Waar te koop voor leuke prijs??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Waar te koop voor leuke prijs??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:14

Als je bijv. hier kijkt: http://www.dogshape.nl/31.html (en even ter verduidelijking, ik ga niet mee in die hetze, maar ALS de schrijver een punt heeft, dan is Farm Food geen slechte keuze!). Farm Food gebruikt alleen producten geschikt voor menselijke comsumptie, het zit dus niet vol met afval wat overblijft nadat alles wat wél voor menselijke consumptie geschikt is eruit gehaald is. Daarnaast bevat het geen kunstmatige toevoegingen, het is dus een heel schoon voer eigenlijk :)

Dus als je dat al voert, kun je mijns inziens het beste dit blijven voeren. En Oprtalj, klopt, er zitten wel granen heb, heb het net gelezen op de website. Jammer eigenlijk :D

Maargoed, je hebt Nero dus al op FF staan, wat voor problemen merk je nu nog? Kijk anders eens op http://dieren-ehbo.nl/index.php?option= ... &Itemid=51 voor Puur producten en op http://www.soulmate-nutrition.nl/ voor Soulmate. Ze hebben een speciale dog variant.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:20

Onze hond heeft ook atrose in zijn heupen des ondanks wandeld hij nog steeds hier rond op zijn oude dagje (herdershond 14 jaar)..
Wij geven hem biologische brokken de buren is een fokker van Herdershonden en bij hem halen wij dan het voer

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 10:38

Symbeami schreef:
luffie schreef:
Quellian, bedankt voor je reactie. We zijn nog aan het zoeken wat we het beste kunnen doen, ander voer of gewoon zijn eigen voer met supplementen......We weten het nog niet :? . Heb jij ervaringen met supplementen? Ik heb hier vanalles voorbij zien komen, maar wat is dan het beste??
Ik vind het echt moeilijk |o !!

hoi, ik heb een Hollandse herder met artrose.
Er is ons eerst ook speciaal voer aan geraden, maar wij geven nu een glucosamine-chondroïtine-msm supplement.
Noa was regelmatig kreupel, maar sinds we dit geven eigenlijk niet meer. Ik heb nu tabletten uit Amerika mee genomen, daar zijn deze supplementen ook weer een stuk goedkoper dan in NL.
Daarvoor gaf ik poeder van de Groene Os. Werkte ook super!

De eigenaresse van het hondenpension heeft ook een herder met artrose en zij geeft Primeval. (jawel, eigenlijk voor paarden, maar schijnt voor honden ook prima te werken)

Bedankt voor je reactie!
Hoe heet dit supplement??

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 10:41

XoNo schreef:
Als je bijv. hier kijkt: http://www.dogshape.nl/31.html (en even ter verduidelijking, ik ga niet mee in die hetze, maar ALS de schrijver een punt heeft, dan is Farm Food geen slechte keuze!). Farm Food gebruikt alleen producten geschikt voor menselijke comsumptie, het zit dus niet vol met afval wat overblijft nadat alles wat wél voor menselijke consumptie geschikt is eruit gehaald is. Daarnaast bevat het geen kunstmatige toevoegingen, het is dus een heel schoon voer eigenlijk :)

Dus als je dat al voert, kun je mijns inziens het beste dit blijven voeren. En Oprtalj, klopt, er zitten wel granen heb, heb het net gelezen op de website. Jammer eigenlijk :D

Maargoed, je hebt Nero dus al op FF staan, wat voor problemen merk je nu nog? Kijk anders eens op http://dieren-ehbo.nl/index.php?option= ... &Itemid=51 voor Puur producten en op http://www.soulmate-nutrition.nl/ voor Soulmate. Ze hebben een speciale dog variant.

XoNo, ook jij bedankt voor alle info!
Ik ga zeker eens kijken op de sites die jij noemt, thanx!! :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:09

Graag gedaan hoor, hoop dat je hond snel opknapt!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:10

luffie schreef:
Symbeami schreef:
Daarvoor gaf ik poeder van de Groene Os. Werkte ook super!

Bedankt voor je reactie!
Hoe heet dit supplement??

