Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:49

Succes !!
Foto's maken he ben benieuwd :)

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:55

Nikki__ schreef:
Snap wel met Miska bedoeld hoor, er zijn weinig Chi's die zelfstandig kunnen bevallen. De kop is te breed om langs de geboorteweg te komen.
Vaak hebben Chi's dan ook een keizersnede nodig. Dat is toch wat je bedoeld Miska?

Precies!

pinuts

Re: Mijn chihuahua gaat bijna bevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:04

ahh ben heel erg benieuwd:)
Het zou idd kunnen dat chi's niet makkelijk zelf kunnen bevallen.. maar ik heb nooit die honden gehouden dus weet eig niet hoe dat zit. Miska: jij stelt voor om dat beestje af te leveren bij de DA? of wat? Ben benieuwd hoe het zal lopen..

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:08

Ik ben gewoon geen voorstander om met dit soort diertjes te gaan fokken.
Ook al is het eenmalig, het zou in mijn ogen heel beperkt moeten zijn vanuit een stamboek om het ras in stand te houden, maar niet omdat iemand het leuk vindt.
Daarvoor is het gewoon te gecompliceerd.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:10

Ik heb niet al je berichten gelezen Miska, maar het is toch alleen maar fijn dat deze Chi zo goed in de gaten word gehouden enzo? Als er niet meer met deze honden kan worden gefokt, omdat het risico's meebrengt, zouden deze hondjes na een tijdje niet meer op de wereld lopen.. ;)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:11

spannend! ben benieuwd naar de foto's
miska je mening is nu wel duidelijk hoor ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:14

Veel succes met de bevalling.
Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:25

Lydia_ schreef:
Ik heb niet al je berichten gelezen Miska, maar het is toch alleen maar fijn dat deze Chi zo goed in de gaten word gehouden enzo? Als er niet meer met deze honden kan worden gefokt, omdat het risico's meebrengt, zouden deze hondjes na een tijdje niet meer op de wereld lopen.. ;)

Tuurlijk, daar zeg ik ook verder niks van, dat siert de eigenaar alleen maar! +:)+
En zoals ik al eerder zei, vind ik dat het niet zo makkelijk zou mogen gaan om er mee te fokken, vanwege de mogelijke en vaak voorkomende complicaties.
Daar mogen mensen zich best meer van bewust zijn, want het ras is erg in op het moment en daar wordt vaker misbruik van gemaakt dan je denkt.
Bovendien zou het wat zijn als iedereen er zo makkelijk over denkt, het is toch maar éénmalig...

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:31

Ahhh nu snap ik een stuk beter wat je bedoelt. :j

Maar ben toch nog benieuwd naar die kleine babytjes. :o

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:38

Ik ook wel hoor! :D
En ik hoop gewoon dat alles goed verloopt...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:44

Miska schreef:
Tja vooral zo'n dier dat zo doorgefokt is door de mens en nog net niet letterlijk uit elkaar klapt en niet zelfstandig bevallen kan!

Wat je nu doet is aantonen dat je absoluut geen kennis heb van waarover je praat. :)

De Chihuahua is een behoorlijk gezond ras wat over het algemeen hoge leeftijden bereikt. Er zijn gelukkig nog genoeg teven die op een normale manier kunnen bevallen. Vergeleken met andere rassen hebben ze ook heel weinig erfelijke afwijkingen.
De serieuze fokkers fokken met stamboom, zijn aangesloten bij de rasvereniging, en weten heel veel over de lijnen waarmee ze fokken.
Erfelijke gebreken worden niet alleen door de ouders doorgegeven maar ook door voorouders.
Een teef die alleen met keizersnee kan bevallen zal of niet in de fokkerij worden ingezet of daaruit gehaald worden

Helaas zie je tegenwoordig veel te vaak dat kleine honden Chihuahua's worden genoemd en dat er maar raak wordt gefokt.
Wat TS nu doet heeft ook niet mijn voorkeur maar heeft niets met de rasfokkerij te maken. Het is een liefhebbersnestje, waarbij van verbetering van het ras geen sprake is.
Variëtskruizingen (korthaar x langhaar) wordt in de rasfokkerij bij hoge uitzondering gedaan en pas na toestemming.

