Goudvisje maakt allemaal rare salto's.... (*filmpje)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:28

Dat is dus wel een hele achterhaalde fabel

claudia_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:28

Ik wist niet dat het zo slecht was een ronde kom , heb me vis gauw de vrijheid gegeven . En hem doorgespoelt door de toilet ...
LANG LEVEN DE VRIJHEID!

Sterkte met je vis :(:)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:29

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:30

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:30

En groter, of niet? :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:31

annepanne schreef:
Dat is al een hele verbetering!! Alleen is zo'n bak nieuw 49.95 en dan heb je een binnefilter erbij zitten, toch iets makkelijker dan een buitenfilter! Zit vaak ook een warmte element bij en die kan je dan weer verkopen of bewaren tot je er zo veel plezier in hebt dat je na de goudvissen over gaat op tropen :D

In Easy life zit alles in. Tetra heeft het apart idd :))
Waterwaardes: daarom toch dat zakje :+ Lijkt me in dit geval niet handig het water uit de kom in de bak te doen, van aqua naar aqua is dat anders!

Buitenfilter werkt wel beter, maar binnenfilter is een heel stuk makkelijker schoon te maken ja.

corientjuhh schreef:
goudvissen passen zich aan aan de lengte van het aqua
ze weten dus zelf hoe groot ze kunnen worden en als ze een groter onderkomen krijgen groeien ze weer wat en dan groeien ze niet meer :P

Nee Corien dat doen ze niet. Dat er mensen zijn die dit nog steeds denken ;(

@ Annepanne: Zuurstofpompje is overbodig wanneer je plantjes in je aquarium hebt staan. Belemmert dan zelfs de groei van je plantjes ;)

claudia_lady schreef:
Ik wist niet dat het zo slecht was een ronde kom , heb me vis gauw de vrijheid gegeven . En hem doorgespoelt door de toilet ...
LANG LEVEN DE VRIJHEID!

Jeetje... Je begrijpt dat een goudvis in het riool een pijnlijke langzame dood sterft? Sterk vervuild water... Ijskoud water...

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:35

claudia_lady schreef:
LANG LEVEN DE VRIJHEID!

Is dit een grap? :\

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:35

Denk niet dat je die post serieus moet nemen, heb erop getemt :D

Mijn ervaring is dat er toch altijd te weinig planten in staan :+ Is ook lastiger met koudwater omdat dat altijd vrij hoge plantjes zijn. Mijn aqua staat bijna helemaal vol maar dat zijn ook veel lage plantjes :)) Die zijn er bijna niet in koudwater! Deed zelf wel anubias in koudwater :o Maar doet ook minder als het slecht groeit :+

Tweede aqua is iets kleiner ( 60x30x30) ipv (60x40x30)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:36

Hmmm... Tja hoge planten kun je natuurlijk wel korter afknippen en bijhouden maar ik snap wat je bedoelt ja :)
Anubias groeit sowieso langzaam toch?
Edit: Ik hoop trouwens maar dat die ene post een grap is.

Sodeletuut

Re: Goudvisje maakt allemaal rare salto's.... (*filmpje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:37

Waarom is die tweede dan mooier? :=

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:38

Anubias groeit idd langzaam en van die mooie stevige bladeren wrijf je makkelijk de alg af :P Ben gek op Anubias :D Haha!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:38

_Tara_ schreef:
Guppen bij je goudvissen stoppen is geen goed plan, tropische vissen en koudwater vissen stop je nu eenmaal niet bij elkaar ;)

Misschien beter verdiepen in goudvissen, deze zijn wel degelijk warmwatervissen.
Ze gedijen het best in een watertemperatuur rond 18/20 graden.
Neemt niet weg dat ze niet in koud water kunnen.
Dus die 2 kunnen best samen , heb ze ook samen in een warmwateraquarium gehad , ging perfect.
( * heeft topic verder nog niet doorgelezen * )
Laatst bijgewerkt door Happinez op 29-01-09 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:39

Sodeletuut schreef:
Waarom is die tweede dan mooier? :=

Omdat ik pas naar de maat keek na jouw opmerking :+ Maar wel met binnenfilter en dus zuurstofpompje en ziet er (zo op de foto) netter uit!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:39

@ Jackgirl: 18/20 graden noem ik geen warmwater... En al zouden ze kwa temperatuur samen kunnen, kwa grootte kan het gewoon echt niet.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:40

O trouwens ik heb idd ook goudvissen en guppen samen gehad. Maar de goudvissen vielen de guppen aan. Dus dat was toch niet zo'n goede combi. ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:40

Een kom is zeker niet ideaal, dan liever een vierkante bak.
Liefst met filter & luchtpompje, heb je die mogelijkheid niet, zorg dan voor voldoende plantjes en voeg wat "viskomfris" oftewel Easylife toe.
Ook te gebruiken als watervoorbereider, dus handig bij het verschonen van max. 1/3 deel.

