Diablo schreef:Suussiej, dat zegt niets. Juist het feit dat hij het allemaal wel best vindt, kan heel goed betekenen dat hij de dominante van de twee is.
Dit bedoel ik, hij vertoont dat gedrag niet elke dag van rijden en dekken..
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diablo schreef:Suussiej, dat zegt niets. Juist het feit dat hij het allemaal wel best vindt, kan heel goed betekenen dat hij de dominante van de twee is.
Diablo schreef:suusiejj schreef:Diablo , dan zou hij ja elke dag moeten dekken
Ik begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoelt,maar dekken en rijden zijn twee verschillende dingen hoor. Ik ben er niet persé op tegen om honden zonder stamboom of kruisingen te fokken, maar ik vind dat je je dan minstens iets beter had kunnen verdiepen in deze materie.....
nieky1993 schreef:ik denk dat je teef loops moet worden.
Ben benieuwd of het lukt:P vind husky's geweldig maar dat is eigenlijk oftopic![]()
Voor de rest vind ik niet dat je papieren bij een hond moet hebben hoor. Mijn buren hebben ook voor de leuk een nestje gefokt ( eigenlijk wel wat ongepland op het moment ze wouden het eigenlijk nog uitstellen maarja) en ik heb een van de pups. Is een mengeling van 3 rassen dooreen ( mama is Mechelaar/husky papa is Mechelaar/rottweiler, schat van een beest.
Snap niet dat sommige mensen moeilijk doen of wel/niet getest van een hond of wel of geen stamboek, als je een nestje wilt fokken dan doe je dat toch gewoon? komen leuke honden uit, ook uit kruizingen. Dit vind ik wel jammer dat mensen altijd vragen ook bij katten of paarden oftie wel of geen stamboek heeft en getest is. Als je echt fokt voor geld of prijzen dan is dat goed maar voor de leuk fokken vind ik dat niet nodig.
suusiejj schreef:nieky1993 schreef:ik denk dat je teef loops moet worden.
Ben benieuwd of het lukt:P vind husky's geweldig maar dat is eigenlijk oftopic![]()
Voor de rest vind ik niet dat je papieren bij een hond moet hebben hoor. Mijn buren hebben ook voor de leuk een nestje gefokt ( eigenlijk wel wat ongepland op het moment ze wouden het eigenlijk nog uitstellen maarja) en ik heb een van de pups. Is een mengeling van 3 rassen dooreen ( mama is Mechelaar/husky papa is Mechelaar/rottweiler, schat van een beest.
Snap niet dat sommige mensen moeilijk doen of wel/niet getest van een hond of wel of geen stamboek, als je een nestje wilt fokken dan doe je dat toch gewoon? komen leuke honden uit, ook uit kruizingen. Dit vind ik wel jammer dat mensen altijd vragen ook bij katten of paarden oftie wel of geen stamboek heeft en getest is. Als je echt fokt voor geld of prijzen dan is dat goed maar voor de leuk fokken vind ik dat niet nodig.
Mijn honden hebben inentingen gehad, ontwormt ook altijd prima..
Er word hier gedaan alsof ik er niks van weet..
Thnx voor je bericht
nieky1993 schreef:Snap niet dat sommige mensen moeilijk doen of wel/niet getest van een hond of wel of geen stamboek, als je een nestje wilt fokken dan doe je dat toch gewoon? komen leuke honden uit, ook uit kruizingen. Dit vind ik wel jammer dat mensen altijd vragen ook bij katten of paarden oftie wel of geen stamboek heeft en getest is. Als je echt fokt voor geld of prijzen dan is dat goed maar voor de leuk fokken vind ik dat niet nodig.
ikdoemaarwat schreef:anneliesdj schreef:Maar wat is het probleem als de honden geen stamboom hebben?
