Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Diablo schreef:Yamcha, ik had twee Dobermanns (nu nog één, de tweede is kortgeleden helaas overleden), een Bouvier en een Jack Russel (en een dwergkees, maar dat is een softie), waarom ben je harder als je een Duitse Herder hebt?
Ik begrijp niet waarom jullie vinden dat een hond persé alleen moet slapen. Geef daar eens een reden voor?
Billy schreef:Ik kom hem wel halen...
Arm beest, helemaal alleen in een donkere kamer, logisch dat hij zn roedel gaat roepen....
En op de koop toe nog een grote mond ook...
Heb echt medelijden met dit hondje.
Bij mij slapen ze s nachts op de kamer als pup zijnde, en als ze dan groter worden zet ik ze in de gang...
manie schreef:Ik zit dit topic met verbazing te lezen.
Je kunt wel vinden dat de plek van een pup de kennel/bench/bijkeuken etc is, maar dat diertje moet dat toch wel eerst als een veilige plek gaan zien.
Dus is het belangrijk dat hij zich daar veilig gaat voelen en dat bereik je niet door aan hem in z'n nekvel te grijpen of door h'm uren te laten jammeren. De pup is niet voor niks van streek (net als een mensenkind, niet voor niks van streek is!).
Langzaam laten wennen en vertrouwen op bouwen dus.
Maar goed ik zal wel te soft zijn, we hebben namelijk ook hele 'softe honden' Een ridgeback en twee boxers.......
Miriam schreef:Lekker voor je dat je hebt door kunnen slapen.
Mag ik vragen waarom je hem voor het slapen gaan nog voert? En wat is de mening van de deskundigen(Nakisha, Chikiboy ed) hierover?Mij hebben ze destijds verteld dat je dat vooral niet moet doen nl....
Barvrouwke schreef:...
Hij heeft een warme kruik om tegenaan te slapen.
Hij ligt 's nachts in het nest waar hij in geboren is.
Hij krijgt voor het slapengaan een flinke portie eten.
Ik weet het niet meer.... HELP