[HK] Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:54

Ik heb gister wel zo'n lelijke chihuaua gezien....Mijn god, alles schreeuwde broodfok. Piepklein lijfje, megagroot hoofd en enorme oogballen. Het leek wel een kikker...

Verder vind ik eigenlijk alle honden wel leuk om te zien, maar spreken golden retrievers e.d. me niet aan. Ik vind ze er te normaal uitzien... Waarschijnlijk omdat iedereen in de klas er eentje had :=

somokkele

Re: Welk hondenras vind jij onaantrekkelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:00

Onaantrekkelijk......

Tja, alle gezelschapshonden, JR, en de bullen. De naakthonden eigenlijk ook niet. Eigenlijk alle extreme rassen hoeven mij niet zo...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:10

Dit is toch best schattig?:
Afbeelding
En dit is toch ook zo'n schatje!:
Afbeelding
Afbeelding

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:14

Sharpei's vind ik vreselijk!

En verder vind ik alle rassen die zo gefokt zijn dat ze last van zichzelf hebben (te platte neus,te lang zacht-gehemelte, diepe rimpel plooien, kromme poten etc.) gewoon zielig.......

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:15

Ik vind hazewindhonden echt héél eng. ik houd ook niet van de meeste hele kleine hondjes qua uitstraling

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:24

Ik heb de laatste tijd meer kleinere hondjes (o.a Chi's en Teckels) leren kennen......en ik ben ze toch wat meer gaan waarderen dan vroeger :j

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:26

Ik hou niet zo van 'tuttelhondjes' zoals pekinees, west highland white en maltezer......

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:28

ik ben als de dood voor chihuahua's ( jaja, heb zelf 2 Duitse Doggen :') )
Tja, ben er vroeger door één gebeten in mijn enkel, natuurlijk zijn er ook lieve chihuahua's,
maar telkens als ik ze zie ril ik er al bij ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 15:32

Paintlinger schreef:
Sharpei's vind ik vreselijk!

En verder vind ik alle rassen die zo gefokt zijn dat ze last van zichzelf hebben (te platte neus,te lang zacht-gehemelte, diepe rimpel plooien, kromme poten etc.) gewoon zielig.......

Dat heb ik ook nooit kunnen begrepen hoe je dat als liefhebber kunt goedvinden.
Net zoals de problemen bij cavalier king spanial

Ben eigenlijk blij dat bbc de reeks heeft gemaakt over de problematiek en door die reeks crufts ook niet word uitgezonden.
Niet dat dit helpt maar zijn toch een paar die het niet kunnen vinden. Erg dat dit mensen zijn van buiten de zogezegde hondenliefhebbers.

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:03

Klijntjuh schreef:
Labradors en golden retrievers.. gewoon omdat ze te standaard zijn ;)

Inderdaad, ik vind die rassen ook 'onaantrekkelijk'. Ik houd ook niet van Jack Russels.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:10

Alles wat kleiner is dan een kat, dat klopt voor mijn gevoel gewoon niet. Verschrikkelijk, die kleine optilhondjes. Jack russels vind ik ook niet zo geweldig, ik heb het sowieso niet zo op het terrierkarakter.
Verder alle honden met gefokte gebreken zoals al in eerder in dit topic genoemd.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:26

Eigenlijk vind ik geen enkel ras onaantrekkelijk, zolang het leuke/lieve honden zijn vind ik ze meteen leuk :) Doorgefokte honden kan ik wel zielig vinden, maar dat is niet hun schuld. Dan vind ik een herder met een extreem aflopende rug even onaantrekkelijk als een dog met wangen tot op de grond.

Zelf heb ik een koningspoedel en een golden retriever, twee rassen die hier nogal hard aangepakt worden. Mijn poedel kan zijn voorpoten op mijn schouders leggen (ik ben zelf 1m75) en heeft een blaf waar je een hartverzakking van krijgt, kan je moeilijk een keffertje noemen?

