Rottweilers, meningen & ervaringen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Rottweilers, meningen & ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:34

Nuage schreef:
Het is echter wel zo Blondie_ dat mensen bij enge grote honden snel aankomen met een rottweiler en niet met een berner senner Lachen

Klopt helemaal, dat bedoelde ik ook.
De rasnaam is beladen geworden en dat geld voor heel veel hondenrassen.
Jammer, want dat is vaak een heel groot vooroordeel.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:36

Ik denk dat de entertainment industie ook wel heeft meegeholpen hoor aan dat imago. Kijk naar de videoclips bijvoorbeeld van bepaalde rappers: rottweilers, pitbulls en dobermanns. En ook in films; als er " enge waakhonden" zijn, dan zijn het eigenlijk altijd rottweilers of dobermans. En de heldhaftige hond? Dat is dan een herder of bordercollie Haha!
Daardoor creeeren ze ook een beeld bij mensen wat niet eerlijk is.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:37

Dat klopt, maar dan vraag ik me af; Hebben mensen geen gezond eigen verstand? Gaan ze meteen ergens vanuit.... Clown
Of komt het omdat die mensen misschien geen honden gewend zijn, in de zin van hebben gehad en er op die manier ervaring mee hebben.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:39

Ik vraag me wel vaker af of mensen nog wel een gezond verstand hebben Clown

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:41

Nuage schreef:
Ik vraag me wel vaker af of mensen nog wel een gezond verstand hebben Clown

Daar stem ik mee in Ja

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:44

Blondie_ schreef:
yvvv schreef:
Ik snap het gedoe rond een rottweiler nooit... Waarom is nou precies dat ras in de volksmond gevaalijker dan bijv. een chihuahua?

Wat denk je nou zelf???

Een chihuahua bijt echt geen mens/kind/hond dood hoor. Dan heb je hoogstens een wond. Daarintegen een grote hond die kunnen met een hap iemand doodbijten of ook leuk in je gezicht bijten en je hele leven met littekens rondlopen.....

Nee niet dood, maar wie zegt dat een rottweiler dat wel doet? Denk dat je dan als mens het écht veel te bont hebt gemaakt.
En trouwens, een vriendin van me is een keer vanuit het niks door zo'n dikke rolmops gebeten .We fietsten langs, rond rent de tuin uit, springt tegen haar fiets op, zij valt om, beest begin in haar gezicht te happen. Die heeft nu 6 jaar later nog steeds een oerlelijk litteken in haar gezicht!

En chihuahua is misschien verkeerd gekozen als voorbeeldbeest. Maar elk ander ras kan net zoveel schade aanrichten als een rott, ik denk dat als je een verkeerde bullmastiff oid tegen het lijf loopt, je had gewenst dat het een rott was...
Nee, blijf het belachelijk vinden dat er constant wéér rare dingen over de rott gezegd worden. Pak dan de goede, en geef de eigenaars de schuld...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:55

yvvv schreef:
Blondie_ schreef:

Wat denk je nou zelf???

Een chihuahua bijt echt geen mens/kind/hond dood hoor. Dan heb je hoogstens een wond. Daarintegen een grote hond die kunnen met een hap iemand doodbijten of ook leuk in je gezicht bijten en je hele leven met littekens rondlopen.....

Nee niet dood, maar wie zegt dat een rottweiler dat wel doet? Denk dat je dan als mens het écht veel te bont hebt gemaakt.
En trouwens, een vriendin van me is een keer vanuit het niks door zo'n dikke rolmops gebeten .We fietsten langs, rond rent de tuin uit, springt tegen haar fiets op, zij valt om, beest begin in haar gezicht te happen. Die heeft nu 6 jaar later nog steeds een oerlelijk litteken in haar gezicht!

En chihuahua is misschien verkeerd gekozen als voorbeeldbeest. Maar elk ander ras kan net zoveel schade aanrichten als een rott, ik denk dat als je een verkeerde bullmastiff oid tegen het lijf loopt, je had gewenst dat het een rott was...
Nee, blijf het belachelijk vinden dat er constant wéér rare dingen over de rott gezegd worden. Pak dan de goede, en geef de eigenaars de schuld...

