Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik word er langzaam aan wanhopig van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:29

Echwel schreef:
x_lieze schreef:
Maargoed, een tante van mij was ook verhuist en die heeft na een jaar toch maar haar hond in laten slapen omdat de hond gewoon niet meer kon wennen (ook al wat ouder, 9 jaar geloof ik ) en zichzelf gewoon helemaal stuk maakte.
Als de hond zich gewoon niet thuis voelt enzo is het soms maar beter om het dier toch in de laten slapen. Want zo is het toch ook geen leven voor het dier...

Wat een onzin, honden hechten zich aan mensen niet aan het huis.
Ik ben al zo vaak verhuisd ook met oudere honden, nooit problemen, dus ik denk dat het bij deze hond best een lichamelijk probleem kan zijn.
Dat het zich nu net uit met de verhuizing kan puur toeval zijn

jou honden zijn daar misschien makkelijk in maar zeker niet elkehond! mijn 17jarige kon ook echt niet tegen verhuizen en het heeft een paar maanden geduurt voordat hij zich thuis voelde hoor!

en is het niet zo dat je buurt een beetje eng en dat je hond daarom buiten niets doet om jou te beschermen snap je? mijn 5 jarige doet ook niets als ik in het donker met hem naar buiten ga maar als hij met mijn vriend gaat doet hij alles ( er is ooit wat voorgevallen)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:02

Klinkt gewoon als een hond die wat ouder wordt.

Helaas klinkt er in jouw berichten ook door dat je haar zat bent. Het is dat het echt niet kan hier ivm de andere honden anders zou ik zeggen breng haar alsjeblieft hier.

Als een hond ouder wordt heeft hij meer zorg en aandacht nodig. Dat hoort nu eenmaal bij een hond. Heb diep medelijden met je hond. Sorry had het vriendelijker willen brengen maar kan het niet opbrengen.

Stel jij je geweten maar gerust door te denken dat je met haar kan praten.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:19

Het is natuurlijk wel heel makkelijk oordelen vanaf je eigen kant van het scherm.
Als ik een hond had en die ging bijten naar kids en naar mezelf terwijl ik er toch alle mogelijke moeite voor deed, nou sorry hoor.
Ik leef niet alleen voor een hond.
Het valt mij in zo'n situatie altijd wel op dat iedereen hier altijd de dierenheilige uitgaan hangen en als je dan in de profielen leest staan er ook zat paarden op verkocht wegens geen klik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:31

kavama schreef:
Het is natuurlijk wel heel makkelijk oordelen vanaf je eigen kant van het scherm.
Als ik een hond had en die ging bijten naar kids en naar mezelf terwijl ik er toch alle mogelijke moeite voor deed, nou sorry hoor.
Ik leef niet alleen voor een hond.
Het valt mij in zo'n situatie altijd wel op dat iedereen hier altijd de dierenheilige uitgaan hangen en als je dan in de profielen leest staan er ook zat paarden op verkocht wegens geen klik.

Kind en hond laat je nooit alleen. Het is niet zo moeilijk om je kinderen te leren een slapende hond met rust te laten en als ze daarvoor te jong zijn voorkom je dat als volwassene.
Hond snauwt alleen als hij vast ligt te slapen en wordt gestoord, dat is niet abnormaal. Oudere honden horen en zien slechter, dat is iets waar je heel goed rekening mee kan houden.

Er worden hier goede tips gegeven die simpel worden weggewuifd, TS praat blijkbaar liever met haar hond.

Paarden heb ik nooit in mijn huis gehad en daar heb ik een hele andere band mee als met mijn honden.
En ik heb inderdaad makkelijk praten, heb een 14 en een half jarige hier rondlopen die met wat extra zorg en geduld van mij kant nog een prima hondwaardig leven kan leiden. Dat ik dan 's nachts mijn bed uit moet omdat hij even moet plassen heb ik er graag voor over.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:36

Er staat niet dat ze de kids er mee alleen laat, en als het dier perongeluk wakker wordt of schrikt terwijl je al voorzichtig bent, hoeft het dier van mij niet te bijten.
Ik zelf kies dan echt wel voor mijn kids.
Tuurlijk moeten ze weten het dier niet te plagen en er gewoon goed mee omgaan, maar als dat alles het geval is, dan gaan mn kids toch voor.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:38

Sneu, de hond wordt gestraft omdat zeouder wordt......
Dieptriest, kun je haar niet naar een senioren opvang oid brengen?
Mijn Festa is nu bijna 10,5, af en toe onzindelijk, wandelt niet zo lang meer, pijnstillers....maar geen haar op mn hoofd die er over denkt om haar naar de schuur te brengen. Als ze een ongelukje heeft ruim ik dat gewoon op, en de wandelingen passen we aan aan mw. Zo heeft ze, ondanks haar leeftijd, slecht zien en het af en toe niet meer weten gewoon haar eigen plekje in de roedel.
Je hond is altijd goed voor je geweest, ik vind het enorm triest om te horen dat ze nu overcompleet is omdat ze ouderdomskwaaltjes krijgt......

