Katten veranderen 's nachts in monsters!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Re: Katten veranderen 's nachts in monsters!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:07

Ik vind het nogal een verschil als een kat voor zijn gezondheid in een bench zit of dat hij elke nacht maar in een kooi gestopt wordt omdat de baas anders niet kan slapen.

Er zijn diervriendelijker manieren om dat probleem op te lossen. Dan vind ik dat je het verplicht bent aan je dier om het op de voor hun zo prettigst mogelijke manier op te lossen.

Maar dat is dus mijn mening.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:19

HBVisser schreef:
Ik vind het nogal een verschil als een kat voor zijn gezondheid in een bench zit of dat hij elke nacht maar in een kooi gestopt wordt omdat de baas anders niet kan slapen.

Er zijn diervriendelijker manieren om dat probleem op te lossen. Dan vind ik dat je het verplicht bent aan je dier om het op de voor hun zo prettigst mogelijke manier op te lossen

Maar dat is dus mijn mening.

dat zei ik toch ook niet.
Het enige wat ik aan wilde geven was dat het per kat verschilt, en dat veel mensen hier heel negatief zijn over een bench, maar dat het ook heel goed kan helpen voor de kat zelf.

Dit stond los van dit probleem.

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 01:25

Okay mensen het is nacht. Wie is er wakker? Juist ik! En de bengels? Die liggen heerlijk voorbeeldig te knorren boven aan de trap en onder mn bed Clown
Ik denk dat ik mn huis maar even overhoop ga gooien.. Kijken of het werkt Knipoog

Iemand vroeg of ze naar buiten gaan: Nee. Dit omdat ik ze eerst handtam wil hebben oa vanwege bandje omdoen (er zijn er veel die bandjes afraden maar onze katten hebben altijd bandjes gehad en teruggebracht als ze gevonden waren dmv het naamkokertje, vandaar mijn beslissing! Wel 1 met elastiek zodat als ze vastzitten het bandje eraf getrokken kan worden.) Ze zwaren wel altijd buiten gewend, misschien dat ze daarom de planten aanvallen (natuur!!!! Vork ) Ze zijn nog erg angstig en ik woon ik de binnenstad.. Ben bang dat ik ze dan kwijt ben Nagelbijten / Gniffelen Ik kan ze ook niet oppakken om even een rondje buiten te gaan lopen helaas.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:28

Rianne, was niet tegen jou. Voor jou is het de oplossing en voor je kat ook. Dat was voor hem de meest prettige oplossing.
Helaas zijn er nog steeds mensen die denken dat je een kat wel in een bench kan stoppen omdat hij teveel lawaai maakt tijdens het spelen en ze dan niet kunnen slapen.
Dan vind ik het geen oplossing.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:30

HBVisser schreef:
Rianne, was niet tegen jou. Voor jou is het de oplossing en voor je kat ook. Dat was voor hem de meest prettige oplossing.
Helaas zijn er nog steeds mensen die denken dat je een kat wel in een bench kan stoppen omdat hij teveel lawaai maakt tijdens het spelen en ze dan niet kunnen slapen.
Dan vind ik het geen oplossing.

Mijn excuus dan! Lachen
BEn het met je eens!

Ben je wel van plan ze buiten te gaan laten?
dat zou het probleem wel eens op kunnen lossen... grotendeels

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 03:49

Hier zijn de twee broertjes al eens in de bench gemoeten (grootste formaat) omdat ze in huis kwamen werken.
Die werkmannen liepen constant in en uit door heel het huis, en lieten overal de deuren open staan.
Ik was wel wat bang om ze erin te steken, maar dat was helemaal niet nodig.
Ze zaten daar alle twee super rustig te slapen, bakje brokjes erbij, bakje water, dekentje en allebei zo'n gelukzalige blik Haha!
Toen die werkmannen terug weg waren (een uurtje of 2 later) wilden ze er zelfs niet meer uit.
Hebben ze tot 's avonds liggen maffen in de bench Tong uitsteken
Maar ik zou ze dus ook absoluut niet 's nachts in een bench zetten, denk niet dat ze dat hier zouden appreciëren, 's nachts is loopuurtje Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:16

ik heb vannacht niet lekker geslapen, katten waren niet op bed terwijl er altijd 1 of 2 (of allevier) op bed slapen en nou was er helemaal niemand!..... ze hebben zeker dit topic gelezen.... Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:22

Katten zijn nachtdieren. Neem je katten in huis, dan betekend dat dat je prullaria en andere kunstrommel niet op tafel en vensterbank moet zetten.
Je huis moet je op de katten aanpassen.

En dat doe ik met alle liefde, och hier gooien ze ook wel eens wat om, maar dat hoort erbij.

Hier spelen ze snachts ook wild, als vriendinnen blijven slapen mopperen ze altijd dat ze geen oog dicht deden vanwege het gestommel,ze rennen de trappen op en af, en rennen gewoon over je heen.

