Help, kat zeikt overal..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje_Lover

Re: Help, kat zeikt overal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:04

poes schreef:
Ik ken kattinnen die op 5 maand al zwanger zijn, dus als ze op 11 maand niet gesteriliseerd is, ben je echt veeeeel te laat.

En daarnaast ook nog, als een katje zo vroeg al zwanger wordt is de kans groot dat ze het zelf niet eens haalt... lekker zonde dus!

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 11:10

Mijn kat heeft gisteren voor het eerst op de bank geplast...ik hoop echt dat het de laatste keer is.

Ik weet de oorzaak ook wel...mijn vriend en ik zijn 2 maanden geleden gaan samenwonen en mijn kat en zijn poes gaan niet zo goed samen helaas. Ik hoop dat het op den duur beter gaat en anders moeten we toch een andere oplossing gaan zoeken.

Heeft iemand wel een tip om de geur van kattenpies uit de bank te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:16

Sancha schreef:
je weet helemaal niet of de kat ziek is...dat kan alleen een DA zien, en daar ben je niet naar toe geweest.,..

Ze zijn er gisteren (of was het nou eergisteren. Sigaar) nog geweest. Huilen van het lachen

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:55

Ik geloof niet dat er iets erger is dan kattenpis om uit je bank te krijgen. Ik zou er een fles febreze of zo op spuiten. Dat kan misschien een beetje helpen.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:57

Vaak is het zo dat als je 2 katten heb, ze de kattenbak niet willen delen.
als de een erop gaat, is de kans groot dat de ander dat dus vertikt omdat de geur van kat 1 er hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:58

Maar als ik een andere kattenbak erbij plaats, weet ik vrijwel zeker dat kat nr 2 er ook op gaat? Clown

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:01

die kans is inderdaad groot. maar misschien wel het proberen waard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:07

ik lees weer dingen hier waarvan ik denk soooowww hoop kattenkenners hier Nors opkijken annex pyschologen en da Haha!

Maar goed ik heb 3 katten en 2 bakken en geen probleem waarvan 2 katers en 1 poesje

poesje is nog niet geholpen ze is 6 maanden en ik mocht haar pas laten helpen nadat ze krols was geweest vraag me niet waarom maar dat zij mijn da.

katers zijn wel geholpen vorig jaar (zijn alle 3 nog jong)

Poes kan ook sproeien van de stress.
Een kennis had een poesje en zomaar na 2 jaar begon ze te sproeien er is toen een speciale kattenkenner/psycholoog gekomen.

Die vertelde dat ze last had van stress en voornamelijk het zien van andere katten.

De tuin moest afgeschermd worden en ze wilde feromonen hebben.

Om het lange verhaal kort te maken, het heeft geholpen.
Poesje ziet geen andere poezen meer (geloof nog wel een in huis) en het gaat super

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:37

tita schreef:
ik lees weer dingen hier waarvan ik denk soooowww hoop kattenkenners hier Nors opkijken annex pyschologen en da Haha!

Ik ben dan ook psychologe Clown Haha!

Er is spul dfat goed werkt, kan even niet op de naam komen.... ecodor?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 20:07

Hopelijk is het sproeien nu verleden tijd voor de TS.
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar sproeien gaat niet altijd over na de castratie. Er zijn ook katers die gewoon doorgaan met sproeien.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:36

Ecodor inderdaad, en biotex groen Knipoog breken de enzymen af waardoor de pislucht verdwijnt schijnbaar

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:05

tita schreef:
poesje is nog niet geholpen ze is 6 maanden en ik mocht haar pas laten helpen nadat ze krols was geweest vraag me niet waarom maar dat zij mijn da.

Ga dan nog maar eens een second opnion bij een andere DA halen.
Het is totaal overbodig een poes eerst krols te laten worden. Dat is net zo'n fabeltje als dat men vroeger zei dat het beter was dat een poes eerst een nestje moet hebben gehad.
Krols worden zonder dat ze gedekt worden kan baarmoederontsteking tot gevolg hebben en geloof me, daar zit je niet op te wachten.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:06

cissy schreef:
Ecodor inderdaad, en biotex groen Knipoog breken de enzymen af waardoor de pislucht verdwijnt schijnbaar

Helaas is Ecodor ook geen wondermiddel maar het werkt beter dan menig ander middel in elk geval.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:18

Hier ook een katertje die helaas dan wel op de bak dan weer niet. Het is niet alleen met plassen maar ook met poepen. Medisch gezond wel nog niet gecastereerd. We hebben twee bakken voor twee katten.

Casteratie staat hier ook gepland maar denk dus niet dat dat wat uithaalt aangezien het geen sproeien is wat hij doet.