Er zijn wel meer honden zonder stamboom en allerlei (vaak de gekste) kruisingen, dat kun je dom/onverantwoord/... vinden maar er is wel vraag naar dat soort honden.
en daarom zitten de asiels zo vol
Lysette schreef:nieky1993 schreef:Snap niet dat sommige mensen moeilijk doen of wel/niet getest van een hond of wel of geen stamboek, als je een nestje wilt fokken dan doe je dat toch gewoon? komen leuke honden uit, ook uit kruizingen. Dit vind ik wel jammer dat mensen altijd vragen ook bij katten of paarden oftie wel of geen stamboek heeft en getest is. Als je echt fokt voor geld of prijzen dan is dat goed maar voor de leuk fokken vind ik dat niet nodig.
Er kunnen fantastische honden uit kruisingen komen. Maar het punt is wel dat als je hond op 5 jarige leeftijd niet meer kan lopen van de pijn omdat hij zware HD heeft en de ouders nooit getest zijn dat wel heel erg zuur is. Nu geeft testen geen uitsluitsel maar je hebt er dan wel alles aan gedaan. Met DNA testen kan er steeds meer gecheckt worden en ik vind het dus heel erg stom als je dat niet doet.
ThePast03 schreef:suusiejj schreef:We hebben Djaga toch ook opgehaald zitten toch ook papieren bij..
Daarbij is dat niet eens wat ik vroeg man
Dat de reu papieren heeft geloof ik wel.
Maar je kan nooit een pup van amper 6 weken ophalen bij een fokker die met stamboom fokt, dan krijg je er eenvoudigweg geen stamboom bij.
Verder ben ik nog steeds benieuwd waar je de reu en teef hebt laten testen?
anneliesdj schreef:Maar wat is het probleem als de honden geen stamboom hebben?
Er zijn wel meer honden zonder stamboom en allerlei (vaak de gekste) kruisingen, dat kun je dom/onverantwoord/... vinden maar er is wel vraag naar dat soort honden.
anneliesdj schreef:En wat er in asiels zitten zijn alleen de kruisingen zeker???
Denk maar eens na voordat je wat schreeuwt want de meerderheid van wat er in asielen zit zijn 'rashonden'.
Dat er honden in asielen zitten heeft niets te maken met het feit dat er kruisingen rondlopen, honden komen in asielen terecht omdat mensen in een opwelling een hond kopen en die kans is met een rashond net zo groot als met een 'vuilnisbak'.
humpy1 schreef:Wat dacht je van stamboom na sturen, wij krijgen onze hond ool met 8 weken en de stamboom
is er meestal pas als ze een maand of 6 zijn dus waarom kan het dan niet.
Myra87 schreef:humpy1 schreef:Wat dacht je van stamboom na sturen, wij krijgen onze hond ool met 8 weken en de stamboom
Met de nieuwe regeling van de Raad van Beheer, zijn de stambomen er al vaak eerder
humpy1 schreef:Wat dacht je van stamboom na sturen, wij krijgen onze hond ool met 8 weken en de stamboom
ThePast03 schreef:humpy1 schreef:Wat dacht je van stamboom na sturen, wij krijgen onze hond ool met 8 weken en de stamboom
Met 8 weken kan prima en is ook de normale gang van zaken.
Met 6 weken is niet mogelijk, het is wettelijk niet toegestaan om een pup voor 7 weken bij de moeder weg te halen en de Raad van Beheer komt ook niet eerder chippen en geeft dan dus ook geen stambomen af voor zo'n nest.
In het asiel zitten voornamelijk de zogenaamde rashonden zonder stamboom die veelal via de broodfok/handel verkocht worden.
Als je niets weet over de voorouders van je honden weet je ook niet welke erfelijke gebreken er in de lijnen zitten en neem je een groot risico. Bij kruisingen is dat risico iets minder groot dan bij de zogenaamde rashonden zonder stamboom. En dan heb ik het nog niet eens over karakters.
