Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Ik doelde op het 9 weken zijn en dan al dominant en niet reageren op gillen en negeren, dat is voor herders ook niet normaal hoor
Herders moet je vrijwel hun hele leven door op hun nummer blijven zetten, het gaat goed zolang je dominant bent maar zodra je zwakte toont of even inconsequent bent grijpen ze hun kans. En voor zover ik ze ken (heb er zelf geen ervaring mee, alleen via familie en vrienden) zijn Akita's hier zo mogelijk nog een tikje erger in. Herders werken graag, leren snel en graag maar dat heft de Akita met zijn eigenwijzigheid en eigen willetje weer op :p
anneliesdj schreef:Romytjuuh schreef:Doe eens even normaal zeg.
Alsof wij haar naar een dierenasiel zouden doen. Oordeel even wat later wil je.
Niet? Dan is jouw tolerantie wel erg hoog, meeste mensen met een bijtende hond doen hem niet naar het asiel maar een enkeltje DA.
Wat ik wil zeggen is dat je er vroeg bij moet zijn dan kan er een heleboel voorkomen worden.
De manier waarop je praat over deze hond en jullie vroegere lab's geeft al aan dat je geen idee hebt over MH's en Akita's, daar moet je wel wat aan doen anders ga je meer problemen tegenkomen dan alleen dit. Persoonlijk zou ik niemand zo'n kruising aanraden tenzij diegene minstens 5 herders en minstens 5 akita's heeft gehad, alleen dan heb je een idee wat je kunt verwachten.
Ik bedoel het niet verkeerd maar probeer je even bewust te maken van wat je nu eigelijk in huis hebt.
Ik lees dat je haar net teruggebeten hebt, werkt wel maar zou ik persoonlijk niet doen(om de redenen die je zelf al aangaf). Wat net zo goed werkt is even met je nagel in haar oor knijpen, is even keer 'uitproberen' hoe hard je moet om door te dringen en daarbij loop je niet het risico om in je gezicht gebeten te worden en heb je geen mond vol haar.
Edit; ik zie dat ze 9 weken is en een teef? Daar ga je het moeilijk aan krijgen als ze nu al zo doet, zelfs voor herders en akita's is dat ernstig. Nogmaals; ik zou echt op puppycursus gaan, zorg wel dat je les krijgt van iemand die ervaring heeft met deze rassen.
LimaMambo schreef:weet niet of het al gezegd is maar je mag een bench niet als strafplek gebruiken!
dat moet een vertrouwd plekje zijn dat hij niet asocieerd met een strafplek
daarbij kan je bijten afleren door heel hard AUW te roepen.. en doen alsof je heel veel pijn hebt.. zo heb ik dat bij mijn bull afgeleerd toen ze pup was
pharagirlke schreef:heb een herder thuis en die heb ik toch echt maar een keer op haar plek moeten zetten... Dus volgens mij doe je dan wat fout
Chiqa schreef:pharagirlke schreef:heb een herder thuis en die heb ik toch echt maar een keer op haar plek moeten zetten... Dus volgens mij doe je dan wat fout
IK denk dat TS hier bar weinig mee geholpen is, mss ben jij een geval van uitzondering van de regel? Wat niet weg wil nemen dat er ook honden zijn waar dit even minder pefect aan toe gaat
LimaMambo schreef:weet niet of het al gezegd is maar je mag een bench niet als strafplek gebruiken!
daarbij kan je bijten afleren door heel hard AUW te roepen.. en doen alsof je heel veel pijn hebt.. zo heb ik dat bij mijn bull afgeleerd toen ze pup was
pharagirlke schreef:Dingen die niet waar zijn hoef je simpelweg niet zo uit te spreiden, heb een hoop herders gekend van vrienden en familie en geen van hen had problemen met dominantie. Dus uitzondering op de regel? Lijken me dan wel erg veel uitzonderingen op de regel.
Romytjuuh schreef:LimaMambo schreef:weet niet of het al gezegd is maar je mag een bench niet als strafplek gebruiken!
