Chiqa schreef:Ik snap het standpunt van TS wel dat ze ervoor gekozen heb om hem los buten te laten, ik moet er ook niet aan denken om de mijne in een tuigje vast te zetten, ze hebben dan echt geen leven en raken alleen maar gestressed. Heb dr een miljoen voor ove rom ze hun vrijheid te geven zodat ze lekker kunnen lopen waar ze zelf willen, rollen, rennen en spelen.
Voor geen goud dat ik ze dat wil ontnemen.
Ik snap dat standpunt ook hoor, ik heb mijn katten ook altijd buiten gehad.
Maar nadat ik mijn poesje terug heb gevonden (of niet ik, maar mijn dochter), nadat ze al maanden weg was, ben ik gaan nadenken. Wie weet wat er is gebeurd? Waarschijnlijk is ze aangereden, zwaar gewond, in ieder geval zo zwaar dat ze niet naar huis kwam, misschien wel vol met inwendige bloedingen, pootjes gebroken....en dan maar af moeten wachten onder de heg tot ze doodging, jee, wat heeft dat diertje misschien een akelige laatste dagen gehad.....nee, dan maar niet de volledige vrijheid, maar zo'n dood gun ik mijn dieren niet weer. Ik heb weer twee nieuwe katjes, geboren op een boerderij, ze leefden dus buiten toen ik ze ophaalde. Bij mij zijn ze nooit meer buiten gekomen, maar ik geloof niet dat ze ongelukkig zijn. Ook mijn oudere kater, die dus nu niet meer buiten mag (maar vroeger dus wel kwam), ziet er best wel blij uit.
Maar zoals ik al weerder zei, TS: ik hoop echt voor je dat er niets met Bliss aan de hand is en dat hij toch nog weer (gezond en wel)terug komt.