Jack heeft een halve chocoladeletter op!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: Jack heeft een halve chocoladeletter op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:31

Weet je wat, ik bel de dierenarts even op okee? laat ik zo weten wat hij/zij zei! Lachen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:31

hem in de gaten houden of kom effe langs dan kijken we hem na

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:31

@ Diblo; er is al vaker in de topic aangegeven dat andere honden in zo'n situatie ook niks leken te hebben en na 20 uur dood neer vielen.
Het is duidelijk dat je afwacht of je hond ziek word of niet.
Fijn dat ze nu (nog) niks heeft en hopen dat het zo blijft.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:32

Ik denk dat de da gaat zeggen wat hij destijds ook tegen mij zei: als ze na een nacht chocola geen last hebben, hoef je je geen zorgen te maken.

Al zou ik nooit de da bellen omdat bokt het zo graag wil hoor....

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:33

Tja.. het is natuurlijk persoonlijk hoe snel je wel of niet naar een dierenarts toe gaat in sommige situaties, maar ik vraag me af of het nu nog wel zin heeft óm naar de dierenarts te gaan. Stel je voor dat het nog fout zou gaan zeg maar. Mijn hond heeft ook een keer een HELE boel chocolade gegeten, ik ben toen wel naar de dierenarts gegaan en omdat het binnen 3 uur was ofzo of binnen 2 uur (pin me hier niet op) en we haar zelf niet konden laten braken, heeft hij haar een spuitje gegeven om te laten braken. En dan komt alles er weer uit. Maar goed, in dit geval na een hele nacht is het toch al de maag uit, dus uitkotsen kan al niet meer, dus wat zou de dierenarts nu nog kunnen doen?
En niet bedoeld als aanval naar de TS, of als aanval naar iedereen die vindt dat ze naar de dierenarts moet rennen, maar ik weet gewoon serieus niet of er nu nog iets te doen is, of dat het een kwestie is van afwachten?
Later heeft de zus van mijn hond ook een keer chocolade gegeten, ik heb haar toen zelf laten braken met zout en water. Deze braakt namelijk een stuk makkelijker. Hoewel het laten braken van je hond ook niet gezond is natuurlijk, maar leek me in dit geval beter dan de chocolade in haar te laten.

Diablo

C_arola schreef:
@ Diblo; er is al vaker in de topic aangegeven dat andere honden in zo'n situatie ook niks leken te hebben en na 20 uur dood neer vielen.

Ik vermoed dat je het nu tegen mij hebt? Nee joh, ze heeft niets en gaat ook niets krijgen, is zeker 5 jaar geleden.

C_arola

Diablo schreef:
Ik denk dat de da gaat zeggen wat hij destijds ook tegen mij zei: als ze na een nacht chocola geen last hebben, hoef je je geen zorgen te maken.

Sommigen honden waren na die nacht dood, zullen ze er idd geen last meer van hebben Clown

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:33

ze zijn in gesprek, ik probeer het zo weer even Lachen

C_arola

Diablo schreef:
C_arola schreef:

Ik vermoed dat je het nu tegen mij hebt? Nee joh, ze heeft niets en gaat ook niets krijgen, is zeker 5 jaar geleden.

Nee, de 2e en 3e zin was voor ts.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:34

C_arola schreef:
Diablo schreef:

Sommigen honden waren na die nacht dood, zullen ze er idd geen last meer van hebben Clown

Ach, dan heb ik gewoon een heel slechte da, whatever.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:35

C_arola schreef:

Nee hoor, hij is al 'ziek' geweest (buikpijn) en hij word alleen maar beter. Knipoog

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:35

Susy_Q schreef:
WAt heerlijk om te zien dat bokt allemaal van die lieve dierenvrienden alias dierenartsen in opleiding zijn die bij het kleinste foutje van een eigenaar overal de DA of zelfs de dierenbescherming erbij halen. Nou ik vind het een komisch verhaal en ben blij dat je hond er geen last van heeft. Het had ons ook kunnen overkomen aangezien dat ook zo'n snoeperd is. Heb je zelf nog wel wat van de letter geproefd??
en laat je hond nu ook choco-scheten hahaha.
succes met je bolle-buike-hond en volgende keer de letter opbergen, anders hou je zelf niets meer over!!

en voor de overige bokker... heb ff geteld, advies DA is over 2 pagina's zo'n 17 x gezegd.. TS is een mens, die snappen zulke dingen na 2 x vaak wel....