Ik denk dat je een beetje te krom door de bocht gaat als je alleen de eigenaar de schuld wilt geven.
Er lopen namelijk meer dan genoeg doorfokhonden rond die ook onverwacht gedrag kunnen vertonen waar je als eigenaar en mogelijk slachtoffer niet blij mee bent.
Idd, dan heeft de eigenaar gekozen voor een doorfokhond en dan had je dat kunnen weten en voorlichting is ook heel belangrijk, maar de eigenaar is niet altijd de enige schuldige.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:58

Ja, maar wie heeft die hond dan doorgefokt?? Volgens mij is een fokker altijd nog de eerste eigenaar van zo'n beest... Komen we dus weer op eigenaren terecht.. Kan je ook niet het beest de schuld van geven...
Edit: Maar denk dat je zeker een goed punt hebt (voor een andere discussie) dat dit een goed voorbeeld is dat niet zomaar iedereen beesten moet gaan fokken. Hoe leuk zo'n nestje klein spul erook uit ziet... Gestoord

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:00

yvvv schreef:
Ja, maar wie heeft die hond dan doorgefokt?? Volgens mij is een fokker altijd nog de eerste eigenaar van zo'n beest... Komen we dus weer op eigenaren terecht.. Kan je ook niet het beest de schuld van geven...

Het is vind ik niet altijd de schuld van de eigenaar. Een hond kon ook schrikken o.i.d. en dan bijten... Hoe lief het beestje ook kan zijn als hij schrikt is het een natuurlijke reactie om te bijten..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:01

yvvv schreef:

Ik zal ook nooit en te nimmer de hond de schuld geven van zoiets!
Ik maakte even een verschil in het woord fokker en eigenaar.
Met eigenaar bedoelde ik diegene die voor de hond zorgt als het uit de nest is gekomen.
De fokker is diegene die de hond heeft gefokt en ervoor heeft gezorgt tijdens de nestperiode.
We bedoelen dus hetzelfde maar gebruikten een andere betekenis voor hetzelfde woord.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:03

Toen ik klein was liep er naast ons altijd een Rottweiler.
Heel lief ding.
Was altijd enthousiast enzo.
Heeft zelfs uit blijdschap een keer over de broek van me zus geplast Clown

Ik heb er geen problemen mee.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:04

Sannnn schreef:
yvvv schreef:

Het is vind ik niet altijd de schuld van de eigenaar. Een hond kon ook schrikken o.i.d. en dan bijten... Hoe lief het beestje ook kan zijn als hij schrikt is het een natuurlijke reactie om te bijten..

Ja, dan moet je dat beest niet laten schrikken! Je kan mij gewoon niet wijsmaken dat een hond schrikt om niks...
Kom je ineens vanuit het niets tegen je hond aanhangen en hij schrikt? Lijkt me niet meer dan logisch...
Trekt een kind aan de staart van een hond, lijkt me ook niets meer dan logisch dat-ie schrikt..
Alleen zijn het wéér de mensen die domme dingen doen! Te goed van vertrouwen misschien? Kan... Maar dan nog vind ik dat een domme redenatie, het blijven altijd beesten!

Edit: Dus in dat punt heb je gelijk, het hoeven niet altijd de eigenaren te zijn nee... Maar ik vind wel dat je als eigenaar er wel op moet letten wát er rondom je hond gebeurt...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:36

yvvv schreef:
Ja, dan moet je dat beest niet laten schrikken! Je kan mij gewoon niet wijsmaken dat een hond schrikt om niks...
Kom je ineens vanuit het niets tegen je hond aanhangen en hij schrikt? Lijkt me niet meer dan logisch...
Trekt een kind aan de staart van een hond, lijkt me ook niets meer dan logisch dat-ie schrikt..
Alleen zijn het wéér de mensen die domme dingen doen! Te goed van vertrouwen misschien? Kan... Maar dan nog vind ik dat een domme redenatie, het blijven altijd beesten!

Edit: Dus in dat punt heb je gelijk, het hoeven niet altijd de eigenaren te zijn nee... Maar ik vind wel dat je als eigenaar er wel op moet letten wát er rondom je hond gebeurt...

Daar heb je ook gelijk in. Maar ik snap wel dat je als eigenaar zijnde niet altijd goed op je hond kan letten. En juist op dat soort momenten, waar je aandacht verslapt, gebeurt er iets.. En dit wordt dan jammer genoeg weer heel groot gemaakt... Vaak gebeuren dit soort dingen denk ik doordat mensen geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn. En dan de schuld weer aan het dier geven...