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:40

kavama schreef:
Er staat iet dat ze de kids er mee alleen laat, en als het dier perongeluk wakker wordt of schrikt terwijl je al voorzichtig bent, hoeven ze van mij niet te bijten.
Ik zelf kies dan echt wel voor mijn kids.
Tuurlijk moeten ze weten het dier niet te plagen en er gewoon goed mee omgaan, maar als dat alles het geval is, dan gaan mn kids toch voor.

Dat kinderen voor gaan begrijp ik volkomen.

Maar zo moeilijk is het niet om een slaapplaats voor je hond te creeëren waarbij je hond ongestoord kan slapen en niet zomaar van schrik de kinderen kan bijten.
Dat ze het van jou niet hoeven is prima, maar bij een oudere hond die wat slechter gaat horen, minder gaat zien en vaster gaat slapen is dit vrij normaal. Als je dat niet hoeft moet je niet aan een hond beginnen is mijn mening.

Het is blijkbaar makkelijker om naar de dierenarts te gaan en de hond te laten inslapen als het wat meer tijd en aandacht kost.

Edit: Wat [***] zegt dus. Als ik naar mijn hoogebejaarde hond kijk word ik verdrietig als ik dit topic lees.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:45

Daarom heb ik idd geen hond, is niet mijn topic.
Maar volgends mij word hier wel duidelijk aangegeven dat er moeite word gedaan en dat inslapen geen opties is.
Is zo grappig hoe iedereen elkaar hier opnaait en het een heel eigen weg inslaat,.. leuk ! Haha!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:51

Ik zou toch ook eerst alle medische redenen uitlsuiten en zorgen voor een aangename, rustige plek waar ze kan slapen.
Misschien kan DAP spray helpen.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:00

tsja..
als ik kijk uit mijn ogen als paraveterinair (da-assistent) in opleiding, die ook les krijgt in gedragstherapie denk ik dat je toch wel makkelijk denkt over je oude hond..

eerst over het van schrik bijten in de slaap..
hoe zou jij het vinden als je diep ligt te slapen, niks of weinig kunt horen en niks of weinig kunt zien en je word zomaar plotseling aangeraakt door je weet niet wie (dat kun je tenslotte niet zien..)? wij als mensen bijten niet op zo'n moment, maar ik denk dat je dan wel in paniek raakt (ik schrik al als ik lig te slapen en mn telefoon gaat).
hierbij moet je dus gewoon zorgen dat de hond kan slapen als ze wilt slapen, laat dr dan lekker met rust!

over het praten met de hond.. tsja, daar zal ik maar niet al teveel woorden over vuil maken..
alleen is mijn mening dat honden niet begrijpen wat je tegen ze zegt als je tegen ze praat..
en dan zeg ik niet dat honden dom zijn ofzo, maar zou jij het begrijpen als iemand in het chinees tegen je zou praten?
nee, want het is tenslotte jouw taal niet..

verder vind ik het niet echt kunnen dat je je hond niet de medische zorg gunt die het nodig heeft.. zonder dat je het weet kan er misschien wel veel meer mis zijn dan alleen maar dementie!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:03

Anoeska schreef:
Doortje58 schreef:
Er zijn tegenwoordig veel meer therapeuten die weten dat je wel met je dier moet en kan praten over veranderingen zoals verhuizingen en geboortes van kinderen, dus gezinsuitbreiding.
Voorbereiding op zulke gebeurtenissen voorkomt vaak veel ellende. Knipoog

In het geval van Tessa heeft het niet geholpen, daarom denk ik bijna zeker te weten dat ze dement is.......... Bloos
Jammer, maar dan helpt er niks meer, dan is haar brein verstoord.
Ik ben niet van plan om de DA zijn portemonee te spekken door dure onderzoeken te laten doen, ook niet om haar vol te proppen met anti-depressiva. Ik weet daar alles van hoe je je dan voelt............. Boos!