Het poeder van de Groene Os heet Glucosamine complex speciaal, het is verkrijgbaar bij Dursy Dog (paardendrogist)
Ik was er erg tevreden over!
(maar ja in Amerika zijn supplementen met dezelfde ingredïenten zoveel goedkoper, dus ik kan nog zeker 2 maanden vooruit en dan ga ik ook weer verder met de Groene Os)

Primeval Gelatinaat Hond is eveneens verkrijgbaar bij Dursy Dog (http://www.dursydog.nl)

De Amerikaanse tabletten zijn van NaturVet en denk ik niet in NL verkrijgbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:30

Volgens mij helpt voeding niet de artrose te vertragen. Ik hoor hier dat dat wel kan, dan zou ik graag willen weten welke voedingsstof in het voer hier dan aan bij draagt. En die voedingstof zit dan in Hills in niet in andere voeders. Welke is het?
Artrose wordt alleen maar erger en wanneer je je hond/ paard in beweging houdt is dit het allerbeste. Voor mensen bestaat er geen voedingstof tegen artrose voor paarden ook niet en voor honden wel? Heb zelf ook glucosamine geprobeerd, wel de sulfaat versie vanzelf, maar zie hier ook niets aan. Mijn veearts heeft mij verzekerd dat ook dit niet werkt. Misschien als je dier een beginnende artrose heeft, maar wanneer het verder gevorderd is, helpt eigenlijk helemaal niets, alleen beweging en gewicht is dan belangrijk. Het goedje tussen de botten is al weg en wordt niet opnieuw aangemaakt.
Maar goed, nogmaals, wie kan mij het wondermiddel in Hills vertellen wat zo goed werkt, dat pijnstillers overbodig worden?

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 12:56

@Symbeami: Thanx! Ik ga de site bekijken, want ik kom niet zo vaak ik Amerika _O- .

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:13

Je kunt het met supplementen in ieder geval wel beter onderhouden door de aanmaak van synovia te stimuleren.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 13:59

Zie hier een hoop dingen voorbij komen. Waar en niet waar, mare het geen waar ze om vroeg nog niet.

De link is dus: https://www.medpets.nl/dierenarts/beste ... d/258/1/1/
Scheelt ongeveer 4 a 5 euro met wat je bij de dierenarts betaald. Als je 2 verpakkingen in 1x besteld bespaar je je du wel een paar euro.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:27

Overigens, er worden in Nederland eigenlijk geen slechte voeders verkocht. Ze voldoen allemaal aan de minimum eisen. Het is wel zo dat in sommige voeders meer vet en zout of water zitten.

Maar elke hond reageert daar anders op. Ik heb er hier 1 lopen waarbij ik alle grote namen heb uitgeprobeerd. Eukanuba, hills, technical, prins, farmfood enz. Uit eindelijk biofood gevonden. Dat werkt wel. Maar ik zeg daarmee niet dat de rest slecht is. Elk dier reageert namelijk anders. Ik ken collega dierverzorgers en dierenartsen die soms terug moeten komen op hun mening. Simpelweg omdat er altijd een uitzondering bestaat. Het enige wat je kan doen is het proberen.

Hill's kan een slecht product zijn. Maar het kan zijn dat die hond zonder hills nog 2 jaar met heel veel pijn en achteruitgang leeft, of met hills 1,5 jaar met minder pijn en achteruitgang. Het kan en het is aan een ieder om dat zelf te bepalen.

Voor iedereen die denkt dat suplementen goedkoper zijn dan complete voeders zoals hills. Hier een voorbeeld berekening met sacha's blend:
We nemen even een hond van 30 kilo. Die zou 8 capsules per dag moeten hebben.
Een verpakking van 200 stuks kost 29,93 euro bij medpets.
Kosten € 1,20 per dag.
Dan nemen we een willekeurig niet al te duur of al te goedkoop voer: Pro plan Senior (want we hebben het niet over een jonge hond).
Bij zooplus € 57,00 per 15 kg. Je moet er van voeren 400 gram.
Dus dat is € 1,52 per dag.
Kosten dus € 2,72 per dag.