'Gelukkig' doet die van ons het alleen op de mat, maar ook hier is de lol van continue de mat schoonmaken er wel af.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:44

lotus is absoluut niet volgroeid en ze piept met ademen vandaar dat de da nog wilde wachten

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 09:59

@ cissy ik vind het niet raar dat zij sproeit ivm die katers maar ik wordt er wel flauw van. Dat van het terrortorium wist ik wel. je hele huis stinkt en je blijft maar schoonmaken. Misschien heb jij nog een oplossing?
inslapen en asiel vind ik geen optie. Aan de reactie te zien op mijn verhaal heb je er veel verstand van dus ik hoop dat je een oplossing weet
De kat is 8 jaar en op tijd gesteriliseerd. doet het nu ongeveer een jaar en ik woon er zo'n 5 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:38

Nou, kat doet het weer mooi netjes op de bak en nu ligt nu naast me.. In bed. :D

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:41

Ik heb even een vraag ik denk dat ik die het beste hier kan plaatsen.

Ik heb een kat van 3 jaar hij is netjes gecastreerd, hij heeft ook altijd buiten gelopen. Nu wil die sinds een maand of 3 helemaal niet meer naar buiten. Dat vonden we al raar, maar 2 maanden geleden vonden we ineens een plasje in de keuken. Nou ja kan gebeuren, maar een week of 4 geleden ook ineens op een stoel. En nu vandaag had ie weer in huis geplast.

Verder gaat hij gewoon netjes op de kattenbak, hij plast gewoon normaal, niet veel of weinig. En hij toont verder ook normaal.

Wat denken jullie, even langs de da?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:20

@tommie, Ik heb geen verstand van katten wel jarenlange ervaring ;), de enige oplossing die ik kan verzinnen is zorgen dat die katers niet meer tegen je voordeur sproeien, er bestaan middeltjes op de markt die ´kattenschrik´ of ´katweg´ heten en je veilig kunt gebruiken om te proberen de katers weg te houden. Je zult dus ook de buitenkant van je deur met Ecodor of Biotex groen moeten behandelen en niet alleen de plekken van je eigen kat.
Of zorgen dat je eigen kat niet meer bij de voordeur kan komen of nog erger: verhuizen.....
of een gedragstherapeut inschakelen?

Kissylover, je zou kunnen proberen een plasja van hem op te vangen en te laten onderzoeken, als je ziet dat hij naar de bak gaat gauw een soeplepel onder zn billen schuiven en wat proberen op te vangen. Het plasje moet zo vers mogelijk bij de DA gebracht worden, dus niet plasje van een dag oud. Je kunt ook die speciale korrels in de bak doen maar de meeste katten houden daar niet van en houden alsnog hun plas op of doen het naast de bak.
Je maakt wel vaak genoeg de bak schoon zodat dat niet de oorzaak is van naast de bak plassen? er zijn geen andere dingen veranderd in huis, geen kat bijgekomen? kattengrit veranderd?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:40

Fijn dat je kat het weer netjes op de bak doet.

Maar ik vind het wel belachelijk dat je je kater buiten laat lopen, terwijl hij niet gecastreerd is!!! :n ( nu inmiddels wel, maar te laat in mijn ogen)
Er is al zo'n katten overschot, zorg om z'n minst dat hij geholpen is VOORDAT hij naar buiten gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:45

Wat heeft dat met het onderwerp te maken? Helemaal niks, ga ergens anders klagen. :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:02

Anthea schreef:
Wat heeft dat met het onderwerp te maken? Helemaal niks, ga ergens anders klagen. :)

Nee, ik vind dat ik best mijn mening mag geven! Wat maakt het uit dat het wat van het onderwerp afwijkt ?
Ik vind dat mensen zich een bewust moeten worden van 't katten overschot.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:04

Jeetje doe dat soort dingen in topics die er voor geschikt zijn.

Dan worden niet altijd overal topics gesloten omdat mensne zoals jij totaal oftopic hun mening willen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:07

Het was sowieso al gezegd volgens mij. :roll:

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:09

LADPR schreef:
Jeetje doe dat soort dingen in topics die er voor geschikt zijn.

Dan worden niet altijd overal topics gesloten omdat mensne zoals jij totaal oftopic hun mening willen geven.

Nou sorry hoor, ik geef alleen maar mijn mening !! Ik kan me niet herinneren dat er ooit een topic gesloten is door mij ;)
Ik las haar stukje over buiten komen en niet geholpen zijn, en zeg daar wat over.
Heb trouwens ook gezegd blij te zijn dat haar kat weer netjes op de bak gaat, dus het is niet zo dat ik totaal ergens anders over begin.

Maargoed, kijk maar wat je ermee doet !! Alleen ik blijf bij mijn mening.