Ik zie nu in je profiel dat je bij dierenzaak Dobey werkt, nog nooit van gehoord

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pallatin schreef:Ik vind bonte boeren net wat pittiger, maar de reden waarom het een bonte boer is geworden ipv een meyer is eigenlijk gewoon praktisch, ze waren destijds een stuk betaalbaarder en een goede kweker van bonte boeren was makkelijker te vinden...![]()
Ik weet niet met wat voor dieren je precies werkt? Als jij je nieuwe aanwinst straks hebt getest op polyoma, chlamydia en pfdb is het natuurlijk niet zo fijn als die op je werk in aanraking komt met een (in het ergste geval) ongeteste, wisselende populatie vogels....
Pallatin schreef:Ash_ schreef:Alle dieren die binnen komen op mijn werk zijn van een kweker en zijn gezond. Ze zitten trouwens ook op afstand dus last zal hij/zij er niet van krijgen
Hoe weet je dat ze gezond zijn? Worden alle dieren getest? De kwekers die al hun jongen en ouders laten testen zijn nl. dunbezaaid, helaas! Vogels kunnen ook drager zijn, ze zijn dan zelf op het oog gezond, maar kunnen andere vogels wel besmetten...En de afstand zegt niks (sorry, maar tis nu eenmaal zo), jij kunt immers via je kleren/handen je eigen beessie besmetten...
ma_rie_tje schreef:Denk eerder gewoon interesse, aangezien er vele verschillende dingen worden geadviseerd