Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:00

Klijntjuh schreef:
ik heb het over strass jurkjes van $500,- ;)

Die dingen die ik verkoop zijn echt super relaxt, geen rare vorm designerjurk waarvan het lijfje strak zit, en er een sleep aan de jurk zit ;)

De eigen vacht van de hond is het meest relaxt voor de honden.

En dat jouw kleding dan iets minder opzichtig is maakt het niet minder hoor.
Je verdient aan deze rage en ben daarom alleen al bevooroordeeld.

Hoe verklaar jij anders dat de Chihuahua voor de hype zelden of nooit kleding aanhad of een dekje?
Typisch genoeg zie je dat ook vooral bij de jongere meiden, de ouderen lopen voornamelijk met "blote" honden. :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:01

:o

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:02

Ik ben ook een 'jonge' meid en mijn vriendin ook en wij hebben bij allebij geen kleding.

Zij heeft een langharige, ik een kortharige.
Ik merk wel dat hij het koud heeft hoor! :j

Ik til hem ook nooit op, hij heeft toch poten. Loop maar lekker zelf :') Goed voor zijn nagels.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:03

Klijntjuh schreef:
Hoe deden jullie dat met een hondje met een hernia? (die geen wintervacht aan maakt..)

Volgens mijn dierenarts heeft een hond met hernia ook geen kleren nodig. Een hernia is een zenuwbeknelling en daar heeft extra warmte weinig invloed op.

Als dat wel zo was zag je wel meer teckels met kleren aan, daar komt hernia regelmatig voor.

Het is veel beter om je hond in beweging te houden om hem warm te houden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:03

Ik heb er ook een die zich perfect warm houd, liever rent dan in mijn jas zit.
De ander is gewoon sneu. met zijn hernia en dunne vacht.
Die heeft dus of een jasje zelf aan, of zit in mijn jas..

@ ThePast03, mag ik antwoord op mijn vraag?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:04

ThePast03 schreef:
Klijntjuh schreef:
Hoe deden jullie dat met een hondje met een hernia? (die geen wintervacht aan maakt..)

Volgens mijn dierenarts heeft een hond met hernia ook geen kleren nodig. Een hernia is een zenuwbeknelling en daar heeft extra warmte weinig invloed op.

Als dat wel zo was zag je wel meer teckels met kleren aan, daar komt hernia regelmatig voor.

Het is veel beter om je hond in beweging te houden om hem warm te houden.

Ik heb het toch echt van de dierenarts als advies gekregen, omdat het met de kou steeds opspeelt.
Hij gaat 'krom' lopen, en kan niet meer springen. Hij word stijf zegmaar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:07

Klijntjuh schreef:
Ik heb het toch echt van de dierenarts als advies gekregen, omdat het met de kou steeds opspeelt.

Dan is jouw hond de uitzondering die de regel bevestigd.

Maar er lopen genoeg honden rond met kleding die niets mankeren, dat is gewoon een hype nu.

Moeten die mensen zelf weten, maar ga niet lopen verkondigen dat een Chihuahua niet tegen kou kan want dat kunnen ze heel goed.
Ze leven al jarenlang ook in landen waar het veel kouder wordt dan hier in Nederland zonder kleding.

Wees dan eerlijk en zeg dat je het gewoon voor jezelf doet omdat je het zelf zo leuk vindt.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:08

Klijntjuh schreef:

Ik werk op een Dierenkliniek, en wij voeren ook herniá operaties uit.
En een hond met een hernia heeft geen jas oid nodig.
Het is een zenuwbeknelling. Dit komt doordat de tussenwervel schijven tussen de wervels uistulpen. (even heel kort uitgelegd)
Hierdoor komen zenuwen bekneld te liggen.

Hoezo maken sommige honden geen wintervacht aan volgens jou?
Alle honden maken wintervacht aan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:08

ik vind het de grooste onzin! honden hebben eeuwen lang zonder kleding gekunt en nu ineens MOETEN ze kleding hebben omdat het te koud is..?? terwijl de aarde aan het opwarmen is :')

voor medische redenen vind ik het aanders.. mijn Lima is gister gesterilliseerd en heeft nu een heel schattig jurkje aan van de zeeman :o maar alleen om der wond schoon te houden want als dat genezen is gaat dat schattige jurkje van de zeeman gewoon de prullenbak in

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:09

ThePast03 schreef:
Klijntjuh schreef:

Dan is jouw hond de uitzondering die de regel bevestigd.

Maar er lopen genoeg honden rond met kleding die niets mankeren, dat is gewoon een hype nu.

Moeten die mensen zelf weten, maar ga niet lopen verkondigen dat een Chihuahua niet tegen kou kan want dat kunnen ze heel goed.
Ze leven al jarenlang ook in landen waar het veel kouder wordt dan hier in Nederland zonder kleding.

Wees dan eerlijk en zeg dat je het gewoon voor jezelf doet omdat je het zelf zo leuk vindt.

WAAAR zie jij mij verkondigen dat een chihuahua niet tegen kou kan???
Mijn andere chihuahua is het levende voorbeeld!!
Rot toch op met je vooroordelen!

Ojajoh

Klijntjuh schreef:
ik heb het over strass jurkjes van $500,- ;)

Die dingen die ik verkoop zijn echt super relaxt, geen rare vorm designerjurk waarvan het lijfje strak zit, en er een sleep aan de jurk zit ;)

nee ok...maar wel paris hilton dingen met bontkraagjes enz.,sommige een erg dun lapje roze met bling bling stof..niet duur ,wel designer...
grote onzin dus..

