HELP! Kat heeft in de gang gepoept..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: HELP! Kat heeft in de gang gepoept..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:37

Siggislief schreef:
Ga lekker eventjes iemand anders pesten zeg!
Ik VROEG alleen maar hoe je zo'n vlek moest verwijderen!
En niet hoevaak iedereen hun bak niet leegt zeg!

Gaa iets nuttigs doen dat dit topic vol gooien met aaah wat zielig breng die katten maar hier!
Rot op zeg! En gaa leren lezen en niet meteen vl gooien met dingen die ik niet gvraagd heb!

Niemand pest hier zoals je kunt lezen.
Ze hebben het gewoon met de katten te doen.
Als je kat ergens anders poept heeft dat een oorzaak. De kat van mijn ouders gaat ook niet op een vieze kattenbak (zij verschonen hem niet elke dag, daar niet van)
Stel je wilt dus volgende keer poep op de mat voorkomen, zul je, hoe vervelend en smerig je het ook vind, toch elke dag even drolletjes moeten gaan scheppen.

Succes! Knipoog

En is de mat nog schoon geworden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:50

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:04

Siggislief schreef:

Gaa iets nuttigs doen dat dit topic vol gooien met aaah wat zielig breng die katten maar hier!
Rot op zeg! En gaa leren lezen en niet meteen vl gooien met dingen die ik niet gvraagd heb!

Siggie heb een heel stuk geschreven om je proberen te helpen heb je dat wel gelezen?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 16:19

Ja, maar...vlgens mij is het wel erg duur spul!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:29

Siggislief schreef:
Ja, maar...vlgens mij is het wel erg duur spul!

Nou dat bedoelde ik niet, ik bedoelde mn tweede stukje Knipoog

En dan nog iets, heb je je verdiept in de prijs dan want 2 euro vind ik niet bepaald een wereldprijs Scheve mond

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:22

Siggislief schreef:
Ikima schreef:
Het ergste weghalen met keukenrolpapier en de rest met een sopje en harde borstel.
Is het een cocosmat? Ik had in het begin ook een cocosmat bij de deur liggen en een van de katten had ontdekt dat het wel als kattenbak gebruikt kon worden, flink schoongeboend en daarna met de tuinslang erop, na nog een keer als kattenbak gebruikt te zijn is het in de schuur beland.

Nee het is geen Kokosmat, zou het eigenlijk niet weten.
Het is heel zwaar matriaal (kan het nauwlijk met 1 hand vast houden).
En het is heel hard matraal zeg maar, het is niet voetvriendelijk als je met je blotetengels erop staat.

texelse schreef:
hogedrukspuit erop!! (op de mat he, niet op de kat)

Ja, dat snap ik wel hoor! Knipoog
Nou..Ik denk niet dat het handig is een hogedrukspuit binnen huis..

@ Nienke1990: Ik doe die kattenbak al 3 keer per week..
De oudste zou het wel waarderen dat de kattenbak mss de zijkanten schoongemaakt word.
Maar de Jongste vind alle dingen dat stinkt zeker als Citroen achtig iets.. ook al is het iets anders schoonmaakspul..
Hij gaat er dan NIET in..

ik maak mijn kattenbal elke dag schoon. ik heb klontvormende kattenbakgrit en dat werkt perfect. 3 keer in de week vind ik persoonlijk niet echt veel. als je iedere dag even de natte plekken en de drollen bijhoud is het ook veel minder werk en de kat gaat tenminste op een schone bak.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:33

Siggislief schreef:

tja, je had natuurlijk op deze reacties kunnen wachten. en zoals jij nu te keer gaat lijkt me ook niet helemaal normaal. wacht verwacht je dan van ons, dat we gaan soppen bij jou? je hebt beesten dus moet je er ook voor zorgen. ik vind het belachelijk hoe jij reageerd. er word hier alleen het advies gegeven je bak elke dag te verschonen en je gaat gelijk schelden. nergens voor nodig. als je niet open staat voor suggesties moet je ook niet van dit soort topics openen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:44

siggislief, misschien is het handig om (weer?) in je onderschrift te zetten dat je je mamma vorig jaar bent verloren.
misschien kunnen al die grote monden dan wel een beetje begrip opbrengen voor je situatie en de last die op je jonge schouders drukt.
Kusje

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:41

Inderdaad luxx, maar siggi moet wel haar verantwoordelijkheid leren te nemen. Als het nu eens heel rustig verteld wordt dat een kat ècht iedere dag een schone bak wil en dat als hij het op de mat doet, het waarschijnlijk daar door komt, dan krijg je van siggi ook een heel andere reactie.

