Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 09:47

@Cissy, als het mogelijk was om vrij te nemen zou ik dat doen, maar ben net gepromoveerd tot filiaalleidster in een nieuwe zaak die nu net van de grond komt, als ik vrij zou nemen, zou de zaak dicht moeten (ivm zieke collega) en zou ik binnen de korste keren mijn baan kwijt zijn. Ik werk regelmatig 6 tot 7 dagen per week en daarnaast doe ik de komende 3 weken het paard van een vriendin van mij omdat ze net een zware operatie achter de rug heeft. Uiteraard zul je zien dat dat dan niet het enige is, 2 weken geleden door mn rug gegaan met wii fit yoga, waardoor ik 2x per week naar de fysio moet en ik eigenlijk rustig aan moet doen, maar dat gaat dus niet, waardoor ik 's avonds bijna niet meer op of neer kan. Mn leven is op dit moment dus een beetje chaotisch en onze kleine Bliss heeft dus een perfect moment uitgezocht om zoek te raken (al is het daar nooit een goed moment voor!). Binnenkort komt vast alles weer op zn pootjes terecht, maar helaas is het allemaal niet zo makkelijk op dit moment ;)

We hebben overigens al wat reacties gehad van mensen die naar hem uit zullen kijken en als het goed is heeft de buurt hun schuur gechekt! Helaas nog geen enkel spoor van Bliss... Maar ik probeer maar zo te denken: Als ik nog niets gehoord heb, is hij in iedergeval ook nog niet dood langs de straat gevonden...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:38

Vreemd dat er nog steeds niet is die hem gezien heeft..... heeft je buurvrouw hem niet stiekem?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:44

Ik hoop dat je hem inmiddels bij alle instanties als vermist hebt opgegeven? Want de sites van dergelijke instanties worden niet altijd direct bijgewerkt, dus hij kan dan wel al ergens zitten of gevonden zijn. Was hij gechipt? Mijn 2 katerbroertjes waren met 9 maanden al gecastreerd omdat ze met sproeien waren begonnen. Ik kreeg ze daarna pas via kattenopvang. Hoe weet je trouwens dat ze buiten nog niet sproeien? Want daar doet een van mijn andere jeweetwelkaters het stiekem toch (en hij is allang geholpen).
Ik hoop dat ze hem snel vinden! Of dat ie snel terugkomt. Heb je in de buurt al foto's of flyers opgehangen, dat wil ook nog wel eens helpen! Sterkte!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:47

Heb je geen buurmeisje ofzo? Vaak vinden die blaadjes ophangen en langs huizen gaan wel leuk....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:53

Als hij al zo lang weg is, denk ik eerlijk gezegd niet meer dat hij nog terug komt. Een kat die aangereden is, maar nog niet dood, kan wegkruipen en dan vind je hem nooit meer.

Ik ben vorig jaar twee katten kwijt geraakt doordat ze aangereden zijn. De ene is dus maanden later teruggevonden door mijn dochter, ze lag gewoon bij ons onder de heg.....dat is dus de reden dat ik mijn katten niet meer naar buiten laat. Ze kunnen hoog of laag springen, maar ze blijven binnen.
Denk je er aan dat als jij je andere kat (en evt. Bliss, als hij nog terugkomt) ook kan verdwijnen en dan je dan weer in angst zit? Bovendien, stel dat zo'n diertje aangereden wordt en zwaargewond op zijn dood ligt te wachten, dat wil je toch niet?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 19:37

Mijn vorige kat, inie minie is 8 weken weg geweest. Iedereen zei dat ze wel dood zou zijn, maar ze was springlevend toen mensen haar hadden gevonden! Daarna is ze nog 2x zoek geraakt voor meerdere weken en elke keer kwam ze kerngezond terug. Daarom hou ik nu ook gewoon hoop!
Wat betreft katten binnen houden, ik heb van kinds af aan katten gehad (dit zijn nu nummer 6 en 7) en ik ben er pas 1 verloren aan een aanrijding, de anderen door ziekte en ouderdom. Vroeger woonde ik aan een hele drukke provinciale weg en nu woon ik in een rustig centrum, dus de kans op aanrijding is kleiner dan toen. Ik zie hoe goed het mijn katten altijd gedaan heeft om ze buiten te laten dollen en dat gun ik ze ook, met alle risico's die daarbij horen...

