Bij een vijver is het probleem makkelijk op te lossen door een bewegingsdetector aan te sluiten op een tuinsproei-installatie. Kat loopt langs -> wordt direct natgespoten en zie je niet meer terug.
Ik ken meerdere mensen die een of meerdere katten binnen hebben zitten. Maar ik vind dat dus echt niks.. Dan zou ik liever helemaal geen kat nemen.. Ten eerste stinkt dat enorm! De mensen zelf ruiken het niet, maar als je daar binnen komt draait je maag echt om

Ten tweede zijn die katten moddervet! Ook al staan ze op dieet, ze krijgen gewoon niet genoeg beweging, liggen de hele dag op de verwarming te slapen, hartstikke ongezond.. En ten derde vervelen ze zich te pletter. Een kat hoort buiten op muisjes te jagen en met blaadjes te spelen en een territorium te verdedigen. Die binnenkatten gaan vanalles vernielen, van plantenbakken tot kerstbomen en wc-rollen..
Een kat hoort gewoon buiten, en als dat niet kan moet je geen kat nemen.
Ik snap niet waarom mensen er zo'n probleem van maken als er katten in de tuin zitten.. Ze maken geen herrie, ze begraven hun poep netjes (in tegenstelling tot marters en egels en andere wilde zoogdieren) en ze maken niks kapot.. Het enige waar je voor moet oppassen zijn vissen en vogeltjes, maar dat moet toch sowieso?? Er worden veel meer vissen opgegeten door reigers dan door katten, en kippen worden eerder gepakt door een marter dan door een kat, en vogels.. enz
Ik ga toch ook niet zeggen: he buurvrouw, uw kind maakt teveel herrie, ik wil dat u hem binnen houdt..