Siggi, probeer het nou meiske, de tips zijn echt goed bedoeld hoor Ja

En inderdaad een sopje met biotex op de schijtplek voorkomt hopelijk dat ie die plek de volgende keer weer uitkiest Knipoog
De kat bestraffen heeft ie niet verdiend

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:43

luxx schreef:
siggislief, misschien is het handig om (weer?) in je onderschrift te zetten dat je je mamma vorig jaar bent verloren.
misschien kunnen al die grote monden dan wel een beetje begrip opbrengen voor je situatie en de last die op je jonge schouders drukt.
Kusje

sorry maar wat heeft dat nu weer met dit topic te maken? dat ze haar mamma verloren is is echt heel triest maar staat hier wel buiten van. die dieren hebben er niet om gevraagd dat haar moeder nu is overleden. dieren zijn van ONS afhankelijk. dus ik snap niet wat dit ermee te maken heeft

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:51

heb ik dan van die lieve katten ? Tong uitsteken
ik heb 5 katten najah waarvan 3 van mij en 2 van mn schoonopuders die over en weer lopen Tong uitsteken
en ze poepen er allemaal Ja
en ik verschoon hem om de dag en verder alleen drolletjes scheppen Ja

ze hebben op kitten na zijn dan nog nooit in huis gepoept Lachen
voorbeeldige katten Haha!

overgens zou ik gewoon even mn neus dicht knijpen en toch even de drolletjes scheppen, dat scheelt je in ieder geval strax weer zo een smerige plek schoon te moeten boenen Lachen
succes

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:53

Ik ga niet zeiken over dat je kat de kattenbak heeft gemist; het kan een keer gebeuren. Zeker als hij al zo oud is. Dus van mij gewoon wat tips;

maak de kattenbak eens lekker schoon met chloorwater, daar plassen katten weer graag overheen. (dat moet je dus vooral NIET voor de mat gebruiken!!)

Weet je wat handig is trouwens? koop een flinke doos met latex-handschoenen voor dit soort klusjes.

Verder kan je een volgende keer een drol het beste weghalen met een dun stukje karton met scherpe rand of een (wegwerp-)lepel.
Daarna met een boendertje (harde borstel) en een zeepsopje boenen. Daarna met schoon water nadoen en stevig droogdeppen met een oude handdoek. Mocht het dan nog niet wegzijn, dan haal je vlekverwijderaar bij de bouwmarkt (merk: HG, die is super).
Trouwens, een deurmat kan je ook naar buitenbrengen en de tuinslang er op zetten!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:56

Ach, weggooien die mat.

de kattenbak ff dagelijks drollen wegscheppen, zo doen we dat ook.

Het kan ook zijn dat het een beetje dement is geworden?????? n kat van 19 jaar.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:30

lonneke schreef:
sorry maar wat heeft dat nu weer met dit topic te maken? dat ze haar mamma verloren is is echt heel triest maar staat hier wel buiten van. die dieren hebben er niet om gevraagd dat haar moeder nu is overleden. dieren zijn van ONS afhankelijk. dus ik snap niet wat dit ermee te maken heeft

ik vind dat het er juist heel erg veel mee er maken heeft, als haar moeder nog zou leven zou siggislief denk ik niet eens dit topic geopend hebben.
en ik vind je een erg lieve meid lonneke en ik lees alles mee van je en erger me er vaak aan als mensen je zo hard aanpakken maar er zijn dan ook altijd al mensen die voor jou op de bres springen en dan hoef ik dat dus niet voor jou te doen (hoewel ik me kan herinneren dat wel eens gedaan te hebben trouwens).
vind het dan ook erg teleurstellend om deze reactie van jou te lezen.
ik zou uberhaupt als ik jou was me verre houden van moralistische praat over hoe je met dieren om zou moeten springen, maar dat is mijn mening.
Laatst bijgewerkt door luxx op 06-12-08 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 22:43