Bliss is idd bij alle instanties als vermist opgegeven, vandaag zat ik de plaatselijke krant door te lezen en ik zag dat ze zelfs een advertentie in de krant hebben geplaatst, in de dierenrubriek dat Bliss vermist is, met de kenmerken erbij! Dus dat is ook erg prettig. Buurmeisjes om flyers te verspreiden heb ik niet, we zitten hier in de buurt met allemaal volwassenen, heel veel kleine kids (tussen de 0 en 6 jaar) en tegenover ons wonen meiden die op een scootertje rijden, dus die zijn dan weer te oud. Wat ook lastig is, is dat deze hele buurt vol katten zit, bijna iedereen in de straat heeft hier 1 of meer katten, daarom valt je kat ook niet op. Vooral een cyperse niet, die lopen hier genoeg. Misschien dat hij dus wel in de omgeving loopt, maar dat hij gewoon niet opvalt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:43

Joyce2, ik gun het mijn katten ook hoor, maar een dood door aan aanrijding, die misschien wel dagen op zich laat wachten en dat het diertje dan creperend van de pijn weggekropen is, nee, dat gun ik ze dan weer niet. Dus die van mij blijven binnen.

Maar ik duim heel hard voor je dat jouw Bliss weer thuis komt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 19:53

Ik snap jou beslissing ook zeker wel hoor, alles heeft zijn voor en zijn nadelen. Heb ook overwogen om ze binnen te houden, maar als ik mn katten dan binnen zou houden, zou ik ook echt een ras willen dat makkelijk binnen te houden is. Maar ik heb altijd van die schoffies van een boerderij die op den duur je huis af gaan breken als ze niet naar buiten kunnen en jij op je werk zit. Engeltjes dat het zijn als je thuis komt, dan zijn ze zich van geen kwaad bewust, met de ravage op de achtergrond (moet daar altijd wel om lachen, mn vriend wat minder) en in onze huidige situatie is het gewoon heel moeilijk om ze binnen te houden, in een ander huis was het misschien makkelijker geweest. Maar dan denk ik dat ik ze vroeg of laat alsnog naar buiten had gelaten, gewoon omdat ik dat zelf ook vanuit huis heb meegekregen en er eigenlijk nooit slechte ervaringen mee heb gehad (behalve die keer toen ik een keer wakker werd, mn gordijnen open deed en ik mn kat dood en bebloed op straat zag liggen). Maar goed, dat is 1x geweest van de 7 katten...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 20:38

Dat je in een rustige buurt woont, zegt ook niet altijd alles helaas :\ Wij wonen in een 30 zone en daarbuiten is het 50 met flitspalen, maar onze kat heeft gewoon honderden meters gehobbeld en is uiteindelijk op een 70 weg aangereden. En dit ging om een castreerde kater, liep dus niet zijn libido achterna zullen we maar zeggen.

Nou, ik hoop dat je hem snel weer terugvindt! Ik geef mijn kat als hij thuiskomt altijd meteen zijn eten, dan weet je zeker dat hij de keer erop ook weer terugkomt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 21:02

Ben het wel met Cissy eens net een nieuwe baan of niet, paard van je vriendin die je rijden moet,
dit zou voor mij na een derde dag toch echt al een hoge prioriteit hebben, dan maar even de tent een uurtje dicht.
Maar kan me niet voorstellen dat je niet even in de avonduurtjes even een A4tje inelkaar heb kunnen knutselen, even onder het copieerapparaat en klaar toch?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 22:52