TS moet natuurlijk zelf weten wat ze doet, maar dan moet ze niet doen alsof ze alle kennis in huis heeft terwijl er in elke post van haar blijkt dat ze dat niet heeft. Geen probleem maar kom daar dan ook eerlijk voor uit, kunnen mensen ook een stuk beter hulp geven.
Er zit namelijk een groot verschil tussen serieus fokken om zo gezond mogelijke rasvertegenwoordigers op de wereld te zetten en een pretnestje.
Myra87 schreef:Ik vraag me af, weet de fokker van jouw honden hiervan TS? De fokker van mijn berner zou er niet blij van worden dat ik voor de leuk 2 honden op elkaar zet, omdat ik een pup van mijn hond wil hebben. En al helemaal dat ze gefokt worden zonder dat ze gerontgend zijn en testen wat er nodig is bij de Husky
Myra87 schreef:Dat denk ik niet. Een rashond is namelijk een stuk duurder dan een kruising. Ik denk niet dat je in een opwelling een rashond van 800 euro koopt bij een fokker, die vaak al een wachtlijst heeft
anneliesdj schreef:Myra87 schreef:Dat denk ik niet. Een rashond is namelijk een stuk duurder dan een kruising. Ik denk niet dat je in een opwelling een rashond van 800 euro koopt bij een fokker, die vaak al een wachtlijst heeft
Wachtlijsten hebben ze lang niet overal en je wilt niet weten hoeveel mensen een hond kopen puur op uiterlijk.
Een fokker kan de beste bedoelingen hebben maar die haalt ook lang niet altijd het kaf tussen het koren vandaan, daarnaast zal TS ook prima op de hoogte zijn van de karakters van haar eigen honden dus ik neem aan dat ze de pups niet weggeeft aan de eerste de beste onbenul.
Bij Ts is nog helemaal niets gebeurt, enige wat ze wilde weten was of een reu perse vast moet zitten om te kunnen bevruchten en zo vreemd is dat niet want het is een wijd verbreid misverstand. Ts heeft nog helemaal geen pups, geeft aan dat haar honden getest zijn op erfelijke ziektes en weet welke verplichtingen zij heeft als fokker.
Jullie maken van een mug een olifant, doen alsof al die pups herplaatsers gaan worden en op 4 jarige leeftijd dood gaan aan allerlei narigheden.
baroen schreef:een husky is een ras waar je zeer voorzichtig mee moet fokken, omdat er niet zoveel mensen geschikt zijn voor dit ras, en dit ras niet voor veel mensen wil je ze niet tekort doen.
anneliesdj schreef:baroen schreef:een husky is een ras waar je zeer voorzichtig mee moet fokken, omdat er niet zoveel mensen geschikt zijn voor dit ras, en dit ras niet voor veel mensen wil je ze niet tekort doen.
Denk dat TS dat beter weet dan de meesten hier, ze heeft er tenslotte 2 lopen...
baroen schreef:oke, als er dan van een mug een olifant word gemaakt... bij deze aan de TS om het recht te zetten: waar zijn de honden op onderzocht, beide hebben een stamboom? voldoen aan de rasstandaard?
en nog even voor anneliesdj.... ik weet niet welk asiel jij vaak bezoekt, maar nee, daar zitten dus niet veelal rashonden, wel veel wannebee rashonden ( dus zonder duidelijke herkomst en papier).
een husky is een ras waar je zeer voorzichtig mee moet fokken, omdat er niet zoveel mensen geschikt zijn voor dit ras, en dit ras niet voor veel mensen wil je ze niet tekort doen.
als je gaat fokken, dan zorg je dat je op de hoogte bent van het hoe en wat, dus ook over de feiten en fabels over koppelen van reu en teef.
baroen schreef:denk je dat echt? iemand die niet eens weet of er wel gedekt is.. of de teef wel of niet loops is?
het hebben van een ras, wil niet zeggen dat ze er dan ook meer van weten dan anderen.
baroen schreef:beide hebben een stamboom?
suusiejj schreef:Ook al beantwoord