Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dorienn schreef:Momenteel is het hier discussie. Mijn ouders geloven niet dat het broodfok is, met als reden dat de pups in de keuken worden grootgebracht, de man is arts, .... Ze zijn bereid om 600 euro en te betalen voor een pup zonder stamboom, wel willen ze een kopie van de stamboom van de ouders.
ThePast03 schreef:Dat is ook precies hoe de broodfok werkt, ze adverteren rustig met "pups met stamboom" en als je er dan bent krijg je een verhaal te horen waarom de stambomen er niet bij komen of dat je kunt kiezen tussen met of zonder stamboom (alsof dat mogelijk is).
Dorienn schreef:Momenteel is het hier discussie. Mijn ouders geloven niet dat het broodfok is, met als reden dat de pups in de keuken worden grootgebracht, de man is arts, .... Ze zijn bereid om 600 euro en te betalen voor een pup zonder stamboom, wel willen ze een kopie van de stamboom van de ouders.
ThePast03 schreef:Weet je, ik kan wel begrijpen hoe de ouders van TS zichzelf voelen. Je hebt de pups al gezien, jezelf al voorbereidt op de komst van een pup uit dat nest en dan hoor je ineens dat het misschien geen zuivere koffie is.
Dat is ook precies hoe de broodfok werkt, ze adverteren rustig met "pups met stamboom" en als je er dan bent krijg je een verhaal te horen waarom de stambomen er niet bij komen of dat je kunt kiezen tussen met of zonder stamboom (alsof dat mogelijk is).
De broodfok weet dat een hoop mensen gewoon verkocht zijn als ze de pups in levende lijve hebben gezien en profiteren daarvan.
De ouders van TS realiseren zichzelf waarschijnlijk ook dat als ze nu niet voor een pup uit dit nest kiezen ze weer een lange zoektocht tegemoet gaan naar een goede fokker en dat het best even kan duren voordat er een pup beschikbaar is.
En toch zou ik het ze met klem afraden om uit dit nest een pup te nemen. De verhalen van de man kloppen gewoon niet en dat zou voor mij persoonlijk reden genoeg zijn om af te haken.
Om maar te zwijgen over de prijs.
Doen ze het wel is het hun keuze en een bewuste keuze. Iedereen heeft recht op een eigen keuze dus daar zal ik geen kritiek op hebben. Hoop van harte dat ze een gezonde pup krijgen zonder erfelijke afwijkingen en vooral dat ze bij een volgende gelegenheid wat beter voorbereid zijn voordat ze een pup uitkiezen en eerst contact opnemen met de rasvereniging voordat ze nesten gaan bekijken.
Lysette schreef:Pff het lijkt me niet makkelijk om een pup af te zeggen maar het zou mij nooit lekker zitten als ik zo'n hondje met 5 jaar af zou moeten geven wegens ernstige HD ofzo...