Wie weet raad? Nog altijd huidproblemen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Wie weet raad? Nog altijd huidproblemen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 09:38

Of ze zijn allergisch voor gluten of voor toevoegingsmiddelen. Overigens zijn vis en kip niet zo heel erg hypoallergeen. Heel veel honden die naast rundvlees daar ook allergisch voor zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:05

is het misschien een schimmel dan?
hebben ze dat ook gecontroleerd?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:53

@ Nikka: Is waar, maar je moet je hond toch iets te eten geven ;).
PL: Ben nog in de leer, maar ook voor paravet, vandaar :). Heb mn stage bij een gewone DA er al opzitten, dus ik kan toch redelijk meepraten :D.
Ik neem aan dat de DA alles ''standaard'' procedures heeft gedaan (vlooienallergie, puppyschurft, schimmels, mijten etc.)?
En hij heeft nu een prikje gekregen tegen de jeuk, wat is dat? Staat als het goed is zowiezo op het bonnetje. En wat voor medicijnen? Want op deze manier heeft hij waarschijnlijk idd minder jeuk, maar je haalt de oorzaak er niet mee weg en hem definitief op de pillen zetten is ook niet ideaal (zomaar een gok dat je prednisolon mee hebt gekregen, daar zitten op de lange termijn toch wel wat bijwerkingen aan).
Waarom ga je niet voor een second opinion naar een andere DA? Wel even het dossier van je huidige opvragen, dan kan de volgende zien wat er allemaal al bekeken is. Heb hier om de hoek ook een ontzettend slechte DA wonen. Toen ik daar met mijn golden met jeuk heenging kreeg hij een prikje en het verhaal dat hij er elke 2 weken 1 moest hebben. Daar nam ik geen genoegen mee (was zonder verder onderzoek) dus ben naar een ander gegaan. Hij bleek heftige oormijt te hebben. vlooienallergie en een gevoelige maag. Ik had hem toen net een week, maar zo'n snelle conclusie kan niet echt kloppen...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:03

Ik heb al eerder aangegeven dat wij in de praktijk erg veel ervaring hebben met zulke honden, en dat als het echt geen schurft is, ik je een speciaal voer aanraadt. Helaas schijn je hier niet in geinteresseerd te zijn, en dat is prima. Overigens vind ik dit toch bijna wel een 'spoedgeval', jou hond voelt zich verre van lekker.

Ik ben heel benieuwd wat je naast de brokken hebt meegekregen, en het is niet om jou DA af te vallen, maar ik denk dat er voor jou hond veel meer te doen valt.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 14:23

de hond van mijn zus kon niet tegen dierlijke vetten die in brokken zitten, die mag nu alleen maar eten die wij ook eten en speciale kluiven enz misschien dat dat het is? mijn hondje heeft ook last van schilvers, die had last van mijt. ik geef haar nu schapenvet en dat ziet er al veel beter uit

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:09

Sting schreef:
@ Nikka: Is waar, maar je moet je hond toch iets te eten geven ;).
.

Dus kan je he beste gaan voor voer waar je de meeste kans mee maakt. Voedsel zonder kunstmatige toevoegingen, brok of vers maakt me niet uit. En voedsel wat als het meest hypoallergeen bekend staat (Eend hert geit en konijn) Zoals ik al zei heeft Carnibest een goede eend en rijst, haaksbarf heeft voor zover ik weet sowieso eend, geit. Van de brokken kan ik Greenheart optimal condition adviseren, doet die van mij het uitstekend op. Zit eend in en zit geen rotzooi in.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:16

Weten jullie dat: Cavom 'schijnt' ook geen toevoegingen te hebben..maar is dit echt zo?

Ik voer mijn hond dit en daar doettie het goed op, maar ik ben wel benieuwd..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:04

Cavom is een goed voer. Voor allergische honden niet geschikt om dat er de gebruikelijke vleessoorten in zitten. Farmfood is overigens ook een uitstekende brok, maar ook niet hypoallergeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:19

Paintlinger schreef:
Weten jullie dat: Cavom 'schijnt' ook geen toevoegingen te hebben..maar is dit echt zo?

Ik voer mijn hond dit en daar doettie het goed op, maar ik ben wel benieuwd..

Ik heb even de ingedrienten bekeken van dat voer, maar is dat wel zo compleet?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 21:46

Cavom is zeker compleet :j Ik heb het Indy ook gegeven en die werd er te dik van, uiteindelijk heb ik haar op Farm Food gezet, maar eigenlijk te kort op gehad om echt te kunnen bekijken hoe ze het hier op deed tov Cavom.

Ik vind van Cavom en FarmFood juist zo mooi dat het geperst is en dat er geen anti-oxidanten in zitten enzo.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 00:25

mooi dat de pred werkt (wat kan het anders zijn als je binnen 24 uur resultaat ziet). Nu weet je meteen dat het geen voedselallergie is en kun je verder onderzoeken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 01:09

Contact allergie? Allergie voor waarschijnlijk een plant (of bloesems, of iets dergelijks) waar de hond dagelijks mee in aanraking komt. Zou dat ook eens laten onderzoeken.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:22

Rosita schreef:
mooi dat de pred werkt (wat kan het anders zijn als je binnen 24 uur resultaat ziet). Nu weet je meteen dat het geen voedselallergie is en kun je verder onderzoeken.

