hoe konijn ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:08

Goedzo, dierenarts is de beste en de meest humane manier, of de dierenambulance vragen het te doen, die doen het ook met een spuitje.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:10

Sterkte ermee...

@Ylana: Ik waarschijnlijk ook ja :\

minkie

Re: hoe konijn ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:13

Ja zo kun je het ook zien Ylana, maar ik kan zwemmen dus zou het nog wel een paar uur vol kunnen houden...
Dan is die manier niet echt "fijn".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:14

Juul schreef:
't Is dr eigen, als je even goed las. Heeft zelfs een naam. :)

O ik had begrepen dat het om een aangereden wild konijn ging, verkeerd gelezen dus,
ja dan vind ik dit topic eigenlijk volledig nutteloos, als je aan dieren begint ben je ook verplicht ze
medische zorg te geven als dat nodig is.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:15

@Minkie, Ik dacht dat je bedoelde de emmer tot het randje te vullen en dan de deksel erop.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:17

nee, die deksel was meer bedoeld dat TS het niet hoeft te zien...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:33

waarom word steeds gesproken over de humane manier van een spuitje
met een goede klap op de juiste plek is het beestje net zo snel uit zijn lijden verlost
resultaat is hetzelfde

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:36

Maar dan moet je het wel kunnen en in één keer goed doen!
En de TS gaf zelf al aan dit niet te kunnen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:47

Diane65 schreef:
Ik geloof dit ik een dergelijk topic hier niet eens had geopend. TS had van te voren wel kunnen weten dat ze niet echt snel geholpen zou worden met goede tips om een dier snel uit het lijden te verlossen. Ik heb 1 x meegemaakt dat een jong konijn zo ziek was dat ze het niet ging redden, ik belde om 2 uur de dierenarts en mocht om 5 uur (!!) komen. Ja, op de behandeltafel stierf ze aan een hartstilstand door de stress. Moest nog EVEN onderzocht worden voordat de barbituratenspuit erin ging. Als ik nu voor de keuze sta, denk ik dat ik het zelf doe en zeker niet op de fiets/brommer naar de dierenarts toe ga rijden. Kost veel te veel tijd en stress voor het dier. De enige die weet dat het dier eraan gaat ben ik dan, het dier zelf niet.
Maar goed, gelukkig hebben de dierenvrienden het al zo ver dat zelf slachten/doden van huisdieren (i.c. dus ook konijnen van fokkers) wordt verboden, dus dan zal het zeker storm gaan lopen bij de dierenartsen. Of toch niet??

ik kreeg anders 2 minuten later al reactie :Y)

Jesus wat zijn we toch vertutteld in deze wereld zeg! Ieder dier lijdt hier ongeveer tot hij opgevroten wordt, varkens worden zonder verdoving gecastreert en dat wordt geaccepteerd in onze maatschappij, mijn konijn, wat al jaren lang wild rondloopt en het beste leven heeft van ieder konijn ongeveer in nederland omdat hij niet in een hokje van 30cm X 30cm zit krijgt een ongeluk en ik ren er niet meteen mee naar de dierenarts en ik ben een dierenbeul?!

Ik heb mijn konijn naar de DA gebracht en ze was inderdaad volledig over de zeik, met een gebroken rug enal. Ze sprong bijna van de tafel af. Ook vertelde hij me dat ze geen pijn heeft gehad, omdat haar zenuwen zijn doorgebroken; een dwarslesie dus, ze heeft er géén gevoel aan gehad!
En ik vind zo'n spuitje helemaal niet zo heel erg humaan. ze werd namelijk in haar hartje gespoten(de tweede prik) en daarvan ontwaakte ze ongeveer uit haar eerste prik. Je zag echt dat dat nou echt niet lekker voelde.
Laatst bijgewerkt door Alexx op 22-02-09 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:53

Als dat het geval is, dan is er toch iets niet goed gegaan. Na het 1e spuitje zijn ze eigenlijk al weg. Dat kunnen wel stuipen geweest zijn, daar merken ze niets van. Onze rat kreeg ook vreselijke stuipen, die begon zelfs te bijten :) Hoeft daar dus neits mee te maken te hebben :) Iig fijn dat je toch naar de dierenarts bent gegaan! Ik vind idd niet dat je een dierenbeul bent.. Maar toch prettig dat je naar de dierenarts bent gegaan :)

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:54

minkie schreef:
Kunnen volwassen konijnen eigenlijk zwemmen??
Heb vroeger nog wel eens een neestje jonge konijnen verdronken.
Emmer met water en dan de deksel erop.

