jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:50

Ja, heeeel onverantwoord. En als zij mijn hond het huis uit willen trappen, moeten ze dat vooral doen, is hun goed recht Haha!

Overigens zijn "wat nou als..." vragen heel nutteloos en tijdverslindend, want waarom nadenken en tijd verspillen over iets dat niet gebeurd is.....
Ik houd me liever bezig met daadwerkelijke zaken.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:57

@ goof: Ik ga ervan uit dat als jij weet hoe je buren erover denken het niet zo'n probleem is, maar als jij weet dat je buurman je hond een doodschop geeft als hij daar maar over de drempel staat, dan denk je ook nog wel een keertje extra na voordat je haar daar laat liggen, met het risico dat ze een doodschop krijgt.

De TS haar hond rent bij een volstrekte vreemde naar binnen.
Ik kan er gewoon met mn hoofd niet bij hoe mensen zo stom kunnen zijn om een hond los te laten lopen omdat ze er maar vanuit gaan dat hij gewoon luisterd. Het is een kleine moeite om weer even naar obven te gaan om de lijn te halen.

Ik kan hier gewoon neidig om worden, omdat in zo'n geval MIJN honden de dupe ervan zijn mocht ik zo'n persoon tegen komen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:59

Goof schreef:
Jeetje wat een reacties zeg op iets wat zonder enkel probleem is afgelopen.

Wij hebben 's zomers altijd onze voordeur open staan (hebben geen balkon, dus vandaar zo om het huis lekker te luchten) en mijn hond ligt dan altijd languit in de zon op de gallerij.
In een onoplettend moment van een van ons is ze ook eens opgestaan om op haar dooie gemakt bij de buren naar binnen te kuieren en eens hard kwispelend nieuwe vrienden te maken...
Jammer, doet ze anders nooit, maar is wel gebeurd. Buurtjes konden er ook eigenlijk nog wel om lachen ook Haha!

Buren vind ik totaal anders als mensen die je helemaal niet kent.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:02

Ja daar heb je misschien ook wel gelijk in, ik kende de buren natuurlijk.
Weet inderdaad dat ze mijn hond ook allemaal geweldig vinden, dus ik kan wat dat betreft iets meer risico lopen misschien. Ze heeft het trouwens nooit meer gedaan ook, ze is erachter dat iederen die over de gallerij loopt toch wel langs loopt (we zijn het eerste huis) en dan krijgt ze alsnog toch wel een aai Haha!
liever lui dan moe....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:03

Clown haha een ervaring rijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:04

Lonneke, ik vind het zo jammer dat je elke keer weer zegt 'ik heb er van geleerd' ipv dat je vooraf gaat nadenken.. nee, nu is er niets gebeurd, maar ze had wel onder een auto kunnen komen, wij hebben hier in de buurt zat honden lopen die voor geen meter naar de 'baas' luisteren, en tóch loslopen, echt, ik vind niets irritanter dan dat.. mijn honden zijn ook wel eens te enthousiast, dus die komen niet los. dan verwacht ik van een ander dat ik ook geen last van hun hond heb, heb ik dat wel meerdere keren, dan kunnen ze van mij een flinke uitbrander verwachten, óók als die honden daar los mogen.. mij lijkt het dat je je hond aanlijnt als je ze niet onder controle hebt.
ik ben het verder (voor, volgens mij de eerste keer) met Lia eens Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:09

Doe alsjeblieft niet zo idioot. Stap op je fiets, rijd door het dorp en tel de loslopende honden. Lonneke is niet de enige. En dit hoef echt niet op haar ziekte betrokken te worden. Belachelijk.

Het enige waar Lonneke zich onderscheidt van jullie, is dat ze er eerlijk voor uit komt als ze een blunder heeft gemaakt.

Hoop dat er meer zijn die hier van leren.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-12-08 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:11

heb je dit tegen mij? lees dan mijn post nog maar eens door Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:14

Nee, Dees_daan, mijn opmerking geldt eigenlijk in het algemeen. Sorry zo lijkt het idd tegen jou Bloos

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:14

slimmerik schreef:
Doe alsjeblieft niet zo idioot. Stap op je fiets, rijd door het dorp en tel de loslopende honden. Lonneke is niet de enige. En dit hoef echt niet op haar ziekte betrokken te worden. Belachelijk.