Succes!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:43

_Tara_ schreef:
@ Jackgirl: 18/20 graden noem ik geen warmwater... En al zouden ze kwa temperatuur samen kunnen, kwa grootte kan het gewoon echt niet.

Koud is anders..
Heb ze zelf altijd in het aquarium gehad , rond 24 graden .. MET Guppen en andere vissen.
Overgens nooit last gehad tussen die soorten.
Daarnaast groeiden ze als kool *D
( tot de buurvrouw een weekendje oppaste :( , zal maar niet het resultaat vertellen.. )

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:44

@ TS: Als je nog meer informatie zou willen over het houden van goudvissen zou je ook eens op deze fora kunnen kijken:
forum.punkyfish.nl
http://www.venividivissie.org/viewforum.php?f=37
@ Jackgirl: Op dit 2e fora staan goudvissen trouwens onder koudwatervissen. Lijkt me sterk dat ze dat op een vissenfora verkeerd neerzetten...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:45

Koudwater is bij vissen kamertemperatuur en tropisch water is rond de 24 graden. Goudvissen horen gewoon in koudwater dus kamertemperatuur thuis.
De buurvrouw pastte een weekendje op en je vissen waren al dood? Wat had ze gedaan dan?
Edit: Het kan best dat er mensen zijn die positieve ervaringen hebben met guppen en goudvissen samen. Maar afgaande op temperatuur waar ze in gehouden moeten worden, grootte van de vissen en verschillende websites zou ik het gewoon niemand aanraden om te doen.
Laatst bijgewerkt door _Tara_ op 29-01-09 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:46

Wij hebben dit ook een keer met een goudvis gehad...geloof dat ie het ie het 3 maanden deed en toen ging die drijven en dus was het einde vis...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:48

Klopt, ze heeft ze in 1 weekend een hele grote pot voer gegeven , En ik had het haar nog wel zo goed uitgelegt ;(
Het zag er uit als 1 grote ravage , heb het haar achteraf maar niet verteld.
Ze stond namelijk ook al te janken om een konijntje tijdens haar oppassen dood was gegaan.
Ze hoefde alleen nooit meer op te passen :Y)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:50

Heel je waterwaardes naar de *** natuurlijk...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:22

http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudvis

Goudvissen dienen gehouden te worden in een aquarium van ten minste 2 meter wil je ze straks als ze groot zijn ook een beetje de ruimte kunnen geven...

Enorme filter er op, goudvissen zijn grote vervuilers. Filteren over kool is best aan te raden bij goudvissen...

Iedere week 1/3 water verversen, wat bij een aquarium van 2 meter, ongeveer 500 tot 700 liter, neer komt op zo'n 200 liter per week verversen.

Goudvissen zijn scholenvissen, dus minimaal 5, liefst wat meer

Planten, waterpest, vallisneria, javavaren en anubias zullen goed gedijen in wat kouder water

Koud water, maximaal 18 graden, dit omdat wanneer het water warmer word, er ook minder zuurstof in zit. Goudvissen hebben veel zuurstof nodig en dat krijgen ze dus niet warmer water. Vandaar dat je ze vaak in te warme aquaria lucht ziet happen

Overigens hebben ze ook zinkend voer nodig omdat ze anders teveel lucht binnen krijgen waardoor ze uiteindelijk dood kunnen gaan...

Een PH van 6,5 tot 7,5 en het liest wat harder water, dus een GH van 10 tot 16.

Overigens laten we het over de discussie van guppen bij goudvissen maar niet hebben.... Het lijkt me duidelijk dat een tropische vis andere waterwaardes nodig heeft dan een koudwatervis....

Kortom, leuk zo'n visje van 2 euro bij de pets place :D Maar denk eerst eens even na wat zo'n vis nou werkelijk nodig heeft om een grote gezonde vis van 20 jaar te kunnen worden ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:26

Maar Joyce, wat ik me dan afvraag. Als je die goudvissen koopt, moeten ze dan ook meteen in een aquarium van 2 meter?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 18:32

Goudvissen groeien snel, en ze vergroeien zonder dat je het merkt.... Daarbij moet je niet afvragen of er 1 goudvis in een aquarium van 60 liter kan (die van marktplaats) maar of er 5 in kunnen? Dan zeg ik nee... In een bak van een meter kunnen gerust 5 goudvissen tot ze een cm of 10, hooguit 12 zijn.. Maar dan zou ik toch echt gaan zoeken naar een groot genoege bak! maar nog liever, een vijver! Tijdelijk maakt niet uit, maar echt, ze groeien snel als de omstandigheden juist zijn en vergoeien minstens even snel!