norski schreef:Volgens mij heeft RC ook speciaal voer voor perzen, je zou eens informatie kunnen vragen bij de betere dierenspeciaalzaken.
Klopt RC persian heet ie geloof ik.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
norski schreef:Volgens mij heeft RC ook speciaal voer voor perzen, je zou eens informatie kunnen vragen bij de betere dierenspeciaalzaken.
Zwerte schreef:norski schreef:Volgens mij heeft RC ook speciaal voer voor perzen, je zou eens informatie kunnen vragen bij de betere dierenspeciaalzaken.
Klopt RC persian heet ie geloof ik.
Rosita schreef:Zwerte schreef:Ik wacht met smart op Haflinger en Shetlandervoer voor mijn paardjes;-)
Jessix schreef:Ik voer al heel wat jaren naar tevredenheid royal canin zowel voor kat als hond. Het kost een beetje, maar het is echt de moeite waard!
Chiqa schreef:Nedankt voor je uitleg Ranna was daar wel nieuwsgierig naar
Helaas kan mijn kat niet tegen carnibest komt het er van alle kanten uit.
Ze heeft een voedselallergie.
ranna schreef:Moet er wel bij vermelden dat ik hem door een holistisch DA helemaal heb laten doormeten om uit te vogelen waar hij tegen kon.
Rosita schreef:Nierproblemen ontstaan vaak en vooral omdat katten niet genoeg drinken van zichzelf. Geef ze dan ook droge brokken en hun vochtopname wordt minimaal. Daarom zijn er zoveel katten met nierproblemen. De merken blikvoer die Miran hierboven noemt zijn zeer hoogwaardig en complete versvleesmaaltijd uit de diepvries gaat boven alles voor mijn katten.
Chubby schreef:Daar is geen onderzoek naar gedaan en dat zal wrs ook niet zo gauw gebeuren. Dergelijk onderzoek zal echt niet gesponsord worden door de brokfabrikanten en ook niet door de medische wereld, aangezien zij veel te veel belangen hebben bij brokvoeding (dierenartsen verdienen natuurlijk goed aan de commerciele brokvoeding, maar ook aan blaas- en nierproblemen).
En vooralsnog zijn er maar weinig partijen die de versvleesvoeding zo commercieel weten te exploiteren dat er geld overblijft voor onderzoek en marketingaktiviteiten![]()
Maar we gaan wel behoorlijk off topic hiermee!
Chubby schreef:Ik bracht helemaal niks als waarheid.. Maar het wordt zo, vanuit de theorie, wel aangenomen als waarheid door voorstanders van vers vlees voeding inderdaad![]()
Heb jij onafhankelijk (!) onderzoek dat Royal Canin beter is dan Whiskas?
Zwerte schreef:Rosita schreef:Nierproblemen ontstaan vaak en vooral omdat katten niet genoeg drinken van zichzelf. Geef ze dan ook droge brokken en hun vochtopname wordt minimaal. Daarom zijn er zoveel katten met nierproblemen. De merken blikvoer die Miran hierboven noemt zijn zeer hoogwaardig en complete versvleesmaaltijd uit de diepvries gaat boven alles voor mijn katten.
Volgens mij is dit nog altijd een niet bewezen theorie. Wel een aannemelijke wil ik erbij zeggen maar nog altijd niet aangetoond. Als dat wel zo is wil ik graag de bewijzen hebben!
Gelukkig drinkt mijn kat ruim voldoende. Dit zou je ook op kunnen lossen door het drinken te stimuleren met watervalletjes e.d. die op de markt zijn.
Zwerte schreef:Ik denk niet dat er onderzoek is over verschillen RC/whiskas. Zo specifiek zal ik dat niet vinden vrees ik. Er zijn echter genoeg cijfers bekend over wat een kat precies aan voedingsstoffen nodig heeft. En als je dit vergelijkt met de inhoud van beide voeren kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat er veel rotzooi in whiskas e.d. zit. Meer dan in RC.
Chubby schreef:Daar is geen onderzoek naar gedaan en dat zal wrs ook niet zo gauw gebeuren.
Chubby schreef:Ik snap ook niet waarom je wetenschappelijk onderzoeker moet zijn om te beredeneren dat er geen onderzoek naar gedaan is of zal worden op korte termijn?
Chubby schreef:Daar is geen onderzoek naar gedaan en dat zal wrs ook niet zo gauw gebeuren.