Het enige waar Lonneke zich onderscheidt van jullie, is dat ze er eerlijk voor uit komt als ze een blunder heeft gemaakt.

Ik val ook niet haar persoonlijk aan. En ik ken haar niet eens, dus zal ook zeker niet over haar ziekte vallen, en dat dat er evt mee te maken heeft.
Tuurlijk is zij degene die dit topic opend, maar ik denk bij iedereen die z'n honden los laat lopen waar het niet hoort hetzelfde hoor!
Mijn hond is geen schatje, en daarom gaat hij niet los. Maar moet mijn hond steeds de dupe worden van dit soort mensen omdat hun te beroerd zijn om even na te denken?? Dat lijkt mij niet toch!!

Tot nu toe ben ik nog niet iemand tegen gekomen die wel even over mijn honden zou zeggen dat ze fout waren omdat ze gebeten hebben. Aangezien ze zelf een hond hadden die niet luisterd. Maar ik hoef ook echt niet degene tegen te komen die erover valt dat ze hun hond gebeten hebben of dat ze agressief zouden zijn. Want dan ga ik ook eens agressief worden!!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:15

Ik ben altijd tegen loslopende honden Ja

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:18

Nou dan snap ik niet waarom je er eigenlijk zo makkelijk over denkt.
Ik moet er niet bij nadenken dat 1 van die van mij een spuitje krijgt omdat iemand anders z'n hond niet onder controle heeft. (en dat geldt hier in duitsland namelijk wel zo)

En dat gaat dus niet alleen om Lonneke. Maar iedereen die z'n/haar hond niet onder appél heeft staan.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 21:19

StillAngel schreef:
Mensen niet zoveel kijken naar 'als, als, als'.. Dít is er nu gebeurd en niks anders. Het zal niet meer vaak gebeuren als ik Lonneke ook zo hoor.

nee natuurlijk gebeurt dit niet meer. het was gewoon ontzettend naief van me om te denken dat ze bij me zou blijven. maar goed, nogmaals het is goed afgelopen dus maak jullie alsjeblieft niet zo druk. dat ge als als als schiet ik niets mee op. ik heb mijn lesje geleerd en dat hoeven jullie er echt niet nog eens in te peperen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:20

ik ben het voor een deel met Lia eens, ik denk niet dat alles op haar ziekte geschoven kan worden (ben er een beetje bekend mee, maar ken er niet alles van) maar ik ben het er wel mee eens dat Lonneke wss de zorg niet voor haar dieren kan dragen ( dan doel ik ook op het topic dat de hond weg moest, toen de kittens, de kittens nu niet meer leven omdat ze niet geent zijn, en de vele pony's die er geweest zijn.) dit had iedereen kunnen gebeuren, maar als een hond de eerste keer niet luisterd, dan loop je toch niet door? dan is duidelijk dat het dus niet goed gaat los..
en ja, ik kan me daar best boos over maken als ik dit allemaal hoor.. wanneer stopt het 'ik heb er van geleerd'? en gaat het over in het vooruit denken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:21

lonneke schreef:
StillAngel schreef:
Mensen niet zoveel kijken naar 'als, als, als'.. Dít is er nu gebeurd en niks anders. Het zal niet meer vaak gebeuren als ik Lonneke ook zo hoor.

nee natuurlijk gebeurt dit niet meer. het was gewoon ontzettend naief van me om te denken dat ze bij me zou blijven. maar goed, nogmaals het is goed afgelopen dus maak jullie alsjeblieft niet zo druk. dat ge als als als schiet ik niets mee op. ik heb mijn lesje geleerd en dat hoeven jullie er echt niet nog eens in te peperen

helaas wel Lonneke.. dat is wel gebleken uit de vorige topics..

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:22

achteraf gepraat heeft idd geen nut,dan misschien eens vaker van tevoren nadenken iets te doen of juist niet te doen Vork
je wilt niet weten hoe vaak ik al heb gehoord,maar mijn hond doet niks hoor dus waarom zou ik m aanlijnen,(ja maar de mijne wel Boos! ) en dat is gelukkig altyd goed afgelopen maar daarom ben ik áltyd op mijn hoede!

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:22

Ik heb met mijn hond: prive cursus, puppy cursus, basiscursus en behendigheid 1 gedaan. Mijn hond kan vanalles en nog wat aan gekke kunstjes. Maar los en hier kan ik hem maar niet leren. Verder staat hij perfect onder appel. Ik kan een gebraden kip op bord onder zijn neus zetten, maar zal dit niet opeten als ik niet zeg dat het mag.

