Nuage schreef:Natuurlijk zijn er honden die doorgefokt zijn. Maar die heb je ook bij andere rassen en dan koop je dus niet een pup bij een betrouwbare fokker. Daarom ook mijn advies om alleen pups te kopen die in huis zijn opgegroeid bij een serieuze fokker.
Wij hadden deze pup bij een fokker gekocht. Ook lid van de rasvereniging etc etc.
Nuage schreef:als er " enge waakhonden" zijn, dan zijn het eigenlijk altijd rottweilers of dobermans. En de heldhaftige hond? Dat is dan een herder of bordercollie
Daardoor creeeren ze ook een beeld bij mensen wat niet eerlijk is.
Maar ik moet wel zeggen dat het beeld soms wel fijn werkt
Wij hebben een bordje op de schuur van Hier waak ik en dan het plaatje van een rottweiler. Hoeveel mensen er wel niet in de auto blijven zitten... Voor ons is een hond deels voor bewaking. Iets waar een rottweiler veel beter in was als een labrador. Waar onze rottweilers op hun plek bleven en de kat uit de boom keken en nog extra blaften stormt onze labrador op de gasten af en kwijlt ze al kwispelend onder
yvvv schreef:Nee, blijf het belachelijk vinden dat er constant wéér rare dingen over de rott gezegd worden. Pak dan de goede, en geef de eigenaars de schuld...
Maar dat is bij alle "bijtertjes" vind ik. Eigenaren blijven nog steeds verantwoordelijk!