trouwens een vraag oftopic, is het met die strenge vorst ( -15) niet veels te koud voor cavia's buiten? Ik meen ooit gehoord te hebben dat zij slechter tegen vorst kunnen dan konijnen etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cinnepin schreef:ik vind t heel sneu dat je je cavia's kwijt bent! Ik hebe r zelf ook 7 ( ik hebz e alleen binnen ) en ik zou er niet aan moeten dneken dat ze ineens weg zouden zijn, maar ook ik denk helaas aan een roofdier.
trouwens een vraag oftopic, is het met die strenge vorst ( -15) niet veels te koud voor cavia's buiten? Ik meen ooit gehoord te hebben dat zij slechter tegen vorst kunnen dan konijnen etc
stef schreef:dat valt reuze mee, zeker als het zo koud is (dan is het bloed dikker)
marterachtigen leggen een voorraad aan, ze doden, nemen ze mee, en verstoppen ze ergens tot ze willen eten.
Ik zou het vos idee echt uit je hoofd zetten en zorgen dat je er vanaf komt. Vlaamse reus kan te groot zijn voor ze, maar als ze écht honger hebben willen ze best ver gaan.
Wij vonden nooit wat, ja, lijkjes, toen we wisten waar ze heen gesleept werden, maar geen bloed of haren of weet ik veel.
Ooit toen ik 3 nesten jonkies tegelijk had (uit mn hoofd waren het 14 jongen) met mn domme hoofd vergeten de klep van het hok dicht te doen, ben een half uurtje weg geweest toen ik het me bedacht, maar toen ik terug kwam was het leed al geschiedt en zaten er 3 moeders alleen
Livanna schreef:Ieuuwww![]()
Ik vindt het echt wel stom!
maar waarom wij aan mensen, Handelaars denken zit zo!
We hebben raszuivere cavia's en ook allemaal best wel aparte!
We hebben wel eens van mensen die de foto's hebben gekeken gehoord dat sommige zeldzaam zijn!
en onze zijn allemaal jong genoeg om nog weer mee door te fokken!
iemand moet het geweten hebben!
Livanna schreef:Nou een vos komt er niet in ! onze hond heeft het eens geprobeerd maar viel met z'n buik op de rand en daarna nooit meer geprobeerd!
De cavia's kunne er makkelijk uit! ze lopen wel eens over de tene rand die is niet te zien in de foto helaas!
jwbokt schreef:ts; heb je de tuin en omgeving inmiddels al uitegkamd en gezocht naar sporen e.d.?
_R_G_ schreef:KiWiKo schreef:Tuurlijk zijn het vossen geweest, voedsel is schaars nu......... katten hebben thuis voedsel dus die gaan niet zo ver
een vos lijkt me niet kunnen.
vossen moorden alles uit en nemen uiteindelijk maar één dier mee, dus zou je 8 dode cavia's + dat konijn moeten vinden in de tuin (of waar ze zaten)
KiWiKo schreef:Tuurlijk zijn het vossen geweest, voedsel is schaars nu......... katten hebben thuis voedsel dus die gaan niet zo ver
Livanna schreef:en niet te vergeten! er staan zo ongeveer 8 lagen baksteen onder het gaas dan komt dat hek pas! het is behoorlijk hoog ongeveer 1.30m ofzo!
kan een vos 1m 30 springen nee toch?
XoNo schreef:Ik vind het wel een beetje jammer dat het vorig jaar ook al een keer gebeurd is en er dan niet genoeg maatregelen genomen worden dat het niet weer gebeurt.
Sneu dat je caviaatjes weg zijn, maargoed, als het 1 keer eerder gebeurd is, dan moet je kennelijk iets aan het hok of de toegankelijkheid van je tuin veranderen.