Welk kattenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Welk kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:14

norski schreef:
Volgens mij heeft RC ook speciaal voer voor perzen, je zou eens informatie kunnen vragen bij de betere dierenspeciaalzaken.

Klopt RC persian heet ie geloof ik.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:22

Zwerte schreef:
norski schreef:
Volgens mij heeft RC ook speciaal voer voor perzen, je zou eens informatie kunnen vragen bij de betere dierenspeciaalzaken.

Klopt RC persian heet ie geloof ik.

Ik wacht met smart op Haflinger en Shetlandervoer voor mijn paardjes;-)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:24

Rosita schreef:
Zwerte schreef:
Ik wacht met smart op Haflinger en Shetlandervoer voor mijn paardjes;-)

haha dat bestaat al: hooi! Haha!

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:31

Volgens mij heeft elk merk paardenvoer wel een soort speciaal voor die rassen Haha! .

Hier een heel tevreden Orijen voerder. We zijn gaan zoeken voor onze oudste kater naar aanleiding van een voedselallergie op waarschijnlijk granen. Hij had het eigenlijk al nooit echt fijn gedaan op veel soorten merk, ook de beter bekend staande merken als Royal Canin en Nutro. Alleen op Innova deed hij het als jonge kat echt super, maar dat is niet meer te krijgen.
Orijen bevat dus geen granen en voornamelijk vlees, met aardappel als koolhydratenbron. Voor onze Loekie echt de beste oplossing, die zit sindsdien weer super in zijn vacht. Ook toen Neo (nu een half jaar) als kitten hier kwam, heeft hij dat voornamelijk gekregen, en hij is echt een mooie kat nu, gespierd, groot, geen grammetje te veel of te weinig en super in zijn vel! Allebei stinken ze ook niet enorm op de kattenbak.

Verder voer ik een klein beetje natvoer bij, dat was voornamelijk Animonda, maar ik heb nu ook Miamor, Schmusy, Porta21 en nog iets waarvan ik de naam niet meer weet in de kast, eens uitproberen wat ze het lekkerste vinden.

Ik bestel bijna alles via Zooplus, en mijn eis is dat al het voer echt granen, kleur-geur- en smaakstoffen en BHA, BHT en ethoxiquine vrij is. Granen dus voor Loekie, en de rest vind ik overbodig, ook in paardenvoer.

Mar_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:56

Ik voer royal canin fit.Voor mij geen ander voer meer.Ik heb altijd felix gourmet en whiskas gevoerd maar 1 kat van mij kreeg blaas problemen en die heb ik op den duur ook in laten slapen.Dit gebeurd mij geen tweede keer dus voor mij alleen royal canin.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:57

Onze katten leven op aldi voer, en ze doen het prima Pling

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:07

Ik voer al heel wat jaren naar tevredenheid royal canin zowel voor kat als hond. Het kost een beetje, maar het is echt de moeite waard!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:01

Nierproblemen ontstaan vaak en vooral omdat katten niet genoeg drinken van zichzelf. Geef ze dan ook droge brokken en hun vochtopname wordt minimaal. Daarom zijn er zoveel katten met nierproblemen. De merken blikvoer die Miran hierboven noemt zijn zeer hoogwaardig en complete versvleesmaaltijd uit de diepvries gaat boven alles voor mijn katten.
Laatst bijgewerkt door Rosita op 22-12-08 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:10

Jessix schreef:
Ik voer al heel wat jaren naar tevredenheid royal canin zowel voor kat als hond. Het kost een beetje, maar het is echt de moeite waard!

Ik vidn het wel meevallen als je dit vergelijkt met blikken voer en losse brokken zou ik meer kwijt zijn dan een zak RC.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:54

Chiqa schreef:
Nedankt voor je uitleg Ranna was daar wel nieuwsgierig naar Lachen
Helaas kan mijn kat niet tegen carnibest komt het er van alle kanten uit.
Ze heeft een voedselallergie.

Graag gedaan Knipoog

Heb hier ook een kat met voedselallergie.
Die krijgt de hondenvariant van Carnibest nl. Eend.
En daar gaat het heel goed mee.

