Herdershond aan komen lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Herdershond aan komen lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:46

Wat een verhaal joh!
Snap ook niet zo goed dat de eigenaars nog niets van zich hebben laten horen, ik zou toch behoorlijk overstuur zijn als ik mijn hond kwijt zou zijn..... (da's ook zo'n lieve oude man :+: )

Iig ga ik dit volgen......

Overigens zijn de meeste oude Herders nog behoorlijk actief hoor, vergis je daar niet in!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 17:07

Helaas nog steeds geen reactie. Wel hebben al ruim 400 mensen hem op marktplaats bekeken. Hij heeft trouwens geen tatoeage voor zover ik kan zien.

Zou niemand hem nou missen? :(:)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:11

Weet je al of je hem gaat houden als hij niet opgehaald wordt?

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:13

sommige zijn ook op het bovenbinnenachterbeen(hihi, volg je? Waarom snap ik niet helemaal, aangezien je dat niet gelijk gaat onderzoeken bij een vreemde hond.) getatoeerd. succes!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 17:18

Nee, nog niet. Misschien wordt het wel erg duur. Nog zo'n grote hond erbij die waarschijnlijk nog wel wat medische verzorging nodig zal hebben binnenkort. Ik ben bang dat ie suikerziekte heeft. Hij plast erg veel en drinkt erg veel en is heel mager. Ik weet echt niet wat ik nog meer kan doen om zijn eigenaar te vinden. Naar het asiel brengen is ook niet echt een optie. Het lijkt me heel moeilijk om zo'n hond te plaatsen en ik ben bang dat ze hem dan in laten slapen.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:22

Even een stipje, ik wil graag lezen hoe dit afloopt.

Mijn vermoedde idd een kortharige HH.
Ik hoop dat de eigenaar zich meld.
Ik denk namelijk niet dat het makkelijk is om voor deze hond weer een nieuw huisje te vinden.
Succes in ieder geval !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:38

heb je een foto op marktplaats zijn? kijk dan wel uit dat niet iemand anders hem komt halen die hem dan weer door verkoopt.. (aan iemand die geen verstand van honden heeft bijvoorbeeld)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 18:43

Ik kan me niet voorstellen dat iemand geld betaalt voor deze hond. Hij is lief hoor, maar hij is echt bejaard. Ik denk dat een asiel moeite zou hebben om hem voor niks ergens te plaatsen.
Toch bedankt voor het meedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:56

ik bedoelde meer dat er iemand bij jou komt en zegt dat hij/zij de eigenaar is, en de hond vervolgens door verkoopt aan iemand die geen verstand van honden heeft die mensen zien niet dat de hond al oud is.. en diegene die de hond wil doorverkopen ziet meteen wat voor mensen hij/zij voor zich heeft.. ik zou er dus ook voor kiezen om geen foto op marktplaats te zetten, zodat diegene de hond zelf moet beschrijven..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:58

Naja, foto op marktplaats maakt de zoektocht wel makkelijker. Je zou ook kunnen zeggen dat als de eigenaars de hond op komen halen, ze aan de hand van het dieren paspoort of wat foto's moeten kunnen aantonen dat het hun hondje is (in geval van twijfel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:03

dat is een keuze.. zoveel honden van dat ras/die kruizing met dat uiterlijk (een beschrijving kan je er wel bij zetten natuurlijk) zijn er niet vermist in 1 regio lijkt mij..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:05

Leuke hond zo te zien! Jammer dat je de eigenaar niet kunt vinden..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:06

Ze kan toch naar kenmerken vragen als iemand zegt dat hij de eigenaar is. Denk aan "waar heeft hij een litteken" "heeft de hond een tattoo". De eigenaar zal dit zondere aarzelen beantwoorden, iemand anders niet.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:08

ach wie zou er nou ten onrechte op een oude hond afkomen?
je merkt ook aan de reactie van de hond wel of hij de mensen kent.
ik hoop voor je dat de eigenaar nog bekend wordt!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:08

en, de hond herkent zijn eigen baas wel denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:12

waar heeft hij een litteken? gokje, niet. heeft de hond een tattoo, gokje, niet. heeft de hond een chip? nee, anders zat ie niet meer bij TS denk ik. dan moet je wel een hond hebben die kleine opvallende kenmerken heeft die de eigenaar ook ziet sommige mensen hebben hun hond voor de bewaking (grote honden op boerderijen komen vaak niet binnen) vaak valt een klein plekje dan minder op.. maar goed ik zou het echt 100 % zeker willen weten en er dus geen foto bij zetten. :)
wie komt er ten onrechte onrechte een oude hond halen? tjsa wie jat er een hond die voor bij supermarkt op zijn baas zit te wachten? dat verwacht je ook niet.. maar goed voor mijn eigen gevoel zou ik er geen foto bij zetten. gewoon voor de zekerheid.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 19:14

