mijn vis der vagina scheurt uit!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: mijn vis der vagina scheurt uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:19

daar ben ik ook bang voor haha en misschien is het wel mijn eigen schuld van de foute bevalling, vandaag heb ik de bak schoongemaakt en water ververst, misschien was ze toen al bezig en heb ik dat helemaal verstoord maja daar valt nu niets meer aan te doen

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:20

Zielig om te lezen...

Veel stress heb je blijkbaar ook zelf veroorzaakt door vandaag nog het water te veranderen terwijl ze hoogzwanger is.

Spijtig ook dat men voor een paard of hond wel de Da erbijhaalt...maar niet voor een vis...denk je dat die misschien geen pijn voelt ?

Triest...heb medelijden met de kleine....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:24

ik weet zeker dat vissen pijn voelen maar zo hoogzwanger vond ik haar nog niet hoor en over de da de mijne komt dan echt niet hoor, hoe jammer ook platy;s zijn te klein om echt iets aan te doen!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:24

Goed dat ze hoogzwanger is kun je zien, maar je kan niet voorspellen dat ze uitgerekend vandaag uitgerekend is (fijne woordkeuze Clown ) dus dat kun je de TS niet kwalijk nemen, althans niet ontzettend. Het water zal toch ververst moeten worden, en ja dat kan wachten. Maar je kunt niet precies voorspellen hoe snel en wanneer iets gaat gebeuren ..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:25

Nou mijn lelijke (no offence) platy's zijn toch behoorlijk aan de maat, ze zijn bijna eng Nors opkijken
Komen aardig in de buurt van een goudvisje

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:25

ik denk niet dat de ts moedwillig de bavelling verstoord heeft ?

ik heb BIJNA iedere dag wel vissendie bevallen. dus het lijkt mij dat ik toch ooit de bak moet verschonen ?

ik hoop dat het voor het visje goed komt maar ook een da kan hier vrij weinig mee helaas

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:26

Chikiboy schreef:
Zielig om te lezen...

Veel stress heb je blijkbaar ook zelf veroorzaakt door vandaag nog het water te veranderen terwijl ze hoogzwanger is.

Spijtig ook dat men voor een paard of hond wel de Da erbijhaalt...maar niet voor een vis...denk je dat die misschien geen pijn voelt ?

Wat wil een da zo snel doen dan misschien een beetje dom van mij gezegd maar je kan een vis niet even op het droge laten liggen en hechten dat zou dan in een bak moeten gebeuren. En hopen dat het gepriegel lukt nee kan het niet helemaal voorstellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:27

nou echt niet! platy;s zijn 5.6 cm deze is nog maar 4 cm en mijn goudvissen zijn 18 cm en flink wat centimters hoog hoor mijn platys passen in de mond van mijn goudvissen, maar als je het over hele jonge goudvissen hebt kan het kloppen

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:28

er sterven in nl ook nog steeds vrouwen op het kraambed hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:28

en ik moest gewoon die bak schoonmaken vandaag het zag er niet uit, en dan nog enig idee hoeveel van mijn vissen zwanger zijn? ik geloof dat er 7 zwanger zijn! ik heb 10 platys en mollys en 8 neon tetra's

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:29

wij deden bij onze guppen altijd zelf een keizersnede..
maar vaak waren onze guppen dan net/bijna dood.

is ook niet niks om een levende vis open te snijden.
en dan overleefd ze het zeker niet.

k zou toch het licht uitdoen.. een verstoord ritme is beter dan je vis zo mega laten lijden lijkt mij..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:30

Ik zeg kleine goudvisJES Knipoog Maargoed de platys die ik nog heb zijn ook al ontzettend oud, en zitten in een behoorlijk grote bak ..
Iemand interesse Clown nee das flauw haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:31

het licht gaat over een half uurtje uit en ik kan zelf echt niet keizersnede doen! heb er wel een boekje over maar dat is natuurlijk heel wat anders en het eerste kleintje is eruit

over interesse hebben is niet flauw hoor, ik houd zelf de kleintjes tot ze bijna volgroeid zijn en dan gaan ze naar de winkel anders kan ik wel 90 bakken nemen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:31

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:33

Judith_M schreef:
Nuttige toevoeging Huilen van het lachen
ROFL

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:33

Ik word er gek van .. heb de mannen en de vrouwen apart gezet .. Ik wil gewoon geen hordes babies .. Die dingen fokken met het leven .. en opgegeten worden door moeslief of papslief ho maar .. zit je dan met een veelste grote kudde.

Daarnaast passen ze er ook gewoon echt niet meer bij, maargoed ze zijn gekomen, en zullen hier sterven ook Lachen

Maar ach zat mensen die er dol op zijn Haha!
Was ik ook toen ik net startte met de hobby, er is niets gavers dan zo snel babies te zien komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:37

in het begin vond ik de babies geweldig maar nu wat minder en de mijne eten ze ook niet op, en paps en mams uit elkaar halen heeft ook niet veel zin als je nagaat dat platys sperma opslaan en zwanger kunnen worden wanneer ze er zin in hebben ( tot 6x geloof ik) en ik geloof dat ze ongeveer 140 kleintjes per worp kunnen krijgen niet normaal meer hahah

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:39

Dat begrijp ik, maar na een tweetal jaar kunnen ze die sperma niet meer gebruiken hoor Knipoog
Heb de babies dr uitgevist en gescheiden ..

Overigens, hoe crue het ook is, werden bij ons in de winkel, de baby platys, guppys, mollys, zwaardragers noem t maar op, gegeven als voer aan grotere en vleesetende vissen ..

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:39

mijn hobby loopt ook aardig uit de hand gelukkig heb ik veel mensen om me heen die zowel mannetje en vrouwtjes graag opvangen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:40

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:41

waterwaardes voor platys? ben je gek, die fokken nog wel al hebben ze geen verwarming filter licht of weet ik het.

overigens dat NIET doen hè, wel netjes een verwarming, filter, juist licht ed aanschaffen Knipoog

Een platy is net als iedere andere tropische vis, een vis voor in warm water.
Wat veel mensen overigens ook niet doen .. en ze gewoon in een koud kommetje zonder iets neer zetten als decoratie .. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Saul op 21-12-08 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:42

Chikiboy schreef:
Zielig om te lezen...

Ben jij echt in de veronderstelling dat dierenartsen verstand hebben van tropische vissen?

Er zijn wel veel aquarianen die zich goed hebben verdiept in zieke vissen, maar een DA?

Anoniem

platys zijn hele makkelijke visje die het op bijna elke waterwaarde goed doen ( natuurlijk geen berg nitiet of nitraat) en ja je hebt heel snel een overbevolkte bak

en er is een vissendokter maar die komt echt niet voor een platy

Anoniem

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:44

breezy302 schreef:
platys zijn hele makkelijke visje die het op bijna elke waterwaarde goed doen ( natuurlijk geen berg nitiet of nitraat) en ja je hebt heel snel een overbevolkte bak

en er is een vissendokter maar die komt echt niet voor een platy

Dat is platy discriminatie weetje dat!!

Nee zonder gekkigheid .. het is ook bijna onmogelijk om daarvoor te komen, en iets aan te doen hoe lastig het ook is.
Met vissen is het meestal thuisdokteren, tenzij je grotere soorten hebt als kois, of discussen oid.