Volgens mij heeft lonneke deze hond nog maar net. En ze heeft ze gewoon vergist.

Mijn hond(6 kg) is een keer aangevallen door een leonberger van ruim 100 kg. Die hond zit altijd vast in het dorp. En buiten het dorp los.Luisterd altijd perfect. Het was heel laat op de avond en de afstand tussen hun huis en het fietspad is maar 5 min. mensen waren laat thuis en meteen bij thuiskomst hond uit. Omdat het laat was dacht ze, och kan wel even snel zonder riem... helaas was niks minder waar. De hond zag mijn hond, vrouw riep meteen haar hond... maar helaas hij luisterde niet. En hond kwam naar mijn hond. Greep hem bij zijn rug en slingerde hem zo de straat over om en pakte hem weer. Ik woest om mij heen maaiend. Mijn moeder trok aan de hond. Uiteindelijk met 2 man trekkende aan de oren van de leonberger hebben ze hem eraf gekregen... Ik was des duivels..
Volgende dag kwam ik haar weer tegen en hond luisterde perfect..Zat keurig naast haar...deed geen enkele poging om achter mijn hond aan te gaan... Mijn hond kon die leonberger wel verscheuren...

Tja dat zijn dieren. Je kunt er nooit 100% van uit gaan, dat ze maar doen dat je denkt dat ze doen.

Ergens loopt een topic over 100% vertrouwen hebben in iemand. En daar zijn ze het aardig over eens dat je niemand 100% kunt vertrouwen... En dit zelfde geldt des te meer voor honden en anderen dieren.

O ja over borderline. Een oud vriendin van mij heeft ook borderline. Erg vervelend voor haar(en omgeving) en voornamelijk als ze periodes had dat het heel erg goed vond. Dat waren de periodes waren ze zich zo goed voelde dat ze vond haar medicijnen nodig te hebben. En dan moesten we altijd heel erg op haar inpraten dat ze zich zo goed voelde door de medicijnen. Toch door de medicijnen kon ze nog veel van emotie wisselen. Maar lang niet zo erg als zonder. En ook geen rare gedachtes.

Mensen met borderline zijn gewoon heel moeilijk te pijlen... het is zo'n moeilijke ziekte..

En kom op mensen Lonneke mishandeld haar dieren niet(volgens mij).....En met die pony's... tja het is ernstig. Maar als je iets zo graag wil, dan is het heel moeilijk om voor jezelf te moeten beslissen dat je het gewoon niet kan.. nog niet, en zeker niet zonder hulp.
En ze komt er ook altijd voor uit dat ze het gewoon niet kan... En dan krijgt ze weer op haar donder van bokt. Terecht en het zal haar ook zeker wel helpen om er in de toekomst beter bij na te denken!
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 06-12-08 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 21:23

slimmerik schreef:

dank je wel! ik weet echt wel dat het superstom was maar achteraf kijk je een kat in zijn kont. ( of zoiets) iedereen maakt wel eens fouten mensen, niemand is perfect. en dat men mijn psyg. verleden erbij gaat halen vind ik helemaal not done. nogmaals, ze mag nu gewoon niet meer los en daar wil ik t bij houden. Boos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:24

Ik heb duidelijk in mijn eerdere post laten weten dat ze haar hond aangelijnd moet houden. Maar zo iemand als Lia begint dan meteen over haar borderline.

Lonneke heeft duidelijk aangegeven dat ze haar riem een keer vergeten is. Dat de hond inderdaad vaker losloopt maar dan prima luistert maar dat is nooit een garantie dat het goed gaat. Daarom moeten alle honden gewoon aangelijnd met uitzondering van losloop gebieden.

Het is bij Lonneke deze keer goed afgelopen en ze is best geschrokken van wat er gebeurd is, hopelijk heeft ze hier echt van geleerd. Maar om haar helemaal af te zeiken, vind ik ook niet nodig.

Er zijn hier al topics genoeg geweest van mensen die willens en wetens hun hond geheel bewust niet aan willen lijnen.
Nou dan lees ik liever zo'n topic als deze: van iemand die wel wil leren en verbeteren. Ja OK dan!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:26

Ik denk dat mensen jouw verleden erbij halen, omdat je niet zelden de mist in bent gegaan met dieren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:30

Ik moet altijd ook lachen om die mensen die de honden onder appèl (denken te )hebben staan.

