Foto's maken he ben benieuwd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lydia_ schreef:Ik heb niet al je berichten gelezen Miska, maar het is toch alleen maar fijn dat deze Chi zo goed in de gaten word gehouden enzo? Als er niet meer met deze honden kan worden gefokt, omdat het risico's meebrengt, zouden deze hondjes na een tijdje niet meer op de wereld lopen..
Miska schreef:Tja vooral zo'n dier dat zo doorgefokt is door de mens en nog net niet letterlijk uit elkaar klapt en niet zelfstandig bevallen kan!
ThePast03 schreef:Miska schreef:Tja vooral zo'n dier dat zo doorgefokt is door de mens en nog net niet letterlijk uit elkaar klapt en niet zelfstandig bevallen kan!
Wat je nu doet is aantonen dat je absoluut geen kennis heb van waarover je praat.
De Chihuahua is een behoorlijk gezond ras wat over het algemeen hoge leeftijden bereikt. Er zijn gelukkig nog genoeg teven die op een normale manier kunnen bevallen. Vergeleken met andere rassen hebben ze ook heel weinig erfelijke afwijkingen.
De serieuze fokkers fokken met stamboom, zijn aangesloten bij de rasvereniging, en weten heel veel over de lijnen waarmee ze fokken.
Erfelijke gebreken worden niet alleen door de ouders doorgegeven maar ook door voorouders.
Een teef die alleen met keizersnee kan bevallen zal of niet in de fokkerij worden ingezet of daaruit gehaald worden
Helaas zie je tegenwoordig veel te vaak dat kleine honden Chihuahua's worden genoemd en dat er maar raak wordt gefokt.
Wat TS nu doet heeft ook niet mijn voorkeur maar heeft niets met de rasfokkerij te maken. Het is een liefhebbersnestje, waarbij van verbetering van het ras geen sprake is.
Variëtskruizingen (korthaar x langhaar) wordt in de rasfokkerij bij hoge uitzondering gedaan en pas na toestemming.
TS: Succes, ik hoop dat je goede bazen voor je pups vindt en geen mensen die op de hype afkomen.
Miska schreef:Dat zal allemaal wel, maar dat neemt het principe niet weg dat zo'n diertje er in mijn ogen meer last van heeft dan plezier.
En ik ben juist ook voor ras-fokkers aangesloten bij een stamboom die het wat aan banden legt!
ThePast03 schreef:Miska schreef:Dat zal allemaal wel, maar dat neemt het principe niet weg dat zo'n diertje er in mijn ogen meer last van heeft dan plezier.
En ik ben juist ook voor ras-fokkers aangesloten bij een stamboom die het wat aan banden legt!
Begrijp me niet verkeerd: Ik ben ook helemaal niet voor het fokken ten behoeve van het plezier van de baas. Zeker als je niets weet van de voorouders en een reu gebruikt die je tegenkomt zonder te kijken of de combinatie goed past.
Om eerlijk te zijn ben ik zelfs geen voorstander van fokken tijdens een hype, zelfs niet met stamboom. Er wordt al veel te veel gefokt op het moment met alles wat maar iets op een Chihuahua lijkt omdat er zoveel vraag is.
Bij vorige hypes met andere rassen is gebleken dat een heleboel van die honden uiteindelijk in het asiel of opvang terecht komen als de hype weer over is.
Miska schreef:Precies en daarom reageer ik net even anders dan menigeen hier, maar ook door wat ik op de foto's zie, want het geeft helemaal geen fijn beeld.
En veel mensen reageren : ooooh wat lief, leuk etc. maar bekijken het niet vanuit het dier en zijn gevoel.
Wat in mijn ogen net even wat belangrijker is dan de aanwinst van de baas.