevol huis zoeken...en dan zal ik er lekker egoistisch zelf eentje maken....
Nee, zo zit ik niet in elkaar. :n

Mijn vriend en ik delen al iets heel moois met elkaar.... onze 'zoon' Dingo (asielhond) dat is echt ons kind.... :o (ik meen het...)

Het oogpunt van Fleurtje100 zie ik ook niet....
Ik vind het weer heel egoistisch om kinderen te nemen zodat ze laten bij je op bezoek kunnen komen....daarom neem je toch geen kinderen?

Kijk, iedereen moet het zelf weten, ik dring niemand iets op....
Maar IK ben van mening dat het voor mij beter is als ik misschien ooit een kind zou gaan adopteren...
Maar ik wordt er wel moe van dat het oogpunt van Petite en mij als 'vreemd' ervaren wordt...
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 24-02-09 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:32

Petite schreef:
Fleur ik vind alleen dat mensen zich moeten sterilliseren wanneer ze al een paar kinderen hebben en zelf zeggen; dieren moeten gesterriliseerd worden want het is slecht voor het milieu. Dan denk ik; kijk ook eens naar jezelf..

En dat je vind dat ik niet over mijn mening heb nagedacht kun je vinden ja. Ik zet alleen niet alles lukraak op het internet en waar het allemaal vandaan komt dat ik geen kind zou willen gaat ook niemand wat aan. Ik heb meerdere gegronde redenen dat ik geen kind zou willen en dan bedoel ik niet dat ik over een paar jaar er anders over zou denken.

Een dier kan geen gegronde redenen bedenken om niet aan kids te beginnen, zover kan een dier niet nadenken, die handelt puur op instinct.

En buiten dat, hoeveel mensen ken jij die 3x per jaar 6 kinderen krijgen? Zulke mensen mogen imo idd gesteriliseerd worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:35

Paintlinger ik ben het helemaal met je eens.. En dat ik zonder argumentatie hier neerzet dat ik geen kind wil heb ik er niet goed over nagedacht. Als ik er neer zou hebben gezet: ik wil later 2 kinderen, had ik waarschijnlijk niemand over me heen gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:36

Petite schreef:
En dat ik zonder argumentatie hier neerzet dat ik geen kind wil heb ik er niet goed over nagedacht. Als ik er neer zou hebben gezet: ik wil later 2 kinderen, had ik waarschijnlijk niemand over me heen gekregen.

Je slaat de spijker op zijn kop! :j

Ik kan me helemaal vinden in de posts van jou en Paintlinger.

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:37

Quellian schreef:
En buiten dat, hoeveel mensen ken jij die 3x per jaar 6 kinderen krijgen? Zulke mensen mogen imo idd gesteriliseerd worden ;)

? ik niet ;)

of bedoel je mensen die wel kinderen krijgen, maar er helemaal niet voor kunnen zorgen?
die steeds door jeugdzorg uit huis worden geplaatst en hopen dat ze de volgende mogen houden?

ik begrijp je post niet helemaal...

Anoniem

Quellian schreef:
Een dier kan geen gegronde redenen bedenken om niet aan kids te beginnen, zover kan een dier niet nadenken, die handelt puur op instinct.

Natuurlijk ken ik die mensen niet. Ik ken wel veel mensen die uit een gigantisch groot gezin komen van gemiddeld 14 kinderen.. En omdat mensen erover na kunnen denken vind ik dat veel erger dan iemand die een nestje neemt van zijn eigen kat omdat die dat zo leuk vind en er goed voor zorgt zelf.

Mars

Ik snap zulke posts ergens wel, asiels zitten bomvol en heel vaak nemen mensen 'voor de lol' maar een nestje omdat die kleine pups/kittens zo leuk zijn. Ze denken dan niet na dat die dieren vervolgens ook nog een goed thuis moeten krijgen en daar loopt het dan mis.