@ Lonneke: Ik denk dat jij ook niet zou weten als je moeder overleden is hoe je het moet schoonmaken (op het schoonste manier)
Ik heb aan mn broers en mn vader niks..
Krijg iedere dag klusjes op me geschoven en het is redelijk veel..
En als mijn dag niet lekker is, dan hebben mijn broers + vader vaak ruzie met me!
Probeer dan nog is heerlijk in je vel te zitten!
En ze is nog maar zo'n 6 maanden geleden overleden!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:26

ik vind het echt heel vervelend voor je dat je moeder is overleden. maar een kat kan daar ook niets aan doen. die wil gewoon een schone bak. en dat ie het dan een keer op de mat doet, daar kan dat beestje dan ook niets aan doen. en waarom hem dan straffen als je al zegt dat ie toen niet naar de bak kon omdat ie opgesloten zat. dat is toch niet eerlijk tegenover dat beest? ik weet t, ik ben zelf ook niet perfect hoor (verre van dat) maar ik begreep hier dat je 20 jaar bent, dan weet je toch wel hoe je kattenpoep moet opruimen? ik ga me er verder maar niet mee bemoeien want wat ik zeg word toch niet meegeteld, maar nogmaals, een kat houdt er geen rekening mee dat je moeder is overleden. sterkte

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 23:39

Het feit dat siggislief al heel lang voor de katten zorgt, en er nu eentje op de mat gepoept heeft, kan betekenen dat het dier zich even niet helemaal lekker heeft gevoeld en hoeft niet direct het gevolg van die kattenbak te zijn.

Tot nu toe hebben de katten zich er prima mee kunnen vinden dat ze 3 keer per week een schone bak kregen.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 00:43

Siggislief schreef:
Ga lezen mens! Iedere week (3 dagen in 1 week) dus iedere week de kattenbak schoon..
Dus NIET om de 3 weken.

je kan ook een normale reactie geven, en niet zo reageren,je kan zulke eventuele reacties verwachten als je zo'n dergelijk topic neerzet, maar vind het zeer ongepast dat je zo fel uit de hoek komt,
kan zijn dat ik over dat zinnetje te snel heb gelezen. maar ben niet gediend van zo'n reactie.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 10:12

Ik ben ook niet gediend hoe jullie zoo reageren!

Ik vraag alleen hoe je een mat het beste schoon kan maken!
EN NIET OVER EEN KATTENBAK!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 11:00

Ik vind je reactie op niet zo vriendelijk overkomen hoor Lienke. Die tegen Valeria had zéker op een andere manier gemogen. De mensen hier geven je alleen (handige!) tips. Een kattebak verschoon je gewoon vaker als 1 keer in de 3 dagen, het zijn hele schone dieren.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 11:43

k verschoon dus ook echt in 1 week, 3 keer..en dat op verschillende dagen!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:07

jongens KOM OP...
Siggislief vraagt gewoon wat schoonmaaktips, nu ze het zelf allemaal moet fiksen. Nu moet niet iedereen zich ermee gaan bemoeien of haar katten het wel goed hebben.

En een opmerking 'weet je dat dan nu nog niet" helpt ook niet echt. Nee, ik wist bijv. op mijn 20ste ook niet hoe je bijv. een broek moet persen. Kan je schande van spreken maar je kan het iemand ook gewoon even uitleggen.
Siggis; zie mijn reactie hiervoor voor tips.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:19

Ik had ook al eerder opgeschreven, maar daar is misschien overheen gelezen: Vanish ! Kost even 5 euro maar kun je ook wel lang mee hoor! Haalt alle vlekken eruit!
Even op die vieze plek spuiten, in laten trekken en met een borstel of schuurspons is het weg !

Ik ben helemaal gek met dat spul! Haha!
Onze pup is net wat zindelijk, en poepte ook wel op de mat bij de voordeur, met vanish gaat alles weg! Echt heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:10

beantsje schreef:
jongens KOM OP...
Siggislief vraagt gewoon wat schoonmaaktips, nu ze het zelf allemaal moet fiksen. Nu moet niet iedereen zich ermee gaan bemoeien of haar katten het wel goed hebben.

