Ouders willen hond in laten slapen, ik niet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Ouders willen hond in laten slapen, ik niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 01:29

Chiqa; bij jouw post moest ik direct aan diabetes denken toen je zei van het vele drinken en plassen.

TS; het kan niet dat de hond dan geen water meer krijgt... als ik mijn medicijnen niet slik, dan ga ik ook vocht vast houden en krijg ik het benauwd. Dus die plaspillen moet je dan wel geven, om dat vocht weg te krijgen uit zijn lichaam.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 01:53

Even voor de mensen die zich afvragen of het leven nog eerlijk is voor de hond:

Citaat:
Een heerlijke hond, maar met wat gebreken. Zo heeft ze een ruis op haar hart waar ze medicatie voor krijgt en kan ze 's nachts soms haar plas niet meer ophouden. Naast deze 2 dingen is ze echt nog heel erg speels en vrolijk, altijd nog rennen, spelen en gek doen.

Klinkt niet als een hond die erom vraagt om uit zijn lijden verlost te worden, maar als baasjes die met een klein beetje extra moeite nog een hele gelukkige oudere hond kunnen hebben

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 02:21

Wij hebben een boerenfox van 17 jaar oud. De laatste 2 jaar laat hij geregeld wat lopen. S'ochtend tref je dus vaak een plek in huis aan waar hij behoorlijk heeft lopen wateren, en dan niet een klein beetje. S'avonds wordt hier de kamer verbouwd met planken en stoelen zodat hij niet de meubels en het kleed onder plast, maar hij nog wel een heel stuk heeft om te lopen.
Drinkt ook erg veel en mijn pa zegt dan ook zet die bak maar weg. Maar no way, als hij die behoefte heeft aan veel water dan kan hij het krijgen. Inmiddels is hij ook allang doof en zijn zicht wordt ook steeds minder. Verder is hij ook aan het dementeren want hij loopt soms echt te dolen en staat dan tegen de muur aan te kijken.
Soms denk ik ook, tsja wat heeft ie nou nog. Maar ja hij is nog dol op eten, is nog steeds blij als hij naar buiten mag en hobbeld nog steeds zijn rondje mee. Dus zolang hij nog pijnvrij is heb je het voor hem over, op deze leeftijd heb je er meer werk mee dan lol maar dat is geen reden om een dier in te laten slapen!! En dan is jou hond denk ik nog een stuk fitter als die van mij, dus ik zou zeggen houd je poot stijf tegenover je ouders en koop de buurvrouw een paar oordoppen. :+
Misschien is het een idee om ook een stuk af te zetten s'avonds voor je hond zodat ze als ze moet het in ieder geval niet in haar eigen nest hoeft te doen! Succes.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 08:22

Nicole288 schreef:
Even voor de mensen die zich afvragen of het leven nog eerlijk is voor de hond:

Citaat:
Een heerlijke hond, maar met wat gebreken. Zo heeft ze een ruis op haar hart waar ze medicatie voor krijgt en kan ze 's nachts soms haar plas niet meer ophouden. Naast deze 2 dingen is ze echt nog heel erg speels en vrolijk, altijd nog rennen, spelen en gek doen.

Klinkt niet als een hond die erom vraagt om uit zijn lijden verlost te worden, maar als baasjes die met een klein beetje extra moeite nog een hele gelukkige oudere hond kunnen hebben

Wordt wel gezien door de ogen van een meisje van 16 hè ;)

Een hond die 's nachts ligt te janken van ellende daar heb ik medelijden mee. Zolang TS en of ouders niet bereid zijn om hond 's nachts een keer extra uit te laten of in ieder geval onder gehoorafstand (van hun zelf) willen houden zijn ze deze hond imo niet waard. En dan mag wat mij betreft die hond uit zijn "lijden" verlost worden.