helemaal mee eens.
er zijn trouwens genoeg schoothondjes van oude dametjes die volgepropt worden met bonbons.
ja, die kan je dan allemaal rollen en ze worden er ook vast niet oud mee, maar ik denk niet dat er zo veel zijn die spontaan doodvallen.
als TS dit probleem vroeger al gehad heeft, en nu ook weer de hond goed in de gaten houdt zoals de da de vorige keer gezegd heeft, zie ik niet in wat het probleem is.

ze heeft ontzettend slordig en vreselijk onverantwoord gehandeld en al wie er niet mee kan lachen maakt nooit fouten Rolleyes

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:36

Diablo schreef:
C_arola schreef:

Ach, dan heb ik gewoon een heel slechte da, whatever.

Ik zeg niet dat wie dan ook slecht is.
Alleen dat het kan gebeuren, niet dat vast staat dat het gebeurt.
Ik zou naar de da gaan, dat is mijn mening, dat iemand anders dat niet doet is hun keuze en daar laat ik het bij.
Mag alleen wel duidelijk maken wat mijn mening is.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:36

essie_blue schreef:
ben ik nou echt in dit hele debiele zeur topic het nou alleen maar eens met Susy_Q? typisch bokt. 1 of 2x is wel genoeg geweest.

ik ook!!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:37

ChantalSmook schreef:
essie_blue schreef:
ben ik nou echt in dit hele debiele zeur topic het nou alleen maar eens met Susy_Q? typisch bokt. 1 of 2x is wel genoeg geweest.

ik ook!!

hier nog eentje

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:37

Hup, gelijk naar de dierenarts met dat beest!!! Beter tien keer voor niets, dan één keer te weinig....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:38

Diablo schreef:

Ik persoonlijk zou er nooit een topic openen, omdat ik weet hoe bokt is, maar das ieder voor zich.

Zou ook zeker de DA niet bellen op verzoek van bokt, de pot op, haha! Als de hond nu niet meer ziek is, dan gaat er ook niets meer komen. De DA kan er nu toch ook niets mee.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:38

en bokt weer op zijn best. Iemand schrijft een verhaaltje, denk leuk even iets schrijven. krijgt gelijk iedereen over zich heen. Ze weten het allemaal beter, je word uitgemaakt voor dierenbeul ect ect. Maar goed, dat de TS voor de rest prima voor haar hond zorgt, doet er niet toe.
Goed bedoelt advies fijn, maar geen 4 pagina,s lang. De ts heeft al meerdere keren aangegeven, dat ze de gevaren kent en haar hond in de gate houdt. Maar nee hoor, we bleren vrolijk door.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:39

KellyG schreef:
ik blijf erbij dat het l u lkoek is dat honden niet tegen chocola kunnen.......
mijn ouders hadden vroeger een herder, die heeft meerdere keren een schaaltje met bonbons verorbert als "de kat van huis was" en heeft nooit ergens last van gehad.
En zo ken ik meerdere honden die chocola pikken en nergens last van hebben.
dat het hondje van de topicmaakster last van zn buikje had lijkt me nogal logisch, het is namelijk nogal veel voor zo'n klein hondje, maar dit verteerd wel weer....
(ps mijn hondje, ook een jack, komt ook altijd zn moeder halen als hij wat mankeerd, vind dat zoiets schattigs)
doe maar eigenwijs! Chocola bevat een stof die giftig is en honden niet kunnen afbreken. Een reep pure chocola is genoeg om een hond van 30kg binnen korte tijd te doden. Melkchocola is iets minder erg maar nog altijd niet bepaald gezond. Zaak is een hond zo snel mogelijk te laten braken. Ga met jouw jack in ieder geval zo snel mogelijk naar de dierenarts!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:40

Dit is echt weer typisch bokt.
Ts is nu 30 x gewaarschuwd terwijl ik toch denk dat 1,2 hooguit 3 keer wel genoeg was geweest.
Als haar hondje morgen overleden is, is dat haar eigen verantwoordelijkheid maar zullen we niet op de zaken vooruit lopen en gewoon niet meer reageren ipv nog eens 4 pagina's doorzeuren over hoe slecht het wel niet is?

Anoniem

Als ik jou was had ik wel even dierenarts gebeld, verschijnlijk had die wel advies gegeven om even norit tabletje te geven of iets om er voor te zorgen dat de chocola minder lang in zijn lichaamblijft om zo doende de schade te beperken.