Onze katten krijgen ook altijd op gezette tijden eten, 's ochtends als we wakker worden en 's avonds als we de slaapkamer deur dicht hebben gedaan, dus dan gaan ze in principe niet meer naar buiten, tenzij ze ontsnappen. Over het algemeen werkte dat goed, want tot 2 weken terug kwamen ze dus ook altijd netjes binnen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:56

Ow wat erg! Ik was een hele tyd ook in de stress (nou 1 nacht) omdat mijn poes niet thuis gekomen was. Normaal zijn ze altijd snachts buiten, maar Puk was net geopereerd aan haar achterpootje, nieuw kruisbandje, en mocht onder geen omstandigheden naar buiten op doktors advies! Ze was ontsnapt omdat mijn gehandicapte broertje het "leuk" vond om haar vrij te laten en dus naar buiten gegaan. Pas laaat laaat kwam ze door mijn raam naar binnen, maar ze liep toen nog erger mank dan eerst :( en nu na een half jaar nog steeds, ze moet zoveel mogelijk binnen blijven, want ik weet al dat ze de daken op gaat, en dan valt ze. Dus geen risico... Ik snap egt hoe je je voelt!

Veel succes!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 23:03

onze kat zit altijd aan een touw met een tuigje! wil niet dat ik mijn kat binnen de kortste keren langs de weg zie liggen, moet er niet aan denken dat ze dan ook nog misscgien wel een paar dagen pijn moet hebben!
ik gun mijn dieeren een gezond leven en doe haar dus niet los, dit heb ik haar van kitten af aan al geleerd en is het dus gewend.
soms is ze wel is uit haar tuigje gegaan maar was ze na 2keer roepen weer terug

sterkte en suces met zoeken!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 14:01

Tuigje hebben wij ook mee geoefend, maar ze accepteerden het gewoon niet. In het begin mochten ze namelijk wel met ons mee naar buiten (balkon op), maar dan alleen aan het tuigje. We hoopten dat ze dan tuigje met buiten gingen associeren en het dan minder erg zouden gaan vinden, helaas, tuigje bleven ze een hell vinden. Was opzich wel een grappig gezicht, eerst vechten tegen het tuigje, dan accepteren dat het er niet af ging en vervolgens doodstil blijven zitten en nergens meer op reageren om vervolgens 20 min. later maar weer de aanval in te zetten. Meelopen is nooit gelukt, geprobeerd met snoepjes en speeltjes, maar zodra het tuigje om zat, moesten ze nergens wat van weten!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:12

In ons eerste huis woonden wij langs een vrij drukke weg met raar volk in de buurt :D Onze katjes waren toen nog niet gecastreerd en te jong om naar buiten te gaan, dus mochten ze ook aan een tuigje. Vonden ze geen reet aan, maar het was dat, of helemaal niets :) Wat is eigenlijk de reden dat je DA ze pas met 10 maanden wil castreren?

Ons werd juist aangeraden om dit met 5 à 6 maanden te doen zodat je het hele katergedrag voor bent.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:18

Mijn katertje (hij is nu 7 maanden) is net gecastreerd. Mijn da zei dat ze castreert vanaf het moment dat ze 2 kilo wegen.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 14:37

Ik hoop van harte dat je Bliss nog zult vinden! :)
Een tijdje terug is er ook van een andere bokker een kat verdwenen en uiteindelijk is ook hij veilig thuisgekomen, het kan dus altijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:05

Ik snap het standpunt van TS wel dat ze ervoor gekozen heb om hem los buten te laten, ik moet er ook niet aan denken om de mijne in een tuigje vast te zetten, ze hebben dan echt geen leven en raken alleen maar gestressed. Heb dr een miljoen voor ove rom ze hun vrijheid te geven zodat ze lekker kunnen lopen waar ze zelf willen, rollen, rennen en spelen.
Voor geen goud dat ik ze dat wil ontnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:15

Die gestreepte katertjes zijn zo stout. Ik denk dat hij lekker op muizenjacht is gegaan en dat hij, als hij de vorst kan trotseren, zijn draai buiten wel heeft gevonden.