*vraagt zich af hoe vaak TS de plas opruimt*

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 08:56

Zolang een dier nog een waardig leven heeft vind ik dat dat dier het recht heeft om dat leven te behouden. Ook als dat betekent dat er medicatie en een intensievere verzorging aan vast hangt.
Is het leven ondanks dat niet meer levenswaardig moet je de keuze maken om je dier rust te gunnen. Alleen jij als baas kan je dier dat geven, dat is toch mooi? In de natuur ging dat gepaard met een lange levensweg..
Helaas bedenken veel mensen niet als ze aan een jong dier beginnen dat ze op oudere leeftijd wel eens veel kunnen gaan kosten als ze gaan kwakkelen. Ik vind dat als je voor een dier kiest dat je er ook voor moet zorgen! Je mag nooit voor jezelf kiezen omdat je je dier nog niet wilt missen, dat is ten alle tijde de verkeerde keuze!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 14:31

Jeetje wat een discussie wordt het hier :+

Even voor de goede orde, haar bench is echt heel groot. Afmetingen voor een herdershond, ze kan er nog net geen rondjes in rennen zeg maar.

We denken aan dementie maar weten het niet zeker. Ze heeft geen andere symptomen zoals onrust/verstrooidheid zeg maar. Is nog zelfstandig, weet precies waar ze alles kan vinden etc.etc.

En ik denk niet dat ik door een te gekleurde bril kijk naar haar. Toen ze echt heel erg last kreeg van haar hartruis en het vocht achter de longen en echt op was (ze had gewoon geen levenslust meer, lag alleen halfdood in haar mandje en wou niet meer uit), heb ik meteende suggestie 'spuitje' in het gezin laten vallen, omdat ik niet vond kunnen haar zo door te laten leven. Tot de DA tot de conclusie kwam dat het simpel op te lossen was door Fortekor te geven, waarna ze echt helemaal is opgeleefd.

Ook het niet laten drinken na 19.00 is in overleg gegaan met de DA. Ze krijgt namelijk geen plaspil 's avonds dus haar dorst is 's ochtends het grootst en neemt af naar 'normaal' hoe verder de dag vordert. Afhankelijk of ze nog wil eten na 19.00 of echt naar ons komt om te drinken krijgt ze nog gewoon.

Als we haar na het uitlaten uit haar bench laten zodat ze wat kan rondscharrelen staat ze na 10 min. jankend onderaan de trap omdat ze haar Dentastick wil. (En waarom ik dat zo zeker weet :') Als je dan naar beneden gaat rent ze als een gek naar de kast met de Dentasticks en doet een circusact voor het botje ... :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 16:26

Hoe gaat het dan momenteel met je hondje Focussed? Is het gedrag minder geworden nu ze geen plaspil meer krijgt?
Alleen dit stukje;

Focussed schreef:
. Toen ze echt heel erg last kreeg van haar hartruis en het vocht achter de longen en echt op was

Houd het goed in de gaten die plaspil krijgt ze niet voor niets!!!

Quell; over dat suiker, zou goed kunnen hoor, alleen heeft hij dit al 4 jaar.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 17:56

Ja daarom doen we het weglaten van de plaspil in overleg met de DA aangezien het vocht terugkeerd als ze de vochtafdrijvers niet krijgt!

Vanacht heeft ze niet geplast in haar bench en ook nog niet gejankt (ze staat nu binnen gehoorafstand). :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 17:59

O dat is goed nieuws!! Nu maar hopen dat dit goed blijft gaan en ze de plaspillen niet nodig heeft!
Alhoewel een hartkwaal nooit genezen kan alleen maar erger worden, maar jullie doen het imo met de DA beter kan je het niet doen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 18:02

Waarom krijgt ze geen andere medicatie? Bijv een ACE-remmer of digitalis.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 19:49

moest daarnet even aan mijn oude buurman denken met zijn bejaarde hondje. Toen die op een gegeven moment niet meer de hele nacht zijn plas kon ophouden had hij een mooie constructie voor hem gemaakt in de bijkeuken: een paaltje waar het hondje tegen aan kon plassen(blijft een mannetje he) dat op een stuk zeil stond zodat de omgeving droog bleef. Vond ik zo lief. Dat oude mannetje kon zich helemaal inleven in zijn oude hondje.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:18

Dat vind ik toch wel erg schattig.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 01:24

Hoe gaat het nu? Slaat de "behandeling" aan?