Okee, mischien merk je voor rest helemaal niks aan hond van de chocolade die heeft opgegeten maar dat hoeft zeker niet te zeggen dat zijn lichaam geen schade van ondervindt.

In dien zin vind tik dat je wel erg dom bezig bent geweest. belletje naar DA zal maximaal 10min hebben geduurd, maar in plaats daarvan heb je van mogelijkheid gebruik gemaakt om even hele discussie te starten.

miss_kippie

zie nergens dierenbeul staan

C_arola

Volgens mij is nu duidelijk wat de mening is van bokt, voors en naas.
Denk dat ts er verder niks aan heeft als we hiermee doorgaan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:41

naar de da gaan zelfs.
ik zie mezelf al binnenstappen:

'hoi'
'goedemorgen, wat is uw klacht'
'uhm, nou mijn hondje heeft gisteravond chocola gegeten, hij had buikpijn, heeft flink gepoept en gedronken en nu gaat het wel weet'
'ohww chocola, nou mevrouw, daar moet u mee oppassen, heeft uw hondje nog ergens last van?'
'nee mevrouw, het gaat eigenlijk gewoon goed met hem'
'nou dan kunt u even plaatsnemen om op de dokter te wachten als u hem nog heel graag wilt laten nakijken, maar als hij voldoende drinkt en geen last meer heeft dan kunt u het ook gewoon afwachten, mocht hij toch ineens ergens last van krijgen kunt u uiteraard meteen komen'
'bedankt fijne dag!'
'goedemiddag'

De dierenarts zit hier om de hoek, ik kan ook wel echt even vragen hoe het zit, maar ze zijn tot 13:00u gesloten, en ik denk dat daarom de tel niet opgenomen word Lachen

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:43

Dit is echt weer zo'n typisch geval van waarom ik bokt echt begin te haten.
Wat een belachelijke onzin hier, mensen hier kunnen alleen maar met hun vinger naar een ander wijzen, hoe verschrikkelijk ze wel niet zijn en wat een onwijze dierenbeulen.
Terwijl bij de grootste wijzers er thuis ook echt zulke dingen gebeuren maar ze dit gewoon achterwege laten omdat ze zich schamen.
Mensen hebben geen eens idee waar ze het over hebben, want voor veel honden is chocola niet giftig!
Ga naar de dierenarts en vraag het.
Ze zeggen alleen maar; Ja maar op internet staat dit en dit, maar hebben geen eens door dat internet de grootste ontbetrouwbare bron is die er bestaat.
Er zijn idd honden die er dood van gaan, maar meer van de helft van alle honden hier in nederland eet wel eens chocola.
Gewoon omdat het dieren zijn en altijd naar eten op zoek zijn.
Onze hond had bijna alle paaseitjes uit de tuin gevist, met papier en al.
Wisten wij niet, todat er allemaal papiertjes in zijn poep zaten.
Als een hond gewoon gezond is en blijft is er geen reden om naar de dierenarts te gaan.
Want als je die belt en je zegt dat je hond chocola op heeft maar verder nog gewoon normaal reageert, zegt hij dat er niks aan de hand is en dat je niet hoeft te komen.

De meeste mensen die hier maar hard roepen hoe verkeerd het is, hebben er geen verstand van. En wat hier word gedaan is geen advies geven.
Hier word gewoon zoals gewoonlijk op bokt weer keihard afgezeken. Erg makkelijk en laf zo vanachter je computer.
Ik snap niet wat zulke mensen wel niet van zichzelf zullen vinden.
Ik vind het ieder geval echt heel erg zielig voor je als je zo bent.
Ik hoef hier geen reactie op, want ik geef gewoon mijn mening!

En weetje wat het is, Een aanmerking op een ander is een tekortkoming bij zelf!

TS; Ik heb wel om je verhaal kunnen lachen, als je hond er echt niet tegen had gekunt had je dat gewoon kunnen zien.
Die dierenarts word ook gek als elke miep maar om de haverklap naar hem toe komt terwijl er niks aan de hand is.
Ik vind ook dat hier geen mening meer word gegeven door sommigen, ik denk dat ze dat zelf ook echt wel door hebben als ze eens even echt serieus naar hun reacties zouden kijken.
Maja dat gaat moeilijk als je helemaal bent overdondert door je eigen betweterige gedoe.
Laatst bijgewerkt door Ingridje16 op 09-12-08 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt