[HK] Cavia bezigheden..waar houdt jouw cavia zich mee bezig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Yasmine_

Re: Cavia bezigheden...waar houdt jouw cavia zich mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:05

daar houden ze zich mee bezig Tong uitsteken maar dat vroeg ik me idd ook al af,,

het wc rolletje dat ik er in had gegooid vonden ze trouwens erg leuk, ze zaten aan beide kanten te trekken om het hooi eruit te krijgen

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 18:26

Anders moeten we er zelf eentje maken, in de HK kan ik er ook niet eentje vinden..Knipoog

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:27

Ik heb ook geprobeert met wc rolletje, maar ze kijken er naar of het the monster of loch ness himself is. Hoe kan ik het intressanter voor ze maken?

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:52

Ik denk dat dat vanzelf wel komt hoor, heb je er al hooi in zitten/?
Leg er anders een lekker blaadje witlof of wat andere lekkere groeten in.

Ook bij cavia's heb je exemplaren die niet alles waarderen, Knipoog

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:30

nou mijn rolletje is dus nu opgegeten, dat zal toch niet erg schadelijk zijn ?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:48

Neuh, poepen ze wel weer uit hoor Ja Ik zou het er alleen niet weer in gooien Haha! Onze eerste knaaf vrat plastic tassen op. Je probeert het te voorkomen, maar dan kom je er pas achter hoeveel plastic rotzooi je eigenlijk hebt rondslingeren. Hij heeft er nooit wat van gehad gelukkig! Onze knaaf liep 24/7 los, dus ja, die kon overal bij Haha!

Wat een supermooie caviafoto's! Ik vind Noortje wel heeeel erg mooi hoor! Ik moet eigenlijk binnenkort ook even een fotoshoot organiseren met mijn knaven Ja Dan zal ik hier wel wat plaatsen! Ik heb een oranjekleurige met rode ogen (heeft dit nog een naam? Tong uitsteken) en een zilveragouti. Beide beren Ja Volledige beren wel te verstaan Haha!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:02

XoNo schreef:
Neuh, poepen ze wel weer uit hoor Ja Ik zou het er alleen niet weer in gooien Haha! Onze eerste knaaf vrat plastic tassen op. Je probeert het te voorkomen, maar dan kom je er pas achter hoeveel plastic rotzooi je eigenlijk hebt rondslingeren. Hij heeft er nooit wat van gehad gelukkig! Onze knaaf liep 24/7 los, dus ja, die kon overal bij Haha!

Wat een supermooie caviafoto's! Ik vind Noortje wel heeeel erg mooi hoor! Ik moet eigenlijk binnenkort ook even een fotoshoot organiseren met mijn knaven Ja Dan zal ik hier wel wat plaatsen! Ik heb een oranjekleurige met rode ogen (heeft dit nog een naam? Tong uitsteken) en een zilveragouti. Beide beren Ja Volledige beren wel te verstaan Haha!

vechten die niet dan ??

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:20

Mijn cavia kun je alleen blijmaken met eten Haha!
Speeltjes houdt ie niet van, van loslopen wil ie ook niks weten.
Als het lekker weer is dan vindt ie het wel heel fijn om naar buiten te gaan, maar ik vermoed dat dat voornamelijk komt omdat hij dan op het grasveld mag ( = eten Ja).

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:27

XoNo schreef:
Gaan knaven dat trappetje wel op?

In de tijd dat ik cavia's had,had ik een grote legkast omgebouwd tot cavia-flat.Ze brachten hun dag door met van boven naar beneden rennen en weer terug:heel sportief!
Was ook heel handig als er eens gescheiden moest worden:gewoon trappegat dicht gooien en het waren twee(of meer) hokken.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 01:48

Runn_love_ schreef:
XoNo schreef:

vechten die niet dan ??

Niet altijd hoor Lachen Heb hier ook 2 beertjes bij elkaar zitten, gaat perfect. Jagen elkaar soms wel op, maar volgens mij vinden ze dat alleen maar leuk *LOL*

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 02:23

Eten. Huilen van het lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 09:51

Mijn beren vechten eigenlijk nooit. Ze hebben weleens mot Haha! Maar dat houdt op bij een beetje klappertanden en boven op elkaar kruipen Ja Ze hebben elkaar nog nooit pijn gedaan of verwond, dus het gaat prima! Ze zaten toen ik ze kocht met 9 maanden ook al bij elkaar en daar waren er wel nog vrouwtjes in de buurt. Hier niet en het gaat best Lachen

Maar een stuk komkommer of witlof ophangen in hun hok is wel een aanrader hoor Haha! Of ze het leuk vinden, weet ik niet, heb nog nooit een lach op hun gezicht kunnen ontdekken Tong uitsteken Maar ze gebruiken het wel en moeten zo ook nog wat doen voor hun eten! Ik zal, als we weer een leeg toiletrolletje hebben, dat ook eens proberen Haha!

carlosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:09

Ik zal mijn cavia beestjes ook maar voorstellen Haha!

Afbeelding
Dude een beertje van bijna 1 jaar..erg snel en wil het liefst los..raced ook echt door de kamer

Afbeelding
Dude en Sjimmie die ik heb moeten laten inslapen Huilen ze waren onafscheidelijk, net broertjes

Afbeelding
Gewoon lekker op de ander zitten Haha!