Verpakking hills: 12 kg is 68,20 bij medpets.
Je voert er 450 gram van per dag.
Kosten per dag € 2,56

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 15:13

@veulen84: bedankt voor je reactie! Uit jouw berekening maak ik op dat supplementen dan toch zeker goedkoper zijn dan voer, en Nero is nog geen senior hoor, hij is nog maar 5! :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:26

Nou, als ik dit zo lees dan durf ik niet eens te zeggen wat mijn honden te eten krijgen :D :D :D

TS; succes met je hond, ik hoop dat je snel een passende, werkende en betaalbare remedie vindt.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:34

luffie schreef:
@veulen84: bedankt voor je reactie! Uit jouw berekening maak ik op dat supplementen dan toch zeker goedkoper zijn dan voer, en Nero is nog geen senior hoor, hij is nog maar 5! :D

Hmm niet uit de berekening: van € 2,72 voor supplementen en € 2,56 voor hills per dag.
Maar bij geen senior zit je inderdaad op € 2,40 inderdaad.

Maar let wel op. Dat veel producten voor volwassen honden afwijkende waardes hebben. Wat je zou kunnen doen is verschillende soorten naast elkaar te zetten. Weet wel dat hills voeding bijna tegen seniorvoeding aanzit en dat is niet voor niks.
(Overigens zijn sommige honden met 5 gewoon oud, zelfs al willen de meeste eigenaren dát nou juist niet horen)

Als je gaat vergelijken zie je soms vreemde dingen terug.
Voor gewricht voer en dergelijke kun je ook eens kijken naar special voer van trovet (http://www.trovet.nl) a € 1,86. Niet slechter. Of bij royal canin (http://www.royalcanin.nl/) a € 2,04 . Te verkrijgen via de zelfde site.

Hills is marktleider, maar RC en trovet zijn niet minder is mijn ervaring, heb met beide goeie ervaringen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:57

[quote="XoNo"]Als je bijv. hier kijkt: http://www.dogshape.nl/31.htmlquote]

Nou, daar schrik je toch wel van! Als dit waar is dan wordt je als consument behoorlijk om de tuin geleid.

Ik vind het wel een interessant topic geworden, ook al is niet alles wat er geschreven wordt een antwoord op Ts haar vraag. Mijn hond heeft geen artrose maar je wil wel het beste voeren aan je hond en ikzelf zou dan kiezen voor een homeopathische toevoeging daarnaast of een voedingssupplement, wanneer mijn hond soortgelijk probleem had.

Ik heb goede berichten gehoord van Primaval Gelatinaat Hond, succes!

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 16:02

@veulen84: wij hebben dus geen goede ervaring met RC. We hebben in het verleden meerdere soorten voer geprobeerd omdat Nero tijdje last heeft gehad van zijn maag, en hij doet het nu al bijna 2 jaar goed op Farmfood. 15 kilo voor ongeveer 35 euro, hij heeft ong 300 gram per dag nodig.

We zijn dus erg aan het twijfelen of Hills wel de juiste oplossing is......

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 16:21

luffie schreef:
@veulen84: wij hebben dus geen goede ervaring met RC. We hebben in het verleden meerdere soorten voer geprobeerd omdat Nero tijdje last heeft gehad van zijn maag, en hij doet het nu al bijna 2 jaar goed op Farmfood. 15 kilo voor ongeveer 35 euro, hij heeft ong 300 gram per dag nodig.

Proefverpakking aanvragen en proberen? Of durf je dat niet aan?

Anders suplementen proberen inderdaad.
Even een lijstje waar ik positieve ervaringen mee heb gehoord/gehad:
Sacha's blend
Puur osteo (natuur basis)
Glucachon of glucosamine (inhoud hiervan word ook gebruikt in de voeders van RC - groenlipmossel)
Serakuin (vriendin gebruikt dat voor haar hond al jaren, hele tevreden)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 17:00

Veulen84 schreef:
luffie schreef:

Proefverpakking aanvragen en proberen? Of durf je dat niet aan?