Moet er wel bij vermelden dat ik hem door een holistisch DA helemaal heb laten doormeten om uit te vogelen waar hij tegen kon. Bleek dat hij tegen een heleboel dierlijke eiwitten niet kan. En dat zijn juist de eiwitten die in kant en klaarvoeding worden gebruikt als rund, kip, verschillende soorten vis. Was een hele zoektocht maar hij staat nu al een paar jaar op CB eend en heeft sindsdien geen meds meer en daar ging het me om.
Tenzij hij wat uit een ander z'n bakje pikt, dan heeft hij een paar dagen later weer een jeukplek die hij kaallikt maar dat is dan ook zo weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:02

ranna schreef:
Moet er wel bij vermelden dat ik hem door een holistisch DA helemaal heb laten doormeten om uit te vogelen waar hij tegen kon.

Herkenbaar, dat is dus hier ook het probleem, de eiwiten. Fijn dat jij het eiwit heb gevonden waar ze wel tegen kan, ik heb die moeite niet genomen omdat ik vrij snel in moest grijpen omdat ze op een gegeven moment zo ziek was dat alles uitgesloten moest worden.
Gelukkig reageerde ze onmiddelijk op het voer van de DA (ook verschillende soorten van geprobeer een kon ze tegen Tong uitsteken ) en vidn het wel prima zo.
Maar hier was het dus ook een eiwit, en in het voer waar ze nu op zit zit een eiwit in verwerkt die in geen ander voer zit, uniek dus.
Granen ed maken geen enkele invloed hierop.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:14

Rosita schreef:
Nierproblemen ontstaan vaak en vooral omdat katten niet genoeg drinken van zichzelf. Geef ze dan ook droge brokken en hun vochtopname wordt minimaal. Daarom zijn er zoveel katten met nierproblemen. De merken blikvoer die Miran hierboven noemt zijn zeer hoogwaardig en complete versvleesmaaltijd uit de diepvries gaat boven alles voor mijn katten.

Volgens mij is dit nog altijd een niet bewezen theorie. Wel een aannemelijke wil ik erbij zeggen maar nog altijd niet aangetoond. Als dat wel zo is wil ik graag de bewijzen hebben!
Gelukkig drinkt mijn kat ruim voldoende. Dit zou je ook op kunnen lossen door het drinken te stimuleren met watervalletjes e.d. die op de markt zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:21

Daar is geen onderzoek naar gedaan en dat zal wrs ook niet zo gauw gebeuren. Dergelijk onderzoek zal echt niet gesponsord worden door de brokfabrikanten en ook niet door de medische wereld, aangezien zij veel te veel belangen hebben bij brokvoeding (dierenartsen verdienen natuurlijk goed aan de commerciele brokvoeding, maar ook aan blaas- en nierproblemen).

En vooralsnog zijn er maar weinig partijen die de versvleesvoeding zo commercieel weten te exploiteren dat er geld overblijft voor onderzoek en marketingaktiviteiten Knipoog

Maar we gaan wel behoorlijk off topic hiermee!

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 11:54

Onze kat krijgt Tom Poes Variantjes, hiervoor heb ik een tijdje Royal Canin gevoerd, hier deed ze het ook goed op maar het is wel vrij prijzig. Felix, Whiskas en Gourmet hebben we ook geprobeerd maar hier werd ze erg misselijk van. Nu voer ik al een jaar deze brokken, en dit gaat erg goed..
Nu heb ik ook geen raskat, dus misschien dat die wel gevoeliger zijn voor verschillende soorten voer..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:33

Chubby schreef:
Daar is geen onderzoek naar gedaan en dat zal wrs ook niet zo gauw gebeuren. Dergelijk onderzoek zal echt niet gesponsord worden door de brokfabrikanten en ook niet door de medische wereld, aangezien zij veel te veel belangen hebben bij brokvoeding (dierenartsen verdienen natuurlijk goed aan de commerciele brokvoeding, maar ook aan blaas- en nierproblemen).

En vooralsnog zijn er maar weinig partijen die de versvleesvoeding zo commercieel weten te exploiteren dat er geld overblijft voor onderzoek en marketingaktiviteiten Knipoog

Maar we gaan wel behoorlijk off topic hiermee!

