Nieuwe pup op komst, maar klopt dit ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Nieuwe pup op komst, maar klopt dit ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:24

600,-!!! Dat meen je niet. Je ouders worden opgelicht waar ze bij staan.
Kopie stamboom ouders zegt niks over erfelijke ziektes...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:28

Dorienn schreef:
Momenteel is het hier discussie. Mijn ouders geloven niet dat het broodfok is, met als reden dat de pups in de keuken worden grootgebracht, de man is arts, .... Ze zijn bereid om 600 euro en te betalen voor een pup zonder stamboom, wel willen ze een kopie van de stamboom van de ouders.

Het hoeft niet te zijn dat de pups erfelijke afwijkingen hebben (gaan krijgen op oudere leeftijd) maar het is wel een groter risico.
En er moet heel veel geld betaald worden voor een stamboomloze hond. Simpelweg oplichting dus. Knipoog

Tja als je ouders dat geen probleem vinden is dat natuurlijk hun eigen keuze.
Kopie van stamboom van de ouders heb je weinig aan, kun je verder ook niets meer.

Wil je in ieder geval wel alvast heel veel plezier wensen met de a.s. pup.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:55

Of die stamboom er wel of niet bij zit zou me niet zo uitmaken als verder alles goed zou zijn. Het punt is dat de moederhond veel te jong is (en dat is geen pech, dat is echt zijn keus geweest om de hond toen te laten dekken) en er geen uitslagen zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 21:56

En dat ze dan 400,- teveel betalen vind ik eigenlijk ook wel belangrijk. Daarmee hou je het in stand.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:09

belachelijk. Voor die prijs moet je er gewoon een stamboom bij krijgen en anders dan maar geen hondje. Op deze manier hou je inderdaad de broodfok in stand.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:23

Weet je, ik kan wel begrijpen hoe de ouders van TS zichzelf voelen. Je hebt de pups al gezien, jezelf al voorbereidt op de komst van een pup uit dat nest en dan hoor je ineens dat het misschien geen zuivere koffie is.

Dat is ook precies hoe de broodfok werkt, ze adverteren rustig met "pups met stamboom" en als je er dan bent krijg je een verhaal te horen waarom de stambomen er niet bij komen of dat je kunt kiezen tussen met of zonder stamboom (alsof dat mogelijk is).
De broodfok weet dat een hoop mensen gewoon verkocht zijn als ze de pups in levende lijve hebben gezien en profiteren daarvan.

De ouders van TS realiseren zichzelf waarschijnlijk ook dat als ze nu niet voor een pup uit dit nest kiezen ze weer een lange zoektocht tegemoet gaan naar een goede fokker en dat het best even kan duren voordat er een pup beschikbaar is.

En toch zou ik het ze met klem afraden om uit dit nest een pup te nemen. De verhalen van de man kloppen gewoon niet en dat zou voor mij persoonlijk reden genoeg zijn om af te haken.
Om maar te zwijgen over de prijs.

Doen ze het wel is het hun keuze en een bewuste keuze. Iedereen heeft recht op een eigen keuze dus daar zal ik geen kritiek op hebben. Hoop van harte dat ze een gezonde pup krijgen zonder erfelijke afwijkingen en vooral dat ze bij een volgende gelegenheid wat beter voorbereid zijn voordat ze een pup uitkiezen en eerst contact opnemen met de rasvereniging voordat ze nesten gaan bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 22:45

ThePast03 schreef:
Dat is ook precies hoe de broodfok werkt, ze adverteren rustig met "pups met stamboom" en als je er dan bent krijg je een verhaal te horen waarom de stambomen er niet bij komen of dat je kunt kiezen tussen met of zonder stamboom (alsof dat mogelijk is).

En dat vind dit ook het ergste, naast het feit dat de moeder veel te jong is, en je geen flauw idee heb wie de vader is, het kan wel een broer zijn die erop gedoken is.
Dat hij arts is zou me persoonlijk koud laten, juist dat soort mensen horen beter te weten dat dit écht
niet kan, broodfok dus hij had ze ook kunnen laten aboteren.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:28

Dorienn schreef:
Momenteel is het hier discussie. Mijn ouders geloven niet dat het broodfok is, met als reden dat de pups in de keuken worden grootgebracht, de man is arts, .... Ze zijn bereid om 600 euro en te betalen voor een pup zonder stamboom, wel willen ze een kopie van de stamboom van de ouders.

