Hond> ziek?> diaree+bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaasje

Re: Hond> ziek?> diaree+bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 00:05

ik heb net naar een andere dierenarts gebelt,, en die zij ook dat ik morgen naar het spreekuur moest komen en niet dat het wat ernstig was ..

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:06

Ik hoop dat ie gelijk heeft.

Succes,

Ik ga naar bed

Cemlys

ik zou gewoon tot morgen afwachten. als je hondje nu normaal doet, lijkt dit me niks om nu al erg bezorgd over te zijn. Had ze daar zo suf als iets gelegen ofzo dan zouden ze je wel gelijk laten komen.

zap

kaasje schreef:
ik heb net naar een andere dierenarts gebelt,, en die zij ook dat ik morgen naar het spreekuur moest komen en niet dat het wat ernstig was ..

Nou gelukkig Lachen. Voel je je al weer wat beter en gerustgestelder? Ach gut .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:07

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 00:08

Als ik jouw was zou ik vannacht nog wel even een keer bij haar kijken.... voor de zekerheid.

kaasje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 00:08

heel erg bedankt allemaal,
ik denk dat het ook wel de schrik enzo was,
ik hoop dat het niets ernstigs is,
ik voel me wel gerustelder

ja dat ga ik doen , even bij haar checken
nogmaals heel erg bedankt allemaal Bloos

xxx

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:56

Jeetje er worden wel gelijk de meest dramatische scenario's naar voren gehaald. Als een hondje diarree heeft met bloed hoeft dat echt niet gelijk te betekenen dat hij inwendige bloedingen heeft.
Ze hebben ook wel eens gewoon een darmontsteking of virus waardoor ze dit kunnen hebben. Zeker als ze diarree hebben hebben ze soms beetje veel persdrang en persen ze een bloedvaatje in hun laatste stukje darm stuk en dan komt er bloed mee. Het hondje gedraagd zich verder normaal dus iets heel erg accuuts zal het niet zijn, dat had je wel gemerkt.
Tuurlijk moet je hiermee naar de DA, maar ik vind het altijd zo lekker dramatisch dat er gelijk wordt geroepen dat zo'n beest inwendige bloedingen heeft of een darmperforatie. Hoe gaat het inmiddels met het hondje?

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:14

Ik zou ook zeggen; EVEN geen paniek. Want daar is niemand bij gebaat.

Ik denk zelf meer aan het scenario dat Rockwitch beschrijft, omdat de hond niet braakt, goed eet en alert is.
''Veel'' bloed is een interpretatie, natuurlijk....

Diarree met bloed is nooit goed (ha, dat rijmt) en ik denk persoonlijk, als ik dit zo hoor, het meeste aan een onsteking van de darmen of het knappen van een bloedvaatje. Echter, dat is niet door de PC te beoordelen.

Ik weet niet hoe oud de TS is, hoeveel kennis haar ouders hebben en hoe de algemene conditie van de hond is...

Uiteraard is er maar één tip mogelijk; zodra mogelijk de dierenarts bezoeken. Bij mijn honden betekend dat direct; alles uit mijn handen laten vallen en gáán.
Maar niet alle mensen denken er zo over, helaas.

Of dit een spoedgeval is? Zoals de algemene conditie van de hond werd beschreven, zeg ik ''niet direct''. Geen vliegende-sirene-werk. Maar het heeft zeker voorkeur om wel snel te handelen... en niet nog dagenlang te wachten.

Kaasje, houd ons op de hoogte, en alvast heel veel beterschap voor het hondje gewenst!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:41

RW: hoeft niet, maar kan wel, en zoals eerder gezegt: Ik zou het mezelf nooit vergeven als het wel iets ernstigs blijkt te zijn.
TS, hoe is het met een hondje nu?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:03

Nou, paniek of niet, ik had al wel bij een DA gestaan Haha! Nu hebben mijn honden ook redelijk gevoelige darmen, maar als de ontlasting helderrood is, dan zit er mijns inzien aardig wat bloed in. Ik ben het eens dat je niet voor elke scheet die dwars zit naar de DA moet scheuren, maar in dit geval had ik zeker geen risico genomen. Een bloedvaatje wat scheurt bij persen bij het ontlasten, is niet prominent aanwezig in de ontlasting.