Als je snachts echt zo'n last hebt van je eigen katten, dan zul je eens wat vaker met ze moeten spelen. Neem savonds een uurtje om eens lekker met ze te ravotten, koop wat hengeltjes en speelballetjes, en laat ze lekker rennen en springen.
Dan zullen ze snachts heus wel wat rustiger zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:29

Ik zou ze gewoon in de badkamer zetten met veel speeltjes Bloos
Daar kunnen ze wel ravotten, maar niet zo veel stuk maken.
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot die is, maar een redelijke badkamer is imo niks mis mee.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:33

Onze katten mogen zich snachts volledig uitleven... Het zijn niet voor niets nachtdieren! Maar dat uitleven gebeurt wel mooi buiten Clown. Rond middernacht gaan alle katten hier buiten, 's morgens rond een uur of zes mogen ze terug binnen. Prima oplossing... (voor ons, misschien niet zo ideaal als je in de stad woont). Als dat geen mogelijkheid is, zou ik proberen om het dag-nachtritme van je kat om te draaien. In het begin gaat dat veel tijd en moeite vragen, maar eens ze aan dat ritme gewend zijn ook al niet meer.

Een aantal posts terug werd er ook ergens aangegeven "waarom neem je dan een kat als hij niet overal in huis mag komen". Ik heb net diezelfde discussie al eens gevoerd, maar dan met betrekking tot honden (onze honden zitten de hele dag buiten en mogen binnen enkel in de garage en de keuken). Onze katten net hetzelfde verhaal, ook die mogen niet in de gang/slaapkamers/badkamer/bureau, en zitten de hele nacht (en vaak ook delen van de dag) buiten. Waarom zou een dier dan geen meerwaarde kunnen hebben? Niet iedereen heeft zijn dier met dezelfde motieven. Ik heb geen nood om een kat (inclusief alle haren) in mijn bed te vinden, maar vind katten best wel leuk om gewoon in huis te hebben. Ik heb geen katten puur voor gezelschap, net hetzelfde als de honden, ook die hebben we niet puur voor het gezelschap... Onze katten en honden hebben een prima leven, maken er geen enkel probleem van dat ze in de helft van het huis niet mogen komen en vinden een buitenleven geweldig. Prima dan toch? Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:35

superwoman schreef:
Ik zou ze gewoon in de badkamer zetten met veel speeltjes Bloos
Daar kunnen ze wel ravotten, maar niet zo veel stuk maken.
Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe groot die is, maar een redelijke badkamer is imo niks mis mee.

En waar je badkamer zit.
Weet je hoeveel herrie ze kunnen maken in een badkamer Huilen van het lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:37

Ja, naast de slaapkamer is natuurlijk ook niet fijn, whaha ROFL

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:40

Wij hadden vroeger een hele grote badkamer, die gewoon openstond, en de katten mochten overal lopen.

Op een gegeven moment, snachts, een herrie, prrrrrrrrieet , prrrrrrrrrrieeeet.
Dit ging maar door.
Op een gegeven moment stond heel de familie in de badkamer.

Was er een kat die met een dopje van de shampoo speelde, hij duwde het omhoog via de schuine kant van het bad, en bovenaan liet hij het dopje naar beneden rollen, erachteraan, en hop duwde dat dopje weer omhoog.
Zo lachen, maar wat een herrie !

CairaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:44

ohh wat ben ik blij dat die van mij slapen 's nachts!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:57

Onze katten gaan 's nacht in de bijkeuken. We hebben ze ook wel eens in de kamer gehad en dat ging ook goed, maar ja de bijkeuken is ook groot genoeg. Op dit moment zit er 1 poes 'snachts in een kittenkooi en als wij weg zijn ook dit ivm met 6 kittens. Nou die wil je niet alleen in de woonkamer hebben Haha!
Moederpoes vindt dit oké en zit de volgende dat rustig te wachten tot ze eruit mag. De kittens liggen dan nog heerlijk in hun doosje te dommelen.

Straks als ze ouder zijn gaan ze 's nachts ook naar de bijkeuken kunnen ze zoveel herrie maken als ze willen.

Bij ons mogen de poezen ook niet boven komen alleen beneden in de woonkamer en bijkeuken. Het bed is helemaal verboden terrein vind het niet erg fris als ik 's nachts katteharen in bed tegen kom. Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:57

Als ze hier een nestje hebben zitten ze ook in een grote bench als ik weg ben.
Wel dan in een bench allergrootste maat (maatje deense dog)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:08

