Katten buiten...gevaarlijk of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: Katten buiten...gevaarlijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:56

JoviBan schreef:
jwbokt schreef:
want waarschijnlijk had je dan geen loslopende katten meer gehad Knipoog

Zou jij serieus een kat iets aandoen? Bloos!

ik denk dat er veel mensen zijn die al van alles geprobeerd hebben met de buren te regelen maar dat dit niet lukt. Misschien dat dit voor sommige mensen de enige oplossing is? Hier in de buurt is een duivenboer die katten afschiet, daar heeft hij ook permissie voor. Beter een kat (er lopen hier overigens heel veel verwilderde katten rond hoor) dan een van zijn ongelooflijk dure duiven....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:58

Chrissy_93 schreef:
Als jouw buurman een kat zag die 'probeerde' (wie zegt dat hij daar ook in geslaagd is) een net kapot te maken, wil dat nog niet zeggen dat alle katten dat doen.. Je kan niet alles in één hokje stoppen Knipoog

Oh nee, sorry, ik druk het verkeerd uit, want de kat slaagde er namelijk tot twee keer toe in een gat te maken in het net waardoor hij wild gaan vissen. Alleen dat laatste heeft mijn buurman weten te voorkomen door de kat weg te jagen. Nu heeft hij zijn tuin afgezetn en hebben zijn drie Teckels permanent toegang tot zijn tuin, tot nu toe geen kat weergezien...!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:03

Mijn 2 katten blijven beide binnen. Nu wonen we in een appartementje, maar zo gauw we gaan verhuizen naar een huis met tuin, wordt de tuin zo afgezet dat ze in de tuin kunnen blijven, maar niet er uit.
Ik doe dit om verschillende redenen:
- Ik wil geen verongelukte katten door het verkeer of door mensen die kwaad in de zin hebben.
- Mijn katten hoeven geen andere mensen tot last te zijn (poepen in de zandbak van kinderen bijvoorbeeld)
- Mijn katten hebben een prima leven binnen en komen niets tekort.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:05

nina88 schreef:
Mijn 2 katten blijven beide binnen. Nu wonen we in een appartementje, maar zo gauw we gaan verhuizen naar een huis met tuin, wordt de tuin zo afgezet dat ze in de tuin kunnen blijven, maar niet er uit.
- Ik wil geen verongelukte katten door het verkeer of door mensen die kwaad in de zin hebben.
- Mijn katten hoeven geen andere mensen tot last te zijn (poepen in de zandbak van kinderen bijvoorbeeld)

Amen!!!!

Kijk, zo kan het ook Ja

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:14

Danku!

En het is trouwens helemaal niet moeilijk om je katten binnen te houden, laat staan onmogelijk zoals hier beweerd wordt. Gewoon een beetje opletten met het openzetten van ramen e.d.
Oh ja, als het mooi weer is mogen mijn katten wel aan het tuigje op het dakterras, uiteraard blijf ik daar zelf bij.

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:20

JoviBan schreef:
jwbokt schreef:
want waarschijnlijk had je dan geen loslopende katten meer gehad Knipoog

Zou jij serieus een kat iets aandoen? Bloos!

ik zou de kat echt niet mishandelen of iets dergelijks hoor
heb een hekel aan katten maar ik zal ze echt niet verwonden
wel zou ik er water of iets dergelijks overheen gooien of de honden er achteraan sturen zodat ze weten dat ze uit de buurt van mijn tuin moeten blijven

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:23

nina88 schreef:

super!! deden alle katteneigenaren dit maar zo

altijd word als excuus gebruikt dat ene kat buiten hoort te zijn
wat een kul; het beestje is als huisdier gefokt en kan dus een prima leven leiden binnenshuis