Waarom???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:56

Goed spuitje was dus niet echt humaan in jou ogen maar hoe pak je dit dan aan als het je nog eens overkomt?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 19:57

luchtbuks denk ik. Gaat net zo snel. En het is toch wel heel erg naar. Dit was ook naar. Ik zit hier echt wel mee hoor :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:58

Ik ben toch echt blij dat mijn vriend onze vlaamse reus uit zijn lijden verlost heeft vorige maand. Zie me al gaan met 8 kilo hyper gestresst konijn naar de da.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:04

Als je het kúnt, dan maakt het niet uit hoe een dier aan z'n einde komt, als het maar snel gebeurt. Maar als je niet weet hoe je het moet aanpakken, dan toch maar een spuitje halen, lijkt mij... Ik zou het sowieso niet kunnen hoor. Heb een keer een konijn aangereden, gooide de deur open om over m'n nek te gaan van de paniek en het konijn was allang gevlogen.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:08

mireya schreef:
minkie schreef:
Kunnen volwassen konijnen eigenlijk zwemmen??
Heb vroeger nog wel eens een neestje jonge konijnen verdronken.
Emmer met water en dan de deksel erop.

Waarom???

Doet dat er wat toe....

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 20:09

nat konijn is dood konijn is mij geleerd maar heb het nooit gezien gelukkig

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:09

Ik zie dat je toch een spuitje hebt gegeven.

Ik vind zelf uit hun lijden verlossen ook humaner ivm stress. Ik wordt ook altijd als dierenbeul bestempeld als ik weer eens een muis platstamp die langzaam dood ligt te gaan. Ik heb (gelukkig) nog nooit een groot dier uit z'n lijden hoeven verlossen, en ik weet ook niet of ik het zou durven. Maar met een schep in de nek zou idd de allerbeste oplossing zijn geweest.. Snel en effectief, beestje is in één klap dood in zijn vetrouwde omgeving!

Helaas denken de meeste mensen tegenwoordig vreselijk naïef, die denken hoe het zou zijn voor hun, ipv door de ogen van het dier.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 20:11

Hahaha marloez ik lach me dood om je "en ik vind Paris stom" plaatje in je profiel

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:13

Ik ben ooit een stel cavia's ergens tegengekomen die niet verzorgd werden en die elkaar aan het aanvreten waren. Bij eentje staken de nekwerkvels via z'n -weggevreten- oor naar buiten. Heb m in een doos gelegd, ben naar het kamp gereden (familie van iemand die ik kende) en die man zei: 'draai je maar ff om Diaan' en *PATS*, met z'n kop op de werktafel. Was voor dat dier de juiste beslissing en ik wist dat die man ook 'ervaren' genoeg was om dit te doen.

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:14

ik zou geen enkel van mijn dieren zelf kunnen ombrengen. Ze moeten van mij allemaal naar dierenarts. Enkel de eenden is vaak moeilijker, maar dan laat ik dierenarts aan huis komen.
Op zulk moment kan het mij niet schelen hoe duur of goedkoop het is. ik vind belangrijker dat het diertje op een goede manier geholpen wordt en als dat een spuitje betekent, dan is het zo en weet ik dat ze geen pijn zullen hebben... Als ik weet dat het niet meer goedkomt, komt mijn dierenarts zowieso aan huis. Dit ook ivm stress voor het diertje...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:15

Alexx schreef:
Hahaha marloez ik lach me dood om je "en ik vind Paris stom" plaatje in je profiel

Hahaha. :D Tja, ik mag haar niet zo.. O:)

@ Minkie: Je kunt toch zelf wel nagaan dat verzuipen geen pretje is.. := Het gaat allesbehalve snel, en in water ronddrijven de laatste paar seconden van hun leven maak je ze ook niet echt blij mee.. :=

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:04

De reden dat ik het in dit topic zei (dat je het niet zelf moet doen), ik heb het dus ZELF een keer gedaan met een ratje, en geloof me, daar word je ook echt niet blij van en het duurt veel langer dan je denkt. Ik heb toen wel doorgepakt maar zat er ook bij te janken, en dat ging om een ratje, een konijn is sowieso een stuk sterker en kan bv gaan spartelen als het niet lukt, dan ben je nog verder van huis.

Nee, ik denk dat naar de DA toch het beste was. Ik heb wel met je te doen hoor, het lijkt me echt een rotervaring, maar gelukkig is het nu achter de rug dan.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:15

Als je weet hoe het moet, zie ik ook geen probleem in de "doe het zelf oplossing".

Op konijntjes verzuipen in een emmer na dan... het dier moet in 1 keer verlost zijn, klaar.

Ik las dat je konijn is ingeslapen, jammer dat het zo liep. Ik heb ook eens een konijn moeten laten inslapen en dat ging ook met een hoop gedoe, werd half wakker en kreeg erge stuipen.

Terwijl mijn beide paarden, naar omstandigheden heel rustig en goed zijn ingeslapen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 22:26

jezus wat zijn sommige mensne hier hard zeg! zo doen jullie toch ook niet over je paardjes? als een paard geslacht wordt is het o zo zielig maar een konijn mag je zo doodslaan ongelovelijk