Ik kan zo verdrietig worden als ik zie hoe vol de asiels zitten met lieve honden en katten die gedumpt zijn omdat de baasjes zich even hadden verkeken op wat het betekent om een huisdier te houden.
Later zal ik dan ook zeker mijn dieren uit het asiel halen, daar ben ik van overtuigd :j

Kinderen wil ik niet, niet eens omdat ik vind dat de wereld te vol is (dat is wel zo) maar gewoon omdat ik NIETS heb met kinderen. Ik hoor idd vaak 'je bent pas 21' maar dan denk ik op mijn beurt: waarom is het zo gek dat ik geen kinderen wil? :? Ben ik daarom niet normaal?

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:38

Ik heb niks tegen dat mensen een nestje willen van hun hond.
Als je je best doet krijg je de pups makkelijk naar een nieuw baasje.
En rashonden waarmee gefokt word zijn ook echt niet allemaal helemaal gezond.

Onze eerste hond was een Golden Retriever uit een zwart nestje.
Wel met ouders met papieren en bij een fokker vandaan naar mijn weten.
Golder Retriever had altijd wel wat.

Onze tweede hond was een pup uit een meegenomen zwerfhond uit Turkije.
De moederhond bleef al vol met pups te zitten en is in Nederland bevallen.
Deze hond mankeerde nooit wat. Moeder en Dochter zijn 14 jaar geworden en dat voor een hond die groter was dan onze Golden Retriever die trouwens ook 13 jaar oud geworden is.

De hond die in mijn profiel staat is een ongelukje doordat de husky reu over het hek is gesprongen en de stamboom labrador gedekt heeft in de tuin van de labrador. (deze labrador wilde ze eigenlijk een labrador nesje mee fokken, maar werd dus een labsky nesje :+ )
Mijn zus heeft nog een zusje van onze hond, en ze zijn super gezond en echt heel leuk qau karakter.
Ik zou er best graag een pup van willen.

De Golden Retriever hadden we uit een dierenwinkel en de andere pups hebben we zo uit het nest gekocht, ze hadden binnen een paar weken allemaal een baasje en er zijn er geen in het asiel terecht gekomen.

Zelf zou ik ook een pup nemen recht uit het nest, dan weet ik wat er mee gebeurd is en dat weet je bij een asielhond niet.

Ik stoor mij ook echt aan die negatieve uitspraken hier op bokt over nestje, want met een beetje verstand hoef je echt geen slechte pups te fokken. Ik heb genoeg rashonden gekend die slecht waren en maar heel weinig vuilensbakjes met erge problemen.
Laatst bijgewerkt door pandabeertje op 24-02-09 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:38

Ik zat gister ook op MP om te kijken wat er allemaal wel niet 'kwijt' gemoeten wordt...Triest. Heel triest.

En het erge is, selecteer maar eens op leeftijd op MP. 75% van de katten en honden dat aangeboden wordt is tussen de 0-2 jaar.
Overschot dus.

Daarbij zie ik baby's nog niet massaal op MP gedumpt worden, omdat de hond en kat de baby niet kunnen accepteren, of omdat mama toch uiteindelijk een drukke baan gekregen heeft en geen tijd meer heeft voor baby-lief.

Gezocht: liefdevol tehuis voor baby, 8 mnd oud. Nog niet zindelijk, maar wordt een pracht van een kind. Met goede papieren. Reden: onze hond en kat kunnen niet wennen aan de baby.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:39

Petite schreef:
Paintlinger ik ben het helemaal met je eens.. En dat ik zonder argumentatie hier neerzet dat ik geen kind wil heb ik er niet goed over nagedacht. Als ik er neer zou hebben gezet: ik wil later 2 kinderen, had ik waarschijnlijk niemand over me heen gekregen.

Nee inderdaad....
Ik vind eerlijk gezegd ook dat het een argument om GEEN kinderen te nemen niet nodig is...
Waarom zou je het WEL doen..... daar mag wel eens wat meer over nagedacht worden.

Trouwens, ik ben paraveterinair van beroep .....en tussen mij collega's heb ik heel veel gelijken gevonden...
Het lijkt een beetje dierenarts / dierenartsassistenten eigen te zijn om geen kinderen te willen...

