Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
kaasje schreef:ik heb net naar een andere dierenarts gebelt,, en die zij ook dat ik morgen naar het spreekuur moest komen en niet dat het wat ernstig was ..
. Voel je je al weer wat beter en gerustgestelder?
.
Nu hebben mijn honden ook redelijk gevoelige darmen, maar als de ontlasting helderrood is, dan zit er mijns inzien aardig wat bloed in. Ik ben het eens dat je niet voor elke scheet die dwars zit naar de DA moet scheuren, maar in dit geval had ik zeker geen risico genomen. Een bloedvaatje wat scheurt bij persen bij het ontlasten, is niet prominent aanwezig in de ontlasting.
rockwitch schreef:maar om nou gelijk te roepen dat het misschien wel Parvo is of een perforatie, vind ik altijd erg overdreven.
.
Zelf zou ik ook niet zo snel met die thermen gaan gooien ben zelf geen DA renner maar er zijn wel bepaalde alarmbellen die mij toch echt wel die richting op zouden sturen, op zijn minst een belletje.
Chiqa schreef:rockwitch schreef:maar om nou gelijk te roepen dat het misschien wel Parvo is of een perforatie, vind ik altijd erg overdreven.
.
Is het ook en dat is best wel jammer maar wel begrijpelijkZelf zou ik ook niet zo snel met die thermen gaan gooien ben zelf geen DA renner maar er zijn wel bepaalde alarmbellen die mij toch echt wel die richting op zouden sturen, op zijn minst een belletje.
Bloed is voor mij onbekend,. ik zou denk ik wel die kant opgaan.
Maar er is een verschil, TS geeft aan dat haar ouders 'geen tijd' zouden hebben en dat strijkt denk ik veel mensen toch wel dwars tegen de haren in.
Néém dan geen dieren.
.
. Ik vind dat je pas kan oordelen als er daadwerkelijk iets ergs aan de hand is en dat dan de ouders niet naar de dierenarts willen gaan
. Is het levensbedreigend of echt ernstig? Natuurlijk ga ik dan gelijk
. Groot verschil