Russian Toy Terrier.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:30

anneliesdj schreef:
Precies en ja, het zal een handelaar zijn geweest maar de fokker zal het iig ook niet geweten hebben anders had de handelaar het wel geweten. Een rashond is ook een stuk meer waard dan een kruising en zeker als het een vrij zeldzaam ras is, die gaan ze echt niet als rasloos op een markt verkopen.

Het is een ras in (her)opbouw en die zijn normaal gesproken juist heel goedkoop. ;)
De orginele russian toy is allang uitgestorven, via gelijkende kruisingen proberen ze het ras nu nieuw leven in te blazen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:30

Die mensen die verkopen gewoon wat jij wil dat ze je verkopen.

Maar je hebt wel gelijk dat ze qua bouw daar zeker meer op lijkt dan op een chi.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:15

ThePast03 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik snap ook niet waarom TS per sé wilt dat het een rashondje is. Een rashond heb je gewoon niet voor een paar tientjes, klaar

Ook dat wil niet alles zeggen hoor. Bij bepaalde rassen (zoals nu bijvoorbeeld met de Chihuahua) zijn de kruisingen zonder stamboom duurder dan de honden die gefokt worden met stamboom door sommige serieuze fokkers. ;)

Geen enkele serieuze fokker van wat voor ras dan ook zal voor een paar tientjes pups verkopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:26

MarcoBorsato schreef:
Geen enkele serieuze fokker van wat voor ras dan ook zal voor een paar tientjes pups verkopen.

Handelaren/broodfokkers verkopen de hypehonden ook niet voor een paar tientjes hoor.

Zeg alleen dat de kruisingen die op marktplaats worden verkocht vaak duurder zijn dan dezelfde honden met stamboom die gefokt zijn door een goede/serieuze fokker.

Wie zegt dat TS haar moeder maar een paar tientjes betaald heeft voor deze pup?

Limoen

Re: Russian Toy Terrier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:43

Ik vroeg het omdat je zei dat ze massaal geimporteerd worden enz.
Maar dat is bij ons niet het geval.
En idd we hebben niet meer voor haar betaald dan een pup met stamboom maar ook niet een paar tientjes ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:46

x_Sannee schreef:
Ik vroeg het omdat je zei dat ze massaal geimporteerd worden enz.
Maar dat is bij ons niet het geval.
En idd we hebben niet meer voor haar betaald dan een pup met stamboom maar ook niet een paar tientjes ;)

Jullie hebben haar daar zelf vandaan gehaald maar dat maakt haar afkomst niet anders dan de honden die hier dagelijks per vrachtwagen binnen komen.
Ze werd niet voor niets op een markt verhandeld. ;)

Mijn advies is: Wees gewoon blij met haar zonder dat je er perse een rasnaam aan wilt hangen.
Wil je dat perse wel bel de Raad van Beheer.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:56

Nouja dat weet je niet. Want Sally was kerngezond toen we haar kregen enz totaal nietmager geen wormen geen vlooien.
Maarja je zult het nooit weten. En tuurlijk zijn we hardstikke blij met haar zoals ze is. En dat ze gezond is. Maar stél dat het wel een goede RT is.
Stel dat we haar wel willen laten aankeuren, op welke leeftijd kan dat en wat kost dat enz?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:59

Ze was kerngezond? :?

Je opende een topic waarin het niet goed met haar ging en dat je moeder haar weg wilde doen...

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:00

Nee mn moeder zag het eerst ineens niet zitten om een pup weer op te voeden. En haar darmpjes waren van slag door de reis.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:03

x_Sannee schreef:
Stel dat we haar wel willen laten aankeuren, op welke leeftijd kan dat en wat kost dat enz?

Niet iedere pup die daar vandaan komt zit onder de vlooien, wormen of is ziek, een hoop wel.

De vragen over de aankeuring daar moet je dus even de Raad van Beheer op Kynologisch Gebied voor bellen. De url van de site heb ik je in een van mijn vorige posts gegeven, daar vind je het telefoonnummer.

Je hebt kans dat je er voor naar het buitenland moet en bij een buitenlandse kennelclub moet wezen, maar dat kan de RvB je wel vertellen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:05

Oke, ik dacht als 1 van jullie dat weet is wel makkelijk. ;p

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:06

Lijkt me dat je daar ook een aardige duit voor moet betalen .. Ben er niet zo in thuis ..

TS, waarom wil je zo enorm graag dat het een officieel ras is dan?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:07

Nee, ik hoef niet persee een officieel ras. Maar omdat ze zoveel op een RT lijkt, en ze er bijna niet zijn is het wel bijzonder vind ik. Maar we wachten eerst wel af hoe ze uitgroeit ;p

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:10

Ik vind het bijzonder-der (? :+ ) dat je een chi koopt waar je van overtuigd bent dat het een chi is en vervolgens geen chi blijkt en je nu overtuigd bent van dit ras en er helemaal weg van bent.. :+

Kijk toch naar je lieve schattige hondje, wat maakt het uit wat er nu nog voor ras aan zit, als het maar lief en gezond is, en geloof dat je er voornamelijk blij mee mag zijn dat het beestje gezond is, gezien waar het vandaan komt!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:24

En dan is het straks ineens een zogenaamde 'rattlerek' (soort poolse verzonnen dwergpincher) want dat is ook stoer :P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:03

Moderatoropmerking:
Ook al is de sfeer inmiddels weer een stuk beter in dit topic wil ik sommige mensen er even aan herinneren dat het niet nodig is om persoonlijk te worden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 14:07

Hihi, beetje late hulk.
Hulk na de maaltijd. :Y)