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:28

Mijn vorige kat is met 9 maanden doorgereden voor mijn deur....Dat was afgelopen zomer.
Ik heb nu weer 2 kittens (broer en zus) en die mogen dus absoluut niet meer naar buiten.....is zo erg om je kat dood te zien liggen voor je deur.
Ik ben van mening dat zodra ze met z'n 2e of meer zijn er niks aan de hand is als je ze binnen laat. Zolang ze de ruimte hebben en vers voer etc niks aan de hand. Alleen bij jou komen ze nu ook al buiten en om ze dan ineens binnen te laten lijkt mij niet helemaal goed. Maar goed ik kan niet voor een ander beslissen........
Katten kunnen wel binnen als buiten katten zijn. Zolang ze niet weten wat buiten is, missen ze ook niks. Hoeveel katten wonen wel niet op een flat van bijvoorbeeld 12 hoog die ook nooit buiten komen?!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:31

Je laat je hond en paard toch ook niet zonder toezicht de weide wereld in gaan? Die beperk je ook, zodat ze veilig zijn.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:39

Adil18 schreef:
Chrissy_93 schreef:
Als jouw buurman een kat zag die 'probeerde' (wie zegt dat hij daar ook in geslaagd is) een net kapot te maken, wil dat nog niet zeggen dat alle katten dat doen.. Je kan niet alles in één hokje stoppen Knipoog

Oh nee, sorry, ik druk het verkeerd uit, want de kat slaagde er namelijk tot twee keer toe in een gat te maken in het net waardoor hij wild gaan vissen. Alleen dat laatste heeft mijn buurman weten te voorkomen door de kat weg te jagen. Nu heeft hij zijn tuin afgezetn en hebben zijn drie Teckels permanent toegang tot zijn tuin, tot nu toe geen kat weergezien...!

Dus wat wil je daarmee zeggen? Dat iedereen een hond moet nemen om katten uit de tuin te verjagen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:46

Chrissy_93 schreef:

Dus wat wil je daarmee zeggen? Dat iedereen een hond moet nemen om katten uit de tuin te verjagen?[/quote]

Was dat nu weer voor stomme conclusie? Ik wil er alleen mee zeggen dat katten daadwerkelijk proberen visnetten kapot te maken (of deze in ieder geval, maar heb het al wel eens vaker gehoord) en dat hij nu een oplossing heeft gevonden door zijn 3 Teckels permanent toegang te geven tot de tuin. Ik zeg helemaal niet dat iedereen een hond moet nemen, hij had de Teckels al. Je moet ook zeker geen hond nemen omdat je wilt dat de kat van de buren daardoor wegblijft. Je moet een hond nemen omdat je graag zo'n beest wil en je er voor kunt zorgen, en je buren moeten er voor zorgen dat hun katten geen overlast bezorgen, een taak die ze vrijwillig op zich hebben genomen door een dergelijk beest aan te schaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:49

jwbokt schreef:
wel zou ik er water of iets dergelijks overheen gooien of de honden er achteraan sturen zodat ze weten dat ze uit de buurt van mijn tuin moeten blijven

Kee, geen dierenmishandelaar of kattenkiller dus. Haha!

Wat mijn katten betreft, heb ik nooit gedoe met de buren gehad, gelukkig.
Maar ik zou mijn buren dan inderdaad ook zeggen om dan maar water naar ze te gooien oid.
Mishandeling of vergif of wat dan ook, kan bij mij echt niet door de beugel. Dan spoor je als mens ook niet helemaal imo. Boos!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:53

JoviBan schreef:
Maar ik zou mijn buren dan inderdaad ook zeggen om dan maar water naar ze te gooien oid.
Mishandeling of vergif of wat dan ook, kan bij mij echt niet door de beugel. Dan spoor je als mens ook niet helemaal imo. Boos!

Mishandeling of vergif vind ik ook cru, dan beter ik één keer een einde er aan maken als het moet...

Maar sommige katteneigenaren snap ik echt niet hoor! Als ik die verhalen van die duivenboer hier hoor, dan heeft hij buren met een kat, spreekt ze er meermaals op aan dat de kat daar weg moet blijven, brengt de kat meermaals terug, dreigt op gegeven moment ermee de kat dood te schieten omdat hij dat ook mag, en die mensen doen HELEMAAL NIKS! Dan brengt hij de doodgeschoten kt aar die mensen en zij lijken er niks om te geven Verward Waarom schaf je dan zo'n dier aan?