Misschien ben ik niet geheel snugger, heb niet zoveel ervaring met pred (thank god!), maar hoe weet je dat als de pred geeft dat het dan geen voedselallergie is?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:36

Hoeft helemaal geen prednison te zijn, kan ook een antihistaminicum zijn. En dan kan het nog prima een voedselallergie zijn, werkt namelijk alleen symptomatisch.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:07

Dat vermoedde ik ook, dat het alleen symptoombestrijding is.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:13

XoNo schreef:
Cavom is zeker compleet :j Ik heb het Indy ook gegeven en die werd er te dik van,

Hihi...das de reden dat Dingo het krijgt...op ander voer wordt ie te dun :Y)
Hij heeft eerst op RC gestaan....toen werd ie mager.....maar toen ik iets meer ging voeren ging ie gewoon NOG harder rennen (eindeloos rondjes om de boerderij :D )....Mijn hond is een idioot 8)7 .
Maar toen werd ie uiteindelijk niet dikker...alleen nog hyperactiever :):)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:20

Cavom is inderdaad een beetje een dikmaker en Indy kreeg al veel minder dan op de zak staat.

Nu met vers vlees geef ik haar 2 keer per dag een halve kilo. Kan ik haar eindelijk ook een normale hoeveelheid geven. Vind het altijd zo sneu om zo'n klein grafbeetje brokken te moeten geven. Hap slik weg en dan zit je ze aan te kijken waar de rest is :')

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:23

Hihi, die van mij krijgt ook maar een beetje (Dingo is 50kg), maar die eet echt brokje voor brokje :D
Dus dat duurt wel even......

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:43

Indy kauwt het niet eens :D Nja, het vers vlees slurpt ze ook naar binnen, daar niet van ;) Maar heb nu het idee dat ze in ieder geval wat op haar maagje heeft als ze gesmuld heeft :+:

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 14:14

eej,

onze hond krijgt voor de huid schapenvet kan je gewoon bij de jumper halen. maar het kan natuurlijk ook een vlooienallergie zijn of een andere allergie.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 16:55

Biondaa schreef:
eej,

onze hond krijgt voor de huid schapenvet kan je gewoon bij de jumper halen. maar het kan natuurlijk ook een vlooienallergie zijn of een andere allergie.

Daar hebben we het al uitgebreid over gehad natuurlijk.
Als je een voer hebt waar je hond het gewoon goed op doet, heb je dat allemaal niet nodig. Derhalve dat het misschien een goede aanvulling is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:17

XoNo schreef:
Misschien ben ik niet geheel snugger, heb niet zoveel ervaring met pred (thank god!), maar hoe weet je dat als de pred geeft dat het dan geen voedselallergie is?

Prednison werkt wel degelijk perfect tegen voedsel allergie, heb er helaas ervarign mee. Spuit zat er sneller in dan ik erg had en voor ik kon vragen wat het was.
Dier was binnen een week van de ellende (Korstjes en jeuk) af, dus dat het niet werkt is klinklare onzin :)
Alleen dat het nou zo goed is voor een organisme...dat is een tweede. Ik kijk liever naar een andere oplossing,
maar krijg sterk het vermoeden dat TS hier niet echt naar op zoek is, als het maar werkt...Goed alle respect, alleen zit ik even anders in elkaar geloof ik.

XoNo schreef:
Cavom is zeker compleet :j

Ik heb even bij de puppen variant gekeken maar vind de samenstellign zo gewoontjes, ik mis bv taurine (Voor het hart) en glucosamine (Voor de groei) en bietenpulp voor de darmen.
Maar mss kijk ik er over heen?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:39

Taurine maken honden zelf aan met verschillende aminozuren (itt katten).

Er zit volgens mij geen bietenpulp in, maar volgens mij, correct me if I'm wrong, staat ruwe celstof voor het percentage vezels.

Als ik kijk naar Royal Canin Medium Junior, dan zie ik in de analyse ook geen chondroitine en glucosamine (deze MOET je samen geven, anders doet het niets) zitten.

Cavom is een redelijk schoon voer opzich hoor :) Natuurlijk en geperst :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:44

XoNo schreef:
Taurine maken honden zelf aan met verschillende aminozuren (itt katten).

O dat wist ik niet, dat katten dit niet aan konden maken :)

XoNo schreef:
Als ik kijk naar Royal Canin Medium Junior, dan zie ik in de analyse ook geen chondroitine en glucosamine (deze MOET je samen geven, anders doet het niets) zitten.

Heb even gekeken, maar dat zit er beide in hoor :j Ik geef de maxi juior.
"OPBOUW VAN STERKE GEWRICHTEN Helpt de gewrichten vanaf jonge leeftijd te beschermen door een hoog glucosamine- en chondroïtinegehalte en de toevoeging van ontstekingsremmende EPA & DHA (Omega-3 vetzuren) aan de voeding."

Bron http://www.royalcanin.nl/ioh/
ga alleen nu off topic geloof ik, mss moet ik er maar eens een topic over openen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 18:47

Oh :)* Ik zag het in de analyse niet staan: http://www.royalcanin.nl/ioh/product.php?id=7
Maar ik geloof meteen dat het erin zit hoor :D

Taurine wordt nog wel in voer verwerkt, maar ik persoonlijk vind het onzin als je ze goede verteerbare eiwitten voert.