Auw roepen zit er bij ons standaart in, en ze word er alleen maar speelser van
Romytjuuh schreef:Hmm aan sommige reacties hier te zien denken jullie dat ik een 1ste klas vechters baas in huis heb gehaald.
Goed ze bijt, maar welke pup doet dat niet.
Het punt is nu alleen dat ze te veel bijt en onze strenge tonen en 'straffen' blijkbaar niet helpen.
Verder is ze echt hartstikke lief.
Zit, poot en af zit er al bij dr in.
En ze kan ook ontzettend eerlijk en lief met je spelen!
Het is alleen dat bijten, ze bijt niet geheel door. alleen wel wat druk erop. (Speelsigheid)
Het is alleen verveelend dat ze nu haar grenzen niet weet, maar we blijven consequent en er komt langszaam aan verbetering in!
(Ik heb eerder gezegt dat ze wel doorbijt, dit na aanleiding van mijn moeder met een bebloed been, kwam ze net melden dat dit niet door luna kwam)
Hou het wel een beetje vriendelijk!
Ik ben van mening dat iedereen die zijn hele leven met honden werkt, ook een pup op kan voeden.
De andere pups uit het nest zijn immers ook naar leken gegaan.
Dus de reacties: Je bent on ervaren en je moet hem wegdoen. Hebben wij niks aan.
Wij zijn niet onervaren.
Thats_Me schreef:LimaMambo schreef:weet niet of het al gezegd is maar je mag een bench niet als strafplek gebruiken!
Alléén als je de bench ook gebruikt als slaap/rustplek. Als je hem verder niet gebruikt dan kan dat best
pharagirlke schreef:wat is er mis met teven? Beetje gelijk de merrie fabel?
anneliesdj schreef:Dat klopt idd wel, meestal reageren jonge honden heel goed op een gilIk doelde op het 9 weken zijn en dan al dominant en niet reageren op gillen en negeren, dat is voor herders ook niet normaal hoor
anneliesdj schreef:Herders moet je vrijwel hun hele leven door op hun nummer blijven zetten, het gaat goed zolang je dominant bent maar zodra je zwakte toont of even inconsequent bent grijpen ze hun kans. En voor zover ik ze ken (heb er zelf geen ervaring mee, alleen via familie en vrienden) zijn Akita's hier zo mogelijk nog een tikje erger in. Herders werken graag, leren snel en graag maar dat heft de Akita met zijn eigenwijzigheid en eigen willetje weer op :p
WildWings schreef:Ik zou serieus een gedragstherapeut raadplegen als alle dingen die jij al geprobeert hebt absoluut niet werken. Vraag is echter of je het lang genoeg en consequent genoeg geprobeerd hebt, en in je verdere opvoeding ook altijd diezelfde consequentie toepast. Maar nogmaals, ik zou eens googlen op een gedragstherapeut in jouw omgeving en een belletje doen waarin je jouw probleem uitlegt. Die kan langskomen en kijken hoe het precies met de situatie zit, die kan de juiste vragen stellen en die heeft er zeker weten verstand van. Daar schiet je meer mee op dan 101 verschillende adviezen op bokt.
Romytjuuh schreef:Dit is alleen een optie op langere termijn.
Zoiezo eerst puppy cursus.
En ik heb contact gehad met de fokker die mij goed advies gegeven heeft.
We gaan goed met haar aan de slag.
WildWings schreef:Romytjuuh schreef:Dit is alleen een optie op langere termijn.
Zoiezo eerst puppy cursus.
En ik heb contact gehad met de fokker die mij goed advies gegeven heeft.
We gaan goed met haar aan de slag.
Waarom?
Het haalt sowieso meer uit dan adviezen op bokt vragen of je hond net zo lang pijn doen (zoals sommige eigenlijk suggereren) totdat hij zich 'overgeeft' of 'weet dat hij het niet moet maken'. Natuurlijk helpt puppycursus al veel, maar als alle opties die jij noemt van negeren tot straffen niet geholpen hebben zou ik een gedragstherapeut raadplegen.