Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Netje schreef:...toch: als het vertrouwen er niet meer is, zou ik het wel weten. Mijn ex had een schat van een herder, die zelf vaak een rondje door het dorp liep. Iedereen (ook kinderen) was gek van die hond. Tot op een dag iemand dacht dat het een zwerfhond was en hem in huis nam. Mijn ex heeft zich rotgezocht naar het beest en na een dag hoorde hij dat de hond waarschijnlijk bij die mensen zat. Hij belde aan en het bleek idd zijn hond te zijn. Het zoontje van het gezin was zo verdrietig dat de hond weer wegging dat hij hem op het tuinpad in tranen om de nek vloog. Reactie van de hond was: het kind vol in het gezicht bijten. Reactie van mijn ex was: meteen naar de DA en de hond af laten maken (ondanks dat de hond in pure paniek van zich af had gebeten). Maar een hond die eenmaal gebeten heeft (of bloed geproefd heeft; zo wordt het ook wel uitgelegd) is nóóit meer te vertrouwen. Ik weet dat je áltijd op je hoede moet zijn met een hond, ook al heeft deze nooit gebeten. Maar een waarschuwende grauw is iets anders dan gericht bijten....
Netje schreef:(of bloed geproefd heeft; zo wordt het ook wel uitgelegd) is nóóit meer te vertrouwen...
Tooske schreef:Ja precies de eigenaar van de hond dus niet alleen de hond zelf.
Ik zeg niet dat het kind iets fout heeft gedaan vooral de ouders dan maar een kind op die leeftijd heeft wel het besef wat wel en niet mag en zal het dus de volgende keer vast niet nog een keer doen.
Netje schreef:[quote="NinxTja, dat is een fabeltje dat is bedacht door de producenten van commercieel hondenvoer.... kliekjes zouden ongezond zijn en van vers vlees (dus bloed) werd je hond vals... en tja, dan koop je natuurlijk hun troep! Slim van ze... toch jammer dat zoveel mensen erin trapten.
KiWiKo schreef:Mirr84 schreef:@ Kiwiko: Is dat wel eerlijk naar de hond toe dan? Want als hij in alle vrijheid leefde en nooit aangelijnd was etc, heeft hij dan wel echte grenzen gekregen?
oooooooooooo absoluut![]()
![]()
want hij ging ook mee uit eten, naast was naast......... als ik stilstond, te paard of te voet ging hij naast me zitten als het commando naast was....
nee hoor, het dier was een stadse hond, met een stadse baas, die vrolijk bij de paarden ook zijn ding kon doen
Ninx schreef:garny95 schreef:
dit is een hele foute opmerking, de hond zit fout 100%, eigenlijk de eigenaar want die weet de historie van de hond.
Ik heb drie dochters en altijd honden gehad, ook al werk je op een kinderdagverblijf, hiermee sla je compleet de plank mis.
Kan het niet met je eens zijn Garny95..... honden (en vele andere dieren) en kinderen gaan nu eenmaal niet geweldig samen.
Deze hond en de kinderen moeten voortaan niet meer bij elkaar in 1 ruimte zitten.... probleem opgelost.
Kinderen gillen, rennen, maken rare onverwachte bewegingen, en gaan door met treiteren als een dier allang aangegeven heeft dat het genoeg is.
Goed, u mag noteren dat ik geen grote kindervriend ben.... maar ik houdt wel degelijk van mijn neefjes/ nichtjes... en wanneer die i.d. buurt zijn houdt ik die neefjes en nichtjes strenger 'aan de lijn' dan de hond!
kim1207 schreef:heb zelf rottweilers gehad, 4, nooit een centje pijn, mar je moest niet aan mij zitten,d an had jij een probleem. maar mij van de kroon steken???? een rottweiler gaat voor zijn baas en wil helemaal geen baas zijn, althans dat is mijn ervaring!!
garny95 schreef:je wilt toch niet zeggen dat die hond hemd heette ?
Lys_ schreef:tja... ik zou hem gewoon daar laten,
kijk als er duidelijke afspraken zijn gemaakt enzo. en duidelijk is gemaakt dat je niet bij de hond mag komen
en het lijkt mij niet dat een hond zomaar in het oor van een kind gaat bijten dan zou die wel een been hebben genomen ofzo...
ik denk dat je gewoon moet kijken wat het best bij je gevoel past klinkt raar...
voel jij je schuldig of rot als die er weer heen gaat...
zal ik het niet doen...
anders gewoon heen laten gaan en dat kind heeft er heus wel van geleerd hoor! waarschijnlijk loog ze erover wat er gebeurde en zal het niet gauw nog een keer gebeuren... + je zij dat ze goed in de gaten worden gehouden
suc6 me t je keuze
Tooske schreef:Sorry ik werk op een kinderdagverblijf maar een kind van 3 weet al heel goed wat wel en niet mag en als dat kind gewaarschuwd is om niet bij de hond te komen dan is dat ook een beetje haar schuld.
Om alleen de hond de schuld te geven vind ik overtrokken.
creool schreef:@Sientje: ik heb vanmiddag nog even met mijn moeder gesproken. Vanaf 5 januari hoeft ze pas weer heen, dus ik heb nog even tijd. Wat ik in tussen tijd ga proberen is mijn hond te leren in de bench te zijn. Ik hoop dat ze dat als een 'fijn' plekje gaat ervaren zodat als de jongste kinderen bij mijn moeder zijn, ze daar kan gaan slapen en daardoor ook geen schade kan aanrichten.
LimaMambo schreef:bweeeeeh als ik kinderen heb en ze luisteren niet, gaan ze gewoon in de bench
Netje schreef:...Het zoontje van het gezin was zo verdrietig dat de hond weer wegging dat hij hem op het tuinpad in tranen om de nek vloog. Reactie van de hond was: het kind vol in het gezicht bijten. Reactie van mijn ex was: meteen naar de DA en de hond af laten maken (ondanks dat de hond in pure paniek van zich af had gebeten). Maar een hond die eenmaal gebeten heeft (of bloed geproefd heeft; zo wordt het ook wel uitgelegd) is nóóit meer te vertrouwen.