Het is niet echt offtopic want het zou een belangrijke reden kunnen zijn voor iemand om geen brokjes te geven. Ik wilde het daarom even nuanceren omdat je het bracht als waarheid terwijl het dus niet eens bewezen is. Dat kan voor de TS mogelijk belangrijk zijn toch?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:37

Ik bracht helemaal niks als waarheid.. Maar het wordt zo, vanuit de theorie, wel aangenomen als waarheid door voorstanders van vers vlees voeding inderdaad Knipoog

Heb jij onafhankelijk (!) onderzoek dat Royal Canin beter is dan Whiskas?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:37

Je hebt Royal Canin voor Perzen.
Wat ik altijd doe want het is heel duur voer is RC (in mijn geval voor siamezen) mengen met een Whiskas of weet ik veel wat.
Dus dan kunnen ze zelf de brokjes eruit pikken die ze willen.
(meestal is dat de RC hahahahaha)

Ik had mijn oude kat ook op RC staan en die is er 20.5 op geworden...

Mijn oude kat kon niet tegen rood vlees dus vleesbrokken en ik nam voor alles de kip of vis variant. Dit doe ik ook voor mijn huidige katten.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:43

Chubby schreef:
Ik bracht helemaal niks als waarheid.. Maar het wordt zo, vanuit de theorie, wel aangenomen als waarheid door voorstanders van vers vlees voeding inderdaad Knipoog

Heb jij onafhankelijk (!) onderzoek dat Royal Canin beter is dan Whiskas?

Ik ga niet muggenziften over overbrengen als waarheid of niet. Ik vond het zo overkomen iig Haha!
Ik denk niet dat er onderzoek is over verschillen RC/whiskas. Zo specifiek zal ik dat niet vinden vrees ik. Er zijn echter genoeg cijfers bekend over wat een kat precies aan voedingsstoffen nodig heeft. En als je dit vergelijkt met de inhoud van beide voeren kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat er veel rotzooi in whiskas e.d. zit. Meer dan in RC. Neemt niet weg dat vleesvoer nog altijd beter is! (carnibest e.d. die al genoemd zijn)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 12:51

Sorry, ik had de klemtoon anders liggen.. Je reageerde op Rosita in eerste instantie Knipoog

Zwerte schreef:
Rosita schreef:

Volgens mij is dit nog altijd een niet bewezen theorie. Wel een aannemelijke wil ik erbij zeggen maar nog altijd niet aangetoond. Als dat wel zo is wil ik graag de bewijzen hebben!
Gelukkig drinkt mijn kat ruim voldoende. Dit zou je ook op kunnen lossen door het drinken te stimuleren met watervalletjes e.d. die op de markt zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:15

Zwerte schreef:
Ik denk niet dat er onderzoek is over verschillen RC/whiskas. Zo specifiek zal ik dat niet vinden vrees ik. Er zijn echter genoeg cijfers bekend over wat een kat precies aan voedingsstoffen nodig heeft. En als je dit vergelijkt met de inhoud van beide voeren kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat er veel rotzooi in whiskas e.d. zit. Meer dan in RC.

Presies, er is ook geen echt onderzoek nodig om mensen te bewijzen dat een bruine boterham met rookvlees beter voor je gezondheid is dat een fricandel mayo Knipoog

Chubby schreef:
Daar is geen onderzoek naar gedaan en dat zal wrs ook niet zo gauw gebeuren.

Hoe weet jij dat zo zeker, ben je wetenschappelijk onderzoeker?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:38

Er zijn wel énige onderzoeken gedaan hoor. Ook naar bijvoorbeeld de voeding van wilde honden, katten etc.

Maar niet specifieker naar de voordelen van vers vlees boven brokvoeding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:41

Dat is geen antwoord op mijn vraag Chubby Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:52

Ik vond 'm redelijk retorisch....

Ik snap ook niet waarom je wetenschappelijk onderzoeker moet zijn om te beredeneren dat er geen onderzoek naar gedaan is of zal worden op korte termijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:13

Chubby schreef:
Ik snap ook niet waarom je wetenschappelijk onderzoeker moet zijn om te beredeneren dat er geen onderzoek naar gedaan is of zal worden op korte termijn?

Nou omdat je met de stelling kwam ;
Chubby schreef:
Daar is geen onderzoek naar gedaan en dat zal wrs ook niet zo gauw gebeuren.

Is meer een uitspraak van iemand die hier toch wel behoorlijk veel verstand van heeft. Want noch jij noch ik als niet wetenschapper op dat gebied kan bepalen of hier ooit uberhaupt een onderzoek naar is geweest of zal komen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:15

Denk jij dat de gemiddelde wetenschappelijk onderzoeker dat wel weet dan?