Afbeelding
Tommie die ik erbij heb gekocht als maatje voor Dude..inmiddels veel groter en nog eigenwijzer..ligt graag in de hangmat

Afbeelding
Etennnnnn!!!

Afbeelding
Chico van 2,5 die ik van mensen heb overgenomen die er niet meer naar omkeken..Erg lief en rustig..lekkere knuffel

Afbeelding
Chico met Dude en Sjimmie toen ik ze net had! Toen mochten Dude en Chico elkaar nog..helaas gaan ze nu echt vechten

Afbeelding
De kooi van Dude en Tommie

@ xoNo.. ik heb het ook meegemaakt dat mijn cavia haken op zijn kiesjes had..alleen bij hem groeide ze erg hard aan..en na 3 behandelen zagen we dat het niet hielp..De kleine man viel alleen maar af en op een gegeven moment kwam er zelfs bloed uit zijn bekje..zo zielig..Maar als een beestje pijn heeft... Dus heb hem laten inslapen..hij is slechts 5 maanden geworden . Huilen

Maar het kan ook goed komen ik duim voor je!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:01

Wat een supermooie knaafjes en gezellige kooi heb je zeg!

Wat sneu van je knaafje met die haken...5 maanden pas en 3 behandelingen! Das heel sneu. Ja, als ze niet meer willen eten is het gedaan. Ik moet maandagochtend meteen bellen, of ze zsm heen kunnen. Ze eten nog wel, maar als ik er 's morgens wat in gooi en er ligt eind van de middag nog steeds groente, dan weet ik dat er iets niet klopt, das niet knaafeigen...

Ik heb overigens dezelfde kooi als jij Haha! Alleen is de bak van mijn hok rood, met zwarte kooi erop en de deur is geel (lichtelijk lelijk eigenlijk! Haha!). Het huisje heb ik er niet in. Ik heb eigenlijk alleen een hooispiraal er in hangen en verder niets. Ik wil toch eens een hangmat proberen.

Nja...zo sneu als het klinkt, ik wil toch eerst de operatie afwachten...Scheve mond

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:11

Ik heb ook 2 beertjes, Wizzy & Woppy.
Doen de hele dag niks anders dan slapen rennen en eten.

Kun je wc-rolletjes er gewoon instoppen zonder iets erin? Is dat niet slecht voor ze als ze aan dat karton gaan knagen? Bloos

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:16

Mijn cavia's eten de hele dag, vooral hooi uit de hooibal!
Verder zitten ze weleens een beetje met elkaar te klieren
en rennen ze maar wat rond!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:17

Ik heb ook dezelfde kooi als carlosje Lachen
Mijn cavia's, die ik sinds kort heb, heten Ben en Jerry. Momenteel zijn ze bezig met het opeten van een winterpeen.

Hier Jerry:
http://i42.tinypic.com/1zna7ie.jpg

En Ben:
http://i43.tinypic.com/2rnfmnp.jpg

Van Ben ga ik ook nog zo'n plaatje maken als Jerry, met die kleurtjes. Hij heeft van de week ook een fotoshoot gehad Lachen

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:32

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:21

Wat heeft iedereen leuke cavia's Haha!

ik heb voor mijn cavia's zo'n soort van houten takken aan elkaar die je dan kan buigen in allerlei vormen, dat vinden ze heel erg leuk om onder te zitten en op te springen!

dit zijn ze trouwens Pien (links) en Punky (rechts)
Afbeelding
dit is een best wel oude foto (ze zijn nu wel wat groter en dikker Clown )

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:25

Wauw die Pien is een lekker ding zeg!!

Ik heb ook 2 cavia's, Sok en Kruintje Tong uitsteken
Sok is echt heel gaaf, helemaal grijs met een grote witte kruin, Kruintje is wat normaler maar knettergek Bloos

Zijn gek op eten, maar dat zijn ze bijna allemaal. Als ze hooi krijgen (maak altijd zo'n bergje) dan gaat dat maffe beest erin lopen draaien en woelen, die vermaakt zich echt uitstekend met een bergje hooi Haha!
Sok is wat schrikkerig, die zit graag in/op/om het huisje wat er in de kooi staat. Echt leuke dieren, zal binnenkort eens foto's maken Haha!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:23

Dennis en Daantje heten de mijne.. Iets eerder heb ik al een foto geplaatst in de vorm van een link.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 22:28

Dankje Haha!
ben benieuwd naar jouw cavia's

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:44

Jinkk schreef:
@Annepanne, kijk je uit met HF? Het is een duur merk, dus je zou verwachten dat het goed is. Maar door de dikke brokken kunnen ze makkelijk hun tandjes breken, (hoeft niet hoor,maar het gebeurt wel eens) en het is een enorme dikmaker. Dan zit je straks met een vervette caaf, dat wil je ook niet hoor!! Bloos

Oke! Dat wist ik niet.. Wat voeren jullie dan?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:50

Is HF slecht? Mijn knaven doen het er goed op Lachen Ze eten zelfs de biksjes op, die ze anders laten liggen. Ben dan ook wel benieuwd welk voer wel geschikt is Lachen Overigens heb ik totaal geen dikke knaven, maargoed, ze zijn niet zo dol op hun voer. Ze houden meer van hooi en groente Lachen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:52

veel stommer wat is het ?