Anders suplementen proberen inderdaad.
Even een lijstje waar ik positieve ervaringen mee heb gehoord/gehad:
Sacha's blend
Puur osteo (natuur basis)
Glucachon of glucosamine (inhoud hiervan word ook gebruikt in de voeders van RC - groenlipmossel)
Serakuin (vriendin gebruikt dat voor haar hond al jaren, hele tevreden
)

Thanx!! :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:03

Wow, heb net die link zitten lezen over die hondenbrokken, maar hier schrik ik toch wel van zeg! En dit geldt dus voor ALLE brokken?

Al vraag ik me wel af hoe betrouwbaar het is... het is de site van iemand die 100% achter vers voeren staat en als ik op BARFplaats kijk en zie dat brokvoerende mensen 'brokkenpiloten' worden genoemd, dan vraag ik me af of hier niet een stukje in overdreven is.

Wel een heel interessant stukje, ga er even verder over googlen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:24

Quellian schreef:
Al vraag ik me wel af hoe betrouwbaar het is... het is de site van iemand die 100% achter vers voeren staat en als ik op BARFplaats kijk en zie dat brokvoerende mensen 'brokkenpiloten' worden genoemd, dan vraag ik me af of hier niet een stukje in overdreven is.

NIet alleen dat, zag je de opmerking van Oprtalj niet eerder in dit topic dat de DA ook op vakantie moet dus maar zijn brokken aansmeert? Dit soort opmerkingen zijn toch heel gewoon op Barfplaats?
Ik heb zelfs een copy van zo'n mailing zien staan, was zeker een barfer di e handig was met photoshop,
geloof je dat nu zelf?

Nee ik niet. Zal best een heel goede manier van voeren zijn hoor maar door dit soort propaganda jaag je heel veel mensen weg.
Knap stom! Ik wil me graag laten informeren maar niet met het mes op de keel. :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:30

Chiqa, ik lees gewoon heel veel topics en laat me op meerdere manieren informeren. Ik laat het type volk wat vers voert en mensen die brok voeren 'brokkenpiloten' noemen, me er niet van weerhouden om het daadwerkelijk te proberen :)

Die link is wel interessant, maargoed, volledig zonder bewijs. Iets om over na te denken, maar niet iets om meteen ten harte te nemen :)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:38

Naar aanleiding van een aantal van bovenstaande reacties wil ik toch even een paar dingen rechtzetten.

In de eerste plaats het verhaal over brokkenpiloten. Ga nu eens naar barfplaats en zoek eens naar die term m.b.v. de zoekfunctie. En kijk dan eens goed in welke context het woord 'brokkenpiloten' wordt gebruikt. Als je kijkt naar het aantal keren dat dit woord wordt gebruikt en dat afzet tegen het aantal berichten dat op dat forum is geplaatst dan is het al helemaal geen veelgebruikte term. En wat wordt bedoeld met het woord 'brokkenpiloten'? Nee, helemaal niet iedereen die brokken voert aan zijn hond. Deze term wordt gebruikt voor mensen die vers afkraken en brokvoeding heilig verklaren en daarbij over het algemeen komen met argumenten die niet van enige kennis van zaken getuigen. Díe worden dus gekscherend 'brokkenpiloten' genoemd. Het overgrote deel van de mensen op barfplaats heeft zelf vroeger ook brokken gevoerd en degene die brokken voert omdat dat nu eenmaal het meest gangbare is en die eens op barfplaats zijn licht op komt steken om wat meer over versvoeding te weten te komen wordt echt niet onheus bejegend.

Het artikel 'de waarheid over brokken' is op meerdere sites op internet te lezen. Het bevat een kern van waarheid, maar ook onjuistheden en achterhaalde feiten. Op barfplaats bijvoorbeeld heeft men allang afstand genomen van dit artikel.

En dan dit:
Chiqa schreef:
NIet alleen dat, zag je de opmerking van Oprtalj niet eerder in dit topic dat de DA ook op vakantie moet dus maar zijn brokken aansmeert? Dit soort opmerkingen zijn toch heel gewoon op Barfplaats?
Ik heb zelfs een copy van zo'n mailing zien staan, was zeker een barfer di e handig was met photoshop,
geloof je dat nu zelf?

