Manieren om de Kong te vullen :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Manieren om de Kong te vullen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 01:03

Ik vul de Kong ook altijd met Pindakaas :D Onze hond krijgt het als hij alleen moet blijven, is ie eerst even zoet en dan gaat ie niet janken.
Smeerkaas of smeerworst kan ook. Zo'n spuitbus hebben wij 1 keer gehad, maar daarna eigenlijk nooit meer...

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:56

ik ben über allergisch voor pinda's
dus durf de kong niet te vullen met pindakaas _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:51

Ik ben om, heb mijn hond met bijtgrage tandjes er ook op 1 getrakteerd in de hoop dat hij niet in 1 dag gesloopt is.
Heb die mevrouw in de winkel wel meteen gevraagd of ik ermee terug mag komen als het haar toch lukt 'm te slopen :D

Heb hem volgemseerd met smeerworst trouwens.

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:06

Heeey Goof! Smeerworst is hier in ieder geval erg geliefd! Heb je een gewone kong of een king kong? (dus met twee grote open zijden of één grote opening?)

Wat zei die vrouw in de winkel? :P Ik weet dat je ze bij ons terug mag brengen.. :D

Ben benieuwd wat Nikki er van vindt en nog meer; of ze hem heel laat! :+ 8-)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:09

Ik heb niet zo'n standaard ding, maar eentje met allemaal ribbels over de gehele zijden, aan de buitenkant dus. Heb die dichtgesmeerd plus de binnenkant voor zover ik erbij kon.

En ja, mocht hem terug komen brengen van haar, dus dat scheelt :D

Edit; deze heb ik: http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... kong/27434

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:42

We hebben een paar dagen geleden ook de kong aangeschaft omdat mevrouw zich wat verveelde en andere spelletjes zelf bedacht (haar dekentje mollen, in alles bijten wat ze tegekomt, ook al is ze klein (35 cm) met een sprong komt ze zo op het aanrecht en hup daar heeft ze alweer de afwasborstel :P ))bedankt voor die tip van de pindakaas! :D mijn hond loves pindakaas :P ze is alleen niet echt snugger.. ik had de kong gevuld met brokjes en wat pindakaas en toen er een brokje uitviel bleef ze de kong in haar bek houden en probeerde ze met haar voorpoten het brokje te pakken te krijgen, terwijl ze met haar snuit + kong tegen het brokje bleef stuiteren :+
achja niet iedereen kan slim zijn niet? :o

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:52

Hier ook een Kong!
Ik geef hem vaak op maandagmorgen, dan moeten we weer werken en het weekeinde is de hond de hele dag om ons heen geweest. Maandag is altijd even afkicken. Om 12 uur wordt Kees opgehaald en tot die tijd krijgt hij een Kong gevuld met pindakaas of smeerkaas.
Hij zeurt en piept zodra hij ziet wat ik in mijn handen heb. Hij gaat geregeld de vaatwasser in.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 13:00

Goof, wat heb je een geweldige hond trouwens!!!

Mijn grote hond doet trouwens nog steeds met z'n puppy Kong :') Misschien wordt het voor ons ook tijd om een gewoon formaat aan te schaffen.. haha!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:27

Dank je Diesel :D :D
Ben ook erg blij met haar!

Nikki is gisteren een uur bezig geweest met haar kong, denk dus dat het een goede aanschaf is geweest!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 05:41

Waha, weet ik eindelijk waar dat ding voor is :+
Heb er een gekregen bij de speciaalzaak en had al het vermoeden dat er brokjes in moesten maar die had ie er in no-time weer uit dus dacht dat ik het niet goed deed.

Is trouwens wel een kleine versie (denk ik), gok zo'n 12-15cm lang en de hond is van formaat XXXL, kan dat kwaad?
Volgens mij is het juist een pluspunt, gat is extra klein dus meneer moet extra moeite doen om de brokjes eruit te krijgen :P

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:38

Ik heb gehoord dat je echt de juiste maat moet hebben voor je hond, dit ivm met inslikkingsgevaar ?? ( zoiets was het geloof ik )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:58

Nou inslikken zal hij hem niet hoor, daar is ie wel te groot voor

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:05

Wij doen brokjes in de kong, stukjes ham/kaas en met dr verjaardag deden we er slagroom in.. :D

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:23

Ik heb hier ook een kong, vandaag gevuld met stukjes brood, wat brokjes en kaas die ik flink aan de binnen kant heb aangedrukt.
Ze is toch zeker een uur bezig geweest voor ze de restjes kaas er uit had, nog geen kwartier met de rest :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:17

anneliesdj schreef:

Dat is niet waar, je heb allerlij verschillende maten hoor.
Je moet wel degelijk kijken welke bij jou hond past, je heb ze zo klein daar zou zelfs mn kat in stikken :D
Kijk ook naar de bijtkracht van je hond.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 16:02

Ik vind kongs geweldig, niet stuk te krijgen en ze zijn er even zoet mee. Hij heeft vorige jaar zelfs een tweede kong gekregen, met touw aan en drijft, vind men hond geweldig. Ik gebruik ook soms smeerkaas, snoepjes, yohurt, .... pindakaas nog niet geprobeerd. :)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:32

Voor de mensen die een Kong te duur vinden: ik heb in de dierenwinkel hier in Ede (is alleen hier, geen landelijke winkel) een soort van namaak Kong gekocht. Het is de vorm van een eekhoorn :D, paars en verder ook gewoon hol net zoals de kong. Geloof dat ik een medium maat heb gekocht, was €7,95. Meisje van de kassa zei dat ze er nog geen klachten over hebben gehad. Ik heb met deze neppe en ook met de echte Kong nog geen ervaring. Onze pup komt zondag dus de tijd zal het uitwijzen hoelang deze mee gaat. Merk weet ik zo niet uit mijn hoofd maar kan ik wel nakijken bij interesse, wie weet kan je er dan achter komen waar ze nog meer worden verkocht. In een andere winkel hadden ze ook een neppe kong, zelfde vorm, maar die was niet hol genoeg. Was wel maar 4,95 ofzo maarja als brokjes er snel uitvallen heb je er weinig aan :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 19:48

wij verkopen ze nu ook
kleinste maat 11.99
middel 13.99
xxl 19.99
Zag dag na mijn reactie dat ik ook 1 wilde kopen ze op de nieuwe bestellijst staan, meteen aantal besteld

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:12

Afbeelding
Deze ??

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 22:19

Die heb ik ja :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 04:07

Chiqa schreef:
anneliesdj schreef:

Dat is niet waar, je heb allerlij verschillende maten hoor.
Je moet wel degelijk kijken welke bij jou hond past, je heb ze zo klein daar zou zelfs mn kat in stikken :D
Kijk ook naar de bijtkracht van je hond.

Dat snap ik maar die ik heb is iig niet zo klein dat hij hem kan inslikken, hoewel hij wel moeite heeft om het onderste 'uit de kong te halen' :P Is dat bij jullie ook zo?
Ik heb volgens mij ook geen echte, hij is geel en ik zie nergens 'kong' staan, op de voorbeeldfoto's van die 'kongsite' staat er wel bij allemaal 'kong' op. Maar ik heb hem wel getest en hij is flink stevig, hij zal hem niet zomaar kapot bijten, dat heeft hij al wel geprobeerd omdat hij dacht dat dat de makkelijke manier was maar lukte dus niet. Gelukkig stond ik ernaast dus weet ik ook meteen dat ik me daar niet zo druk om hoef te maken.