HELP! Me cavia..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: HELP! Me cavia..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:24

neverstop schreef:
want doe dierverzorging en word dus gezegt beter in 't water..

Dat vind ik dan erg vreemd, want zoals ik eerder schreef: het chloor dat in ons drinkwater zit breekt vitamine C binnen 4 uur al volledig af. Verder ververs je (als het goed is) elke dag het water en de cavia drinkt dus niet alles op.
Vandaar dat ik het dus nóóit in het water doe, dan kun je net zo goed een stukje paprika geven, dan krijgt ie nog meer vit C binnen als met water...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:44

ik was gisteren toch es nieuwsgierig en heb het es gevraagd aan een kennis van me die altijd in de cavia's heeft gezeten.
hij zegt dat het er wel aan ligt wat voor merk voer je haalt.

dat wat ze in de supermarkt te koop hebben zit veel minder vitamine c in dan dat in de dierenwinkel.
ook dierenwinkels die losse bakken heben waar je zelf je voer uit kunt scheppen moet je niet hebben,altijd verpakt voer kopen.

in principe kan een cavia volledig op dat voer overleven en hoef je geen aparte druppels te halen.
als je af en toe aanvult met een stukje sinaasappel,of kiwi of ander fruit ,of groente dan kan dat prima.
niet teveel fruit natuurlijk,dat is ook weer niet goed,maar hij heeft ze altijd gefokt en heeft nog nooit druppels gehaald.

denk dat zijn verhaal wel klopt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:03

over die druppels : wij doen ze altijd op het groenvoer, dat is zo op en er blijft dus ook niets achter.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 22:11

Die van mij krijgt extra VITC pillen, verder gewoon appel, wortel, komkommer, witlof.... en voer met VIC C en hooi, daarop moet je cavia het wel overleven!

Sterkte, ik weet hoe het is, ben in een korte tijd heel veel verloren, het kan echt zo snel gaan met de beestjes, ik weet hoe het is... sterkte!