Dit vind ik dus een hele vergezochte beschuldiging. Een folder inscannen en dan de tekst m.b.v. photoshop totaal wijzigen en vervolgens op internet plaatsen zou laster zijn. Dat doen terwijl je persoonsgegevens gemakkelijk te achterhalen zijn zou een hele domme zet zijn. Je zou daarmee gemakkelijk een proces aan je broek kunnen krijgen. En dat gebeurt. Ik weet dat er zelfs mensen zijn geweest die het artikel 'de waarheid over brokken' hadden overgenomen op hun website en die vanuit de petfoodindustrie emails ontvingen met het dreigement dat als ze het artikel niet verwijderden, er juridische stappen zouden volgen.

Iedereen moet vooral lekker datgene aan zijn hond of kat voeren wat hem goeddunkt, maar het kan geen kwaad om er eens bij stil te staan dat de hele petfoodindustrie gewoon een commercieel gebeuren is. Of het brokje nou Bonzo heet of Hills, of het nou duur is of goedkoop, of het nu door een dierenarts wordt verkocht of niet, het wordt verkocht om er geld aan te verdienen. Ook een dierenartsenpraktijk is niet vrij van commerciële belangen en dat neem ik geen dierenarts kwalijk. Die moet ook brood op de plank hebben.
Maar met dat gegeven in mijn achterhoofd raad ik iedere honden- of katteneigenaar wel aan om zelf ook een beetje na te denken over het welzijn van zijn dier. Om je ook eens kritisch op te stellen als een da je iets aanraadt. Waarom zou dat voer het beste zijn? Wat zit er in? Wat zijn de eventuele alternatieven? Iets is niet per definitie goed omdat het a) duur is en b) de dierenarts het verkoopt. Het beste voer voor jouw hond is toch altijd dát voer waar hij het het beste op doet. En dat kan voor jouw hond best iets anders zijn dan voor de mijne.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:43

Voor zover ik kan zien, zit in Sasha's blend, Primeval Granilaat, en Soulmatecare allemaal glucosamine, grondoitine, msm DE hoofdbestanddelen die je wilt hebben om je hond te helpen met artrose. Dit zijn ook de toevoegingen aan Hills JD. Nog wel meer dan dat hoor, maar dit zijn wel de belangrijkste.

Alsje wat googled op die suplementen zie ik dat
Sashas blend 6 weken handteerd voor je resultaten ziet. Als ik op fora kijk lees ik toch hele andere ervaringen, zelfs ook met enkele dagen.
Soulmatecare handteerd 3 weken, echter zag ik zelf ook met 3 dagen al vooruitgang.

Wat de berekening betreft, soulmatecare kost je 0,73 ct per dag.

Zelf zou ik kiezen voor een los suplement, dan kan je zelf de dosering aanpassen zonder de hoeveelheid voer aan te moeten passen. Tevens kan je dan meerdere suplementen uit testen.

Osteocure is tevens pijnstillend trouwens, dit geeft ook binnen enkele dagen al resultaat. Ik doe ongeveer 3 maanden met een flesje, en dat kost 22,00 komt dus op ongeveer 25 ct per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 19:52

Dat is zeker laster, dat klopt Oprtalj, helaas heb ik geen copy bewaard maar bij mij heeft dit definitief toen de das om gedaan om mij nog te laten informeren door dat soort mensen.
Als je dit nodig heb om mensen te overtuigen vidn ik persoonlijk dat je echt te ver gaat.

Het was iig te vinden op dit forum http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewforum.php?f=58
helaas kan je niet meer zoeken daar (Kon wel) en kan je alleen lid worden door de admin daar,
nou vul de rest zelf maar in.
Heb die link van barfplaats en vond dit persoonlijk echt te ver gaan.
Als ik het artikel vidn zal ik hem plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:21

Gevonden; hier de link die een lid plaatst waarin staat dat als een DA zijn voer verkoopt hij beloond wordt met een reisje of kadootje;

Hier de mailing die ze zgn van een dDA heeft gekregen
Afbeelding

hier de link naar het topic;

http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?t=2614

Dit gaat echt te ver! ;)