Ik heb even behoorlijk zitten te lachen toen ik het las, sorry.... Bloos
Maar je probleem is erg herkanbaar. Die kleine monsters van ons deden dit voorheen ook. Daarna hebben we hun een tijd lang in de keuken/bijkeuken gezet 's nachts. Mooi met ruim voldoende koesplekjes (kleedje hier, mandje daar, lekkere zachte stoel...) en daarna niks meer gehoord. In het begin wel even behoorlijk op de deur getimmerd, maar na geen reactie zijn ze daar een paar avonden later ook mee gestopt. Flinke poezels! Haha!
Nu ze wat ouder zijn (inmiddels 2,5) kunnen ze gelukkig wel weer in de kamer en zo slapen. Nu niks meer aan de hand. Ik denk dat het een periode is waar ze doorheen moeten en dat ze moeten wennen aan een ander ritme, 's nachts slapen! En eh... laat je niet terroriseren! Extreme duivel

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:27

crossmonster schreef:
Als ze hier een nestje hebben zitten ze ook in een grote bench als ik weg ben.
Wel dan in een bench allergrootste maat (maatje deense dog)

Wij hebben een speciale kitten kooi met genoeg ruimte. Ideaal hoor.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:05

cissy schreef:
ik heb vannacht niet lekker geslapen, katten waren niet op bed terwijl er altijd 1 of 2 (of allevier) op bed slapen en nou was er helemaal niemand!..... ze hebben zeker dit topic gelezen.... Lachen

Dat heb ik ook, als er eentje niet op bed ligt 's nachts, omdat ze op haar plek op zolder ligt, dan slaap ik niet rustig. Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:12

Storm76 schreef:
tita schreef:
Maar goed ik heb dus 3 vreselijk katten (nou eentje is echt een schatje Haha! )
Heb dus 4 krabpalen en meer dan 20 speeltjes en een grote doos dus ze vermaken zich wel.
Ze mogen niet in mijn slaapkamer, badkamer en woonkamer.

Als ze niet in je slaapkamer, badkamer en woonkamer mogen, waar laat je je katjes dan? Ik heb een kat omdat ik het gezellig vind dat hij bij me is als ik thuis ben, dus gezellig in de woonkamer. Maar bij jou blijft er weinig over....

Mijn katten mogen in hun eigen kamer de gang de overloop en trap.
De woonkamer mogen ze als ik thuis ben, badkamer vind ik niet hygenische en mijn slaapkamer staat open voor ze als ik boven bezig ben..maar ze lopen toch alleen maar achter me aan Haha!

sterre2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:18

HBVisser schreef:
Je kan twee katten niet opsluiten in een bench. Het zijn geen honden. Een kamer zou eventueel nog kunnen maar een bench is echt te klein. Er zijn vast mensen die dit doen en voor de mens is dit een fantastische oplossing maar voor de kat is het zeer onvriendelijk. Komt nog bij dat ze dan ook nog eens een gruwelijke hekel aan elkaar kunnen krijgen.
Katten zijn over het algemeen s'nachts toch meer actief dan honden. Je kan dit gedrag oplossen door ze geestelijk bezig te houden.

Onze twee 8 maanden oude "je weet-wel-katers" gaan soms allebei in hun grote bench.
Soms ook vrijwillig.
Daar hebben ze absoluut geen problemen mee.
Ook direct na hun castratie hebben ze er een hele dag ingezeten, ging prima! OK dan!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:34

Hoe weet jij dat je katten daar geen problemen mee hebben? Zijn ze er gelukkig mee of leggen ze zich erbij neer?
Om het zeker te weten zal je er een deskundige bij moeten halen. En juist deze deskundigen raden zulk benchgebruik af.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:47

Met mijn kattin, moest ik kunnen terugkeren in de tijd, zou ik ook begonnen zijn met een bench. Als ex-zwerver die maanden in de opvang in een bench gezeten had (op het eind ging ze er overdag uit), was de overstap naar een groot appartement te groot. Gevolg: stikbange kat die 2 weken werkelijk nauwelijks at en enkel vanachter de ingebouwde keukenkasten kwam om op de bak te gaan. Vreselijk voor haar eigenlijk. Dus als ik dat een beetje geleidelijker had kunnen doen met een grote bench op een rustig plekje, graag. Maar goed, ze is er ook goed vanaf gekomen nu Lachen Wie weet was een bench net zo stressvol geweest, maar ik had het mss wel moeten proberen.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:57

Begrijpen jullie me niet verkeerd, ik ben niet tegen verantwoord benchgebruik. Soms kan het juist stress verminderen bij katten. Maar ja, om twee jonge katten die willen spelen en rennen een nacht in een bench op te sluiten omdat de eigenaar anders niet slaapt vind ik echt niet kunnen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:05

Ja dat snap ik wel hoor, wou gewoon nog een voorbeeldje geven waar benchgebruik wel wat kan zijn eigenlijk Lachen

Ik vind het wel gezellig als ze snachts rondhossen Haha! Leuk te horen dat er pit in ze zit Ja

Gisteren begonnen met brokjes gooien, en de kater vond het bijna leuk (kattin ging giga in de stress van alle grote veranderingen: voerbakje van de vaste plek naar mijn hand, brokjes op de vloer => paniek!!! Huilen van het lachen )