Laat je ouders anders dit topic eens doorlezen!

Ik wil niemand beschuldigen zonder de werkelijke achtergronden te kennen maar het lijkt me alleszins redelijk dat de fokker voor een pup waarbij geen stamboom zit, geen papieren overlegd kunnen worden van de ouders ( gezondheid, erfelijke afwijkingen etc), dan een lagere prijs krijgt. Als je St.Hubertus gebeld hebt: wat adviseren zij eigenlijk?

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 21:20

ThePast03 schreef:
Weet je, ik kan wel begrijpen hoe de ouders van TS zichzelf voelen. Je hebt de pups al gezien, jezelf al voorbereidt op de komst van een pup uit dat nest en dan hoor je ineens dat het misschien geen zuivere koffie is.

De broodfok weet dat een hoop mensen gewoon verkocht zijn als ze de pups in levende lijve hebben gezien en profiteren daarvan.

De ouders van TS realiseren zichzelf waarschijnlijk ook dat als ze nu niet voor een pup uit dit nest kiezen ze weer een lange zoektocht tegemoet gaan naar een goede fokker en dat het best even kan duren voordat er een pup beschikbaar is.

En toch zou ik het ze met klem afraden om uit dit nest een pup te nemen. De verhalen van de man kloppen gewoon niet en dat zou voor mij persoonlijk reden genoeg zijn om af te haken.
Om maar te zwijgen over de prijs.

Doen ze het wel is het hun keuze en een bewuste keuze. Iedereen heeft recht op een eigen keuze dus daar zal ik geen kritiek op hebben. Hoop van harte dat ze een gezonde pup krijgen zonder erfelijke afwijkingen en vooral dat ze bij een volgende gelegenheid wat beter voorbereid zijn voordat ze een pup uitkiezen en eerst contact opnemen met de rasvereniging voordat ze nesten gaan bekijken.

Inderdaad, zo voelen ze zich. en ik ook eerlijk gezegd. We willen niet nog langer een leeg huis en we gaan het risico maar nemen. Volgende week zaterdag komt de pup naar ons, alles is al gekocht en ligt klaar. onze vorige hond was compleet in orde, maar kreeg voedselallergien, een paar keer oorontstekingen, .. Hoevaak we met hem niet naar de DA zijn geweest Tong uitsteken Dus ja, we hopen dat de papieren niet zoveel zeggen. We hebben kalmste van het nest genomen en het is echt een pracht van een pup Lachen

Ik zal een fototopicje maken zodra ie er is Lachen

Jannepauli: dat heb ik al gedaan, en volgens mijn ouders slaat bokt de bal mis Clown

gwenfflames

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:20

Ik heb ook nog niemand gezien die een pup in handen heeft gehad en dan toch nee kan/durft te zeggen...en zo zegevieren de broodfokkers........jammer......

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 08:47

Heel jammer dit inderdaad. Want als meneer net zo veel centen krijgt voor pups zonder papier en testen... waarom zou ie nog gaan testen. Kost alleen maar geld en hij krijgt er niks extra's voor terug.

Pff het lijkt me niet makkelijk om een pup af te zeggen maar het zou mij nooit lekker zitten als ik zo'n hondje met 5 jaar af zou moeten geven wegens ernstige HD ofzo...

Ik hoop trouwens wel dat de rasvereniging hier wel iets mee gaat doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 09:17

Lysette schreef:
Pff het lijkt me niet makkelijk om een pup af te zeggen maar het zou mij nooit lekker zitten als ik zo'n hondje met 5 jaar af zou moeten geven wegens ernstige HD ofzo...

Nou mij wel ik wil even langer genieten van mn toekomstige hond dan een paar jaartjes (Als hij dat al haalt) en ik niet wekelijks bij de DA moet zitten.