Oproep!! heb weer jullie hulp nodig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Re: Oproep!! heb weer jullie hulp nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:41

Billy schreef:
Niet als enige voeding....

Nee natuurlijk niet maar op die manier kun je er wel achter komen iof het idd de voeding is waarop ze zo reageert, mocht er na een dag of 2 geen verbetering zijn dan kun je alsnog weer vast voedsel gaan voeren.
Vind jouw reacties een beetje respectloos om eerlijk te zijn, ik adviseer dit vanuit eigen ervaring en kennis, het is uiteraard niet mijn bedoeling het pupje nóg zieker te maken

Rens_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:42

Het klinkt mij als een allergie in de oren..

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:44

wat betreft de voeding zou ik me houden aan het voorgeschreven dieet van de DA; Hills is jammer genoeg duur maar wel goed voer...
daarnaast heb je niet het risico dat je symtomen verergeren of veranderen doordat je alles doorelkaar heen gaat gebruiken en je eventueel een reactie krijgt op de voeding (dan weet je dusniet precies de oorzaak meer..)

wat betreft je foto's lijken de plekken op de lippen wel op koortsblaasjes -> virusinfectie (heb dit ook wel bij paarden gezien) dit kan ook komen doordat ze nu een lage weerstand heeft of omdat het immuunsysteem het te druk heeft met het "opschonen" van het lichaam waardoor dit soort infecties omhoog komen...

succes ermee en ik ben benieuwd wat eruit komt
ik denk dat ThePast03's reactie wel goed in de buurt komt of goed is..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:47

Wildgirl schreef:
Billy schreef:
Niet als enige voeding....

Nee natuurlijk niet maar op die manier kun je er wel achter komen iof het idd de voeding is waarop ze zo reageert, mocht er na een dag of 2 geen verbetering zijn dan kun je alsnog weer vast voedsel gaan voeren.
Vind jouw reacties een beetje respectloos om eerlijk te zijn, ik adviseer dit vanuit eigen ervaring en kennis, het is uiteraard niet mijn bedoeling het pupje nóg zieker te maken

Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om een zieke pup met een al zwakke weerstand alleen kippebouillon te geven...
Daar gaan ze alleen maar op achteruit.
Juist een zieke pup heeft hoogwaardige voeding nodig, zowel om de ziekte aan te kunnen als om op gewicht te blijven. Een pup die ziek is en niet behoorlijk te eten krijgt, zal mi alleen maar verzwakken, en daardoor ook niet op kunnen knappen....

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 18:51

Ik heb geen flauw idee wat ze kan hebben maar wel een paar ideen om haar op krachten te helpen.

-Vraag aan je dierenarts om nutrigel, hier zitten alle vitaminen en mineralen in om een zwak dier erdoor te helpen.
-Zorg dat ze blijft drinken, ga haar desnoods dwangvoederen met een spuitje om te zorgen dat ze voldoende water binnen krijgt. Ik heb op de manier een kat uit Singapore in combinatie met een aantal vitaminen en een middel dat haar lever beschermde, kunnen redden van een zware vergiftiging. Water zuivert! Ze kan op die manier beter haar afvalstoffen kwijt raken.
-Als je er helemaal niet meer uitkomt probeer dan dokter Abma uit Vriezeveen eens. Google maar eens op die man en je zal zien dat hij veel goede resultaten boekt bij rare ziektes waar andere dierenartsen zich achter de oren krabben en het niet meer weten.

Dingen die mij ook te binnen schoten
-Auto immuun ziekte
-Vergiftiging
-Ontsteking in het hoofd zelf (hersenen?) en daardoor uitval van poten
-Allergie
-Herpes! (die schoot me net te binnen, kan erg gevaarlijk zijn voor pups en zwangere honden aborteren dan hun pups)

Ik wens je veel wijsheid en succes toe met de pup.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 19:08

Ik heb de uitdraai net gegeven, en zal straks gelezen worden als ze er weer is.
De boullion geef ik door het drinken heen, en de blikjes blijf ik ook geven.
De zwellingen nemen nu weer wat af, en dan hoop ik dat ze vanavond wat brokjes kan eten.
Morgenochtend zal ze wel weer een "olifant" zijn.