TS: Succes, ik hoop dat je goede bazen voor je pups vindt en geen mensen die op de hype afkomen.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:47

veel succes vanavond ik hoop dat de bevalling goed verloopt en dat je straks een trotse mini-mama rond hebt lopen, wat zal ze opgelucht zijn als het grut eruit is hihi :D

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:48

ik heb zelf en rasechte chi MET een officieel stamboom en ik ben het wel met Miska eens, er worden veel nestjes gefokt met zg chihuahua;s die officieel geeneens een chi zijn want ze hebben geen stamboom En wat Miska zegt is gewoon waarheid, dit ras is gecompliceerd qua bevallingen, dat de TS er goed voor zorgd zal ik niet ontkennen aangezien ook zomaar voor een check-up naar de DA gaat... maar ik ben ook wel van mening dat pretnestjes niet goed zijn voor ...alles eigenlijk. Asiel zit vol met o.a. kleine hondjes met en zonder stamboom die ook een goed tehuis zoeken. idem dito voor alle pretnest poesjes etc.
Maar desondanks hoop ik dat alles goed verloopt en hoop dat je mooie en gezonde pups krijgt. suc6

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:52

ohhh geweldig :D ik wil er al heel erg lang eentje , maar ze zijn zo duur , ik heb nu 3 honden en mijn mannetje vind het genoeg zo, hahahah mijn 2 hondjes zijn al oud 13 jaar en 12 jaar, mochten ze nou ooit komen te overlijden waar ik niet aan moet denken, :o dan is wel mijn eerste keus een kleine chihuahua, ik vind ze geweldig!!! ben erg benieuwd ennne mocht je er eentje niet kwijt kunnen? het is welkom hoor hahahaha !
groetjes!!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:54

ThePast03 schreef:
Miska schreef:
Tja vooral zo'n dier dat zo doorgefokt is door de mens en nog net niet letterlijk uit elkaar klapt en niet zelfstandig bevallen kan!

Wat je nu doet is aantonen dat je absoluut geen kennis heb van waarover je praat. :)

De Chihuahua is een behoorlijk gezond ras wat over het algemeen hoge leeftijden bereikt. Er zijn gelukkig nog genoeg teven die op een normale manier kunnen bevallen. Vergeleken met andere rassen hebben ze ook heel weinig erfelijke afwijkingen.
De serieuze fokkers fokken met stamboom, zijn aangesloten bij de rasvereniging, en weten heel veel over de lijnen waarmee ze fokken.
Erfelijke gebreken worden niet alleen door de ouders doorgegeven maar ook door voorouders.
Een teef die alleen met keizersnee kan bevallen zal of niet in de fokkerij worden ingezet of daaruit gehaald worden

Helaas zie je tegenwoordig veel te vaak dat kleine honden Chihuahua's worden genoemd en dat er maar raak wordt gefokt.
Wat TS nu doet heeft ook niet mijn voorkeur maar heeft niets met de rasfokkerij te maken. Het is een liefhebbersnestje, waarbij van verbetering van het ras geen sprake is.
Variëtskruizingen (korthaar x langhaar) wordt in de rasfokkerij bij hoge uitzondering gedaan en pas na toestemming.

TS: Succes, ik hoop dat je goede bazen voor je pups vindt en geen mensen die op de hype afkomen.

Dat zal allemaal wel, maar dat neemt het principe niet weg dat zo'n diertje er in mijn ogen meer last van heeft dan plezier.
En ik ben juist ook voor ras-fokkers aangesloten bij een stamboom die het wat aan banden legt!

Zanora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:56

ben ook heel benieuwd naar foto's en hoop dat alles goed verloopt!

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:58

TS: Wat een leuke hondjes, zijn ze beiden raszuiver? (Met stamboom)
Ik snap het wel een beetje hoor. Het lijkt me ook leuk om pupjes van je hondje te hebben.
Ik heb het niet gedaan, ik was te bang voor alle risico`s. Hoewel Isa (mijn chihuahua) lekker fors is als chihuahua en daardoor minder complicaties zou hebben met het werpen van pups, ben ik er toch niet aan begonnen.
Ik moet er niet aan denken dat er iets verkeerd zou gaan, en bovendien heb ik de tijd en kennis niet om te gaan fokken.

Ik wens je hondje heel veel succes, dat alles maar goed mag verlopen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:14

Miska schreef:
Dat zal allemaal wel, maar dat neemt het principe niet weg dat zo'n diertje er in mijn ogen meer last van heeft dan plezier.
En ik ben juist ook voor ras-fokkers aangesloten bij een stamboom die het wat aan banden legt!

