hardleerse kat met eten-obsessie: hoe iets afleren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: hardleerse kat met eten-obsessie: hoe iets afleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:13

Zwerte schreef:
peper hebben ze ook een hekel aan, dat evt op het aanrecht strooien kan nog helpen!

Ben je helemaal gek!?!? Heb jij wel eens peper in je gezicht gekregen, in je ogen? Hartstikke slecht voor de slijmvliezen! En zéér dieronvriendelijk. Boos!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:13

Nja, gelukkig heeft ze het dan op tijd uitgekotst. Anders had het wel anders af kunnen lopen...

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:22

Wij gebruiken sinds een paar dagen een waterspuitje (zo'n ding die kappers gebruiken), ze hoeft dat ding maar te horen of zien en ze is weg als ze iets fouts gedaan heeft. Tot nu toe werkt het, hoewel ik al gehoord heb dat het na een paar weken ook geen zin meer heeft. Nouja, we zien het wel. Bij mij mogen ze ook absoluut niet op het aanrecht of op tafel, als ik d'r betrap en ze ziet me weet ze niet hoe snel ze eraf moet wezen....De dondersteen......

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:40

Mazzel dat ik nog nooit een kat heb gehad die tomaat eet,want dat wist ik dus absoluut niet dat dat zo gevaarlijk is!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:08

GamblersCup schreef:
Zwerte schreef:
peper hebben ze ook een hekel aan, dat evt op het aanrecht strooien kan nog helpen!

Ben je helemaal gek!?!? Heb jij wel eens peper in je gezicht gekregen, in je ogen? Hartstikke slecht voor de slijmvliezen! En zéér dieronvriendelijk. Boos!

Ietsje rustiger mag ook wel hoor. Ik zeg toch nergens dat ze het in zn gezicht moet smeren?
Als je het op het aanrecht hebt komt het echt niet zomaar in de oogjes hoor. Ze ruiken het gelijk, niezen hooguit een keertje en zijn errug snel dr vanaf. Het is ook zeker geen methode waar ik snel naar zou grijpen hoor, behalve wanneer het onhoudbaar wordt en andere methodes falen. Aangezien ik TS ken weet ik dat er al veel geprobeerd is en ik ken de katten.
Misschien dat het nuttiger is om op een normale toon met elkaar over methodes te praten? Is een stuk prettiger hoor.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:55

Zwerte dr manier heeft wel iets hoor..

Peper houden ze indd niet van, en wij raden het mensen in de kliniek ook wel eens aan als ze een pup hebben die de stoelen op knagen..

Ze gaan er niet dood van hoor, kan geen kwaad..

Het is misschien scherp in de neus.. maar zeker bij een kat, die heel kieskeurig is.. zal deze gelijk niezen en weg lopen..

Ik zou het zeker proberen

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 08:44

tja die peper is misschien wel een idee, maar ja, als ik zelf wat op het aanrecht wil leggen of iets doen, dan ligt er peper dat dan overal op en aan komt....

Inmiddels hebben we twee dagen het bakje van de niet-veelvraat op een hoge kledingkast; Koe is (zacht gezegd) niet lichtvoetig genoeg om daar bovenop te komen. Ze hoort haar zusje dan wel eten, maar tja, dat is dan niet anders. Zo krijgt de een niet te veel en de ander kan eten wanneer ze wil...hopen dat dit blijft werken.

Ook geven we ze nog gewoon samen in aparte bakjes te eten als wij 's ochtends en 's avonds gaan eten en halen dan het bakje weg voor Koe de kans krijgt om hjaar zusjes bakje leeg te zuigen (ja het is net een stofzuiger als je haar ziet eten Haha! )

Het was gelukkig al geen levensgroot probleem, meer een klein moeilijkheidje met een kat waar we 90% van de tijd erg om moeten lachen, maar toch bedankt voor alle ideeën! Als ze écht te dik wordt is het voor haar nog minder leuk dan voor ons en dat hopen we hierdoor te voorkomen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:22

hopen dat het zo blijft... koe kan niet veel eten, en die ander wel.. heel slim opgelost.