Ik ben trouwens blij met elke tip die we krijgen hoor! En die van het imuum systeem heb ik ook gezegd.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:16

Ik moest gelijk denken aan een auto-immuunziekte, wist alleen niet meer hoe het heette. Inderdaad, zoals in die linken die jou gestuurd werden. die bedoelde ik. Mijn schoonzusje kreeg een paar jaar geleden een pyrenese berghond van 9 weken oud. twee stuks, broer en zus. Na een week werd het reutje ziek, precies wat jij beschreef. behandeld door de DA, werd het niet beter van. Uiteindelijk zei de Da dat de enige mogelijkheid in laten slapen was. De reu is terug gegaan naar de fokker en daar is tie uitvoerig behandeld door de DA, speciaal voer enzo. Het heeft uiteindelijk ruim 4 -5 maanden geduurd voor hij echt helemaal beter was. Mijn schoonzusje wilde hem niet terug omdat ze geen hond wilde waar ze mee aan het dokteren kon blijven. Maar hij was de enige van het nest die ziek werd. Achteraf inderdaad puppy stranglers. Sterkte voor je schattige pup en succes met de behandeling.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:23

Hoi, net een heel verhaal geschreven en nu alles weg.
Heb even gauw alle gelezen.
Het lijkt veel op het verhaal van mijn buur hond, hond is wel ouder.
De DA dacht ook eerst aan reuma maar dat schijn niet veel voor te komen bij honden.
De hond heeft prednison gehad en AB , dit ging goe4d , maar na een aantal dagen toch weer mis, zit er nu weer aan .
Gedacht wordt aan een auto imuum systeem ziekte, en iets van een onsteking.
Erg moeilijk om het door te vertellen , want het fijne weet ze er ook denk ik niet zo goed van.
Hoop dat je snel weet wat er aan de hand is met je puppetje, en nattuurlijk dat ze er boven op komt, aan jou zal het zeker niet liggen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:56

Hmmm foto's zijn niet erg duidelijk, heb foto nodig waar
de plekjes duidelijk en scherp zichtbaar zijn.
Liefst onbehaard stukje hond (buik bijvoorbeeld als ze daar zitten tenminste)

Zit nog steeds met het probleem dat je het zo niet gaat kunnen zien.

In het geval van juveniele cellulitis zouden de cortico's die ze heeft gehad als injectie
en pillen, iets moeten doen. (maar dat is afhankelijk van de dosis die ze krijgt,
en soms ook van het soort en kan toch zeker 10 dagen duren voor je echt! effect hebt,
maar meestal sneller)
Tevens zou het dan zo kunnen zijn dat er uit de verse lesies geen bacterien te kweken zijn.
(kan natuurlijk ondertussen bacteriele infectie bijgekomen zijn!)

Demodex (soort schurftmijt met daarbij bacteriele infecties) kan ook nog steeds
Maar die zou je dierenarts makkelijk met afkrabsels moeten kunnen vinden.
En ja, de rest van de pups hoeven er geen last van te hebben!
(bij de mijten, bact. inf. en verdikte lymfeklieren ontstaan bij onsteking vaak in
dat gebied, waar de onsteking zit)

Als de plekken op de huid pas zijn ontstaan na het geven van medicijnen kan het
ook nog een reactie op de medicijnen zijn.

Bacteriele huidonsteking (dermatitis) kan ook nog steeds.
Daar kan je ernstige huidonstekingen van krijgen en verhoging en vergrote lymfeklieren en en .

antibiotica zijn zowie zo nu niet verkeerd, omdat het best waarschijnlijk is dat
er een bacterie bij zit, dan wel de oorzaak is, dan wel zijn kans heeft gegrepen.
Zou misschien alleen wel voor een andere kiezen dan ze nu krijgt.
Maar daar valt altijd over te discuseren. (aan de hand van kweek is het mooist natuurlijk!)

Zou gaan voor afkrabsel (makkelijk en snel), netjes afgenomen kweek en bepaling van gevoeligheid
van bacterie (als die er is). En huidbiopten (nadeel, moeten doorgaans voor goede beoordeling
worden opgestuurd, duurt dus even!)

Medicatie tot nu toe:
ab, mits de goede zouden dus tegen bacterien moeten werken. (als deze niets doet, na week?
geen idee hoelang ze die al krijgt, allicht handig te wisselen? naar bijvoorbeeld amoxicilline met clavulaanzuur)
cortico's zouden doorgaans bij een autoimmuunziekte verbetering moeten geven. (afh. van welke en dosis)
(en remmen doorgaans de temperatuursstijging en zwelling, maar nadeel is
weer dat ze ook de afweer remmen, in het geval dat het geen autoimmuunziekte is)
Oorzalf spreekt voor zich! (in oren zit huid, en ook die kan ontsteken en zit dan met prut vast in een
klein donker broeiend tunneltje)

Hoop dat Leila zich snel weer beter voelt!
Maar denk niet dat de diagnose zomaar uit de lucht komt vallen.
Buiten die paar die ik hier noem zijn er nog ontelbare mogelijkheden.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:00

pff moniek .

ik hoop dat ze het red .
kan je verder niet helpen met meedenken over diagnose .
er zijn hier al veel dingen genoemd waar je mischien iets mee kan .

sterkte Ach gut

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:10

Ik herken het wel van een kitten die ik gehad heb. Deze had dezelfde symptomen. Haar immuunsysteem werkte niet. Ze kreeg steeds ab, maar dat hielp bijna niet. Biorecunantie gedaan en druppeltjes gehad etc. Helaas heb ik na een jaar haar toch moeten laten inslapen. Ik weet dat het hier om een pup gaat, maar wellicht kijken naar het immuunsysteem??