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:55

Onze kat is toen we haar net hadden een keer vergiftigd, ze was een nacht weg terwijl ze normaal altijd 's avonds binnenkwam. Ze had ook allemaal bulten ineens op haar rug, en gaf constant over. Ook durfde ze niet meer naar buiten.Het heeft maanden geduurd voordat ze weer de oude was, en weer naar buiten toe durfde..
Nu laat ik haar wel weer gewoon naar buiten, als ik haar binnen houd is ze niet te genieten, en breekt ze de boel af... is de aard van t beestje denk ik..

Maar had toen wel zoiets van ik laat haar NOOIT meer buiten, voor onze kat is dat niet leuk, dus heb haar toch weer naar buiten gelaten.

jwbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:56

JoviBan schreef:
jwbokt schreef:

Kee, geen dierenmishandelaar of kattenkiller dus. Haha!

hier ben ik het wel met je eens
ik heb een hekel aan katten maar ik zou ze nooit vergiftigen of iets dergelijks; nooit; het is en blijven dieren en als dierenliefhebber doe je zoiets niet

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:01

Mijn poezen gaat vaak naar buiten, we wonen in een rustige buurt en er zullen niet meteen ongeluk gebeuren. Wel hebben mijn buren klachten ingedient over het poepen in het tuin, in het vogelhokje kruipen en steeds op het auto zitten. Maarja, ik kan niet veel aan doen, het blijft katten en die kan je niet overal consuquent afleren...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:02

Th0mas schreef:
Mijn poezen gaat vaak naar buiten, we wonen in een rustige buurt en er zullen niet meteen ongeluk gebeuren. Wel hebben mijn buren klachten ingedient over het poepen in het tuin, in het vogelhokje kruipen en steeds op het auto zitten. Maarja, ik kan niet veel aan doen, het blijft katten en die kan je niet overal consuquent afleren...

Je kunt ze dus binnenhouden of je tuin zo inrichten dat ze er niet meer uitkunnen Pling

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:04

Bij een vijver is het probleem makkelijk op te lossen door een bewegingsdetector aan te sluiten op een tuinsproei-installatie. Kat loopt langs -> wordt direct natgespoten en zie je niet meer terug.

Ik ken meerdere mensen die een of meerdere katten binnen hebben zitten. Maar ik vind dat dus echt niks.. Dan zou ik liever helemaal geen kat nemen.. Ten eerste stinkt dat enorm! De mensen zelf ruiken het niet, maar als je daar binnen komt draait je maag echt om Nagelbijten / Gniffelen Ten tweede zijn die katten moddervet! Ook al staan ze op dieet, ze krijgen gewoon niet genoeg beweging, liggen de hele dag op de verwarming te slapen, hartstikke ongezond.. En ten derde vervelen ze zich te pletter. Een kat hoort buiten op muisjes te jagen en met blaadjes te spelen en een territorium te verdedigen. Die binnenkatten gaan vanalles vernielen, van plantenbakken tot kerstbomen en wc-rollen..
Een kat hoort gewoon buiten, en als dat niet kan moet je geen kat nemen.

Ik snap niet waarom mensen er zo'n probleem van maken als er katten in de tuin zitten.. Ze maken geen herrie, ze begraven hun poep netjes (in tegenstelling tot marters en egels en andere wilde zoogdieren) en ze maken niks kapot.. Het enige waar je voor moet oppassen zijn vissen en vogeltjes, maar dat moet toch sowieso?? Er worden veel meer vissen opgegeten door reigers dan door katten, en kippen worden eerder gepakt door een marter dan door een kat, en vogels.. enz

Ik ga toch ook niet zeggen: he buurvrouw, uw kind maakt teveel herrie, ik wil dat u hem binnen houdt.. Nagelbijten / Gniffelen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:07

MysticTinker schreef:
Ik snap niet waarom mensen er zo'n probleem van maken als er katten in de tuin zitten.. Ze maken geen herrie, ze begraven hun poep netjes (in tegenstelling tot marters en egels en andere wilde zoogdieren) en ze maken niks kapot.. Het enige waar je voor moet oppassen zijn vissen en vogeltjes, maar dat moet toch sowieso?? Er worden veel meer vissen opgegeten door reigers dan door katten, en kippen worden eerder gepakt door een marter dan door een kat, en vogels.. enz

Ik ga toch ook niet zeggen: he buurvrouw, uw kind maakt teveel herrie, ik wil dat u hem binnen houdt.. Nagelbijten / Gniffelen

Als het alleen bij zitten zou blijven, maar dat is vaak niet het geval. Egelpoep etc. is minimaal en ruikt ook lang niet zo sterk als kattenpoep.