Ik vind het prima dat je gelooft dat je met je hond kunt praten. Als je je daar fijn bij voelt, moet je het zeker doen. Ik vind het wel heel erg dat je je hond niet naar de DA wilt brengen om te kijken wat er mis met haar is. Omdat jij denkt dat je met haar kan praten, en dat niet werkt, stel je je eigen diagnose, en onthoudt je je hond de medische zorg die ze misschien wel nodig heeft.

Ik krijg hier een Jomanda-Millecam gevoel bij. Ze vraagt om raad, krijgt duidelijke raad om eerst medische problemen uit te sluiten.... wordt het te duur Verward sterker nog: ze informeert nog niet eens bij een DA. Arm dier

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 08:43

Onze spaanse hond ging ook bijten, hij kreeg beelden van toen hij nog op straat leefde.Ik strafde hem daar zeker niet voor, de kids moesten hem gewoon met rust laten.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 10:09

Doortje58 schreef:
Ik ga Bach proberen, heb ik bij mijn paard en bij mijn kinderen en mijzelf ook gebruikt, WEET eigenlijk al wel dat het zal gaan werken............... Tong uitsteken Cool Haha!

Ik laat over een tijdje wel weer iets van me horen, over hoe het met Tessa gaat!

Bedankt voor het meedenken allemaal............ Doei!

Ik word nu van alle kanten beschuldigd dat ik Tessa zou willen laten inslapen!
Dat is helemaal niet aan de orde, maar die mensen jutten elkaar allemaal op, ga er lekker mee door zou ik zeggen!
Er spelen nog een heleboel dingen mee, die ik jullie niet onder je neus ga hangen.
Tessa slaapt nu al 2 dagen naast mijn bed, en vandaag ga ik Bach-remedies kopen, NAdat ik gebeld heb met een ervaren
therapeute, die me kan vertellen welke ik het best kan nemen. Want naast mijn bed slapen is geen optie voor altijd!

Ik had dit kunnen verwachten, heb het zien gebeuren bij andere topics, maar wil wel even kwijt dat ik gehoopd had dat het zou meevallen. Wat kunnen mede-dieren-liefhebbers gemeen, hard en veroordelend zijn zeg....................... Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:54

ik lees slechts uit jouw posts dat je het dier zat bent en niet van plan bent om met het dier naar de dierenarts te gaan want dat kost geld.

Daarnaast kan je heel goed met haar praten, alleen kan je sommige dingen niet duidelijk maken die wel in haar voordeel zouden kunnen werken.

Misschien is de hond wel beter af dood?

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:59

Er hebben een heleboel mensen keurig netjes on topic raad gegeven. Een advies was om naar de DA te gaan. Gewoon om zekerheid te hebben dat het dier niets lichamelijks mankeert. Wij (ik tenminste) kunnen niet in het dier kijken.
En wat krijgen we (wederom ik) voor onze raad? Een zeer onvriendelijk PB tje.
Wij zijn niet hard en meedogenloos. Misschien moet je toch eens bij jezelf te rade gaan. Kon voor de hond ook wel eens beter zijn.

Ik heb tenminste uit goeder trouw mijn reacties geplaatst en het is niet mijn bedoeling om je op wat voor manier ook beledigen maar ik vind je manier van doen t.o.v je hond niet netjes.

En hier laat ik het bij.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:18

KiWiKo schreef:
ach hou toch op........... ze kan het dier wel duidelijk maken dat de keuken niet boos is maar niet duidelijk maken dat de bench niet eng is.............

ROFL raapt zich weer van de grond en gaat in de stoel zitten.

Dat was ook mijn eerste gedachte. Je praat tegen je hond, prima doe ik ook. Maar een hond snapt jouw verhaal niet.

Mijn westie is 13 jaar oud, dement, doof en heeft staar. Zij springt een meter uit de mand als mn vader haar wakker maakt voor een rondje. Die beestjes hebben hun rust nodig, laat ze dan. Ik wou juist dat ik haar levenselixer kon geven zodat ze haar hele leven bij me kon blijven, maar helaas ze wordt ook ouder en het feit dat ze doodgaat komt steeds dichterbij, ja ik ben bang, heel bang. Maar om met haar daarvoor niet naar een DA te gaan vind ik ronduit schandalig, jouw beestje heeft 9 jaar voor jou geleefd, jullie hebben ups en downs gehad en juist nu zij je het meest nodig heeft laat je het afweten. Sorry ik kan wel janken hierom ........

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:36

Ze slaapt nu naast mijn bed, en ik ga zo naar de DA, jaaaaaaaaaaaaaaaaaa, de DA!!!!!!!! om Bach remedies te halen.

En jullie durven te zeggen dat ik ze dood wil hebben en me niet om haar bekommer?????