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:15

Ik liet net de foto's aan mijn vader zien en die zei dat onze hond vorige hond dit ook had. Het was een hardnekkige allergie op vlooien. Zijn hele bekje werd opgezwollen net zoals bij jou op de foto's, dus misschien toch een of andere erge allergie.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 23:47

Het eerste wat mij te binnen schiet bij het lezen van de symptomen zijn ehrlichiose of Babesiose. Beide veroorzaakt door teken. Qua tijd past dit zeer goed. Wij hadden meerdere gevallen rond deze tijd in de praktijk. Alleen is ze wel erg jong. Maar wie weet. De symptomen passen erg goed. Mij intresseert het erg waar je woont, mag ook via pb. Ik woon zelf in Dld. en daar komt het steeds vaker voor.
Misschien één van de ouderdieren drager zonder ziek te worden. Weet niet of het op pups overdraagbaar is. Maar misschien de moeite waard na te vragen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 01:06

sheela schreef:
Ik moest gelijk denken aan een auto-immuunziekte, wist alleen niet meer hoe het heette. Inderdaad, zoals in die linken die jou gestuurd werden. die bedoelde ik. Mijn schoonzusje kreeg een paar jaar geleden een pyrenese berghond van 9 weken oud. twee stuks, broer en zus. Na een week werd het reutje ziek, precies wat jij beschreef. behandeld door de DA, werd het niet beter van. Uiteindelijk zei de Da dat de enige mogelijkheid in laten slapen was. De reu is terug gegaan naar de fokker en daar is tie uitvoerig behandeld door de DA, speciaal voer enzo. Het heeft uiteindelijk ruim 4 -5 maanden geduurd voor hij echt helemaal beter was. Mijn schoonzusje wilde hem niet terug omdat ze geen hond wilde waar ze mee aan het dokteren kon blijven. Maar hij was de enige van het nest die ziek werd. Achteraf inderdaad puppy stranglers. Sterkte voor je schattige pup en succes met de behandeling.

De wereld is klein Knipoog Heeft jouw schoonzus Arak gehad? Hier is het dagboek uit zijn ziekteperiode

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 01:18

Ja Hills is zo ongeveer het slechtste voer dat je kunt geven. Hoop dat jullie snel iets vinden..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 10:18

Op haar buik zijn erg geen plekken. Het zijn echt van die bultjes.
Gisterenavond dacht ik echt dat ik haar zou verliezen. Hele snelle ademhaling, 40,5 koorts. Wilde niet eten of drinken, maar mocht haar geen medicatie meer geven. Ze had al veel gehad.

Vanmorgen tref ik naast mijn bed een levendig puppie aan Verward ., Lopende op 4 poten (ipv 3) -wel nog mank, maar ze stond er weer op.
Hoofd is behoorlijk geslonken, temperatuur was 38,2.
Ze at als een tierelier haar brokjes, heeft goed gedronken.

2 uur later liep ze weer op 3 poten. Verward

Elke keer als ze cortisonen heeft gehad leeft ze weer op. Ik heb haar wel de medicijnen uiteraard gegeven, en nu ligt ze te slapen in haar mandje voor de kachel.

Ogen zijn nu droog, oren ook.
Maar dat kan dus *boem* ineens weer omslaan.

Ik heb zeker een hele hoop goede tips binnen gekregen van jullie, waarvoor mijn dank. Ja

Ik zal de DA straks bellen om te vragen wat ze van die uitdraaien vond.

Neem me niet kwalijk als ik niet zo heel vlot reageer, maar onderwijl moet ik ook nog een heel bedrijf draaiende houden, en net als vele anderen heb ik ook last van bevroren leidingen enz enz enz.

Maar reageren doe ik!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:39

Die cortisonen werken dus goed ontstekingremmend, da's mooi maar bieden dus geen blijvende oplossing, da's jammer. Denk dan toch meer aan een allergie dan een bacteriële infectie.

Overigens is het wellicht ook goed om de pup niet te dicht bij de kachel te plaatsen. Te warm geeft vaak ook weer kriebels en kan de boel dus weer verergeren.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 19:44

Leila maakt het nu redelijk goed. Alleen dat is het probleem dus. Morgen verwacht ik weer een enorme terugval.
Ze heeft nu geen koorts, zwellingen zijn minder, loopt weer op 4 poten, is speels, eet en drinkt goed. Allemaal positief dus.