@Laetitia: Das een goeie....tis maar net waar je prioriteiten liggen ;)
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 24-02-09 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:39

Paintlinger schreef:
Maar IK ben van mening dat het voor mij beter is als ik misschien ooit een kind zou gaan adopteren...
Maar ik wordt er wel moe van dat het oogpunt van Petite en mij als 'vreemd' ervaren wordt...

Nee, jij leest alleen wat je dénkt te lezen :)

Adopteren klinkt heel nobel, maar is niet zo makkelijk als het lijkt.
En om dan maar weer even terug te komen op het vermeerderen van honden en overvolle asiels; zolang de kinderen uit het buitenland wel worden geadopteerd door ons, dan zullen ze daar ook zéker niet aan anticonceptie gaan doen. Dus daar kunnen ze ook beter gaan voorlichten ipv kinderen ter adoptie aanbieden (buiten dat blijkt het helemaal niet zo geweldig te zijn om geadopteerd te zijn).

Tevens zie ik niets dat als vreemd wordt ervaren of gezien, maar je bent zó vijandig tegenover mensen die wél kinderen hebben (of willen), daarnaast vind ik de vergelijking met dieren totaal onmogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:40

Mas schreef:
Kinderen wil ik niet, niet eens omdat ik vind dat de wereld te vol is (dat is wel zo) maar gewoon omdat ik NIETS heb met kinderen. Ik hoor idd vaak 'je bent pas 21' maar dan denk ik op mijn beurt: waarom is het zo gek dat ik geen kinderen wil? :? Ben ik daarom niet normaal?

Als je geen rammelende eierstokken hebt moet je je constant verantwoorden, helaas...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:41

Citaat:
Het oogpunt van Fleurtje100 zie ik ook niet....
Ik vind het weer heel egoistisch om kinderen te nemen zodat ze laten bij je op bezoek kunnen komen....daarom neem je toch geen kinderen?

Maar dat staat er ook niet zodat ze later op bezoek kunnen komen. Alleen als iedereen nu ineens geen kinderen meer zou nemen, dan zit je over 50-60 jaar toch met een groot probleem. Sterker nog dat zitten we waarschijnlijk al omdat er zo weinig kinderen bij komen. Om de maatschappij draaiende te houden zullen er kinderen moeten blijven komen anders zitten straks alle oudere mensen volledig zonder zorg, zonder voedsel, zonder elektriciteit etc. Iedereen moet zelf weten of hij/zij wel geen kinderen wil, en ik ben er zelf bijvoorbeeld ook geen voorstander van dan na het derde/vierde kind er bijvoorbeeld nog kinderbijslag wordt gegeven (al is dat wel zonde voor de mensen die ondanks het spiraaltje ineens nog die tweeling kregen). Maar je kunt het niet zo zwart/wit zien dat mensen ineens maar geen kinderen meer moeten krijgen, en zo werd het in eerste instantie wel gesteld.

@ Petite, ik hoef ook echt jou argumentatie voor het wel/geen kinderen nemen te weten. Dat is jou zaak. Maar in je beginpost zet je wel dat mensen die kinderen nemen schijnheilig zijn als ze iets zeggen over het lukraak fokken van dieren. En ergens anders zet je vervolgens neer dat ze mensen zouden moeten steriliseren, want dat is beter voor de mensen. Dat mag je dan wel beargumenteren vind ik.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:41

Paintlinger schreef:
Petite schreef:

Nee inderdaad....
Ik vind eerlijk gezegd ook dat het een argument om GEEN kinderen te nemen niet nodig is...
Waarom zou je het WEL doen..... daar mag wel eens wat meer over nagedacht worden.

Hier kan ik me dus helemaal in vinden :j
Ik wordt raar aangekeken als ik zeg dat ik absoluut geen kinderen wil en dan wordt er gevraagd 'waarom dan niet?'.
Maar als iemand tegen mij zegt 2 kinderen te willen en ik vraag: 'waarom wil je kinderen?' Dan is dat een hele rare vraag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:42

Quellian, jij hebt zelf neergezet: je bent nog maar 19 of net 20, dus ik snap dat je op dit moment nog geen kinderen wil.