Ik zou posters op hangen in je straat en buurt, supermarkt, want wellicht heeft iemand hem in huis genomen omdat ze zagen dat hij nog jong was.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:15

Ik hoop voor je dat je je kater terug zal vinden!

De mijne is nu al 2 jaar weg nooit geen ene reactie gehad dat hij gevonden was of ergens dood lag, niks is beroerder dat je beest weg is en er nooit meer wat van horen :(:)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 15:44

Chiqa schreef:
Ik snap het standpunt van TS wel dat ze ervoor gekozen heb om hem los buten te laten, ik moet er ook niet aan denken om de mijne in een tuigje vast te zetten, ze hebben dan echt geen leven en raken alleen maar gestressed. Heb dr een miljoen voor ove rom ze hun vrijheid te geven zodat ze lekker kunnen lopen waar ze zelf willen, rollen, rennen en spelen.

Inderdaad, zelfde hier. Ik moet het me niet voorstellen dat onze katten altijd zouden moeten binnen zitten, geloof niet dat ze daar gelukkig van worden... Het is natuurlijk altijd met een risico, maar ik vind dat risico niet opwegen met de 'ongelukkigheid' die de katten zouden hebben als ze zouden binnen moeten blijven. Dat is natuurlijk heel anders als je kat van jongsaf alleen maar binnen geleefd heeft, nooit buiten is geweest... Maar twee van onze drie katten zijn echte buitenkatten. Buiten in de stal geboren, van kleinsaf muizen en vogels gevangen, altijd in het hooi geslapen. De derde is een papflessenkater :D, maar zijn papflessentijd was in het begin van de zomer, moest om de 2/3uur papfles hebben... Dus die ging ook altijd gewoon mee naar buiten..
Kost wat kost binnen houden is trouwens hier geen optie, dan hebben we een volgepist/gekakt huis. Er is er maar eentje die op de kattenbak gaat, de rest gaat altijd buiten voor zijn behoeften en vertikt het dan ook om ook maar in de buurt van de kattenbak te komen.

@TS, ik geloof dat je niet meer kan doen dan wat je al gedaan hebt.. Afwachten nu maar. Er is altijd wel een kans dat hij terug komt opdagen!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:39

Chiqa schreef:

Ik snap dat standpunt ook hoor, ik heb mijn katten ook altijd buiten gehad.
Maar nadat ik mijn poesje terug heb gevonden (of niet ik, maar mijn dochter), nadat ze al maanden weg was, ben ik gaan nadenken. Wie weet wat er is gebeurd? Waarschijnlijk is ze aangereden, zwaar gewond, in ieder geval zo zwaar dat ze niet naar huis kwam, misschien wel vol met inwendige bloedingen, pootjes gebroken....en dan maar af moeten wachten onder de heg tot ze doodging, jee, wat heeft dat diertje misschien een akelige laatste dagen gehad.....nee, dan maar niet de volledige vrijheid, maar zo'n dood gun ik mijn dieren niet weer. Ik heb weer twee nieuwe katjes, geboren op een boerderij, ze leefden dus buiten toen ik ze ophaalde. Bij mij zijn ze nooit meer buiten gekomen, maar ik geloof niet dat ze ongelukkig zijn. Ook mijn oudere kater, die dus nu niet meer buiten mag (maar vroeger dus wel kwam), ziet er best wel blij uit.

Maar zoals ik al weerder zei, TS: ik hoop echt voor je dat er niets met Bliss aan de hand is en dat hij toch nog weer (gezond en wel)terug komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 16:48

tantjeuh schreef:
Inderdaad, zelfde hier. Ik moet het me niet voorstellen dat onze katten altijd zouden moeten binnen zitten, geloof niet dat ze daar gelukkig van worden...

