Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suus_elviera schreef:kijk hier maar op genoeg leuke ras en raslose honden
baasjes die het alle maal het betse voor hun hond voort hebebn
vanitymay schreef:Je bent er zelf bij wat je koopt lijkt me en helemaal bij wie je een hondje ophaalt! Mijn enzi komt uit een nestje waarvan de reu nog niet goedgekeurd was (inmiddels overigens wel) en een mama ook met stamboom. De mensen waar we ze van hebben wilden eerst alle drukte niet van de keuring (schijnt nogal een gedoe te zijn). Ze hadden een mamahond zelf gekocht met stamboom, maar nooit meegenomen naar de keuring, en een papahond die ze later alsnog hebben laten keuren. Enzi heeft zelf dus geen papieren, maar wel raszuiver. Papa had wel een hd onderzoek gehad etc.
suus_elviera schreef:nee maar ik vind als je een leuke hond heb en gezond dan moet dat kunne
kijk als ik wist dat lizzy niet gezond zij zijn dan zxal ik het ook niet doen
vanitymay schreef:voor iemand die er geen zin in heeft is zon hondenshow wel een heel gedoe lijkt me...ik zie mezelf ook nog niet met enzi naar een show gaan eerlijk gezegd...
vanitymay schreef:Wat is gezond? Ik hoor net zoveel over zieke hondjes bij echte fokkers dan bij de huis tuin en hobby fokkers...er is geen stamboekfokker die niet 3 honden in huis heeft lopen die niet goed genoeg waren voor de verkoop...of terug zijn gekomen..
_janet_ schreef:suus_elviera: veel dingen kan een Da niet zien van buiten af of een pup gezond is ja of nee.
Wat als mensen terug komen met een pup en die blijkt ernstige HD te hebben, wat doe je dan???
vanitymay schreef:ook bij stamboomfokkers komt hd helaas nog wel voor...het is niet voor niets dat iedere hond daarop gekeurd moet worden, want als al die zuiver gefote producten nooit hd hadden vertoont was dit niet nodig geweest..
vanitymay schreef:ook bij stamboomfokkers komt hd helaas nog wel voor...het is niet voor niets dat iedere hond daarop gekeurd moet worden, want als al die zuiver gefote producten nooit hd hadden vertoont was dit niet nodig geweest..
suus_elviera schreef:mexx en lizzy alle 2 niet bij mexx wouden we dat perse weten wand er zit toch herder in en wij konde al medere herder met dat probleem geen prettje is dat