hond is aangevallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: hond is aangevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 16:25

Ik ben bij de kennissen langs geweest, die dus de overburen zijn van die mensen. Toen ik dinsdag avonlangs wilde gaan was er niemand thuis en ik ben de kerstdagen bij mijn ouders (met hond) zo'n 230 km verderop.
Als ik de 29e terug kom, ga ik dus nogmaals langs.
De DA rekening kan me in principe nog niet eens zoveel schelen, zo raar was die niet, maar ik vind wél dat ze het moet weten.
Maandag 29e nog een kans dus....

Overigens gaven hun overburen al aan dat het terugvragen van het geld niet zoveel zin had, ze schijnen zelf erg weinig financiële middelen te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 16:43

Mijn hond werd ook laatst in haar rug gebeten door een hond die uit huis ontsnapte bij mensen toen ik langskwam. Vrouw greep haar hond en ging naar binnen, kwam niet meer bij de mijne kijken.... Asociaal vond ik dat en ik heb de rekening bij haar gebracht. Die heeft ze netjes betaald en sorry gezegd.
Dat mijn hond gebeten werd door een loslopende hond die niet onder controle was vind ik één ding, maar dan niet even komen vragen hoe het is vind ik bespottelijk.
Omdat jij je hond aangelijnd had sta je wel sterk, ik zou laten betalen, misschien leren die mensen ervan voor een volgende keer. Ze kunnen weinig financiele middelen hebben maar een huisdier kost nu eenmaal geld, zeker als je zo'n reu niet onder controle hebt en hem dan andere honden laat bijten! (je kan ook opvoeden of aangelijnd houden)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:00

Ik vind ook dat mensen op zijn minst horen te vragen of de hond iets heeft opgelopen van hun dier.
Valt me op dat heel veel mensen dat niet doen.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:23

Liezel1 schreef:

Overigens gaven hun overburen al aan dat het terugvragen van het geld niet zoveel zin had, ze schijnen zelf erg weinig financiële middelen te hebben.

Heel bot en zwart/wit gezegd reden te meer dus om ervoor te zorgen dat je niet voor dit soort onvoorziene uitgaven komt te staan en om je wel sociaal op te stellen op het moment dat het dan fout gaat.
Nee hoor, in zo'n situatie zou ik er ook de persoon niet naar zijn om het geld bij die mensen te gaan eisen, maar een simpel "sorry en we letten de volgende keer beter op" zou ik wel willen horen. Dat lijkt me toch het minste.

Succes de 29ste

ps. hoe is het trouwens met je hond? Daar wel alles oke mee.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 17:28

Die huppelt alweer vrolijk rond.
Hij zit de komende 8 dagen nog wel onder antibiotica, de wondjes genezen goed, ze zijn al dicht. Nu komen er alleen van die dikke korsten op. Zn spieren hebben wel een klap opgelopen want als hij een tijdje heeft gelegen is hij behoorlijk stijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:32

Mijn rekening was toen 29 euro, en die had ik inderdaad niet bij die mensen gebracht als ze gewoon gelijk sorry hadden gezegd!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:30

Ik heb niet alle pagina's doorgeworsteld... maar het is allemaal vrij simpel. Losloopgebied of niet, haar hond heeft schade veroorzaakt en jou hond verwond. Het is dus niet meer dan normaal dat zij de rekening betaald.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 02:09

Liezel1 schreef:

Daar hoeven ze ook niet onder te lijden. WA verzekering dekt de schade. Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 12:42

er is vaak nog een eigen risico van €100,-

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 13:28

Klopt, maar dan had ze gewoon beter op haar hond moeten letten. Hoe doen ze het als ze eigen kosten krijgen met hun honden Clown

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:17

Liezel1 schreef:
Ik ben bij de kennissen langs geweest, die dus de overburen zijn van die mensen. Toen ik dinsdag avonlangs wilde gaan was er niemand thuis en ik ben de kerstdagen bij mijn ouders (met hond) zo'n 230 km verderop.
Als ik de 29e terug kom, ga ik dus nogmaals langs.
De DA rekening kan me in principe nog niet eens zoveel schelen, zo raar was die niet, maar ik vind wél dat ze het moet weten.

Het is betrekkelijk simpel, zij is als eigenaar aansprakelijk voor àlle schade die haar dier aanricht. En die schade kan ze op haar WA polis verhalen, gewoon een verzekeringskwestie dus. Dat kost haar geen cent. Het hele verhaal van welke hond er begonnen is, of wie het heeft uitgelokt is hier helemaal niet relevant, jij hebt schade aan jouw bezit (lees hond) en die heeft háár hond veroorzaakt. Als jouw stier per ongeluk een druk terras op rent en daar alle meubilair aan mootjes hakt, ben jij daar als eigenaar voor aansprakelijk, ook al zat het hele terras met rode lappen te zwaaien. Duivel
Dus gewoon even langs gaan, er netjes over praten en dan een schriftelijk aansprakelijkheidsstelling overhandigen, die heeft zij nodig voor de verzekering. Heb ik laatst ook gedaan toen mijn geiten waren aangevallen.

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:17

Liezel1 schreef:
er is vaak nog een eigen risico van €100,-

Bij een WA verzekering? Dan heb je een hele slechte!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 17:40

J0sef1entje schreef:
Als jouw stier per ongeluk een druk terras op rent en daar alle meubilair aan mootjes hakt, ben jij daar als eigenaar voor aansprakelijk, ook al zat het hele terras met rode lappen te zwaaien. Duivel

Er bestaat ook nog zoiets als 'eigen schuld' Knipoog .

Maya @ [TAO] FAQ TAO

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 09:32

Nee, jouw stier, jouw verantwoording. Die moet echt niet op dat terras terecht kunnen komen, dat is jouw verantwoording. rare nederlandse wetgeving, dat wel

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:27

Maar als men uitgebreid zit te wapperen met rode lappen, dan ga ik voor de 100% eigen schuld, zeker weten. Knipoog
En die wetgeving ken ik wel hoor...als mijn broekzak Tong uitsteken .

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:33

Maar hoe is het nu wat schade betreft dan afgelopen? Ik neem aan dat je inmiddels daar bent gaan praten?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:19

Proberen om het met de eigenaresse van de betreffende hond te bespreken. En haar de rekening overhandigen en een excuus. Zij liet haar hond loslopen terwijl dat niet acceptabel is als hij bijt.

Reageert zij niet netjes dan zou even bij de politie informeren wat je kan doen.

Sterkte met je hond!