Presies, en de kans dat ze weglopen of wat overkomt is niet voor de regel. Ze zullen moeten leren omgaan met het verkeer, nou dat gaat ze lukken hoor worden ze aangereden is dat natuurlijk klote (voorzichtig uitgedrukt) maar niet voor de regel. ik woon aan een hele drukke weg als mijn kat wil oversteken (Hij is stokdoof) dan kijkt hij eerst naar links en dan naar rechts, komt er wat aan wacht ie gewoon.
Hier in de straat doen alle katten dat, er wordt er nooit een aangereden en woon hier toch al sinds 1993.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:04

Ik ben ook van mening dat een kat buiten hoort te lopen. Lekker in bomen klimmen, nageltjes vijlen aan een boompje. Vliegjes vangen dan wel niet de hele dag in de zon liggen.

Dit misgun je een kat toch niet:
Vogeltjes kijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AHTGKLF8.jpg
Lekker zonnebaden, erg boos vanwege het storen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KYRVFKQC.jpg

Nee wij hebben onze eigen egoisme aan de kant gezet en de katten alle vrijheid gegeven die ze willen. Als ze worden aangereden zullen wij daar heel heel heel veel verdriet van hebben. Maar wij hopen dat het dan snel gebeurd en tijdens een bezigheid waar ze veel plezier aan hebben gehad.

Wij hebben in de loop der jaren heel wat katten gehad. De oudste is 22 jaar geworden en onze oudste nog levende kat word in juni 19.
Maar goed, wij wonen op het platteland.

Raakt een kat vermist dan zullen we alles op alles zetten om de kat weer terug te vinden.

Mijn zusje woonde in de stad. En wou perse een kat. Ik vond het bruut en zielig om een kat te nemen als je op kamers woont en de kat eigenlijk niet naar buiten kan omdat je naast een drukke weg woont. Helaas is de kat binnen een half jaar midden in de nacht(ontsnapt, mocht 's avonds niet naar buiten) ondersteboven gereden door een kat. Iemand heeft dierenambulance gebelt en de kat heeft het godzijdank overleeft. Mist wel haar staart en waggelt(heup gebroken). Nu woont de kat bij mijn moeder tot mijn zus een geschikt huis heeft waar de kat ook kan komen!

Maar goed. Ieder zijn mening.

Ik wil je sterkte wensen en hoop met je mee dat de kat weer komt!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 17:07

Diablo schreef:
Chiqa schreef:

Ik snap dat standpunt ook hoor, ik heb mijn katten ook altijd buiten gehad.
Maar nadat ik mijn poesje terug heb gevonden (of niet ik, maar mijn dochter), nadat ze al maanden weg was, ben ik gaan nadenken. Wie weet wat er is gebeurd? Waarschijnlijk is ze aangereden, zwaar gewond, in ieder geval zo zwaar dat ze niet naar huis kwam, misschien wel vol met inwendige bloedingen, pootjes gebroken....en dan maar af moeten wachten onder de heg tot ze doodging, jee, wat heeft dat diertje misschien een akelige laatste dagen gehad.....nee, dan maar niet de volledige vrijheid, maar zo'n dood gun ik mijn dieren niet weer. Ik heb weer twee nieuwe katjes, geboren op een boerderij, ze leefden dus buiten toen ik ze ophaalde. Bij mij zijn ze nooit meer buiten gekomen, maar ik geloof niet dat ze ongelukkig zijn. Ook mijn oudere kater, die dus nu niet meer buiten mag (maar vroeger dus wel kwam), ziet er best wel blij uit.

Maar zoals ik al weerder zei, TS: ik hoop echt voor je dat er niets met Bliss aan de hand is en dat hij toch nog weer (gezond en wel)terug komt.

Als jij midden in de nacht over een eenzaam landweggetje rijdt en de macht over het stuur verliest en zwaargewond in de sloot ligt..... wie weet hoe lang het duurt voor er iemand komt. Dat is het risico van het leven denk ik dan maar zo. Als je alle risico's wil ontlopen kunnen je net zo goed de hele dag op bed blijven liggen. O nee, dak kan naar beneden komen...