Als je hond vrij op het erf loopt en je hebt er ook een waarschuwingsbord hangen vind ik het niet raar dat zo'n hond dan wat doet als iemand die hij niet kent het erf betreedt... Dit is wel eens gebeurd bij mijn oude handelsstal. De eigenaar had ook een rotweiler, met een waarschuwingsbord: pas op loslopende hond. Het was een hartstikke lieve hond als hij je kende en je vertrouwde, niets mis mee. Maar ook deze hond beet iemand toen die het erf op kwam lopen en mij vriendschappelijk op me schouder sloeg.... Ik vind het wel logisch... Vreemde mens komt aan 'mijn' baasje op 'mijn' erf... Nou was dit geen harde beet dus weinig schade, maar even ter voorbeeld Knipoog

Ik denk wel dat elke hond van nature 'goed' is, op enkele uitzonderingen na, en dat ze 'vals' worden door gebeurtenissen... Of dat mensen ze vaak ook de naam 'vals' geven terwijl ze dat niet zijn...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:38

Nuage schreef:
Natuurlijk zijn er honden die doorgefokt zijn. Maar die heb je ook bij andere rassen en dan koop je dus niet een pup bij een betrouwbare fokker. Daarom ook mijn advies om alleen pups te kopen die in huis zijn opgegroeid bij een serieuze fokker.

Wij hadden deze pup bij een fokker gekocht. Ook lid van de rasvereniging etc etc.

Nuage schreef:
als er " enge waakhonden" zijn, dan zijn het eigenlijk altijd rottweilers of dobermans. En de heldhaftige hond? Dat is dan een herder of bordercollie
Daardoor creeeren ze ook een beeld bij mensen wat niet eerlijk is.

Maar ik moet wel zeggen dat het beeld soms wel fijn werkt Clown Wij hebben een bordje op de schuur van Hier waak ik en dan het plaatje van een rottweiler. Hoeveel mensen er wel niet in de auto blijven zitten... Voor ons is een hond deels voor bewaking. Iets waar een rottweiler veel beter in was als een labrador. Waar onze rottweilers op hun plek bleven en de kat uit de boom keken en nog extra blaften stormt onze labrador op de gasten af en kwijlt ze al kwispelend onder Clown

yvvv schreef:

Maar dat is bij alle "bijtertjes" vind ik. Eigenaren blijven nog steeds verantwoordelijk!

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:50

ik moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook nooit echt op rottweilers heb gehad....
we hebben demi ruim een jaar geleden als puppy gekocht...
en ik moet zeggen dat ik bang ben dat ze in het verkeerde lichaam zit. Bloos
het is een echt prinsesje, en als er iemand aan de deur komt gaat ze achter me staan...
ze is echt een ontzettend mietje en altijd even lief tegen iedereen....
ze was bedoeld als waakhond, maar ik ben bang als er iemand iets komt stelen dat onze demi ze nog helpt inpakken Koe

en ja, er zitten papieren bij, dus ze is een echte rottweiler:P

mijn mening: je kan ze niet allemaal over 1 kam scheren....onze rottweiler is de grootste schat die er is!
ondanks dat heb ik ook minder goeie ervaringen met rottweilers....maar dat is bij elk ras zo!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:20

esther1987 schreef:
ze was bedoeld als waakhond, maar ik ben bang als er iemand iets komt stelen dat onze demi ze nog helpt inpakken
Clown Maar wel leuk dat ze zo lief is!

Maar in ieder ras hebben ze goede en kwade om het zo maar te zeggen.
Onze laatste rottweiler was de verkeerde, maar die ervoor was een goedzak! Eigenlijk vergelijkbaar met wat we nu aan onze labrador hebben Pling We hebben eigenlijk verder altijd leuke lieve honden gehad Bloos

esther1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:38

Rianneke schreef:
esther1987 schreef:
ze was bedoeld als waakhond, maar ik ben bang als er iemand iets komt stelen dat onze demi ze nog helpt inpakken
Clown Maar wel leuk dat ze zo lief is!