Vorige week nog een wedstrijd gezien van perfect afgerichte honden. Een wereldkampioenschap. Allemaal lieten ze op verschillende onderdelen punten liggen ROFL

Kortom: de perfect afgerichte, 100% betrouwbare hond bestaat niet. En dat hoeft ook niet als je hem maar aan de lijn houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:32

Hoi Lonneke, mij ook een keer gebeurd hoor. Mijn hond mag nooit los op de openbare weg, heb nl een JR/Boerenfox en die zijn stout, leggen hun oren plat in de nek en lopen gewoon oostindisch doof door.

Toen hij nog een jonkie was, ( is inmiddels bejaard en mag nog steeds niet los Clown ), glipte hij vaak langs mij heen, heel sneaky ineens glipte hij door mijn benen bij de open poort van de tuin als ik hem open deed of de voordeur. Als er dan iemand zijn portier open deed, sprong hij de auto in, van "zo we gaan nu naar de bossen, in de auto = bossen) of als er dan een voordeur openstond dan rende hij naar binnen. Heb ook een keer achter hem aan gezeten bij onze overburen, die ook een hond hebben, dus dan is het tikkertje spelen.

Vind sommige reakties echt helemaal nergens op slaan. Typische bokt reakties, bahbah.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:34

slimmerik schreef:
Ik moet altijd ook lachen om die mensen die de honden onder appèl (denken te )hebben staan.

Vorige week nog een wedstrijd gezien van perfect afgerichte honden. Een wereldkampioenschap. Allemaal lieten ze op verschillende onderdelen punten liggen ROFL

Kortom: de perfect afgerichte, 100% betrouwbare hond bestaat niet. En dat hoeft ook niet als je hem maar aan de lijn houdt.

Hihi. Ja daar ben ik het wel aardig mee eens.

Maar buiten het dorp en aangewezen plaatsen mogen honden van mij wel los. Dan kunnen de mensen waarvan de hond niet los kan rustig door het dorp en daarbuiten de honden die los kunnen.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:38

Whaha Tong uitsteken
Die van ons heb ik ook zo vaak loslopen en ik weet toch dat ze niet de tophond is in luisteren.
Ik schreeuw zo vaak joh.
Jul loopt vaak honderde meters vooruit Knipoog
En jaa we hebben ook een lijn maar ik vind het ook niet fijn voor haar om altijd aan de riem te houde.
In het dorp moet ze wel altijd los volgen,Als ze los is.
Ziet ze een kind is ze weg Ze ziet een weiland ze is weg ze ziet water ze is weg Maar ze komt altijd terug.
Ze heeft gewoon haar kuren en je kan ook niet heel veel verwachten van een hond di eniet opgevoed is.
Ze kent amper het word af.
Maar veder is het een schatje Tong uitsteken
Het is overigens niet mijn hond

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 21:40

russel schreef:
Hoi Lonneke, mij ook een keer gebeurd hoor. Mijn hond mag nooit los op de openbare weg, heb nl een JR/Boerenfox en die zijn stout, leggen hun oren plat in de nek en lopen gewoon oostindisch doof door.

Toen hij nog een jonkie was, ( is inmiddels bejaard en mag nog steeds niet los Clown ), glipte hij vaak langs mij heen, heel sneaky ineens glipte hij door mijn benen bij de open poort van de tuin als ik hem open deed of de voordeur. Als er dan iemand zijn portier open deed, sprong hij de auto in, van "zo we gaan nu naar de bossen, in de auto = bossen) of als er dan een voordeur openstond dan rende hij naar binnen. Heb ook een keer achter hem aan gezeten bij onze overburen, die ook een hond hebben, dus dan is het tikkertje spelen.

Vind sommige reakties echt helemaal nergens op slaan. Typische bokt reakties, bahbah.

hahahah ik kan daar wel om lachen hoor. zie t al helemaal voor me, jouw hond in een vreemde auto. ik begrijp overigens best dat men boos reageert maar om nou gelijk mijn ziekte erbijte gaan halen en te zeggen dat ik niet voor mijn beesten kan zorgen door mijn ziekte vind ik een beetje raar. ok, ik ben dom geweest, dat is simpel. maar wat heeft mijn ziekte hier nu weer mee te maken.