Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tantjeuh schreef:Dat geeft inderdaad te denken... dat geeft te denken dat er meerdere wegen zijn die naar Rome leiden. Zoals jij het hier stelt, zou een mens al bijna gaan geloven dat je slecht bezig bent als je werkt op de 'softe' manier, want blijkbaar krijg je daar niet-luisterende honden van? (eventjes ter verduidelijking: onze twee honden zijn behoorlijk soft opgevoed, luisteren alletwee prima)
Zowel de 'harde' manier als de 'softe' manier van opvoeden werkt, het is maar welke weg je wilt uitgaan en op welke manier je met je dieren wilt werken. Iedereen zijn keuze.
pharagirlke schreef:Een pup die op deze manier reageert is IMO al te laat op gereageerd
Citaat:Er is mij in een ander topic verweten dat ik que opvoedmethoden niet bij de tijd ben..... kan je verzekeren dat honden is essentie geen klap zijn veranderd, een hond blijft gewoon een wolf die er wat liever uitziet, en is sommige gevallen wat zachter is......
Nikki__ schreef:Citaat:Er is mij in een ander topic verweten dat ik que opvoedmethoden niet bij de tijd ben..... kan je verzekeren dat honden is essentie geen klap zijn veranderd, een hond blijft gewoon een wolf die er wat liever uitziet, en is sommige gevallen wat zachter is......
De huishond van tegenwoordig kan je al lang niet meer vergelijken met het gedrag van een wolf.
De huishond is gefokt op bepaalde karaktereigenschappen. Een echte wolf niet hoor!
Vind mensen die gelijk grijpen naar de harde methode, eerlijk gezegd een beetje lui!
Harde methode zorgt vaak voor een tijdelijke oplossing, maar daarna...?
Positief belonen daar in tegen, gaat vaak veel langer goed.. Al willen sommige mensen dit nog steeds niet geloven..!
pharagirlke schreef:te laat, niet consequent genoeg, niet juist, is mijn inziens allemaal net zo efficient als niet reageren....
Nikki__ schreef:Hoe jij met je hond omgaat bloemm, of beter gezegd, jouw vader, doet me kokhalzen!
Vergelijk het met een kind (als we de hond nu toch aan het vermenselijke zijn, met deze idiote methodes!) die met spelen perongelijk knijpt, laat je die dan ook alle hoeken van de kamer zien? Sla je die ook in elkaar met een krant?
Nee, mag niet he, kindermishandeling. Maar bij een hond doen we het gerust.
TS; aub, neem dit advies niet op.
Altijd maar dat bij de nek grijpen!
Een pup wordt door een goede moedere alleen bij de nek 'gegrepen' als hij nog te jong is om zelfstandig te lopen.
In de nek grijpen is namelijk voor een hond totaal geen logisch manier om te corrigeren.
Sterker nog, een prooi die dood moet, wordt ook bij de nek gegrepen en wordt ook ff lekker mee geschud.. Moet jij even denken wat dat met je hond kan doen.
bloemm schreef:mijn hond was vroeger ook super vervelend, hij begon toen hij jong was al te ''rijden'' etc. we hebben hem elke x ik zijn nekvel gepakt, maar net zoals bij jou ging het gewoon door.
Citaat:We gingen ook naar puppycursus en dat hielp op zich wel.
Wel is het een x zo erg geweest dat hij mijn vader heel hard door heeft gebeten, m'n vader heeft toen een krant gepakt en hem er enorm mee op z'n donder gegeven en daarbij ook alle hoeken van de kamer laten zien. sinds dien heeft hij nooit meer gebeten. en is echt een schat van een hond geworden
beter 1x heel streng dan later een valse hond
Citaat:wij hebben onze hond ook altijd bij de nek gepakt maar als hij op een geven moment bij mijn vader doorbijt kan ik zijn reactie heel goed voorstellen want er kwam zelfs bloed uit z'n arm.
en dan net zolang in zijn nekvel blijven pakken tot die het weer doet? hij was ondertussen al 7 maanden en hij bleef het maar doen, hij wordt op een gegeven moment ook sterker, als hij het nog een x had gedaan was hij naar het asiel gegaan.
geloof me hij heeft een hele goede opvoeding gehad, we zijn naar puppycurcus geweest, hij was aan de lijn super braaf en het rijden hield op een gegeven moment ook op, maar het bijten niet.