Lijkt me dat het al gaat om de manier WAAROP ze om tips vraagt. Ze zegt niet gewoon "goh de kat heeft op de mat gepoept, hoe kan ik dit het beste schoonmaken?"
Nee, in plaats daarvan:

Siggislief schreef:
Hellup..

De kat heeft dus in de gang gepoept, maar precies op een stekelige mat..
En die kun je niet 1,2,3 oftwel NIET in de wasmachine gooien!
Heb het geprobeerd op te ruimen, en gevraagd aan mn broer hoe het moest..
Maar hij wilt me niet helpen want die gast zit achter de computer een spelletje te spelen en
reageert ook niet van Oh..ik help je eventjes!

Hoe krijg ik dat voor de rest weg? Nu zit er een lichtbruine vlek op een donkerbruin achtige mat..

Ben al flink boos geweest op de kat dat ie een kattenbak heeft om te schijten..
En NIET de gang een stortplaats is voor katteschijt...

Hoe krijg ik het dus er vanaf, ik word al misselijk als ik er naar kijk.. heb het al met een zakje om de hand gedaan.
En heel wat doekjes erboven.. maar word er gewoon kotsmisselijk van!

Siggislief schreef:
Die meneer wist het wel van een leeftijd van 19 jaar..
Hij zat later beteuterd bij de kattenbak..

Siggislief schreef:
Achja, het is al gebeurt.. en heb na veel moed opgehoopt toch moeten schoonmaken!

Siggislief schreef:
Ik ga echt niet ELKE dag boven die bak hangen om er drollen uit te vissen dan kan ik beter die hele bak leeg gooien!

Siggislief schreef:
Ik ga geen onnozele boeken aanschaffen, en 3 keer per week is al genoeg vinden wij hier in huis.

De katten zijn van mn vader, en ik heb de taak op me gekregen om die kattebak te verschonen.

En kattegrint die klontert komt bij de oudste tussen de tenen en blijft als klei er tussen zitten, heeeerlijk iedere dag klei tussen de tenen vandaan halen!

Siggislief schreef:
Daar is ie te zwaar voor, en dan moet er eerst nog allemaal dingen vanaf halen, zelfs een te oude kassa die 10.000 kg weegt.
Zou best een bak wat over heen wilen gooien maar denk niet dat het helpt!

Gisteren is het gelukt...Met veel moeite...

Het getuigt gewoon allemaal niet echt van inzet, liefde voor je dieren, etc etc. Als het gewoon zonder miepen en mopperen zou gaan, had iedereen waarschijnlijk heel veel goedbedoelde tips gegeven (die er mijns inziens nu ook zijn gekomen). Maar "veel moeite", "heeeeerlijk iedere dag", "ik ga echt niet elke dag", "drollen vissen", "moed opgehoopt", "kotsmisselijk", "flink boos geworden" wekt nu niet echt de indruk van een katteneigenaar die gewoon effe zonder zeiken de schijt van z'n kat opruimt. Nee, in plaats daarvan moet het met veel zuchten en steunen. Neus dichtknijpen en effe zonder zeuren opruimen had ook gekund.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:25

Nouks schreef:
Het getuigt gewoon allemaal niet echt van inzet, liefde voor je dieren, etc etc. Als het gewoon zonder miepen en mopperen zou gaan, had iedereen waarschijnlijk heel veel goedbedoelde tips gegeven (die er mijns inziens nu ook zijn gekomen). Maar "veel moeite", "heeeeerlijk iedere dag", "ik ga echt niet elke dag", "drollen vissen", "moed opgehoopt", "kotsmisselijk", "flink boos geworden" wekt nu niet echt de indruk van een katteneigenaar die gewoon effe zonder zeiken de schijt van z'n kat opruimt. Nee, in plaats daarvan moet het met veel zuchten en steunen. Neus dichtknijpen en effe zonder zeuren opruimen had ook gekund.

[BB] Kat speelt met dooie muis....
Nouks schreef:
Gatverdamme.
Gatver, nu kan ik dus niet meer slapen...

Nouks schreef:
Getverrrr wat een ranzige beesten zijn katten ook eigenlijk!

Nouks schreef:
Hahaha gelukkig heb ik ééns per week een schoonmaakster over de vloer, mag zij het opruimen Schijnheilig

Nee, dit is gemeen...

Nouks schreef:
effe zonder zeuren opruimen had ook gekund.