Maar in ieder ras hebben ze goede en kwade om het zo maar te zeggen.
Onze laatste rottweiler was de verkeerde, maar die ervoor was een goedzak! Eigenlijk vergelijkbaar met wat we nu aan onze labrador hebben Pling We hebben eigenlijk verder altijd leuke lieve honden gehad Bloos

ho begrijp me goed...ben hartstikke gek met haar!
maar stiekem had ik iets meer van haar verwacht.,
juist omdat ze een rottweiler is en geen poedel! Clown

ze zit zelfs nog op schoot met haar 36 kilo,
en als ze op haar kleedje moet liggen kijkt ze je echt aan van:
maar ik ben toch geen hond? ik ga toch niet op de grond liggen?! Koe

in dit geval ga ik helemaal mee met de opmerking, dat het aan het baasje ligt
want ik geef meteen toe dat ik haar zelf veel te veel vertroetel Bloos

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:41

hahaha ag dat geeft maar weer aan dat je bij elk ras uitschieters hebt Haha!
wel grappig om te horen dat het een echte dame is Haha!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:36

Wij hebben een kruizing Rottweiler, door kennissen zomaar meegenomen omdat de zogenaamde goede fokster de hond niet meer kon verkopen..(wij hebben een dierenopvang dus plek zat en hebben meerdere opvangdieren) Noeska is een hele lieve hond voor mensen maar echt onwijs jaloers we hebben ook nog een klein Boomer hondje als er mensen komen zorgt ze er wel voor dat zij alle aandacht krijgt en hij niets! ook als we met haar weggaan ergens zwemmen ofzo is ze heel jaloers en wil niet dat de kleine Boomer met andere honden speelt dan springt ze echt op andere honden om te vechten..
Voor mensen en reuen is het een super lieve en leuke hond

dit is haar :
Afbeelding
Afbeelding

Zij wil ook altijd nog op schoot haha de foto's zijn al wat ouder inmiddels is ze echt heel gespierd en dik Tong uitsteken

shireen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:42

Mijn king is trouwens aan beiden voorpoten geopereerd aan lpc.
Is er nog iemand zijn hond wie geopereerd is hieraan?
Hij was toendertijd 1.5 en nu 7, hij kan geen hele lange afstanden meer lopen maar voor de rest gaat hij nog goed.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:46

Een vriendin van mij heeft ook een rottweiler, wat echt een schatje is! Daardoor heb ik ook geen slechte ervaring met rottweilers..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:54

Mijn oom heeft ook twee rottweilers gehad, nu nog 1. En ook dat is en was ook een echte lieverd, vooral diegene die ze hebben moeten laten inslapen. Die verdedigde zelfs mij nog als mijn oom bijv. mij uit de gek een tik op mijn arm gaf. Dat is toch super? Maar dat zit zoals velen van jullie zeggen ook in de opvoeding. Daarom is het ook altijd zo jammer dat alleen de negatieve verhalen het nieuws halen, en niet de positieve....

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 08:50

Echt super hoe dit loopt.

Onze rottweiler van nu 9 maand? is trouwens wel vrij waaks, als ze de shetlanders hoort lopen op de tegels naast huis begint ze al te brullen, maar als je haar niet zit en je hoort haar blaffen denk je echt wat voor bakbeest moet dáár wel niet zitten, terwijl ze helemaal niet zo groot is..

En inderdaad, het is zo'n tutje! ze weegt ook wel bijna 40 kilo denk ik maar dan klimt ze op de bank en gaat ze op je liggen etc. stuur je haar op haar kleed dan een grote zucht "pfff...." en dan kijken ze je aan met zo'n blik idd van "'K ben toch geen hond?"

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 10:07

Ik vind rottweilers giganitisch trouwe honden, die helemaal voor je gaan.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:30

_janet_ schreef:
Ik vind rottweilers giganitisch trouwe honden, die helemaal voor je gaan.

daar heb je helemaal gelijk in ze zijn echt trouw aan huns baasjes. Iemand ook last an stalkergedrag, als ik thuis ben dan loopt mn rottie de hele dag achter me aan als ik ga douchen dan ligt hij voor de douche op mij te wachten maakt niet uit waar ik ben hij volgt me overal naar toe wat soms ook wel lastig is want als je ff lekker aan het schoonmaken bent dan loopt ie een beetje in de weg, ik heb al geprobeerd of hij me kan helpen met dweilen of stofzuigen maar daar had ie geen trek in Haha!