Maar morgen moet ik om half 12 bij de DA zijn, en hoop dan duidelijkheid te krijgen over de uitdraaien.

Helaas wordt Leila nu wat bangig voor me. Zodra ze me ziet denkt ze "niet weer die thermometer, niet weer pilletjes of pasta's:.

Nou ja, dat zal wel weer goedkomen Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:04

misschien ver gezocht maar zou het ook leishmania kunnen zijn?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:29

Rosita: Yep, dat is hem inderdaad!!!! De wereld is echt klein! Weet jij hoe het met Arak is? En waar ken jij Arak dan weer van.
Heb het verhaal in iets verkorte versie vermeld, maar dat maakt niet uit.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:19

Raggel schreef:
Ja Hills is zo ongeveer het slechtste voer dat je kunt geven. Hoop dat jullie snel iets vinden..

Doel je hiermee alleen op het speciale dieetvoer, of in het algemeen?
Mijn pup krijgt Hills Natures Best brokken en doet het er echt enorrrrm goed op! Hiervoor stond hij op Royal Canine, maar dat ging niet goed. Ik ben dus erg tevreden over het voer, ben daarom dus wel benieuwd, kun je dit onderbouwen? Lachen

Ontopic: ik heb werrrrkelijk geen idee wat er met je pup aan de hand kan zijn, ik weet alleen uit ervaring hoe erg het is als je pupje ziek is en je eigenlijk machteloos staat. Onze pup had een darminfectie en was ook een gedokter, uiteindelijk zijn we er redelijk snel achter gekomen en was het ook niet zo'n raadsel als wat er nu met jouw pup aan de hand is, maar het is wel een verschrikkelijk gevoel! Sterkte!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:25

Alle DA verkopen Hills vandaar dat ze dit voer aanbevelen bij hun klanten. De prijs kwaliteit verhouding is ronduit slecht.
Dit voer bevat het merendeel aan vulmateriaal meestal in de vorm van granen dat door de hond niet verteerd wordt. En als gevolg hiervan hopen stront waar je niet goed van wordt.
Trouwens ik denk niet dat je wil weten van welke rotzooi brokken gemaakt zijn.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 22:33

Raggel schreef:
Alle DA verkopen Hills vandaar dat ze dit voer aanbevelen bij hun klanten. De prijs kwaliteit verhouding is ronduit slecht.
Dit voer bevat het merendeel aan vulmateriaal meestal in de vorm van granen dat door de hond niet verteerd wordt. En als gevolg hiervan hopen stront waar je niet goed van wordt.
Trouwens ik denk niet dat je wil weten van welke rotzooi brokken gemaakt zijn.

Raggel heeft gelijk, je kunt er alles over vinden op internet...
Ditzelfde geldt ook voor een merk van Eukanuba bijv....

Ik heb destijds alles uitgezocht en kwam bij versvleesmaaltijden van Duck uit.
Mijn hond heeft er nog nooit zo goed uit gezien, en ze heeft maar 1 of 2 keer pd een klein drolletje... wat uiteraard betekent dat ze alles gebruiken uit het voedsel... hoogwaardig.

Er zijn nog veel meer mogelijkheden, en goede voersoorten. Maar de meeste commerciële merken mijdt ik, die zijn louter en alleen in het leven geroepen om de afvalproducten van multinationals in kwijt te kunnen (ruwe celstof... tapijtvezels bijv, en afgekeurd vlees van zieke dieren incl. kankergezwellen). Het is echt schandalig (waarom denk je dat onze huisdieren zo vaak kanker krijgen?). De testmethoden zijn ook hartverscheurend, en alhoewel ze zeggen hiermee gestopt te zijn vraag ik me af welke naïeveling dat echt gelooft.

Excuses voor dit offtopic verhaal, maar ik zou het vreselijk vinden wanneer mensen dit voer kopen (wat nog best prijzig is) en eigenlijk niet weten wat ze erin stoppen).

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 10:02

Tja, ik geef ook de puppy brokjes...... Aan alle honden, en de ontlasting is nihil, in tegenstelling tot de andere voedingen. Ik heb de zak thuis liggen, dus zal eens kijken welk voer dat precies is.

Leila loopt weer op 3 poten, ogen zijn weer vol, zwelt weer iets op, is weer sloom, maar eet en drinkt nog wel. Moet zoals gezegd om half 12 bij DA zijn....

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 10:07

Is ze misschien ergens allergisch voor?
Anders zou ik het ook niet 123 weten..

Succes!