En voor de rest: Reken maar dat er genoeg mensen zijn die klagen over kinderen die buiten te luid spelen etc.! Tegen een kind kun je echter zeggen dat hij wat zachter moet zijn, ik weet niet of het wat helpt als je tegen je kat zegt dat hij niet meer in de tuin van de buren mag poepen of de vogels niet dood mag laten schrikken Clown

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:08

Adil18 schreef:
Th0mas schreef:

Je kunt ze dus binnenhouden of je tuin zo inrichten dat ze er niet meer uitkunnen Pling

Ik kan het proberen maar ze zijn echt heel erg slimme poezen en ze werken echt met de 2en Clown

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:08

MysticTinker schreef:
Bij een vijver is het probleem makkelijk op te lossen door een bewegingsdetector aan te sluiten op een tuinsproei-installatie. Kat loopt langs -> wordt direct natgespoten en zie je niet meer terug.

Ik ken meerdere mensen die een of meerdere katten binnen hebben zitten. Maar ik vind dat dus echt niks.. Dan zou ik liever helemaal geen kat nemen.. Ten eerste stinkt dat enorm! De mensen zelf ruiken het niet, maar als je daar binnen komt draait je maag echt om Nagelbijten / Gniffelen Ten tweede zijn die katten moddervet! Ook al staan ze op dieet, ze krijgen gewoon niet genoeg beweging, liggen de hele dag op de verwarming te slapen, hartstikke ongezond.. En ten derde vervelen ze zich te pletter. Een kat hoort buiten op muisjes te jagen en met blaadjes te spelen en een territorium te verdedigen. Die binnenkatten gaan vanalles vernielen, van plantenbakken tot kerstbomen en wc-rollen..

Nou idd.

En de mensen die hun kat binnen houden.. hoe weet jij nou ofdat ze gelukkig zijn als ze nog nooit de buitenwereld hebben gezien?
Wij hebben een hondenluik, en onze katten vinden het leuk binnen ja, maar ze spelen ook graag buiten!
Als we een nacht de hondenluik dicht zouden doen.. zouden ze spontaan gek worden geloof ik.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:09

MysticTinker schreef:

Jeetje, wat een vooroordelen.. Ik nodig je graag uit!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:10

take_one schreef:
Nou idd.

En de mensen die hun kat binnen houden.. hoe weet jij nou ofdat ze gelukkig zijn als ze nog nooit de buitenwereld hebben gezien?
Wij hebben een hondenluik, en onze katten vinden het leuk binnen ja, maar ze spelen ook graag buiten!
Als we een nacht de hondenluik dicht zouden doen.. zouden ze spontaan gek worden geloof ik.

En de mensen die keer op keer op keer de stront van andermans katten uit hun tuin moeten halen worden niet spontaan gek denk je?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:11

Adil18 schreef:
take_one schreef:
Nou idd.

En de mensen die keer op keer op keer de stront van andermans katten uit hun tuin moeten halen worden niet spontaan gek denk je?

Denk je nou echt dat elke kat het in andermans tuin doet?
Wij hebben 9 katten, maar de buren hebben geen last van stront in de tuin hoor.
Misschien komt dat omdat we achter ons een grote weide hebben.. maar dan nog.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:12

Th0mas schreef:
Adil18 schreef:

Ik kan het proberen maar ze zijn echt heel erg slimme poezen en ze werken echt met de 2en Clown

Koop een mooi overdekte fazantenvollèire of iets dergelijks, wedden dat ze daar niet uitkomen?