Stelletje achterlijken!!!!!!!!!!!!!!!! Boos!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:38

Ik heb even geTeMt, want ik vind je reacties niet helemaal normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:39

Misschien toch handig als je met kritiek leert omgaan?

Ik zou niet naar de DA gaan voor Bach-remedies, ik zou naar de DA gaan voor een consult. Lijkt me stukken beter Lachen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:56

het zijn jouw reactie's doortje, die zorgen dat dit topic verkeerd loopt, hoop dat je je dat realiseert.
toen jij doeeeiiiiiiiii schreef dacht ik al 'ohwohw *teletubbie*, here we go'.

ik vind het persoonlijk al niet zo'n strakke actie om de hond maar in de bijkeuken te parkeren, dat zou ik mijn dinnetje nooit aandoen omdat ik weet dat ze dat vreselijk zou vinden.
vraag me ook af wat er misschien in de situatie veranderd is sinds je verhuist bent, had je eerst misschien alles gelijkvloers en nu niet meer?
sliep ze voor de verhuizing ook alleen?
ik vind dat je er wat gemakkelijk mee omspringt.
ik ben als doorgewinterde bokker ook wat in je berichtgeschiedenis gaan rondkijken en vind ook de paard/dochtersituatie van dezelfde strekking, ik weet dat dat hier niets mee te maken heeft maar denk dan dat dat een beetje jouw ding is, erg gemakkelijk met je dieren omspringen en achteraf miepen als het niet loopt zoals jij je voorgesteld had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:44

Doortje, je kan tegen de hond blijven praten tot je een ons weegt maar de hond snapt jou niet. Ik denk dat het tijd wordt dat je je eigen op de hond afstemt met in het achterhoofd houdend dat de hond ouder wordt dus andere levensbehoeftes heeft dan toen ie jong was. Kortom, jij snapt je eigen hond niet.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:16

suleilitha schreef:
Doortje, je kan tegen de hond blijven praten tot je een ons weegt maar de hond snapt jou niet. Ik denk dat het tijd wordt dat je je eigen op de hond afstemt met in het achterhoofd houdend dat de hond ouder wordt dus andere levensbehoeftes heeft dan toen ie jong was. Kortom, jij snapt je eigen hond niet.

Nog zo'n betweter............

Kijk nou maar eens hier............ http://www.kliknu.com/link.php?http://w ... talk.info/

Maar ja, dit geloven jullie niet hè?

Gelukkig voor Tessa, IK wel!!!! Haha!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:38

ik sta zeker niet helemaal sceptisch tegenover het communiseren met dieren.. ik geloof ook echt dat er mensen zijn die dieren beter begrijpen dan dat andere dat doen..

maar om nou te zeggen dat dieren letterlijk verstaan wat je tegen ze zegt.. nee, dat geloof ik niet!

ik merk aan mijn verzorgpaard dat ze begrijpt wat ik zeg, door de toon die ik tegen haar aansla..
ik begrijp mijn paard doordat ik geïnteresseerd ben in het "lezen" van lichaamstaal..
omdat ik hier voor open sta, ben ik een van de weinige die GOED met mn paardje over weg kan, want het is zeker een aparte qua karakter!
hierbij zeg ik NIET dat ze letterlijk verstaat wat ik zeg, wederzijds is het even min zo.

ik weet niet of je mijn eerdere berichtje als aanvallend gelezen hebt.. ik bedoelde het iig niet aanvallend!
ik vind alleen dat je wel realistisch moet zijn, er rekening moet houden dat je hond ouder wordt en dit ook gedragsveranderingen met zich mee brengt!
ik vind het goed dat je contact opneemt met een therapeute, maar houd er rekening mee dat deze ook misschien de hond wilt zien voordat ze je adviezen geeft en eventueel kan adviseren om toch met je hond naar een "reguliere DA" te gaan, mocht het nodig zijn.

en nee.. ik zeg ook niet dat je je hond in moet laten slapen. 9 en half betekend dat je hond ouder aan het worden is, maar dat ze zeker nog een leuk aantal jaartjes een goed leven kan hebben, al dan niet met wat aanpassingen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:42

Doortje58 schreef:
suleilitha schreef:

Nog zo'n betweter............

Kijk nou maar eens hier............ http://www.kliknu.com/link.php?http://w ... talk.info/

Maar ja, dit geloven jullie niet hè?

Gelukkig voor Tessa, IK wel!!!! Haha!

Jammer dat je haar dan niet duidelijk kan maken dat de bench niet eng is..............

Kweetnietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:57

Te gek voor woorden. De manier waarop jij antwoordt. Arm dier.