Maar goed, iedereen z'n eigen smaak natuurlijk, maar ik beoordeel honden toch liever op karakter ipv hen op voorhand op hun uiterlijk af te wijzen :)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:30

Chihuahua's. En dan vooral die met die ordinaire pakjes en dat bling bling om het lijfje. :r
Ik vind het sowieso geen hondjes om te zien. Laatst zag ik een grote stoere kerel lopen en dan loopt er zo'n mini beest bij.. vreselijk. :')

Wilma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:17

Citaat:
Wilma, domme sullen, zo komen de Duitse doggen wel een beetje over, maar zo zijn ze niet hoor, doorgaans Maargoed, ieder zijn voorkeur. Ken meerdere mensen die duitse doggen niet mooi vinden, te groot vinden, kwijlerds vinden. Ach, als ik ze maar leuk vind, toch?

Vind Duitse Doggen niet lelijk hoor, vind ze prachtig! En ja ze kwijlen sneller als sommige andere rassen, maar dat ligt er natuurlijk ook net aan wat je ze voert, en vooral extra te snoepen geeft

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:24

De franse buldog vindt ik echt zoo lelijk sommige zijn wel lief.
Ik noem ze altijd kwijlebakkies.

Yvonn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:05

Ik vind een bullterrier vreselijk, ze hebben van die enge ogen...
Ieuw!
Wel grappig dat mijn eigen hondje (ja een kleine keffer, lhasa apso) het ook niet op deze honden heeft. Als zij ze ziet begint ze vaak te grommen. M

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 22:14

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:51

Duitse herders!

KimBreda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:00

Meeste kleinere/tengere hondjes heb ik het niet zo op zoals bv malthesers, pekineesjes etc.

Honden met krullen vind ik ook niks :D

Tja zelf hebben we een mechelse herder en een kruising bordercollie/duck tolling retriever :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 03:49

ik vind het gros van de kleine keffertjes niet leuk
van die ratten op steroiden zeg maar :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 09:23

Sjolvir schreef:
Alle rassen waar wij dusdanig aan hebben zitten rommellen dat ze ernstige gebreken hebben die wij MOOI vinden.
En waar het dier wel degelijk ongemak van ondervindt.

(denk aan te korte neuzen, kromme poten, uitpuilende ogen etc.)

Begrijp me niet verkeerd, kan het beestje niets aan doen.
En als er ooit een krompotige kortneuzige ooguitpeulende ziel mijn pad kruist zeg ik niet
dat ik hem niet zal adopteren, maar ben meer van het enigzins funcitonele)

Met deze mening ben ik het erg eens. Het moet eruitzien als een hond. Dus ook geen gigantisch krullende staart, geen opgekropte staart, geen oren tot de grond, geen huidkwabben tot de grond, liefst een korthaar.

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:05

van die naakte honden :\

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:47

Ik vind over het algemeen kleine hondjes niks, ik zou bang zijn dat wanneer er storm zou zijn die kleintjes zo de lucht in vliegen haha. Onzin natuurlijk, maar kleine hondjes straalt voor mij geen 'hond' uit.
Maar ook in de grotere rassen zijn er soorten bij die ik niks aan vind, de poedel, ierse windhond poeh en nog wel een paar!
Ik ga meer voor de 'stoere' honden, de doggen, bullen zeg maar!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:04

ik heb echt helemaal niets met kleine hondenrassen,dan kunnen ze nog best mooi zijn,maar zou zelf nooit zo'n hondje willen hebben.

....en verder heb ik heel weinig met honden met lang haar,en honden met platte neuzen waardoor je de hele dag het idee hebt dat zo'n beest loopt te snakken naar lucht..

maar een van de meest onaantrekkelijke honden die ik ooit ben tegen gekomen is toch wel een ierse waterspaniel...

echt wist niet eens dat er zoiets bestond, :D

en ja waar ik wel gek op ben zijn,rottweilers en andere breedkoppige rassen,maar dan wel strakke honden,geen hanglippen,korte platte neuzen enz.
bv stafford,boerboel,cane corso ,argentijnse doggen,ja helemaal geweldig... :+:

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:09

ik heb het echt niet zo op de airedale achtige types.. die kleine welsh terriers kunnen nog wel leuk zijn maar die grote egt niet :n

verder vind ik jack russels en van die boerenfox achtige beestjes ook niet egt leuk..

maar t komt uiteindelijk wel neer op het karakter, dus t kan ook best dat hier nog wel eens een jack binnenstapt !