Begrijp me niet verkeerd: Ik ben ook helemaal niet voor het fokken ten behoeve van het plezier van de baas. Zeker als je niets weet van de voorouders en een reu gebruikt die je tegenkomt zonder te kijken of de combinatie goed past.

Om eerlijk te zijn ben ik zelfs geen voorstander van fokken tijdens een hype, zelfs niet met stamboom. Er wordt al veel te veel gefokt op het moment met alles wat maar iets op een Chihuahua lijkt omdat er zoveel vraag is.
Bij vorige hypes met andere rassen is gebleken dat een heleboel van die honden uiteindelijk in het asiel of opvang terecht komen als de hype weer over is.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:23

ThePast03 schreef:
Miska schreef:

Begrijp me niet verkeerd: Ik ben ook helemaal niet voor het fokken ten behoeve van het plezier van de baas. Zeker als je niets weet van de voorouders en een reu gebruikt die je tegenkomt zonder te kijken of de combinatie goed past.

Om eerlijk te zijn ben ik zelfs geen voorstander van fokken tijdens een hype, zelfs niet met stamboom. Er wordt al veel te veel gefokt op het moment met alles wat maar iets op een Chihuahua lijkt omdat er zoveel vraag is.
Bij vorige hypes met andere rassen is gebleken dat een heleboel van die honden uiteindelijk in het asiel of opvang terecht komen als de hype weer over is.

Precies en daarom reageer ik net even anders dan menigeen hier, maar ook door wat ik op de foto's zie, want het geeft helemaal geen fijn beeld. :n
En veel mensen reageren : ooooh wat lief, leuk etc. maar bekijken het niet vanuit het dier en zijn gevoel.
Wat in mijn ogen net even wat belangrijker is dan de aanwinst van de baas.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:31

Miska schreef:
Precies en daarom reageer ik net even anders dan menigeen hier, maar ook door wat ik op de foto's zie, want het geeft helemaal geen fijn beeld. :n
En veel mensen reageren : ooooh wat lief, leuk etc. maar bekijken het niet vanuit het dier en zijn gevoel.
Wat in mijn ogen net even wat belangrijker is dan de aanwinst van de baas.

Een hoogdrachtige kleine hond ziet er nu eenmaal zo uit, dat is niets aparts hoor. Het lijkt allemaal erger dan het is.

Verder is deze hond al hoogdrachtig en heeft het weinig zin om te zeggen dat het niet verstandig is. Iedereen in Nederland is vrij om dit soort beslissingen te nemen met dieren.

Ik hoop voor TS dat het allemaal goed gaat en dat ze voor de pups baasjes vindt die zichzelf niet pas aangetrokken voelen tot kleine honden sinds de hype.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:44

Aan de ene kant snap ik je punt wel Miska, maar aan de andere kant denk ik ook het is de natuur hoor, dat bevallen en dik zijn enz. En ja ik vind ook dat je de chi's niet boller (hoofdjes) moet fokken. Daar moet je op letten.

Ik ben heel erg benieuwd naar je foto's en of ze al aan het bevallen is. Ik wil ook wel een pupje maar mag niet :(
Succes!

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:44

Alles heeft altijd zin, want ook al is niet iedereen het met mij eens en word ik persoonlijk aangevallen dat ik zelf sneu ben en moet er getemd worden, is er wel weer even aandacht op gevestigd.
Ook al wordt er niks mee gedaan en blijven mensen vatbaar voor de hype...
Zegt dat uiteindelijk meer over die mensen zelf lijkt me.

Ik hoop ook dat alles verder goed verloopt met 't ontie. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:13

Ik ben het wel met Miska eens, alhoewel de woordkeus mss niet altijd even handig was :D
Het hondje wilde niet zelf gedekt worden, noch de pa, dus dan maar KI...persoonlijk had ik gestopt.
Dit lijkt mij an sich geen goed voorteken.

Maar gelukkig is de DA standby en hebben ze het hondje regelmatig laten checken, dat vind ik toch wel weer een geruststelling.
Ik ben benieuwd hoe de bevalling verloopt, die zal nu wel lekker bezig zijn, en hoeveel pups er geboren worden.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:14

wat is eigenlijk een KI ?

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 21:22

Spannend zeg, ben benieuwd of ze vannacht komen.

KI is kunstmatige inseminatie ;)