Als iemand zich meldt zal ik wel vragen om een foto mee te nemen. Verder denk ik inderdaad wel dat ie z'n baasje zal herkennen. Het is zo'n aanhankelijke hond.

Voor het zoeken van de eigenaar vind ik het goed om een foto erbij te zetten. Misschien dat een ander dan de eigenaar de hond herkent en de eigenaar kan waarschuwen. Misschien is ie van oude mensen die geen internet hebben.
Ik begin de moed wel een beetje op te geven dat zich nog iemand meldt. Ik blijf het raar vinden dat als je je hond kwijt bent dat je dan niet met de dierenbescherming of amivedi belt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:16

dat vind ik ook, en omdat het al een oude hond is die veel plast enz. denk ik dat hij gedumpt is.. een hond mis je toch meteen? misschien worden de kosten voor een DA te hoog.. :n

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:45

Ik krijg nu ook steeds meer het idee dat de baasjes er niet echt naar opzoek zijn... Wel sneu hoor! Ben je er al uit wat je ermee gaat doen als ze hem niet op komen halen?

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 20:09

Nee, ik weet het echt nog niet. Hij wordt gelukkig al iets rustiger en plast nu ook minder. Ik hoop dat ie gewoon van de zenuwen zo veel plaste en dronk.
Misschien ga ik proberen een fijn plekje voor 'm te vinden. Ik hoop nog steeds een beetje dat iemand hem mist. Hij mist zijn baasje in ieder geval wel. :(:)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:12

Karolien_ schreef:
Ik begin de moed wel een beetje op te geven dat zich nog iemand meldt. Ik blijf het raar vinden dat als je je hond kwijt bent dat je dan niet met de dierenbescherming of amivedi belt.

Niet om je "bang" te maken, maar ik heb samen met een vriendin op 12 oktober 2008 een hond gevonden en we wachten nog steeds op de baas. Of nee, beter gezegd, we wachten inmiddels niet meer. Het hondje woont bij mijn vriendin en als de eigenaar zich nog meldt, dan krijgt ie haar al helemaal niet meer mee.
We hebben het hondje aangemeld bij Amivedi, bij het asiel (in NL en Duitsland, wonen aan de grens), bij de politie in duitsland, op marktplaats, bij verschillende dierenartsen in de omgeving en we hebben in een straal van +/- 5 km flyers op gehangen. Onze actie heeft geleid tot heel veel mensen die belden en het hondje wel wilden hebben als de rechtmatige eigenaar zich niet zou melden.....
Misschien dus een idee voor jou. De mensen werden vooral aangetrokken door de flyers en door marktplaats. Als ze niet bij die vriendin zou zijn gebleven, dan weet ik zeker dat we een heel goed huis voor haar hadden gevonden.
Oudjaars-avond was het weer raak. Zelfde vriendin en ik vonden alweer een hond. Deze hebben we toch maar wel met de dierenambulance laten ophalen (kregen we de eerste keer niet voor elkaar ;) ) en deze is inmiddels door de eigenaar opgehaald uit het asiel.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 20:37

Fijn om te horen dat in ieder geval één van de twee is opgehaald door de eigenaar.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:17

Misschien heeft hij al dagen niet gedronken en haalde dat nu overdreven in?
Wel raar dat nog niemand zich gemeld heeft. Je zou verwachten dat een eigenaar meteen actie onderneemt bij een verdwenen hond.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 10:22

Ik heb waarschijnlijk zijn baasje gevonden. *\o/* *\o/* *\o/* De hopelijk eigenaar komt vanavond meteen langs, want ik ben nu aan het werk.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:25

Wat goed! En hoe ben je daar bij uit gekomen?