Limanade

Klijntjuh schreef:

is het dan niet een soort reuma?? nog nooit gehoord van een hond met hernia moet warm gehouden worden..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:13

Klijntjuh schreef:

Waar zie je mij verkondigen dat jij dat verkondigd?

Vriendelijk antwoord zeg.
Als je verder leest in topics op BB zie je genoeg mensen die beweren dat Chihuahua's niet tegen kou kunnen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:14

LimaMambo schreef:
Klijntjuh schreef:

is het dan niet een soort reuma?? nog nooit gehoord van een hond met hernia moet warm gehouden worden..

Geen idee, hij heeft een hernia gehad vorig (nek en rug) als gevolg daarvan is hij met kou stijf. Hij trekt dan in dezelfde houding als met de hernia. Ik denk niet dat het dan ook reuma is, ik denk een gevolg op de hernia ofzo, soort zwakke plek met de kou. ;)
Zal het binnenkort eens navragen bij de da.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:14

ThePast03 schreef:
Klijntjuh schreef:

Waar zie je mij verkondigen dat jij dat verkondigd?

Vriendelijk antwoord zeg.
Als je verder leest in topics op BB zie je genoeg mensen die beweren dat Chihuahua's niet tegen kou kunnen.

Sorry, dacht echt dat je het naar mij gericht had. :o excuses

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:15

Ik vond het altijd belachelijk. Maar mijn hond is zo bevattelijk voor alles. Dus ik was gisteren bij de dierenwinkel en ik zag een grote regenjas voor honden ik heb wel even getwijfeld. Als ze namelijk nat wordt, krijgt ze het erg koud en het duurt erg lang voor ze weer droog is. Ik zit nog steeds te twijfelen om zo`n jas te halen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:16

Klijntjuh schreef:
Geen idee, hij heeft een hernia gehad vorig (nek en rug) als gevolg daarvan is hij met kou stijf. Hij trekt dan in dezelfde houding als met de hernia. Ik denk niet dat het dan ook reuma is, ik denk een gevolg op de hernia ofzo, soort zwakke plek met de kou. ;)

ja zou ik toch ff na laten kijken hoor.. want met reuma heb je idd wel dat mens en dier stijf worden bij kou..
;)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:17

Of mensen hun hond in de kleren steken, moeten ze zelf weten.... maar ik kan ze niet meer serieus nemen als dierenkenner. ;)

(medische noodzaak (?) daargelaten)

slimmerik

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:19

Oeps.... besef me net dat ik mijn hond ook iedere avond een jasje aantrek :oo

Zo'n reflecterend geel hondenhesje met een knipperend fietslampje in de nek.... :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:20

slimmerik schreef:

Zo'n reflecterend geel hondenhesje met een knipperend fietslampje in de nek.... :D

dan benoem ik jouw de ergte!! je laat je hond er toch niet als een kerstboom bijlopen!!!! :P

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:21

LimaMambo schreef:
Klijntjuh schreef:

ja zou ik toch ff na laten kijken hoor.. want met reuma heb je idd wel dat mens en dier stijf worden bij kou..
;)

Ga ik zeker even doen ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:21

Klijntjuh schreef:

Geaccepteerd ;)

Wat je hond betreft die zou ik echt nog eens laten onderzoeken of hij niet ook wat anders heeft waardoor zijn rug gevoeliger is voor kou.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:22

De oudste Basset heeft artrose in zijn rug en nek zitten en voor hem heb ik een dekentje op gehad toen het zo vroor. Hij wordt erg stijf bij koude en ik merk dat hij er baat bij heeft. Mijn oude Parson heeft ook een dekentje op gehad. Zonder stond hij meteen bij de achterdeur om weer naar binnen te gaan, mét ging hij lekker mee naar achteren naar de paarden en vermaakte hij zich prima. Het wordt een beetje een oude doos.
De jonkies moeten het aankunnen.

Overigens heb ik ook een halsband met lampjes, als ze 's avonds naar buiten gaan om te plassen peren ze hem altijd. :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:27

ThePast03 schreef:
Klijntjuh schreef:

Geaccepteerd ;)

Wat je hond betreft die zou ik echt nog eens laten onderzoeken of hij niet ook wat anders heeft waardoor zijn rug gevoeliger is voor kou.

Ja precies.
Het erge is ook dat ik niet veel weet van de eerste 6 jaar van zijn leven. Alleen dat hij die jaren is binnen geweest meet heeeel veel hele grote honden! (het dingetje is 1.7 kilo)
Hij maakt geen zomervacht en geen wintervacht aan.
Ik denk dat hij ook wel vaak onder de voet is gelopen door de honden daar (engelse bulldogs) want dat vind hij nog eng, als jack spelend op hem af komt rennen.

Die hernia was er ook niet voor niets natuurlijk, maar misschien zijn er wel wat gevrichtjes gesleten idd..
Goed idee om inderdaad even langs te gaan, ik vind het al weer zo normaal.

(het gaat trouwens VEEL beter met hem) vorig jaar zat hij alleen maar in elkaar gekropen in een hoekje en had duidelijk pijn, nu speelt en rent hij binnen, en buiten loopt hij opzich ook aardig ;) )

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:30

slimmerik schreef:

Die heeft onze hond ook elke dag aan.