Ik heb eerder het idee dat jij gewoon leest wat je wil lezen. En paintlinger vijandig? Ze zegt toch zelf iedereen moet het zelf weten, het is gewoon haar mening die ze heel netjes hier neerzet. Dat jij dat als vijandig ervaart is niet de fout van paintlinger.

Daarbij wat voor argumenten heb jij dat je mensen niet met dieren kunt vergelijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:44

Fleurtje100 schreef:
Alleen als iedereen nu ineens geen kinderen meer zou nemen, dan zit je over 50-60 jaar toch met een groot probleem. Sterker nog dat zitten we waarschijnlijk al omdat er zo weinig kinderen bij komen. Om de maatschappij draaiende te houden zullen er kinderen moeten blijven komen anders zitten straks alle oudere mensen volledig zonder zorg, zonder voedsel, zonder elektriciteit etc.

Als dat al zou gebeuren zou de mensheid uitsterven, pech als je dan tot die laatsten behoort. Maar wat zou er zo erg aan zijn? Waarom moet alles doordraaien, komt daar uiteindelijk iets uit voort?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:45

Quellian schreef:
Paintlinger schreef:

Nee, jij leest alleen wat je dénkt te lezen :)

Adopteren klinkt heel nobel, maar is niet zo makkelijk als het lijkt.
En om dan maar weer even terug te komen op het vermeerderen van honden en overvolle asiels; zolang de kinderen uit het buitenland wel worden geadopteerd door ons, dan zullen ze daar ook zéker niet aan anticonceptie gaan doen. Dus daar kunnen ze ook beter gaan voorlichten ipv kinderen ter adoptie aanbieden (buiten dat blijkt het helemaal niet zo geweldig te zijn om geadopteerd te zijn).

Tevens zie ik niets dat als vreemd wordt ervaren of gezien, maar je bent zó vijandig tegenover mensen die wél kinderen hebben (of willen), daarnaast vind ik de vergelijking met dieren totaal onmogelijk.

En om die reden wil ik ook helemaal geen kind uit het buitenland.......
En ook al is adoptie moeilijk.....het is niet onmogelijk.... :o
En als het niet gaat....dan maar helemaal niet.

Ik vind de redenen die hier genoemd worden om WEL kinderen te nemen nogal onnozel....verder heb ik er niets tegen.....
Zoals ik al zei, dat moet iedereen zelf weten.....maar ik denk er nu eenmaal anders over.

@Fleurtje100: Van mij mogen anderen best kinderen krijgen, maar ik wil er niet raar op aangekeken worden dan ik het niet doe...

Redpassion heeft ook wel een punt trouwens.... :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:46

RedPassion schreef:
Fleurtje100 schreef:
Alleen als iedereen nu ineens geen kinderen meer zou nemen, dan zit je over 50-60 jaar toch met een groot probleem. Sterker nog dat zitten we waarschijnlijk al omdat er zo weinig kinderen bij komen. Om de maatschappij draaiende te houden zullen er kinderen moeten blijven komen anders zitten straks alle oudere mensen volledig zonder zorg, zonder voedsel, zonder elektriciteit etc.

Als dat al zou gebeuren zou de mensheid uitsterven, pech als je dan tot die laatsten behoort. Maar wat zou er zo erg aan zijn? Waarom moet alles doordraaien, komt daar uiteindelijk iets uit voort?

je leeft en je gaat dood, maar stel je behoort tot de laatste, dan heb je grote kans dat je in een donkere wereld leeft, geen electriciteit, en is alles weer primitief, lijkt me wel vreselijk, maarjah. Kinderen zijn de toekomst :+

Paintlinger

Re: 'jammer dat er weer nieuwe dieren op de wereld zijn gezet'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 12:47

Lijkt me heerlijk....terug naar een wereld zonder al dat gedoe!!
Geen haast en lekker jezelf redden....heerlijk!!