Maargoed, ik ben ook benieuwd hoe het met het hondje is Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:42

Nee ik ben ook niet zo dat ik snel naar de DA ga, heb zelf mijn diploma paraveterinair dus kan wel aardig inschatten wanneer ik het echt niet vertrouw.
Maar ik weet ook niet in hoeverre er veel of weinig bloed bij zat. Maar vaak denk je dan als eerste aan een darmontsteking, wat wel regelmatig voorkomt. Heb zelf de ontlasting niet gezien, dus kan ook niet inschatten zo of het veel of weinig bloed is. Natuurlijk als het aanhoudt of als het echt veel bloed is, zo snel mogelijk naar een DA, maar om nou gelijk te roepen dat het misschien wel Parvo is of een perforatie, vind ik altijd erg overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:47

rockwitch schreef:
maar om nou gelijk te roepen dat het misschien wel Parvo is of een perforatie, vind ik altijd erg overdreven.
.

Is het ook en dat is best wel jammer maar wel begrijpelijk Lachen Zelf zou ik ook niet zo snel met die thermen gaan gooien ben zelf geen DA renner maar er zijn wel bepaalde alarmbellen die mij toch echt wel die richting op zouden sturen, op zijn minst een belletje.
Bloed is voor mij onbekend,. ik zou denk ik wel die kant opgaan.
Maar er is een verschil, TS geeft aan dat haar ouders 'geen tijd' zouden hebben en dat strijkt denk ik veel mensen toch wel dwars tegen de haren in.
Néém dan geen dieren.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 01:55

Diaree samen met bloed is nooit goed...

Ik ga verder geen conclusies trekken, kan de hond niet meer zien, maar morgen indd wel naar de DA gaan.
Hoop dat het meevalt, en dat het niet meer is dan een ontsteking van de darmen o.i.d

Laat het morgen maar even weten.

Succes..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 02:03

Chiqa schreef:
rockwitch schreef:
maar om nou gelijk te roepen dat het misschien wel Parvo is of een perforatie, vind ik altijd erg overdreven.
.

Is het ook en dat is best wel jammer maar wel begrijpelijk Lachen Zelf zou ik ook niet zo snel met die thermen gaan gooien ben zelf geen DA renner maar er zijn wel bepaalde alarmbellen die mij toch echt wel die richting op zouden sturen, op zijn minst een belletje.
Bloed is voor mij onbekend,. ik zou denk ik wel die kant opgaan.
Maar er is een verschil, TS geeft aan dat haar ouders 'geen tijd' zouden hebben en dat strijkt denk ik veel mensen toch wel dwars tegen de haren in.
Néém dan geen dieren.

Mwah.... mijn ouders hebben ook geen tijd om met een kat naar de dierenarts te gaan die niet ziek is (of in ieder geval niet ziek genoeg is), maar mijn ouders hebben wel tijd genoeg om met iets gevaarlijks gelijk naar de dierenarts te gaan Lachen.

Misschien heeft ts het wel veel erger gedacht dan dat het was (misschien wat overdreven) en dan komt het natuurlijk heel ernstig over, terwijl het in werkelijkheid bijna niks voorstelde. Dat dan de ouders zeggen morgen geen tijd te hebben vind ik niet heel gek Lachen. Ik vind dat je pas kan oordelen als er daadwerkelijk iets ergs aan de hand is en dat dan de ouders niet naar de dierenarts willen gaan Lachen

Als onze poes naar de dierenarts moet voor iets (niet levensbedreigend) vraag ik ook gewoon of het een dagje later kan ivm het geen tijd hebben. Erg? Welnee, mijn leven hoeft echt niet om de poezel te draaien Lachen. Is het levensbedreigend of echt ernstig? Natuurlijk ga ik dan gelijk Lachen. Groot verschil Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:53

Kaasje, hoe gaat het nu met het hondje?

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:04

ik ben ook wel benieuwd hoe het nu met de hond is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 22:21

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:39

kaasje is ook niet meer online geweest.... afwachten dus

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:44

wel raar dat ze niks meer laat weten.
ik ben toch wel benieuwd hoe het nu met de hond is.

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:44

TS, hoe gaat het nu met de hond?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:15

Volgens mij is de TS haar interesse voor het topic verloren...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:26

Ja dat... of de hond.... Verward

Laten we hopen dat het goed afgelopen is..

@rochwitch: Ik ben ook Paraveterinair (op een 2e lijns kliniek)...maar naar mijn idee kan je voor de zekerheid beter wél gaan..
Helderood bloed (en veel zoals de TS beschreef) lijkt me reden genoeg om toch maar even te gaan...
Liever voor niets dan te laat..

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 17:29

wij hadden eerst ook een hond die dat had, gewoon anti biotica voor gehaald, en toen ging het weg!

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:57

antibiotica voor een bloeding?
antibiotica dients enkel om bacteriën te doden, daarmee ga je het bloed uit de mest niet verhelpen? Dat bloed zit er omdat er ergens een verwonding is, niet omwille van een bacteriële infectie.