Citaat:
Ok, om dit soort reacties wil ik dus eigenlijk niet op rauwvoer-topics reageren, maar zoals ik net al zei, met mijn reactie wil ik niemand proberen te overtuigen o.i.d. het is mijn mening, en ik respecteer de mening ook van niet-rauwvoerders. IK denk dat rauwvoeren beter is, maar iedereen mag dat voor zich bepalen. Ja, mijn katten jagen zelf ook, ze komen geregeld met een muisje of vogeltje thuis, dat is de natuur en ik ga ze niet tegenhouden. Daarnaast krijgen ze hun dagelijkse portie dooie dieren hier gewoon in een voerbakje. Ja, de katten krijgen de voedingsstoffen binnen die ze in het wild ook zouden krijgen. Daarvoor zijn hele berekeningsschema's. Je kan inderdaad niet zomaar wat vlees voeren, ik voer volgens het prooidiermodel, prooidieren die katten in het wild zouden vangen bestaan gemiddeld uit 55% vlees, 30% bevleesd bot en 15% orgaan, in deze percentages voor ik ook.
Als je inderdaad klakkeloos vlees gaat voeren zonder je erin te verdiepen dan heb je inderdaad een grote kans op het all meat syndrom. Daarom vindt ik ook dat als je rauw wilt gaan voeren je je er eerst volledig in moet verdiepen. Om deze reden heb ik contact opgenomen met een voedingsdeskundige voor vleesetende huisdieren en ben bij haar in "de leer" gegaan, en daarom durf ik te zeggen dat ik op dit gebied meer verstand heb van voeding dan mijn dierenarts en zeker dan de gemiddelde bokker!
Nogmaals Nikki, jammer dat het zo'n negatieve bijsmaak heeft en erg jammer van de aanvallende reactie.
Niet aanvallend bedoel hoor!
Het kan best zo zijn dat jij meer verstand hebt van voer dan 'n DA, maar de meeste bokkers nou eenmaal niet, al zouden ze het graag willen.
Wat ik bedoel met het jagen, de dieren die JIJ voert, wordt niet op gejaagd. Weg natuurlijk effect. Gewoon een dood beest in een bakkie mikken, kan ik ook.
En nee ik bedoel niet de exacte berekeningen die jij erbij maakt, maar het leven wat het prooidier gehad heeft.
Een kat in het wild jaagt op een rat, die daarvoor heerlijk vrij heeft kunnen lopen, goed heeft kunnen eten, zo dus ook plantaardig voedsel wat de meeste vleesratten niet zullen krijgen, enzovoort.
Jouw dode dieren kom waarscheindelijk bij een broodfokker vandaan, krijgen niet eens de tijd om te volgroeien, hebben een heel ander eetpatroon dan hun wilde varriant, enzovoort.
Weg natuurlijk effect, hallo hype.